بررسی مرسدس بنز G550

بررسی مرسدس بنز G550

مرسدس بنز G550 خودرویی است که در خلاف جهت رود شنا کرد و به نوعی در برابر مدرنیزه قد علم کرد. چراکه در طراحی آن اثری از خطوط عظلانی و حجم نیست و هرآنچه که می بینید، ترکیب خطوط شکسته و زاویه دار است. موفقیت این شاسی بلند خاص بر کسی پوشیده نیست و باید گفت پرداخت بیش از 118 هزار دلار برای یکی از شاهکارهای مهندسی آلمان، مبلغ زیادی نیست (این قیمت مربوط به مدل مورد آزمایش است). در اصل این سومین بار است که کلاس G متولد می شود و اولین بار آن زمانی بود که دایملر در سال 1979 به سفارش شاه ایران برای تجهیز ارتش، شروع به تولید شاسی بلند بنز تحت عنوان G-Class نمود.

بررسی مرسدس بنز G550

نمای ظاهری این خودرو از آن موقع تا به حال تغییر زیادی به خود ندیده است و براحتی G550 بودن آن قابل تشخیص است. مدل های کلاسیک این مرسدس بنز در میان کلکسیونرها بسیار محبوب و با ارزش است و مدل جدید نیز مانند چکشی سبک وزن در دستان شماست که می توانید با آن از عهده هر کاری برآیید. این شاسی بلند دارای فاصله عرضی بین دو چرخ کم تری نسبت به رقیب خود یعنی لندروور رنج روو اسپرت، به اندازه 17 سانتی متر است و در کل 25 سانتی متر از آن کم عرض تر است که به مرسدس مورد نظر ما نمایی افقی و باریک داده است.

بررسی مرسدس بنز G550

گارد جلو، جلوپنجره ساده کرومی و شیشه جلو عمودی، شما را به یاد یک خودروی نظامی می اندازد و فقط با چند حقه کوچک و هوشمندانه، طراحی کلاسیک و قدیمی آن کمی پوشیده شده است. استفاده از قطعات استیل در برخی قسمت ها و خروجی های اگزوز از طرفین، به زیبایی G550 افزوده است.

بررسی مرسدس بنز G550 بررسی مرسدس بنز G550
بررسی مرسدس بنز G550 بررسی مرسدس بنز G550

در نگاه اول شاید به نظر بیاید که این شاسی بلند زیبا از پس عبور از روی تخته سنگ ها یا تنه درختان در مسیرهای آف رود برنیاید ولی با آزمایش جاده ای و به چالش کشیدن معقول آن، نظرتان کاملاً عوض می شود و این به لطف فاصله زیاد بین دو محور G550 است.

بررسی مرسدس بنز G550 بررسی مرسدس بنز G550
بررسی مرسدس بنز G550 بررسی مرسدس بنز G550

رینگ های آلومینیومی  18 اینچی در کنار لاستیک های یوکوهاما Geolander، توانایی مرسدس شاسی بلند را افزایش داده است. باز و بسته شدن درب ها نیز به نرمی و با دقت همیشگی بنز انجام می شود که به واقع فراتر از انتظار از یک خودروی بیابان گرد است. در حالی که نمای ظاهری این خودرو در طی دو دهه تغییرات زیادی به خود ندیده است، نمای داخلی آن کمی متفاوت از اجدادش است.

بررسی مرسدس بنز G550

صندلی های چرمی زیبا، روکش داشبورد از جنس چرم و نمایشگرهای زیبا در کنار چوب کاری حرفه ای و دکمه های فلزی، مجموعه زیبایی را پدید آورده اند. صفحه نمایشگر گویا بعد از طراحی داشبورد به مجموعه اضافه گردیده است ولی کاربردی است که البته لمسی نمی باشد.

بررسی مرسدس بنز G550 بررسی مرسدس بنز G550
بررسی مرسدس بنز G550 بررسی مرسدس بنز G550

فظای پای سرنشینان عقب کمی دنج است ولی حجم صندوق زیاد بوده و می تواند اشیای زیادی را در خود جای بدهد. درب صندوق مانند درب های دیگر، با سنگینی باز می شود و بسته شدن آن با ضرب خاصی همراه است. با باز کردن درب موتور، موتور هشت سیلندر خورجینی با حجم 5.5 لیتر و قدرت 382 اسب بخار و گشتاور 530 نیون متر در مقابل شما قرار می گیرد که قادر می باشد جثه 2,530 کیلوگرمی G550 را در عرض 6 ثانیه به سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت برساند.

بررسی مرسدس بنز G550

البته آمریکایی ها همیشه مدعی بوده اند که بهترین موتورهای هشت سیلندر را تولید می کنند ولی آلمانی ها نیز بی سر و صدا کار خود را انجام می دهند که حاصل کار نیز موید این امر است که ژرمن ها هم در این زمینه مهارت خاصی دارند. G550 شاسی بلندی است که در پشت چراغ راهنمایی و رانندگی، با سبز شدن چراغ، می تواند پوزه خودروهای بسیاری را به خاک بمالد ولی اگر حتی این کار را هم نکند بازهم مورد احترام دیگران است. ترمز این بنز بسیار نیرومند بوده و خودرو را در مسیر مستقیم و بدون انحراف متوقف می کند.

بررسی مرسدس بنز G550

G550 یک کراس اوور نیست و یک شاسی بلند (SUV) تمام عیار می باشد که به راحتی از عبور از شیب های تند بر می آید. عایق بندی زیر خودرو بسیار عالی بوده و در عبور از رودخانه ها، آب از زیر درب ها و دیگر نقاط خودرو به داخل وارد نمی شود. حتی بدون کم کردن باد لاستیک ها به جهت چسبندگی بیشتر، G550 در عبور از ناهمواری ها دچار مشکل نمی شود. این خودرو مجهز به گیربکس 4Matic چهارچرخ متحرک دائمی است که با سه قفل دیفرانسیل، جایی برای گلایه باقی نمی گذارد. با قفل دیفرانسیل مرکزی، با این آلمانی نیرومند می توان تقریباً از روی هر چیزی عبور کرد و با قفل کردن هر سه دیفرانسیل، از هر موقعیت می توانید براحتی خلاص شوید. از سیستم تعلیق نیز باید به عنوان یک شاهکار یاد کرد چراکه به هر محور اجازه می دهد تا به اندازه لازم از خود انعطاف نشان دهد و در هر شرایط، هر چهار چرخ را بر روی زمین نگه دارد.

بررسی مرسدس بنز G550

از کف خودرو به خوبی محافظت شده است و تمام قطعات زیری از قبیل اگزوز، شلنگ های ترمز و عایق بندی بیرونی به خوبی محافظت می شوند و از برخور سنگ و اجسام دیگر در امان هستند. کلاس G برگرفته شده از عبارت آلمانی "Geländewagen" به معنی خودروی خارج از شهر یا همان آف رود است. قیمت پایه این کوهنورد آلمانی 113,000 دلار است که 950 دلار هزینه حمل و نقل، 2,300 دلار هزینه رنگ آمیزی خاص بدنه و 1,950 دلار برای تودوزی چرم به این مبلغ اضافه می گردد. لازم به ذکر است رنگ خودروی مورد آزمایش ما قرمز عرفانی (Mystic Read) است و بنفش نمی باشد. در آخر باید بگوییم دلیلی وجود ندارد تا به این خودرو ایراد گرفت با آن را مردود اعلام کرد چون از امتحانات سربلند بیرون آمده و رقیبی جدی برای رنج روور است که انگلیسی ها یا بهتر است بگوییم هندی ها باید آن را جدی بگیرند!

بررسی مرسدس بنز G550

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه فیس بوک 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی مرسدس بنز G550


منبع

Autoblog

برچسب : مرسدس , بنز , G 550






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

مهدی
1

خدایی بعد از یونیماگ تو آف رود حرف اول رو میزنه
18:10  1393/10/23
پاسخ دادن
کاربر: Mohammad
1

1 شاهکار دیکه از بنز ، آفرود
04:02  1392/07/24
پاسخ دادن
کاربر: حیدر
4

پس یه جورایی ایدش مال ما ایرانیاس دیگه که این فکرو انداختیم توی سر این برادرای آلمانی.......باریک بزن دست قشنگه رو به افتخار خودت که پرچمت همیشه بالاس..........
16:55  1392/07/23
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 57 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بهزاد : دقیقا به منم همین و گفت من۲۲ اسفندم
مجتبی : سلام من شاهین اتوماتیک G 5مهرماه 402مبلغ290میلیون واریز کردم که زدن تحویل اسفند ماه سال 403هنوزم از پیامک سایپا خبری نیست الان 3ماهه هر روز زنگ میزنم تهران میگن مشخص نیست کسی چیزی اعلام نکرده به ما نمی‌دونم چیکار کنم خدا لعنتشون کنه انشاالله
میلاد : دسته دنده تارا چرا اینقدر زشت و اینقدر سفته. مدل قبلیا بهتر بود.
حواله : دوستان من کارم خرید و فروش حواله هستش،علی آقا راست میگن فروش فوری زیاد اجازه تاخیر نمیدن به خاطر اینکه ۳۶ درصد جریمه داره،به جاش پیش فروش ها که ۱۲ درصد جریمه دارن رو میزارن تو اولویت آخر،بنده تو این چند ساله ندیدم که فورش فوری بیشتر از ۲۰ روز تاخیر بخوره،درضمن تارا اتومات چون طرفدار نداره پیش فروش هاشم داره فاکتور میشه
محسن : سلام وقت بخیر من پیش خرید ثبت نام کردم چطوری میتونم نانو سرامیک انتخاب کنم؟؟؟
شاهین اتومات طرح نیمه شعبان cvt : سلام تکمیل وجه دوم آذر بود تا امروز که خبری از فاکتور و پلاک نشد رفتم داخل سایت که بزنم تحویل حضوری و برم پارکینگ سایپا تحویل بگیرم شاید زودتر بشه پیام میده که خودرو شما در حال بار گیری به نمایندگی شهر مربوطه است یک اس ام اس هم اومده که مابهالتفاوت بیمه رو واریز کن من که هنوز ماشینی ندیدم که مابهالتفاوت بیمه رو واریز کنم
قلی : نخرید اقا نخرید.ما از مهر پول دادیم هنوز ماشین ندادن
حسین زند ایرانی : شیرینی سند یادت نره
Alireza : زنگ زدم میگن آخرین فاکتور برای 6 بهمن بوده
تاراv4خرداد : سلام من پیش فروش هستم و بدوم تاخیر فاکتور شدم.مشابهش یکی از دوستان فروش فوری هست و در انتظار صدور فاکتوره با 25روز تاخیر. این استدلال شما کاملا اشتباهه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
عصمتی اریزو 8 : من زنگ زدم صدای مشتری گفت 50 نفر پشت خط هستن قطع کردم نمیدونم برای من صادر شده یا نه از کجا میشه فهمید به غیر از این صدای مشتری راه دیگه ای هم هست نمایندگی هم میگه تا بارگیری نشه ما خبر دار نمیشیم
اطلس 21 مهر : یکی یه خبر بده دلمون ترکید خدایا تا کی ظلم خسته شدیم راهم دور بود مرخصی نتونستم بگیرم خدایا چه گیری کردیم
خسارت دیده از سایپا : یکی نیس که به سایپا بگه که اونایی که ریدی پاک کن بعد پیش فروش بذار
اطلس : امروز داره سایپا محصولاتش پیش فروش میکنه ..تا جایی که میتونین تو گروها پخش کنید که مردم خرید نکنن که مثل ما اسیر نشن ..فقط اطلاع رسانی کنید که ما یک سال وسه ماه هس که پول زدیم حساب شرکت سایپا ماشین هنوز تحویلمون ندادن
اف ایکس1403 : ازتجمع امروزچه خبر؟یکی بگه ببینیم به کجارسید
یونس : پیش فروشم
سورن جدید : سلام فاکتور شدید امروز
اطلس 24 مهر : من اطلس 24 مهر هستم ..فقط خدا کنه امروز وفردا فاکتور بشم ..خدا میدونه که چه قدر از شرکت سایپا ناراحت وناراضی هستم از استان فارس هستم خدا میدونه که چه قدر راهم دوره وگرنه میومدم از حقم دفاع میکردم
4 اسفند : تو این دو هفته فقط 17و 18 بهمن فاکتور شدن ، اگر برای هر روز تکمیل وجه، یک هفته طول بکشه برای من میشه 3 ماه دیگه چون برای اسفندیا از 27 بهمن شروع میشه این سایپا هم که زمان دقیق رو بهمون نمیگه
اطلس آذر : سلام محمدچکارکردی اگ کاری ازپیش بردی منم بلیط بگیرم بیام