خانه
قیمت خودرو
لیزینگ خودرو
اجاره خودرو
اطلاعات خودرو
سواری
شرکت های داخلی :
آسان موتور
اطلس خودرو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرشیا خودرو
دیارخودرو
رامک خودرو
سایپا
ستاره ایران
کرمان خودرو
کرمان موتور
گروه بهمن
مدیران خودرو
شرکت های بیشتر
شرکت های خارجی :
ام جی
آئودی
بی ام و
پژو
تویوتا
دوج
رنو
شورولت
کیا
لکسوس
لیفان
مرسدس بنز
نیسان
هیوندای
شرکت های بیشتر
کامیون
آریا دیزل
آمیکو
ایران خودرو دیزل
بهمن دیزل
خودرو کویر (BMC)
خودروسازان دیزلی آذربایجان
رایان دیزل ایران
زامیاد
سایپا دیزل
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
کاریزان خودرو(KAVIAN)
ماموت دیزل
CAT
اسکانیا
ایویکو
بنز
داف
رنو
مان
ولوو
یو دی
وانت
ایران خودرو
ایرتویا
بهمن خودرو
دیار خودرو
زامیاد
سایپا
ایسوزو
تویوتا
جی ام سی
دوج
رام
سوزوکی
شورولت
فورد
فولکس
کادیلاک
نیسان
هوندا
موتور
ایران دوچرخ
تک تاز موتور
تلاش
آپریلیا
بی ام و
دوکاتی
سوزوکی
کاوازاکی
هارلی دیویدسون
هوندا
یاماها
اتوبوس
ایران خودرو دیزل
رانیران
زامیاد
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
عقاب افشان
اسکانیا
بنز
فورد
مان
میتسوبیشی
هایر
آگهی خودرو
سواری
کامیون
وانت
موتور
اتوبوس
خدمات خودرو
نمایندگی مجاز
آرتاتاک موتور
آریا دیزل
آرین موتور پویا
آسان موتور
اطلس خودرو
آمیکو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرستوی آبی
پرشیا خودرو
جیلران موتور
دیار خودرو
رامک خودرو
سایپا
سایپا دیزل
ستاره ایران
کرمان خودرو
گروه بهمن
گریت وال (ولیکس)
مدیا موتور
مدیران خودرو
معین موتور
جایگاه سوخت
CNG
اخبار خودرو
لیزینگ
قیمت و لیزینگ
داخلی
مسابقات داخلی
فنآوری
سوپر ماشین
کانسپت
کلاسیک
کلیپ تبلیغاتی
موتورسیکلت
عمومی
رسمی
تیونینگ
اتومبیلرانی
مسابقه هفته
سایت
آگهی
مقالات خودرو
فنی
بررسی و مقایسه
پادکست
خودروی سنگین
موتورسیکلت
سوپر ماشین
کلاسیک
خودروهای سبز
خودروهای آینده
فنآوری
اپلیکیشن
اتومبیلرانی
عمومی
مصور
برترینها
مسیریابی
مقالات خودرو
:
عمومی
:
شما بگویید؛ خودروی چینی یا ایرانی؟
1395/10/05
19:00
شما بگویید؛ خودروی چینی یا ایرانی؟
حدود ۵ سال است که خودروهای چینی به صورت عمده وارد بازار ایران شدهاند. از بدو ورود این خودروها به ایران، همواره این موضوع که خودروی چینی بهتر است یا ایرانی میان عموم مردم بیپاسخ مانده است. تعداد قابل توجهی از مردم میگویند که خودروهای چینی از کیفیت ساخت بالاتری برخوردارند و عدهای دیگر بر این باورند که خودروهای تولید داخل از قیمت و هزینههای ثانویهی پایینتری بهره میبرند. گفتنی است که در خلاء وجود خودروهای با کیفیت و با قیمت مناسب، خودروهای چینی توانستهاند جایی برای خود در بازار خودروی ایران دستوپا کنند و مردم هم استقبال نسبتا خوبی از آنها کردهاند. در مطلب «شما بگویید» این هفته قصد داریم محاسن و معایب هرکدام از این خودروها را به بحث بگذاریم. شما با کدام موافقتر هستید: خودروی چینی یا ایرانی؟
گوش کنید: خودروی چینی بخریم یا نخریم؟
نظر ما را بخواهید، بهطورکلی محاسن و معایب زیادی را میتوان برای خودروهای چینی و ایرانی مورد بررسی قرار دارد. برای مثال خودروهای ایرانی در مقایسه با مدلهای چینی، از قیمت اولیهی پایینتر و هزینهی نگهداری کمتری برخوردارند. از سوی دیگر، ازنظر شرایط خدمات پس از فروش و سرویسهای قابل ارایه به مشتریان، خودروهای چینی در شرایط نسبتا بهتری قرار دارند. در ضمن بهطورکلی خودروهای چینی ازنظر کیفیت تولید، مواد بهکاررفته در ساخت داشبورد، طراحی داخلی و از همه مهمتر، معماری و توان خروجی موتور، از خودروهای ایرانی بهتر هستند. این موضوع در مدلهایی مثل «جک J5» و «بسترن B50F» کاملا محسوس است. تنوع بیشتر خودروهای چینی را هم نباید فراموش کرد.
آنچه تفاوت عمدهی خودروهای چینی و ایرانی را رقم میزند، قیمتشان است. جایی که اختلاف قیمتهای ۲۰ یا ۳۰ میلیونی، بسیاری از مردم را مجاب به خرید خودروی ایرانی میکند. در واقع قیمت پایینتر لوازم یدکی و جانبی خودروهای ایرانی و هزینهی نگهداری کمتر آنها در مقایسه با مدلهای چینی، کسانی که محدودیت بودجه دارند را مجاب به خرید خودروهای ایرانی میکند. از سوی دیگر، برای کسانی که محدودیت بودجهی خاصی نداشته و بیشتر به طراحی ظاهری و کیفیت ساخت بالاتر اهمیت میدهند، مدلهای چینی گزینهی مناسبتری به حساب میآیند.
شما چه محاسن و معایب دیگری سراغ دارید؟ تجربهی شخصی خود از رانندگی با خودروهای چینی و ایرانی و یا اطلاعات فنی خود از این خودروها را با ما در میان بگذارید. درنهایت با در نظر گرفتن تمام موارد ذکرشده، خودروی ایرانی را ترجیح میدهید یا چینی؟
منبع
دی جی کالا
برچسب :
خودرو
,
بازار خودرو
,
واردات خودرو
,
تولید خودرو
,
خودرو ایرانی
,
خودرو چینی
,
ایران خودرو
,
سایپا
,
کرمان موتور
مرتب سازی :
محبوبترین
تاریخ صعودی
تاریخ نزولی
نظرات کاربردی
همه نظرات
>
127 نظر
کریم
0
هیچ کدام چون جانمان را دست داریم ودوباره جان را نمیتوان خریداری کرد یه خورد یه کوچولو فکر کنید
21:14 1402/03/12
پاسخ دادن
Mvm550
5
خدای جاده هاmvm550اصلا رقیبی نداره عالی از سربالایی ها میره بالا عالیه
سرعتم که نگم اصلا حرف ندازه ۲۴۴تا با دور موتور ۶رفتم حتی از حدمحازم بیشتر اما خراب نمیشه
۱۰۰۰۰۰تا باهاش سه ساله میرم فقط خرجش روغن و سرویس
از اینجامیشه فهمید چین خیلی ماشین های خوبی داره و از ایرانیا بهترن
18:55 1397/02/30
پاسخ دادن
خسرو
9
مگه خودرو ایرانی هم داریم ؟؟
تو ایران فقط مونتاژ میشن قطعات از چین و هند میارن سرهم میکنن میدن مردم به اسم پژو ۴۰۵ پارس ۲۰۶
ماشین چینی میخریم از اولش میدونیم پول دادیم ماشین چینی خریدیم
حالا پول میدیم پژو بخریم بعد میبینم قطعات بی کیفیت چین با مونتاژ ضعیف, گنجشک رنگ میکنن جا قناری میدن
01:53 1396/05/26
پاسخ دادن
میلاد
2
هیچ کدام چون جفتشان دزد هستند و فقط به دنبال خالی کردن جیب مشتری و فقط به سود و منفعت خودشان فکر میکنن
19:02 1396/03/06
پاسخ دادن
صادق
1
6 سال پيش پارس ELX صفر خريدم 21 تومن همزمان داداشم گفت از ماشين ايراني خسته شدم رفت mvm 530 خريد 19 تومن كلي هم تعريف ميكرد كه سانروف داره كولرش ديجيتاله موتور دوهزار و ... خلاصه بعد از يكسال عيب و ايرادهاي mvm شروع شد لوازمش يا گير نميومد يا خيلي گرون بود يادمه موتور از عقب زد بهش يكي از چراغها شكست تا دو ماه ميدويد دنبال چراغ آخر مجبور شد جفت چراغ عقب بخره 250 هزار تومن سانروف بعد از سه سال خراب شد چكه ميكرد يه سال تابستون ترموستاتش گير كرد سرسيلندر كامل به فنا رفت بعد از تعويض دائم داغ ميكرد و مصرف سوختش بالا رفته بود elx من فقط لنت و ديسك صفحه عوض كرده بود و دوبار تعمير جلوبندي 35 مشتري داشت ولي داداشم به زحمت mvm را 20 تومن فروخت.
15:22 1396/03/06
پاسخ دادن
ايمان
7
يك زماني حدود 10 سال قبل ماشين هاي ايراني خيلي از چيني بهتر بودن اما در زمان فعلي كه خودروهاي ايراني درجا زندند و افت كيفيت هم داشتند ديگه ايندو قابل مقايسه نيست. خودرو هاي چيني به طراحي روز اروپايي آپشنهاي در حد خودروهاي آلماني و خدمات پس از فروش خيلي بهتر و آبرومندانه تر نسبت به خودرو سازهاي ايراني ، شرايط فروش منعطف و خيلي چيزهاي ديگه و حتي افت قيمت تقريبا مشابه خودروهاي ايراني پس از چند سال ديگه جايي براي مقايسه نميذاره و يه سروگردن از ايرانيا بالا تر رفتن و با اين روند چند سال ديگه بايد بپرسيم خورو ژاپني بخريم يا چيني /
11:58 1396/03/06
پاسخ دادن
افراسياب
5
حالا كه روحاني دوباره راي آورد بزودي سيل خودروسازان ژاپني و اروپايي براي سرمايه گزاري وارد كشور خواهد شد و ماشينهاي ضايع و بي كيفيت چيني از بازار ايران محو و نابود خواهند شد
دقيقا مانند دور دوم خاتمي كه از سال 80 سيل خودروهايي مثل 206 و زانتيا و ماكسيما و پيكاپ و رونيز و پاجرو و مزدا 323 و ... كه همگي خودروهاي روز جهان بودند وارد كشور شد.
اندكي صبر سحر نزديك است
10:36 1396/03/06
پاسخ دادن
امیر
3
نکته بعدی اینکه نه تنها در خودروسازی بلکه در بقیه زمینه ها هم چین درحال پیشرفت با سرعت زیاد است که این هم جز با سیاست گذاری درست و کار و تلاش مداوم به دست نمیاد. کسانی که امروز میگن خودروهای ژاپنی و کره ای با اصالت و با کیفیت هستن و خودروهای چینی اسباب بازی، خوبه بدونن که سالها قبل راجع به خودروها و تمام محصولات کره و ژاپن هم این حرفها زده میشد و اونموقع مردم فقط اجناس آمریکایی و با اغماض اروپایی رو دارای کیفیت میدونستن. خلاصه اینکه دنیا داره پیشرفت میکنه. اگه بنشینیم و فقط از خودمون تعریف کنیم هر روز درجا می زنیم که هیچ پسرفت هم خواهیم کرد.
به امید موفقیت ایران.
16:36 1396/03/05
پاسخ دادن
امیر
2
نکته بعدی اینکه نه تنها در خودروسازی بلکه در بقیه زمینه ها هم چین درحال پیشرفت با سرعت زیاد است که این هم جز با سیاست گذاری درست و کار و تلاش مداوم به دست نمیاد. کسانی که امروز میگن خودروهای ژاپنی و کره ای با اصالت و با کیفیت هستن و خودروهای چینی اسباب بازی، خوبه بدونن که سالها قبل راجع به خودروها و تمام محصولات کره و ژاپن هم این حرفها زده میشد و اونموقع مردم فقط اجناس آمریکایی و با اغماض اروپایی رو دارای کیفیت میدونستن. خلاصه اینکه دنیا داره پیشرفت میکنه. اگه بنشینیم و فقط از خودمون تعریف کنیم هر روز درجا می زنیم که هیچ پسرفت هم خواهیم کرد.
به امید موفقیت ایران.
16:32 1396/03/05
پاسخ دادن
داریوش
1
چین از نظز کمی در تولید و صادرات خودور در جهان اول است و مدتی است تلاش دارد از نظر کیفی هم اول شود. حتی غرب از این که چین تا سال 2025 تبدیل به قطب اول اقتصاد و صنعت جهان شود وحشت دارد. حال با این استراتژی و پیشرفتی که چین دارد، ایران خودرو و سایپای ما کجا قرار می گیرد؟
16:21 1396/03/05
پاسخ دادن
مهدی
6
شما هی به سرو کله همدیگه بزنید و بگید چینی بده...دست برد رو اون کسایی زدند که رفتند ماشین چینی خریدن و. دارن لذتشو میبرن و به حرفا و قضاوت های شما توی این سایت ها میخندند....خیابونا پر شده از ماشین های زیبا و جذاب چینی و ملت هم فهمیدن چقد باصرفه و لذت بخشه...شما هنوز دارین در فضای مجازی به همدیگه میپرین که چینی خوبه یا ایراانی؟؟؟؟واای واای واای
10:56 1396/03/05
پاسخ دادن
هنایون
0
فقط رانا
09:57 1396/03/05
پاسخ دادن
احمدرضا
0
فقط ژاپن
09:57 1396/03/05
پاسخ دادن
احسان
0
دوستان درباره چيزي كه ارزش نداره بحث نكنين بخاطر همينه هميشه از خارجيا عقبيم اونا شركتاشون بحث ميكنن كه چه جنس خوبي بدن كه بازارو تسخير كنن،ولي ما...
براي بهتر شدن بايد اون بالايي هارو كه دارن اينكارو با ما ميكنن رو تغيير داد همين
22:48 1396/03/04
پاسخ دادن
امیر
1
سلام دوستان
موضوع این مقاله بسیار مهمه و خوبه که با دلایل منطقی بهش پاسخ داده بشه.
ببینید این که خودروی چینی بهتر است یا ایرانی باید مشخص شود که منظور نویسنده در چه زمانی است. اگر 4-5 سال پیش این سوال مطرح می شد، قطعا پاسخ خودروی ایرانی بود چون در آن زمان صنعت خودروسازی ما هنوز تحریم نشده بود و بسیاری از قطعات دارای کیفیت بالایی بودند و همزمان در آن مقطع خودروسازی چین هنوز حرفی برای گفتن نداشت و خودروهایی که وارد کشور میشد با مشکلات بسیار زیاد، کمبود لوازم یدکی و خدمات پس از فروش ضعیف همراه بود. اما به برکت تحریم ها خودروسازی داخلی ما فلج شد! قطعات اصلی دیگر وارد نمیشد و قطعه سازان داخلی نیز برای پاسخ به تقاضای شدید بازار مجبور شدند قطعات بی کیفیت و دارای مشکل را به خودروسازان تحویل دهند. خودروسازان چینی از این موقعیت استفاده کردند و رفته رفته خدمات پس از فروش خود را در کشور تقویت کردند. نسل اولیه خودروهای چینی نیز قابل مقایسه با خودروهای کنونی نیستند. به طور مثال لیفان 520 را با لیفان 820 مقایسه کنید. چه از لحاظ طراحی و چه از لحاظ کیفیت و قابلیت اطمینان.
16:20 1396/03/05
بی نام
1
پیشنهاد می کنم کسانی که علاقه مند به تولیدات خودرویی چینیها هستند حتما به سایت مورد اشاره مراجعه نمایند تا مقایسه ای بشود بین خودرو سازی ما و چینی ها
http://auto-che.com
22:26 1395/10/18
پاسخ دادن
1
7
بهترین تحلیلی که دیدم این بود :
بیایم ماشین ها رو به سه دسته تقسیم کنیم : ماشین های داخلی و ماشین های برند معتبر خارجی و ماشین های چینی
ماشین های داخلی شاید کیفیت چندانی نداشته باشند اما در عوض خدمات پس از فروش در دسترس تری دارند یعنی قطعات و لوازم فراوان و نسبتا ارزان دارند و تعمیرکار و نمایندگیشون همه جا هست و موقع فروش هم مثل پول نقد هستند و خیلی زود معمولا فروش میرن
ماشین های برند معتر خارجی هم معمولا از کیفیت خوبی برخوردار هستند و به راحتی خراب نمیشن و سواری بسیار خوب و لذت بخشی دارند . اگر چه قطعات گران و کمیابی ممکنه داشته باشند و تعمیرکارشون راحت پیدا نشه
اما خودروهای چینی هم بی کیفیت هستند و هم خدمات پس از فروش خوبی ندارند و هم به شدت افت قیمت دارند و مشتری دست دومشون به سختی پیدا میشه
پس می بینیم که ماشین های چینی معایب هر دو گروه اول و دوم رو با هم دارند
16:01 1395/10/18
پاسخ دادن
کارشناس
11
شما صنعت خودروسازی اژدهای زرد را با گاری سازی ایران مقایسه می کنید؟ یعنی نمی دانید که چین برای همه سلیقه ها و ذائقه ها و برای همه جهان هر جنسی که فکرش را بکنید تولید می کند؟
آیا تا به حال ام جی سوار شده اید؟ خوب معلومه یک خودروی باکیفیته و البته قیمتش هم بالاست.
بله این هنر چینی هاست که توانسته اند خلا قیمتی بین 50 تا 100 میلیونی بازار خودروی ایران را پر کنند. آن ها به جیب مشتری نگاه می کنند و البته هر چه پول بدهی همانقدر هم آش می خوری!
با این حساب خودروی های چینی در این بازه قیمتی، کیفیت و امکانات و قیافه ای بهتر از خودروهای داخلی داشته و البته در رده ای پایینتر از سایر خودروهای وارداتی قرار می گیرند./
18:52 1395/10/18
کارشناس
7
درست است دوست عزیز. ام جی اصلش انگلیسی است و 405 و سمند ما هم در اصل فرانسوی است.
اما شما صنعت مونتاژ ما را مقایسه کنید با مونتاژ به روز چینی ها که هر سال یک مدل جدید بیرون می دهند. هیولایی مثل ام جی GS کجا و سمند و سورن و دنای ما کجا که هنوز در دهه 90 میلادی گیر کرده و قادر به هیچ حرکت و پیشرفت اساسی نیست؟
آن وقت انتظار دارید ایرانی ها همچنان نسبت به خرید فرغون های داخلی رغبت داشته باشند؟
20:31 1395/10/18
کاظم
5
پیشرفت شرکت چری در تولید ماشین بی نظیره از حق نگذریم اریزو۵..تیگو۵ وx22ازتکنولوژی بسیار بالایی برخورداره که ۵سال گارانتی دارن جالب اینجاست که سایت تولید در ایران داره چیزی که فرانسه ۳۵ساله اینکارو نکرده وماشینهای ازرده خارج شده رابه مافروخته وهمیشه هم طلب کار بوده ومنت سر ایران میزاره ...من سال۸۷اولین سری ام وی ام۱۱۰ چینی را خریدم وباور نمیکردم روزی تیگو۵ چینی را خواهم دید ولی دیدم پس منتظر باشید اینده از ان چینیاست
21:02 1395/10/18
فراز
2
آریزو یک آشغال بزک شده واسه کسانی که سیستم تفکری در دیدگانشان نهفته است باهاش دوبار رانندگی کردم
موتور ضعیف و کم جون پر مصرف در حد صدی 12 تعادل سرپیچ افتضاح قطعات تزئینی داخل همه خشک و بی کیفیت، تلق تولوق شدید کمک فنرها و نور افتضاح سو پایین و هزاران عیب و ایراد که بسیاری از ماشینهای تولید داخل ندارن یا در این حد نیست
22:12 1395/10/18
hn
1
حالا کیفیت و ظاهر به کنار.من شخصا ترجیح میدم خودرویی سوار نشم که را به را تو خیابون ملت دست بلند نکنن بگن شووووش.
20:13 1396/03/05
رضا
7
كسي كه ماشين چيني مي خره مثل كسي هست كه مي خواد گوشي آيفون بخره ولي پولش به آيفون نمي رسه و مي ره يه دونه از اين اپل هاي تقلبي چيني ٢٠٠ تومني مي خره و به خودش تلقين مي كنه كه اپل داره. ماشين چيني هم همنيه. به خودشون تلقين مي كنن ماشين خارجي و لوكس سوار ميشن در حالي كه نه تنها كلاسي نداره بلكه خيلي هم خزه.
بخوايم كلاس خودروي ايراني را با چيني مقايسه كنيم ، ايراني(مثل پرشيا يا دنا) مانند گوشي سامسونگ هستن و چيني ها(علي الخصوص اين مونتاژي ها) در حد هوآوي ٥٠٠ تومني هستن.
ماشينهاي خوب خارجي هم مثل آيفون مي مونن.
هيچ وقت سوار اين چيني هاي بي اصالت نشيد
15:47 1395/10/18
پاسخ دادن
ورشان
2
امان از عقده ماَشین خارجی سواری ما ایرانیها
20:42 1395/10/18
علا الدین
11
آقا سلام طبقه چندم پاساژ علا الدین کار میکنی !!؟؟
00:02 1395/10/19
هوشتولو
5
حق داری چنین اشفته بشی..ببین خودرو سازان دنیا دیگه چه لرزه ای بر اندامشون افتاده....چین بلایی بر سر خودرو سازان دنیا تا سال 2025 میاره...که مپرس....همانطور که الان کلیه قطعات خودرو مثل هیوندا و کیا داره تو چین تولید میشه...همانطور که کلیه لوازم خانگی و موبایل و غیره چنین کرد....همانطور که 80 درصد قطعات صنعتی دنیا داره تو چین تولید میشه...خوابی بیدار شو....بزرگترین کارخانه خودرو سازی چری در برزیل افتتاح شد.....برو تو اینتر نت ببین...
11:17 1395/10/18
پاسخ دادن
HD
7
علاقه به ماشین چینی یعنی علاقه به بی هویتی و بی اصالتی
سوار شدن بر ماشین چینی آخر بی کلاسی میباشد
01:42 1395/10/18
پاسخ دادن
حسين
10
حتي اسمهاشون هم ضايع و بي كلاسه چه برسه سوارشدنشون
يك لحظه فكر كن در يك مهماني از شما بپرسن ماشينت چيه؟
و شما بخواي بگي جك يا چانگان يا دنگ و فنگ واي فكرش هم عرق شرم بر پيشوني آدم جاري ميكنه
08:34 1395/10/18
حسن
12
بابا کلاس ، بابا پرستیژ .تو به بزرگواری خودت ما چینی سوارها رو ببخش .قول میدم وقتی از کنار پراید یا 405 شما گذشتم یه بوق برات بزنم.
14:43 1395/10/18
محمدرضا
3
حاجی بیخیال ماشینها چینی بوقشان سریع خراب میشه هیچ جایی هم گیرت نمیادها
00:49 1395/10/19
جواد
1
پول ندارین برین ماشین های ایرانی ساخت وطن البته یه قطعه برا چین یکیش برا هند یکیش از پاکستان معلوم نیست خودرو باید واسه کدوم کشورباشه
23:07 1396/05/25
مهدی
15
کساییکه میرن سمند و پارس و ۴۰۵ و پراید میخرند دقیقا آدم هایی هستند که وقتی بچه بودند بزرکترین ارزوشون سوار شدن و خریدن این ماشینا بوده، حالا که بعداز۳۰سال بزرگتر شدن ،به ارزوشون رسیدن و با خریدن پراید یاسمند و۴۰۵ و.... به همه ارزوهاشون رسیدن.بهشون سخت نگیرید...
14:53 1395/10/17
پاسخ دادن
علیرضا
12
اخه اسکولیسم فانتزی اون موقع که ما بچه بودیمو تو به دنیا نیومده بودی همه ماشینا یا ژیان بود یا پیکان یا فولکس اخه چرا باید به مغزت فشار بیاری چرتو پرت بگی یکم ادم باشین فقط چند دقیقه ادم باشین فکر میکنی پشت مازراتی میشینی تهوم زدی به مردم چیز میگی
17:28 1395/10/17
رضا
10
يه چرخ پژوپارس به كل خودروهاي دره پيتي چيني مي ارزه. يكي از يكي آشغالتر و بي مصرف تر
19:18 1395/10/17
*
4
علیرضا خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
very god
00:17 1395/10/18
پویا
3
متاسفانه در کشور ما قیمت گذاری خودروهای چینی طوری انجام میشه که خطری محصولات تولید داخلو تهدید نکنه اگر ام وی ام 110 روفاکنور بگیریم که اصلا خودرو حساب نمیشه تمام قیمت گذاریا با سیاست انجام میشه...سوالی که پیش میاد اینه که واقعا چین محصول سی میلیونی نداره یا وارد کشور ما نمیشه؟؟؟؟؟!!!!!!!!
22:58 1395/10/16
پاسخ دادن
مهرداد
5
ماشینهای ۶۰-۷۰ میلیونیش آشغال محض هستن موتور ضعیف ، آپشنهاش دکوری بی کیفیت ،اتاق دارای لرزش و هزار عیب و ایراد که بعد از ۵۰ هزار کیلومتر کارکرد مشخص میشه دیگه چه انتظاری از ماشینهای ۳۰-۴۰ تومنیش داری
07:36 1395/10/17
آرش
15
خرید ماشین چینی از سر ناچاری است؛ چون کیفیت پایین و قدیمی بودن و تکراری بودن خودروهای داخلی تهوع آور شده است.
در همین کشورهای همسایه مثل افعانستان و عراق مردم عادی به راحتی تویوتا و ماشین های کره ای سوار می شوند، اما نمی دانم ما ایرانی ها چرا این قدر بدبختیم؟
15:17 1395/10/16
پاسخ دادن
جنگی
11
دوستان چقدر ما بد بختیم که مجبوریم خودروهای نسل چهل سال پیش را باید سوار شیم
و متاسفانه بعضی ها افتخار میکنند
من که دیکه طاقت اینهمه ........ شما را ندارم
خدا حافظ شما برین با خودرو های ایرانی با قیمت و کیفت مضخرف حال کنید
بای بای
23:06 1395/10/12
پاسخ دادن
ابوالقاسم
7
بعضيها دائما با اين استدلال كه چون قطعات خودروسازان داخلي چيني پس ماشين چيني هم خوبه خودشان را گول ميزنند كسي نگفت جنس توليد شده در چين بده منظور طراحي چينيه كه هيچ اصالت و پشتوانه اي نداره و سمبلكاريه
مقايسه اين دوستان مثل اينه كه بگويند فلان كتاب را مثلا انتشارات الف چاپ كرده پس كتاب بهمان هم كه همون انتشارات چاپ كرده خوبه در صورتي كه همه ميدانند معيار سنجش هر كتابي نويسنده يا مولف اون كتابه نه انتشاراتي پس خودروهاي داخلي داراي برند هم درسته قطعاتشون چيني ولي يك طراح و شركت صاحب نام پشت موضوعه ولي ماشينها چيني هيچ منطق و طراحي ندارن واسه همين پر از عيب و اشكال و ناهمخواني موتور و گيربكس و اتاق هستن و هركي بخره جز گرفتاري چيزي واسش نداره
14:46 1395/10/12
پاسخ دادن
رضا
5
دقیقا درسته . ماشینی که یک شرکت معتبر طراحی کرده باشه از نظر اصولی ایراد طراحی نداره و با اسباب بازی های جعلی که این شرکت های بی اسم و رسم چینی سرهم میکنند از زمین تا آسمون فرق داره
16:22 1395/10/12
ابوله قاسم
3
ابوله قاسم : کاملا درست میگه ابوالقاسم.من تایید میکنم .من قاسم رو خوب میشناسم همه حرفاش درسته
18:53 1395/10/12
؟؟؟؟؟؟
4
مگه امتحان کردی که اینقدر مطمئنی همه چیزش راسته؟!!!!!!!
20:08 1395/10/12
حسين
11
سلام
اين صحبت شما درست نيست اگر به كشور هاي چين ، مالزي ، سنگاپور و ... و شركت هاي فني آنها تشريف ببريد و جود اروپايي ها و مشاورين خارجي كاملا بچشم مي آيد برخلاف ايران كه با هيچ جا رابطه درست و درماني ندارد و مزيد اطلاع تمامي خودرو هاي چيني توسط موسسات معتبر بين المللي و اروپايي طراحي مي شوند مشكل عدم شناخت بازار ها و نياز ها مي باشد كه اين مورد در تمام خودر هاي خارجي قابل مشاهده است نمونه
محصولات مگان داراي ضعف كولر در شرايط آب و هوايي ايران دارند نمونه مگان ، ال 90
محصولات پژو زود جوش مي آورند مخصوصا در جنوب ايران
محصولات چيني داراي قدرت موتور و شتاب ضعيفي هستند بخاطر فرهنگ كم مصرفي چين و رانندگي خيلي با آرامش آنها خودم از نزديك سوار تاكسي هاشون اون هم در مصافت هاي 400 كيلومتري شدم كلا سبقت نمي گيرند و پشت سر هم حركت مي كنند
خودرو هاي مالزي بجز چند مورد همگي هاچبك و كوچك هستند
بنز و بي ام و هاي با بنزين ما كلا ناسازگاران
و ...
همه اينهادليل بد و بي كيفيت بودن محصولات نيست
22:04 1395/10/12
جنگی
4
آفرین حسین آقا
بابا این دوستان تو خواب تشریف دارند
22:58 1395/10/12
حسن
5
ببخشیدا کدوم طراح و شرکت صاحب نام پشت تیبا و ساینا و کارا و سورن و رانا و دنا و آریسان هستش لطفا با سند نام ببرید .
با تشکر
19:50 1395/10/17
جنگی
0
آقا پارس عزیز
گفتم مدلهای اخیر مثلآ تولید 1390 تا الان
آن هم توی جاده که به ماشین فشار میاد
فقط پارس نیست همه خودروهای داخلی تولید چند سال اخیر چنین مشکلی دارند
من راننده سواری یک شرکت هستم که تجربه سواری با تمام خودرها را در سرعت بالا دارم مثل ماکسیما مثل تویوتا اتومات و خودرو های مدل 94 و 93 داخلی
راستش را بخواهی من مکسیما را با خودرو های دیگر مقایسه نکردم موفق باشید
10:59 1395/10/12
پاسخ دادن
جنگی
7
سلام دوستان و هم وطنان گرامی
خلاصه و مفید و بدون پرده بگویم خودروهای تولید داخل از نظر کیفی هیچ فرقی با چینی نداره
احتمالا خودروهای چینی با کیفیت تر از داخلیها هستن بخصوص تولید خودروهای داخلی در چند سال اخیر صد در صد بی کیفیتتر از چینیها هستن
اگر باور ندارید به مکانیکهای این خودرو ها یه سری بزنید من یه پارس 94 داشتم بخدا توی مسافت 300 کیلومتر یک لیتر روغن کم میاورد رفتم از مکانیک سوال کردم گفت سه م خرج داره چون از لوازم بسیار اشغال چینی استفاده کردن عجب مملکتی داریم
10:02 1395/10/12
پاسخ دادن
پارس
8
منم پارس دارم همکارم هم داره اما اصلا چنین مشکلی ندارن
10:40 1395/10/12
کاربر: Reza Sa
7
منم سه تا پارس داشتم هيچ كدوم روغن كم نمي كردن. فقط يكيش هر ٩٠٠٠ كيلومتر حدود ٤٠٠ سي سي كم مي كرد كه خيلي طبيعيه.
11:43 1395/10/12
فرزاد
7
یونانیان به کوروش کبیر گفتند که شما ایرانیان برای پول میجنگید ولی ما برای شرف و در جواب کوروش کبیر گفت؛ همیشه چنین بوده و ملتها برای چیزی که ندارند میجنگند!
سوال اینجاست که این دو غول؟ خودروساز؟ وطنی در میدان نبرد صنعت خودروی جهان برای چه میجنگند؟!
خودروهای وطنی که اکثر قطعاتش چینی شده و عملا دو غول؟ خودروساز؟ کشور مونتاژکاری تولیدات چین رو انجام میدن البته اونم مثل همیشه بصورت کاملا ناقص، پس بهتر است به آنها تهمت خودروساز بودن نزنیم!
19:22 1395/10/11
پاسخ دادن
کاظم
9
واقعیت اینه که ما ۳۵ساله که یوغ فرانسه را در گردن انداختیم ودلمون خوشه ماشین فرانسوی تولید میکنیم ولی در اصل خودمونو فریب میدیم تکنولوژی فرانسه این نیست عزیزان تمام ماشینهای فرانسه الان با گیربکس cvtودبل کلاج تولید میشه ایا کارخانجات ما هم تولید میکنه؟ چین به ما اموخت که ما هم قرن ۲۱ باشیم وبا این ماشینهاش هرچند ابتدایی اتومات سوار باشیم ناشکر نباشیم
18:27 1395/10/11
پاسخ دادن
تویوتا
3
اول : کیفیت
دوم : مصرف
سوم : امکانات
چهارم : قطعات یدکی
پنجم : کشور تولید کنند
تجربه من
من 206 تیپ 9 مدل 88 داشتم تا زمانی که همه قطعات فابریک بود عالی بود
ال 90 اتومات مدل 89 خوب بود بی آزار
ام جی 6 مدل 2014 داشتم کیفیت خوب ولی افت قیمت زیاد
النترا 2014 امکانات فراوان ولی کیفیت ضعیف
کوراند 2015 امکانات متوسط کیفیت قابل قبول
و اما کرولا 2015 کیفیت عالی ولی امکانات بسیار ضعیف نا امید کننده
و ماشین بعدی انشالله سوبارو یا لکسوس NX یا ام جی GS
18:22 1395/10/11
پاسخ دادن
کاظم
3
عزیز من یکم زیر پاتو نگاه کن پایین شهر هم یه سر بیا
18:36 1395/10/11
تویوتا
1
گلم من مثل شما
ولی تو کار ماشین چپی
19:02 1395/10/11
علی
0
ال 90 اتومات مدل 89 مطمئنی عزیز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
21:06 1395/10/17
*
28
دوستان سلام
یک واقعیت هست اونم اینه که...
چینی ها
1- ماشین چینی هم به روز تره(تکنولوژی)
2- ماشین چینی خوش قیافه تره
3- ماشین چینی حجم موتوراشون کمتره ومصرفشون هم کمتره (آلودگی هوا)
4- ماشین چینی قطعا(یعنی قطعا) از تولیدات داخلی با کیفیت تره
5- ماشین چینی خیلی دیرتر خراب میشه ولی وقتی خراب میشه هزینه ش بیشتره
6- ماشین چینی امنیتش خیلی بیشتره(سالی 18000 نفر تو ایران میمیرن)
7- ماشین چینی به هنگام فروش خیلی اذیت میشه و گاها 15 تا 20 میلیون باید ضرر فروش خودروی صفر رو بپردازی
ایرانی ها
1- تکنولوژِی خیلی قدیمی(نیسان گاوی سال 1349 وارد ایران شد)
2- قیافه های تکراری وخز شده ی محصولات
3- حجم موتور های زیاد و الایندگی وحشت ناک و مصرف صدی15 تا
4- ماشین های ایرانی خیلی زود به زود خراب میشن ولی تعمیر و لوازم یدکی اونا خیلی ارزونتره
5- به هنگام فروش پول نقد حساب میشن وفوری فروش میره(مثلا:ال90-پرشیا -206)
6- کیفیت و امنیت رو هم دیگه خنده داره...
موفق باشید و از هر چیزی که سوار میشید راضی باشید
18:00 1395/10/11
پاسخ دادن
اهل فهم
0
چین بزرگ بازار خودرو های دنیا را تا سال 2025 میگیره..همانطور که در لوازم خانگی و موبایل و موتور....و صنعت گرفت....کلیه قطعات خودرو های دنیا داره تو چین تولید میشه...از خواب پاشید....
16:21 1395/10/11
پاسخ دادن
مهندس
4
چینی
14:54 1395/10/11
پاسخ دادن
علی
20
تو ایران قدرت انتخاب اصلا نداری مجبورت میکنن که ایرانی بخری
علتش 1.قیمت بالا خودرو چینی
2.نبود لوازم و گرانی آن
3.نبود تخصوص تو تعمیرات، (فقط تعویض میکنن اگه هم قطعه نباشه، ممکنه کم کمش دو هفته ماشینت تو نمایندگی بخوابه. خدا نکنه تصادف کنی. تصادف جزیی خصارتش کمتر یک تومن نیست)
4. اوفت خیلی زیاد خودرو
5.تو سری خوردن از بزرگترا بخاطر انتخابت،و خیلی مورد دیگه...
درکل کیفیت خودروهای چینی از ایرانی خیلی بهتره ولی این مواردی که گفتم باعث میشه خودرو ایرانی بخری
12:57 1395/10/11
پاسخ دادن
ساده،مختصر،مفيد
0
ماشين چيني = زباله بازيافتي
خريد ماشين چيني = ريختن پول در جوي آب
08:22 1395/10/11
پاسخ دادن
رضا
0
ماشین ایرانی… قطعات درجه سه چینی خرید ماشین ایرانی…انتظار همیشگی توی تعمیرگاه
02:36 1396/03/05
پارسا
4
اگر کسی از 70 میلیون به بالا پول ماشین چینی بده اشتباه کرده چون میشه با این پول حداقل کیا سراتو و با کمی بیشتر رنو فلوئنس، کپچر و یا دست دوم بعضی از ماشینهای کره ای یا ژاپنی را خرید که بازم ارزش بیشتری داره، تا 50 تومن هم بنظرم ماشینهای ایرانی بخاطر اینکه درصورت خرابی و قطعات خیلی راحتر لوازمشون گیر میاد و تعمیر میشن و اینکه موقع فروش افت کمتری دارند و سریعتر فروش میرند بهتر هستن از لحاظ ظاهر هم ماشینهای ایرانی بد نیستن ماشینهای چینی هم بعضی ها مثل برلیانس 320 و 330 و یا جک قیافه خوبی دارند و قشنگتر از ماشینهای ایرانی هستن.
13:40 1395/10/10
پاسخ دادن
رضا
12
شما ماشین الان چی سوار هستی؟و تا حالا چند تا ماشین چینی یا ایرانی داشتی؟
با 50 تومان ماشیبن اتومات چینی میشه سوار شد.
کسی 70 تومان نمیده مثل پیکان دنده به دنده هی تو ترافیک خودشو نابود کنه
کسی که عقده نداره که بخواد پز بده دنبال این هست ماشین بی دردسر و خوب سوار بشه.
شما هر وقت سواری ماشینای مختلف شدی نظر بده
14:35 1395/10/10
رضا
3
با 50 تومن ال 90 اتومات هم میشه سوار شد درضمن من نظر خودمو گفتم یعنی هر ماشینی که اتومات باشه دلیل بر خوب بودنش میشه!همون پیکان را هم میشه اتومات کرد چون اتومات میشه یعنی خوبه!درضمن من نگفتم ماشین ایرانی از لحاظ کیفی یا فنی بهتر از چینی هست یا برعکس شما اول ببین دلایلی که گفتم چی بوده بعد ناراحت بشو ،من گفتم 70 به بالا ماشینای فرانسوی و کره ای بهتره شما عقیده دارید چینی اتومات بهتره خوب همون چینی سوار بشید.
20:08 1395/10/10
پارسا
0
ببخشید اشتباه با اسم رضا جواب آقا رضا را دادم اون نوشته را من(پارسا) نوشتم در جواب آقا رضا
00:31 1395/10/11
مهرداد
6
در پاسخ به آقای هدایت:
دوست بزرگواز.
شاید شما با سوار شدن ماشین ایرانی احساس فقیر بودن میکنی
ولی کسی که ماشین 50 یا 60 یا 70 میلیونی چینی سوار میشه احساس گولدار بودن نداره
هرچند قطعا دستش به دهنش بیش از ایرانی سوارها میرسه که یه 405 مدل 85 با 18 میلیون میخرن و میان آرتیست بازی تو خیابون و با صدای آهنگ رو. بلند کردن میخوان جلب نظر کنن
ولی مطمین باش ماشین رو افرادی که میخرن برای استفاده است و نه برای اینکه احساس پولدار بودن دارند یا ندارن
عکسش شاید صادق باشه برای امثال شما
زیرا هرکسی افکار درونی خودش رو به دیگران تسری میده
مثلا کسی که دروغگو هست درمورد دیگران هم فکر میکنه دروغگو هستند.
لذا شما برو اون ماشینی رو بخر که باهاش احساس خوبی داری
البته ما هم فرض میکنیم شما هیج جاییت نسوحته و ادم شاد و خوشحالی هستی که اومدی اینجا خودتو خالی میکنی
یا علی
11:20 1395/10/10
پاسخ دادن
منصور
1
مهرداد بگذار اول بابا واست دوچرخه کوهستان بخره بعد بیا اینجا در مورد مزایا و معایب ماشین چینی نظر بده
15:52 1395/10/10
مهرداد
2
منصور جون شما هم پیکان سواری بهت برخورده؟طفلکی ها
17:09 1395/10/10
مهرداد
0
چشم
17:38 1395/10/10
کاظم
6
دوستان سلام ما امروزماشین ایرانی نداریم هر چی هست چینی حالا یک کسایی دلخوش به ایرانین بعضیا به چینی خوش باشید وکارتان به مکانیک وجلو بندی نیفته ارام برید وهر روزقبل از استارت صدقه بدهید روزی میاید واین ماشینها خاطره خواهد شد وبا برقی ها در خیابانها دوردور میکنیم انشاالله
23:21 1395/10/09
پاسخ دادن
حمید
1
موافقم ، زدی تو خال ، عکس بالا هر دو تا چینی
11:08 1395/10/10
رضا
10
اون کسی که می گوید خودروی ایرانی هزار برابر چینی کار می کند بهتر است
دنا یا پارس صفر بخرد تا مشکلات جعبه فرمان و سنسور و دیسک و صفحه
و سر وصدای بدنه را از روز اول حس کنند!!
17:22 1395/10/09
پاسخ دادن
علی
3
منظور حجم کارکردشون بوده نه اینکه یکیشون . گفته بودن تعداد ماشین های ایرانی در تعمیر گاه ها بیشتر هست جواب داده شده که هم تعداد ماشین های ایرانی خیلی بیشتر هست و هم بیشتر در رفت و آمد هستند و اصلا تعجب نداره وقتی به هر تعمیرگاهی مراجعه کنی تعداد بیشتری ماشین ایرانی میبینی تا ماشین چینی . این حرفشون کاملا منطقی بود اتفاقا . شما لطفا بی تعصب مطالب رو بخون
18:52 1395/10/09
کاربر: Reza Sa
20
هر خودروي چيني بد نيست.
به نظرم جيلي ( هم امگرند7 هم امگرند x7 ) يكي از بهترين خودروهاي چيني هستند.
اكثر جيلي سوارها از ماشينشون راضين. انصافا امگرند 7 نسبت به قيمتش ارزش خريد بالايي داره.
امكاناتي داره كه بعضي خودروهاي نزديك ١٠٠ ميليون هم ندارن.
بهترين ايمني رو در رنج قيمتي خودش داره. موتور و گيربكس خوبي داره. ٦ تا ايربگ داره ( كه هيچ خودرويي در اين رنج قيمتي نداره). گيربكسش CVT هست. صندلي برقي ٨ جهته داره.موتورش سيستم VVT داره و چندتا امكانات خوب ديگه.
يه نكته ي مهم اينكه دست ايراني جماعت بهش نخورده و كاملا وارداتي هست.
تنها عيب جيلي اينه كه چيني هست. ولي انصافا ماشين خوبيه و چيزي بيشتر از قيمت پرداختيش ارزش داره.
23:18 1395/10/07
پاسخ دادن
حامد
6
اینارو که دنا هم داره بخصوص که موتورش شناخته شده است ای اف سون سرتری داره به موتور خودروهای چینی
19:25 1395/10/09
رضا
14
دوستانی که توان مالی ندارن 50 میلیون به بالا هزینه کنن و ماشین چینی بخرن از رو ناراحتی میان و صحبت های بی پایه و اساسی انجام میدن و قصد دارن لذت کسانی که ماشین خوب چینی سوارن رو خراب کنن...درصورتی که ما میدونیم شما این صحبت هایی که مینویسید از رو ناراحتیه و از اینکه به جای پراید کهنه و سمند قدیمیتون نویتونید سوار مشاین خوب بشید میاید اینجا یه چیزی مینویسید که خالی بشید.
لذا زیاد قلم فرسایی نکنید.انرژیتونو صرف کار های مفیدی کنید که بتونید ماشین آلمانی سوار بشید.(تو سن 70 سالگی احتمالا)
19:50 1395/10/07
پاسخ دادن
نیما
6
در پاسخ اقا منوچهر :
اقای بنز سوار...که شخصیت آدم رو در مرکبی که سوار هست میبینی....شما بنزتو سوار شو و به بقیه کار نداشته باش
ضمنا آب رو بریز او جایی که میسوزه
شما از اونهایی هستی که دنا هم سوار نشدی میای از ماشین های 100 میلیونی چینی صحبت میکنی عزیز دل.
با این رفتارتون ایرانی سوار ها رو ضایع نفرمایید.
مخلص همه رفقا
20:03 1395/10/07
هدایت
3
چینی سوارها بندگان خدا واقعا باورشان شده با ماشیین بی اصل و نسب و ضایع و بدریخت 50 تومنی چینی میشه قاطی پولدارها شد
قبلا یادمه همین احساس را کسانی که این گوشیهای 250 هزار تومنی طرح اپل دست میگرفتن داشتن
از خواب بیدار شید الان هرکی پارس یا دنای 40 تومنی داره مثل آب خوردن میتونه وام ده تومنی بگیره و ماشین چینی بخره ولی اکثریت میدونن خرید ماشین چینی افتادن در چه تله خطرناکیه
21:20 1395/10/09
محمدرضا
7
میبینم که چینی پرست ها به شدت اینجا فعال هستن خدا قوت خسته نباشید دلاوران شانگهای
19:36 1395/10/07
پاسخ دادن
نیما
6
قربون شما پراید وپیکان پرست های محترم
از ژیان عزیزتون برامون خاطره بگید....
17:47 1395/10/10
منوچهر
11
ماشین چینی سوار شدن آخر بی کلاسی و ضایع بازیه به خدا آدم پراید سوار بشه نهایت میگن بنده خدا نداره ولی ماشین چینی داره داد میزنه طرف در آرزوی سوار شدن ماشین خارجیه
بچه بودیم بعضی دوستامون یک تکه مقوا میذاشتن لای گلگیر دوچرخه تا برخورد به سیمهای رینگ صدای وزوز موتور بده ما بهشون میگفتیم زشته نکنید بزرگ میشی پول جمع میکنی خودت موتورسیکلت میخری حالا شده حکایت عزیزانی که طاقت ندارن صبر کنند یکدفعه ماشین خارجی خوب بخرن...
14:08 1395/10/07
پاسخ دادن
آرمان
24
چه استدلاليه كه شما ميارين! شما كمبود داريد دليل نميشه به اين همه شهروند كه چيني سوارن توهين كنيد. شما سوار نشين اقا، چرا برچسب ميذارين روي مردم؟ مردم دوست دارن چيني سوار شن همه ٢٤٠ ميليون پول ماشين خارجي ژاپني و كره اي ندارن، شما كه داري سوارشو خدا بيشترش كنه.
15:27 1395/10/07
علی
19
کسی جونشو دوست داشته باشه ایرانی نمیخره حداقل چینیا اینه که ایمنی دارن .
15:48 1395/10/07
علیرضا
8
دوست عزیزمون مثل اینکه خیلی از پرایدش به ستوه اومده قصد داره بقیه رو تخریب کنه :)
16:05 1395/10/07
hamed
5
شما فکر میکنی پس اینهای که ماشین ایرانی سوار میشن با کلاسند (البته اگه بشه گفت ایرانی) همه میدونند که ماشینهای کره ای وژاپنی عالیند ولی کو پول پس پولت را به رخ ملت نکش اگه دولت راست میگه رقابت راآزاد کنه ببینم چند درصد ملت ایران ماشینهای ایران خودرو وسایپا را سوار میشن
16:33 1395/10/07
محسن
10
دوساله لیفان ایکس 60 دارم جز روغن بنزین دیگه هیچکاریش هم نکردم توی همه شرایط آب و هوایی هم باهاش بودم و خیلی جواب داده عالیه برام و مهمتر اینکه مصرف بنزین جاده اش خیلی عالی هست ولی قبلا پارس داشتم یعنی 8 هزار تا نرفتم سر سیلندر زد... من راضیم از این خودرو توی این دوسال
14:00 1395/10/07
پاسخ دادن
حميد
4
من هم دو ساله ايكس شصت دارم قبلش هم ليفان 620 داشتم انصافا خداا شاهده هم 620 و هم اين ايكس شصتي كه دارم خوب و راضي كننده بودند . تو اين دو سال فقط دو بار رفتم نمايندگي . دفعه اول رو كيلومتر 3500 تا براي سرويس اوليه و بار دوم هم رو كيلومتر 7 هزارتا براي بوي صفحه كلاچ كه تعويض شد و تمام . تا الان هم كه 39 هزار تا كاركرده فقط روغن و بنزين و وسلام
مزيت خودروهاي چيني نسبت به ايراني :
1 - كيفيت بالاتر
2 - ظاهر بسيار به روز تر وزيبا تر
3 - مصرف بنزين كمتر
4 - حجم موتور كمتر ولي با قدرت بسيار بالاتر ( مثلا 405 با موتور 1800 سي سي قدرت 105 اسب داره ولي ايكس 60 با موتور 1800 سي سي 135 اسب
4 - بدنه بسيار محكمتر و ايمني بالاتر
5 - راحتي و امكانات خوب و قابل قبول
6 - سرويس دهي و گارانتي بهتر (البته در شهرهايي كه نمايندگي باشد . اگر بياشد كار سخته )
معايب ماشين چيني :
1 - كمبود نمايندگي در همه شهرهاي ايران بخصوص شهرستانهاي كوچك
2- افت قيمت بيشتر نسبت به ماشينهاي ايراني
2 - عدم مديت و بي كفايتي برخي از خودروسازان كه باعث ميشوند ماشين هاي چيني بدنام شوند مثل كرمان موتور
22:21 1395/10/11
هاشم
8
ماشین داخلی درسته کیفیت مطلوب نداره اما خدا وکیلی انصافا کدوم ماشین چینی میتونه مثل 405 تو تاکسی و مسافرکشی شهر و جاده دوام بیاره تازه رو سوخت گاز با روغن ارزون همه جا دیدم یه عده از موتور 1800 پژو همش بد میگن قبول بده اما خداوکیلی کدوم موتور اینطور حمالی میکنه درسته خرج هم داره اما خرجش زیاد نیست همه روز شب تابستون زمستون شمال و جنوب داره مثل چی کار میکنه واسه همه کاری استفاده میکنن حالا کدوم چینی اینطور می تونه کار بده ماشین تو خونه که خراب نمیشه باید زیر کار ببینی چیکارست
09:50 1395/10/07
پاسخ دادن
علی
7
405 سواری زرد کرایه بین شهری با کیلومتر کارکرد 930 هزار تاهم من دیدم . اینها روزی حدود 500 تا 600 کیلومتر با 5 سرنشین راه میرن تابستون هم کولرشون همیشه روشنه . هیچ موتور چینی و ماشین چینی این طور نمی تونه دوام بیاره
11:43 1395/10/07
محمد
10
همه که مسافر کش خب نیستن وبعدشم آلدگی هوا رو حساب نمیکنی مصرف سوخت رو حساب نمیکنی حجم بالا قدرت کم که تو چینیا برعکس قدرت خوب با حجم پایین همه لوازمش گیر میاد هرچقدر ماشینت گرون تر لوازمش گرون تر کاش یخورده منطقی بودیم کاش......
13:17 1395/10/07
مهدی
7
آقا محمد شما نکته بحث رو نگرفتی ظاهرا . اگر حرف تاکسی و مسافربر زده شده برای نشان دادن دوام هست . این یک واقعیته که نمیشه از هر ماشین و موتوری اینطوری کار کشید . به قول معروف کار هر کس نیست خرمن کوفتن
13:32 1395/10/07
رضا از مشهد
4
دوست عزيز يك سر به تعميرگاه ها بزنيد پر از پژو و امثالهمه ! پاي صحبت يك راننده تاكسي سمند و 405 بشينيد تا از مشكلات ريز و درشت اين ماشين ها مطلع بشيد ! خيلي هاشون قبلا پيكان داشتند و الان اعتقاد دارند سگ پيكان به اين خودروها شرف داره
13:14 1395/10/09
محمد
3
تعداد پژو و سمندها صد برابر چینی هاست و هزار برابر چینی ها هم کار میکنن تو جاده و خیابون خوب معلومه تعدادشون تو تعمیرگاه هم بیشتره
14:29 1395/10/09
حسن
0
چی میگی داداش پراید هم مسافر کشه این که نشد دلیل تمام تاکسیهای پژو خط ما بعد 3 ماه آب روغن قاطی کردن همه راننده ها مینالند وجدانا برو از تاکسیدارا بپرس کدومشون از پژو راضین همشون با بد بختی دارن فقط تحمل میکنند.
20:03 1395/10/17
حسن
16
من خودم نزدیک چهار ساله ام وی ام 530دارم خداییش تو این مدت فقط یک جنت و دو تا فیوز فشنگی و دو سه تا لامپ براش عوض کردم.جلوبندی و کمکهاش رو تا حالا دست نزدم اما به زودی کمک ماکسیمایی میندازم.بنده خدا برادرم تو دوره تحریمها یه ef7 خرید خیلی اذیتش کرد.به نظرم چینی ها با اصالتتر از ایرانی های چینیزه شده هستند.
18:53 1395/10/06
پاسخ دادن
هومن
11
پول داري ماشين اروپايي ژاپني يا كره اي بخر نداري خودروي داخلي ماشين چيني اين وسط يك چيز بيهوده و ضايع اضافي واسه كساني كه به اشتباه فكر ميكنند با يه ذره پول بيشتر از ماشين ايراني ميشه تو خيابون پز ماشين خارجي داد ولي عملا بعد از يك مدت ميفهمن چه اشتباه بزرگي مرتكب شدن آبرو و پول و وقت خودشان را بر باد دادن
15:14 1395/10/06
پاسخ دادن
محمد
19
عزیز جان چه ربطی به پز دادن داره بحث کیفیت که ماشین چینی از ایرانی بهتره .بین 50 تا 100 میلیون ماشین باکیفیت زیاده همشون از ایرانی ها بهترن .شریاط فروش هم دارن امکاناتشون هم خوبه .پس جو الکی ندین.ماشین ایرانی کیفیتش کجا بود .ماشین های وارداتی هم 3برابر بهت میندازن.الان جک چری و لیفان بهترین ماشینا رو تو این رنج قیمت دارن .
15:42 1395/10/06
آرش
4
ماشين ايراني اگه به خيال شما كيفيت نداره كه به نظر من در درازمدت كيفيت و دوامش به مراتب از چينيها بهتره لوازم و خدماتش با ارزانترين مبلغ همه جا هست ولي ماشين چيني تهيه لوازم و نحوه خدماتش مصيبته
يك نگاه به منبع اگزوز ليفانx60 هايي كه تو خيابون ميبيني بنداز يكسال از عمرشان نگذشته به شدت پوسيدن منبع اگزوز پرايد راحت 5 سال كار ميكنه
يكي از دلايل ارزاني خودروهاي چيني اينه از مواد بازيافتي و غير استاندارد توليد ميشن كه دوام پاييني دارن
بعضيها واقعا خيال ندارن از خواب خرگوشي بيدارن شوند
09:26 1395/10/07
محمد
8
چرا چرت و پرت میگی من سه ساله x60 دارم جز وسایل مصرفی و تنظیم کردن چرخا پول اضافی خرجش نکردم بعدشم تا الان ۱۲۰ هزار کیلومتر هم رفتم هر جا هم بگی رفتم تا حالا هم نشده اذیتم کنه
12:57 1395/10/07
علیرضا
8
من نمیدونم این چیه افتاده دهن این پراید و 405 سوارا که میگن قطعات ماشین چینی گیر نمیاد. دوست عزیز اون سال اول ورودشون بود که قطعشون نبود الان همه جا هست. شاید یکم گرونتر از قطعات پراید و 405 باشه که 30 ساله تو این مملکتن و انواع جنسای چینی درجه 3 شون موجوده.حداقل یجوری نظر بدید کسی مشکوک نشه شما تو عمرت ماشین چینی از نزدیک ندیدی.
16:16 1395/10/07
رضا از مشهد
7
نه كسي ماشين چيني مي خره چون از دردسرهاي ماشين هاي داخلي آگاهه - مي دونه كه هنوز به سرويس اوليه نرسيده بايد بره و واشر سرسيلندر عوض كنه - ميدونه كه صداي تق و توقي كه توي اتاق خودروهاي داخلي هست چقدر روي اعصابه - شما فكر كن يك ماشين 20 سال با يك چهره توي خيابون در حال تردده! الانم نوآوريش اينه كه چراغاش عوض شده و قيمتش نسبت به 20 سال قبل 10 برابر شده ! اصلا خريدش منطقي هست ؟!
13:18 1395/10/09
یاشار
2
فقط پارس سفید بهترین ماشین ایران و جهان بقیه همش بچه بازیه
13:49 1395/10/06
پاسخ دادن
حمید
2
جواد نشده داداش
11:21 1395/10/10
+2
23
بهترین خودرو هم که تو ایران ساخته بشه بعلت استفاده از قطعات نا مرغوب داخلی بعد یک سال افتضاح میشه .تندر 90 مدل جدیداش صفحه کلاچ شده شایان ایرانی بعد 15000 کیلومتر داغ میکنه موتور تو سربالایی میلرزه . لنت ترمز ساندرو عقب گیر نمیاد تندر 90 میندازن روش ...کلاًخدمات بعد از فروش و کنترل کیفیت تو ساخت خودرو های داخلی تاسف باره .
13:30 1395/10/06
پاسخ دادن
علی
19
اگر از کیفیت ال نود ذره ای کم بشه دیگه مفتش هم گرونه چون کل ارزش ال نود به کیفیتش بود که اگر اونم بگیرن ازش که دیگه مفتی هم نمی ارزه
16:07 1395/10/06
محمد
33
سلام.
من نمیدونم چرا بعضیا میگن ماشین ایرانی باکیفیت هستش من پراید و206و پارس و سمند داشتم بعد از 1 سال همش شده لگن .بعد میگن قطعه اش فراوانه الان یه پراید 94 دارم ساعتش بعد 2 ماه سوخت و ساعتش تو بازار نیست دقت کنید گفتم ساعت نه قطعه موتور یا چیز دیگه بعد میگن چینی جنسش بده خب عزیزای غیر منطقی همه قطعه های ماشین های ایرانی چینیه .الان دقت کنین هیچکدام از ماشینهای ایرانی تست تصادف ندارن ولی همه ماشین های چینی همشون با تست تصادف هستن برید تو سایت c-ncapاونجا میزان ستاره های ماشین ها رو ببینید.بعد میگن چینیا تو کشورشون فروش ندارن الان همین چری پرفروش ترین ماشین تو چین هستش والان 2 تا ماشین 5 ستاره در ایران برا فروش داره.بعدشم همه طراحیش رو اروپایی ها انجام میدن فقط ساختش درون چین هست اگه هر چیزی که تو چین طراحی میشه بگیم بد که اونوقت باید به آیفون هم که در چین ساخته و سر هم بندی میشه بگیم بد....مردم ایران یخورده ناهماهنگ هستن اگه هماهنگ بودن ایران خودرو و سایپا این بنجلا رو به مردم نمینداخت یه کمپ دیگه ضد خودرو سازی ایران باید به راه بیفته .امیدوارم بعضیا منطقی باشن با تشکر
13:25 1395/10/06
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1
ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام
پاسخ به :
نظر شما
نظر شما با موفقیت ارسال شد.
مقالات برتر
هفته
|
ماه
|
سال
پربحث ترین خودروی
هفته
|
ماه
|
سال
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
Soshyan
11 نظر
فراخوان پاییز تحویل بهمن
5 نظر
توحید ارومیه
2 نظر
اطلاعات خودرو
هادی (دنا شش دنده دستی تحویل 8 آبان)
16 نظر
دنا پلاس دستی تبدیل به ef7p.. بختیاری باغملک
14 نظر
سیدسهیل
12 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
T8امیر
: سلام ۱۵ آبان پلاک شد مدارک ماشینم رسید دستم ولی خدشه تحویل ندادن نمایندی رستمی شیراز
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
محیا
: سلام چطورشما۲ابان شاسی شدید و الان تحویل گرفتید ومن ۲۳مهر پلاک شدم هنو تو مرحله ی حمل هست ؟تی۸مشکی ثبت نام ۲۵خرداد
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
X5 اردیبهشت
: با سلام ثبت نام اردیبهشت هنوز تو تکمیل وجه مونده من نمیدونم چه فرقی هست که بعضیها میگم ما تحویل هم گرفنیم
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
حسین...
: بازهم یک شیرین کاری بی مزه از مزدوران وجیره خوران سایپا! پس شما آشغالهای مواجب بگیر سایپا که سالی چند بار ماشینهای متفاوت از شرکتتون میگیرین بعداز فروش لباسای خودتون و خانوادتون چی چی تون را خرج تهیه پیش پرداخت ماشینتون میکنید؟
خودرو اطلس چقدر ارزش خرید دارد؟
مهسا
: دوستان خبری از دعوتنامه آذر ماه ندارید؟؟؟؟؟؟؟؟
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
ناصر محب نژاد
: J4سفید ثبت نام۱۸ اردیبهشت از نمایندگی سلیمانی پور از شهر ری ۶اردیبهشت شاسی ۲۸ارسال مدارک وامروز هم کارت ماشین رافرستادن ماشینو کی تحویل میدن خدا میدونه خسته شدیم
مشخصات و قیمت ایران خودرو تارا پروژه K132
حسین
: روزی ۷۵۰ هزار تومان
بازگشت مجدد دنا پلاس بورسی به بازار + قیمت
Mr.p
: کسی هست تحویل گرفته باشه از 90 روزه ها
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
عارف
: واقعا مرسی که اسباب شادی ما رو فراهم میکنی😅😅😅😅😅😂😂😂
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
رضا
: امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس چه ارتباطی به وزارت صمت و اَبَر کمپانی سایپا داره؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سایپا کوییک
افسانه
: مهلت تحویل 30روزه بوده از نوع فوری بوده یا پیش فروش
دنا 1.7
علیرضا
: سلام بله واریزی 13 آبان 90 روزه بودم 24 فاکتور شد26 پلاک 30 صدور اسناد الان هم روی حمل میچرخه
ساینا
مهدی
: امیر اگر 170 پیش داده باشی حدودی باید 205 دیگه جور کنی
ساینا
Sajjad
: اونایی که فاکتور میشید شماره پذیرش رو هم بزارید
پژو 207i دستی
ساناز
: برا منم نیومده شما پرداختی اولتون چند بود؟
ساینا
حامد ساینا
: سلام من پذیرش مهرماهم کسی خبر داره که می تونم از طریق نمایندگی آپشن مانند مانیتور به ماشین اضافه کنم؟ یا نه
MVM 550 اتومات
مهسا X33 اتومات
: سلام دوستان. ایکس 33 اتومات تا چه تاریخی تحویل دادند؟ آیا کسی تاریخ سیستمی شهریور ماه تحویل گرفته؟
ساینا
رسول
: سلام لطفاشماره پذیرش بزارید
ساینا
امیر ساینا85گانه 90 روزه
: من خودم 8مهر هستم هنوز فاکتور نشدم اما امروز خودم تو کانالها دیدم بچه های 24 شهریور فاکتور شدن
MVM 550 اتومات
تیگو 7 پرمیوم .کرمانشاه
: سلام تاریخ قرار داد 20 شهریور تاریخ تایید لیزینگ بانک صادرات 8 مهرماه تاریخ 28 ابان وامم واریز کردن و الان تمام مراحل انجام شده و همه مراحل وضعیت خودرو سبز هست جز تحویل خودرو حتی پلاک هم شده کارت ماشین هم تحویل پست دادن دوستان چقدر زمان میبره خودرو رو تحویل بدن ممنون میشم اطلاع بدین