بررسی مرسدس بنز G550

بررسی مرسدس بنز G550

مرسدس بنز G550 خودرویی است که در خلاف جهت رود شنا کرد و به نوعی در برابر مدرنیزه قد علم کرد. چراکه در طراحی آن اثری از خطوط عظلانی و حجم نیست و هرآنچه که می بینید، ترکیب خطوط شکسته و زاویه دار است. موفقیت این شاسی بلند خاص بر کسی پوشیده نیست و باید گفت پرداخت بیش از 118 هزار دلار برای یکی از شاهکارهای مهندسی آلمان، مبلغ زیادی نیست (این قیمت مربوط به مدل مورد آزمایش است). در اصل این سومین بار است که کلاس G متولد می شود و اولین بار آن زمانی بود که دایملر در سال 1979 به سفارش شاه ایران برای تجهیز ارتش، شروع به تولید شاسی بلند بنز تحت عنوان G-Class نمود.

بررسی مرسدس بنز G550

نمای ظاهری این خودرو از آن موقع تا به حال تغییر زیادی به خود ندیده است و براحتی G550 بودن آن قابل تشخیص است. مدل های کلاسیک این مرسدس بنز در میان کلکسیونرها بسیار محبوب و با ارزش است و مدل جدید نیز مانند چکشی سبک وزن در دستان شماست که می توانید با آن از عهده هر کاری برآیید. این شاسی بلند دارای فاصله عرضی بین دو چرخ کم تری نسبت به رقیب خود یعنی لندروور رنج روو اسپرت، به اندازه 17 سانتی متر است و در کل 25 سانتی متر از آن کم عرض تر است که به مرسدس مورد نظر ما نمایی افقی و باریک داده است.

بررسی مرسدس بنز G550

گارد جلو، جلوپنجره ساده کرومی و شیشه جلو عمودی، شما را به یاد یک خودروی نظامی می اندازد و فقط با چند حقه کوچک و هوشمندانه، طراحی کلاسیک و قدیمی آن کمی پوشیده شده است. استفاده از قطعات استیل در برخی قسمت ها و خروجی های اگزوز از طرفین، به زیبایی G550 افزوده است.

بررسی مرسدس بنز G550 بررسی مرسدس بنز G550
بررسی مرسدس بنز G550 بررسی مرسدس بنز G550

در نگاه اول شاید به نظر بیاید که این شاسی بلند زیبا از پس عبور از روی تخته سنگ ها یا تنه درختان در مسیرهای آف رود برنیاید ولی با آزمایش جاده ای و به چالش کشیدن معقول آن، نظرتان کاملاً عوض می شود و این به لطف فاصله زیاد بین دو محور G550 است.

بررسی مرسدس بنز G550 بررسی مرسدس بنز G550
بررسی مرسدس بنز G550 بررسی مرسدس بنز G550

رینگ های آلومینیومی  18 اینچی در کنار لاستیک های یوکوهاما Geolander، توانایی مرسدس شاسی بلند را افزایش داده است. باز و بسته شدن درب ها نیز به نرمی و با دقت همیشگی بنز انجام می شود که به واقع فراتر از انتظار از یک خودروی بیابان گرد است. در حالی که نمای ظاهری این خودرو در طی دو دهه تغییرات زیادی به خود ندیده است، نمای داخلی آن کمی متفاوت از اجدادش است.

بررسی مرسدس بنز G550

صندلی های چرمی زیبا، روکش داشبورد از جنس چرم و نمایشگرهای زیبا در کنار چوب کاری حرفه ای و دکمه های فلزی، مجموعه زیبایی را پدید آورده اند. صفحه نمایشگر گویا بعد از طراحی داشبورد به مجموعه اضافه گردیده است ولی کاربردی است که البته لمسی نمی باشد.

بررسی مرسدس بنز G550 بررسی مرسدس بنز G550
بررسی مرسدس بنز G550 بررسی مرسدس بنز G550

فظای پای سرنشینان عقب کمی دنج است ولی حجم صندوق زیاد بوده و می تواند اشیای زیادی را در خود جای بدهد. درب صندوق مانند درب های دیگر، با سنگینی باز می شود و بسته شدن آن با ضرب خاصی همراه است. با باز کردن درب موتور، موتور هشت سیلندر خورجینی با حجم 5.5 لیتر و قدرت 382 اسب بخار و گشتاور 530 نیون متر در مقابل شما قرار می گیرد که قادر می باشد جثه 2,530 کیلوگرمی G550 را در عرض 6 ثانیه به سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت برساند.

بررسی مرسدس بنز G550

البته آمریکایی ها همیشه مدعی بوده اند که بهترین موتورهای هشت سیلندر را تولید می کنند ولی آلمانی ها نیز بی سر و صدا کار خود را انجام می دهند که حاصل کار نیز موید این امر است که ژرمن ها هم در این زمینه مهارت خاصی دارند. G550 شاسی بلندی است که در پشت چراغ راهنمایی و رانندگی، با سبز شدن چراغ، می تواند پوزه خودروهای بسیاری را به خاک بمالد ولی اگر حتی این کار را هم نکند بازهم مورد احترام دیگران است. ترمز این بنز بسیار نیرومند بوده و خودرو را در مسیر مستقیم و بدون انحراف متوقف می کند.

بررسی مرسدس بنز G550

G550 یک کراس اوور نیست و یک شاسی بلند (SUV) تمام عیار می باشد که به راحتی از عبور از شیب های تند بر می آید. عایق بندی زیر خودرو بسیار عالی بوده و در عبور از رودخانه ها، آب از زیر درب ها و دیگر نقاط خودرو به داخل وارد نمی شود. حتی بدون کم کردن باد لاستیک ها به جهت چسبندگی بیشتر، G550 در عبور از ناهمواری ها دچار مشکل نمی شود. این خودرو مجهز به گیربکس 4Matic چهارچرخ متحرک دائمی است که با سه قفل دیفرانسیل، جایی برای گلایه باقی نمی گذارد. با قفل دیفرانسیل مرکزی، با این آلمانی نیرومند می توان تقریباً از روی هر چیزی عبور کرد و با قفل کردن هر سه دیفرانسیل، از هر موقعیت می توانید براحتی خلاص شوید. از سیستم تعلیق نیز باید به عنوان یک شاهکار یاد کرد چراکه به هر محور اجازه می دهد تا به اندازه لازم از خود انعطاف نشان دهد و در هر شرایط، هر چهار چرخ را بر روی زمین نگه دارد.

بررسی مرسدس بنز G550

از کف خودرو به خوبی محافظت شده است و تمام قطعات زیری از قبیل اگزوز، شلنگ های ترمز و عایق بندی بیرونی به خوبی محافظت می شوند و از برخور سنگ و اجسام دیگر در امان هستند. کلاس G برگرفته شده از عبارت آلمانی "Geländewagen" به معنی خودروی خارج از شهر یا همان آف رود است. قیمت پایه این کوهنورد آلمانی 113,000 دلار است که 950 دلار هزینه حمل و نقل، 2,300 دلار هزینه رنگ آمیزی خاص بدنه و 1,950 دلار برای تودوزی چرم به این مبلغ اضافه می گردد. لازم به ذکر است رنگ خودروی مورد آزمایش ما قرمز عرفانی (Mystic Read) است و بنفش نمی باشد. در آخر باید بگوییم دلیلی وجود ندارد تا به این خودرو ایراد گرفت با آن را مردود اعلام کرد چون از امتحانات سربلند بیرون آمده و رقیبی جدی برای رنج روور است که انگلیسی ها یا بهتر است بگوییم هندی ها باید آن را جدی بگیرند!

بررسی مرسدس بنز G550

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه فیس بوک 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی مرسدس بنز G550


منبع

Autoblog

برچسب : مرسدس , بنز , G 550






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

مهدی
1

خدایی بعد از یونیماگ تو آف رود حرف اول رو میزنه
18:10  1393/10/23
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Mohammad
1

1 شاهکار دیکه از بنز ، آفرود
04:02  1392/07/24
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: حیدر
4

پس یه جورایی ایدش مال ما ایرانیاس دیگه که این فکرو انداختیم توی سر این برادرای آلمانی.......باریک بزن دست قشنگه رو به افتخار خودت که پرچمت همیشه بالاس..........
16:55  1392/07/23
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سمانه : سلام خبری از فاکتور جدید ری را نشده ؟
رضا : تارادستی 3مردادتکمیل وجه تحویل یک شهریور،هنوزفاکتورنشده دوستان اگه کسی فاکتورشدخبربده
مشتری سابق : فکر کردی بقیه خیلی خوبن؟ همشون مثل همن
بهمن : معلوم هس چخبره، آخرش دیماه تموم نشد؟ هیچکس زنگی نزده؟
صمد🔴🔴 : خیلی بیشرف هستن ۹ماه پول گرفتن کی بشه بر گورشونو گم کنن بیشرفا
بیژن x5 : بهمن ماه سال گذشته رنگ مشکی
تارا اتومات : اتومات یا دستی؟
وحید : معلومه دنا اتومات سوار نشدی ببینی شتاب چیه
خانم افشار : منم اوایل دی واریزی اولیم بودم افتادم تحویل مرداد.۱۸خرداد تبدیل اومد قبول کردم و تکمیل وجه کردم فعلا خبری نیس
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی 31تیر ماه : با سلام من دیروز پلاک شده گفتن سایت فارس آماده حمل هست خواستم از کسانی که اطلاع دارم بپرسم سایت فارس دریچه سیمی یا برقی کسی اطلاع داره
ساینا دوگانه 27 اسفند : 23 ایفند
محمد : من پیش فروش بودم دی ماه. 12 تکمیل وجه. سخا بعد تعطیلات با تماس نمایندگی فرستادم براشون. وای امروز ساعت 12 فکتور شدم
سورن : ماشین من از 21بارگیری شده ولی خبری از ماشین نیست
محمد : پیش فروش دی ماه بودم تکمیل وجه دوم 12 خرداد
محمد : اخر تیر
مرتضی : جی ایکس ال من نمیگم شما خدایی نکرده دروغ دارین میگی حدود دو ماه من اینجا خبرها را دارم میخونم یک ماهه دارند قطره چکونی فاکتور میکنند از 15 اردیبهشت تا الان 5 روز رفته جلو یعنی در هفته یک روز میره جلو یعنی من که 12 خرداد هستم حساب کن کی نوبتم میشه
29 مرداد : بی شر ف اتفاقا تو هستی که پدر درستی بالاسرت نبوده که چشمت انقد تنگه نمیتونی درک و فهمی از شرایط اونا داشته باشی .به ماد رت سلام ویژه برسون بگو جلوگیری بهتر از درمان💦
ساینا دوگانه مرداد : هنوز منتظریم
سورن4تیر : واسه منکه همش پیامک میومد.هم زنگ میزدن واسه بیمه اینا