مرسدس C63 S COUPE AMG در برابر BMW M4

 

مرسدس C63 S COUPE AMG در برابر BMW M4

 
همیشه انتخاب بین محصولات شاخص بنز و ب ام و جز سخت ترین انتخاب هر خریدار خودرو بوده است. در گذشته که برد بی ام و معمولا در رابطه با عملکرد مهندسی و مشخصات فنی مطرح می شد تا کابین و راحتی، اما این بار مرسدس با C63 امده است تا در تمام زمینه ها پشت حریف قدر خود را به خاک بمالد.
 
انتخاب بین بی ام و M4 و مرسدس C63 S Coupe واقعا دشوار است. نه بخاطر اینکه هر دو در کل فوق‌ العاده هستند بلکه بخاطر تفاوت های بسیاری است که باهم دارند.
 
پیش از این C63 S COUPE را قبلا بررسی کرده بودیم و به این موضوع نیز اشاره کردیم که از این به بعد، بنز در زمینه رقابت فنی نیز جلوی باواریایی ها کم نخواهد آورد، اما حالا باید ببینیم در میدان عمل این گمانه زنی تا چه حد رنگ واقعیت به خود می گیرد.
 
مرسدس C63 S COUPE AMG در برابر BMW M4
 
قیمت بی ام و M4 Competition کوپه (154615 دلار استرالیا) به علاوه 2470 دلار اپشن های اضافه در حدود 157355 دلار تمام می شود.
 
این درحالی است که مرسدس AMG C63 S COUPE با قیمت 162115 دلار به علاوه 1490 دلار هزینه اپشن های موجود با قیمتی در حدود 163605 دلار قابل خرید خواهد بود.
 
مرسدس C63 S COUPE AMG در برابر BMW M4
 
تفاوت قیمت 6250 دلاری بین این دو خودرو به نفع ب ام و تمام می شود. در ادامه به این می پردازیم که ایا این تفاوت قیمت ارزش پرداخت را دارد یا نه؟
 
جعبه دنده 7 سرعته کلاج دوبل در کنار یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر باعث شده اند تا M4 بتواند با 337 کیلووات قدرت (در حدود 450 اسب بخار) و 550 نیوتن بر متر گشتاور، پروسه شتاب گیری 0 تا 100 را در عرض 4 ثانیه انجام دهد.
 
مرسدس C63 S COUPE AMG در برابر BMW M4
 
مرسدس نیز طبق سنت گذشته خود از همان جعبه دنده 7 سرعته بهره می برد که وظیفه کنترل قدرت موتور 4 لیتری V8 آن را دارد. 370 کیلو وات قدرت (حدود 500 اسب بخار) و 700 نیوتن بر متر گشتاور باعث شده است تا کیلومتر شمار C63 S Coupe در عرض 3.9 ثانیه از مرز 100 کیلومتر عبور کند.
هر دو خودرو به صورت دیوانه واری سریع هستند و در آن هیچ شکی نیست. لازم است ذکر کنیم که دلیل تفاوت بسیار کم 0 تا 100 این دو خودرو با وجود اختلاف زیاد قدرت بین آنها، میزان وزن آنها است.
 
ب ام و M4 حدود 230 کیلوگرم سبک تر است. موضوع جالب تر نیز افزایش 70 کیلوگرمی وزن C63 کوپه نسبت به مدل سدان آن است.
 
مرسدس C63 S COUPE AMG در برابر BMW M4
 
در واقع علیرغم حذف دو در نسبت به مدل سدان، با توجه به عریض تر شدن بدنه، بزرگتر شدن چرخ ها و سیستم تعلیق متفاوت، وزن کلی مدل کوپه نسبت به نمونه سدان C63 افزایش یافته که اتفاقی نادر در جهان خودروسازی به حساب می آید.
خب میرویم سراغ مرسدس و با آن دوری در جاده های کوه بریسبن می زنیم. C63 در حالت Comfort کاملا با شکوه، ارام و دلنشین است. اما این شکوه و جلال به این معنی نیست که نمی توانید کمی شیطانی کنید.
 
درسته است که در حالت Comfort رانندگی می کنید اما هر لحظه که اراده کنید قدرت و گشتاور عظیم پیشرانه تمام و کمال در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
 
مرسدس C63 S COUPE AMG در برابر BMW M4
 
اما در مورد M4 اینگونه نیست. سیستم تعلیق سفت و اسپرت آن، درون جاده های مسطح مشکلی بوجود نمی آورد اما اگر جاده کمی ناهموار باشد، سرنشیان ب ام و بیش از مسافران ستاره اشتوتگارتی اذیت خواهند شد.
 
فضای داخلی
 
طراحی داخلی هر دو خودرو لوکس و شیک بوده و از آخرین تجهیزات ایمنی و تکنولوژی بهره می برند. در فضای پشت نیز برای دو نفر بالغ در صورت نیاز، جا به اندازه کافی وجود دارد. البته بهتر است قد این افراد کمتر از 165 سانتیمتر باشد.
رانندگی و مانور دادن در حومه شهر با هر دو خودرو عالی و آرام است ان هم به لطف دوربین ها و حسگر های زیاد به کار رفته در هر دو خودرو که چیزی از یک ایرباس کم ندارند.
 
البته به این باید اشاره کرد که اگر علاقه به پارک کردن های خیلی نزدیک به جدول کنار خیابان دارید به این دلیل که چرخ های M4 کمی به بیرون تمایل دارند، باید مراقب رینگ ها باشید که به جدول برخورد نکنند.
 
مرسدس C63 S COUPE AMG در برابر BMW M4
 
اما در بخش رانندگی شهری، به جرات می توان گفت که برنده مطلق همانند گذشته، بنز است.
 
کابین کاملا لوکس و راحت و سیستم COMMAND که توسط بنز توسعه یافته است درون ترافیک های روزانه شهری نسبت به iDrive بی ام و بسیار کارآمد تر ظاهر می شود.
مانیتور نیز درون هر دو خودرو در بهترین جای خود قرار گرفته اند، اما برنده اصلی در این بخش برای رانندگی در ترافیک و شهر حالت Comfort بنز است که خارق‌ العاده انجام وظیفه می کند.
نوبت به تست جاده ای رسیده است. اول از همه راننده ما عاشق گشتاور زیاده C63 شده بود. صدای C63 نیز بسیار دلنشین تر از M4 بود.
 
مرسدس C63 S COUPE AMG در برابر BMW M4
 
پس طبق برنامه، قرار شد هر دو خودرو در یک جاده کوهستانی توسط اقای اتکو تست شده و به ما نتیجه را بگوید. با C63 شروع می کنیم. طبق گفته های اقای اتکو، استقامت دینامیکی کمی داشته که هنگام ترمز گیری عقب خودرو بسیار سبک می شود.
 
با وجود گشتاور زیاد موجود C63 حتی در سرعت پایین و جاهایی که چرخ های عقب چسبندگی کمی دارند به لطف تعلیق و فنربندی باز طراحی شده به خوبی از پس انها بر آمده و چسبندگی فوق‌ العاده ای دارد. از جهات دیگر نیز C63 خودرویی قابل پیش بینی تر بوده که کنترل کردن آن ساده تراست.
 
مرسدس C63 S COUPE AMG در برابر BMW M4
 
اتکینسون اینگونه بیان کرد که پشت فرمان C63 درون پیچ ها که با کم فرمانی مواجه می شوید. در واقع بهترین روش برای غلبه بر کم فرمانی آن هم به روش ترمز گیری ضربه ای و انتقال وزن خودرو به سمت جلو بود.
از دید ما C63 اصلا در مقابل هیچ پیچی سر تعظیم فرود نمی آورد آن هم به دلیل خیل عظیم از قدرتش است که حتی در دور های پایین نیز در اختیار شما قرار می دهد و باعث می شود خیلی سریعتر به سرعت قبلی خود باز گردید.
 
این خود به معنی این است که می توانید به راحت تری نسبت به رقیب باواریایی خود سریعتر باشید. اما در مورد M4 چسبندگی بی نهایت آن بر سر پیچ ها به کمک شما می آید ولی اگر می خواهید قدرتی همانند بنز را در پیچ ها داشته و دوباره به سرعت اولیه خود بر گردید نیازمند فشار بیشتر بر روی موتور هستید تا در دور های بالاتری آن را نگه دارید.
 
مرسدس C63 S COUPE AMG در برابر BMW M4
 
گذشته از همه اینها M4 مقداری مضطرب به نظر می آید با اینکه چسبندگی فوق‌العاده ای دارد. اما پیشرفت زیادی نسبت به بنز بوجود نیامده است.
 
چیزی که راننده تست ما که در واقع موفق ترین راننده استرالیایی در مسابقات رالی به حساب می آید، بسیار M4 را ستایش می کند، واکنش ب ام و M4 در برابر ترمز های سخت بود که با وجود ترمز سنگین، در طولانی مدت هم عملکرد خود را حفظ می کند و باعث می شود که بهتر وارد پیچ ها شده و از آن خارج شود. این مورد نسبت به مرسدس آن هم به لطف سیستم تعلیق سخت تر و وزن کمتر، بهتر بود.
 
کنترل M4 نیز همانند بنز خوب بوده و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. در واقع M4 نسبت به M3 جدید دقیق تر عمل می کند.
اما شاید بزرگترین تفاوت میان این دو خودرو در هنگام رانندگی سر و صدای نفوذی به درون کابین بود. هنگامی که شما درون مرسدس سواری آرام و بی صدایی را تجربه می کنید، پشت فرمان بی ام و بر عکس این وضعیت پیش می آید. 
 
مرسدس C63 S COUPE AMG در برابر BMW M4
 
حال موقع انتخاب بین این دو خودرو است در حالی که ما C63 را انتخاب می کنیم اما اقای اتکو ب ام و M4 را می پسندد، به هرحال او یک راننده مسابقه است و خودروهای سبک و تر و فرز را ذاتا دوست دارد.
 
بالاخره پس از کشمکش های فراوان به یک نتیجه کلی رسیدیم و آن انتخاب C63 بود. آن هم نه به این دلیل که M4 خودروی خوبی نیست، بلکه به این دلیل که مرسدس بنز به عنوان خودرو برای رانندگی روزانه مناسب تر به نظر می رسد. همچنین طبق مقایسه جاده ای انجام شده، برنده بی حرف و حدیث در این قیاس، مرسدس بنز C63 بود.
 
مرسدس C63 S COUPE AMG در برابر BMW M4
 
نه بخاطر اینکه M4 کیفیت لازم را نداشته و خوب نباشد، تنها دلیلش سختی و خشکی بیش از حدش است. موضوع دیگر نیز این است که شما حتی در حالت Comfort نیر می توانید بخشی از گشتاور C63 را تجربه کنید و از ان لذت ببرید درحالیکه درون M4 باید همه چیز به حالت M سوئیچ شود تا آن را تجربه کنید و حتی باید دور موتور بالاتری را نیز داشته باشید. در انتها نیز جدول از امتیاز های کسب شده توسط هر دو خودرو را به علاقه مندان تقدیم می کنیم.
 
مرسدس C63 S COUPE AMG در برابر BMW M4
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , مرسدس بنز , بی ام و M4 , بازار خودرو , خودرو لوکس , خودرو اسپرت , واردات خودرو , پرشیا خودرو , ستاره بنز ایران






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

اریا بهمن
8

داخل کابین بی ام و ،در مقایسه با بنز حرفی برای گفتن نداره.واقعا بنز در نسل جدید،از همه رقبا پیشی گرفته و مثل همیشه سلطان هندلینگ و ارامش درجاده هاست.🚗🚗🚗
19:32  1395/10/08
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ممم : این مدیر کل بی پدر سایپا ،یک اطلاعیه نمیزنه که مشخص کنه کی تحویل میدهند ،فقط آن موقع که پول میخواند برای ثبت نام در دو سه روز پول مردم را می‌گیرد. حالا باید بدوی تا جونمان در آید. کجای دنیا اینطوری خودرو می‌فروشند. عذر میخوام از همه ( تا ابلح در جهان مفلس در نمیماند).
محمد : سلام کسی تونست ثبت نام کنه ؟ پنج نفر امتحان کردیم هیچکدوم موفق به ثبت نام نشدیم از ساعت 10,,تا 3 بعد از ظهر
علیرضا ترک زاده : سلام من امروزتماس گرفتم گفتن تاراوی ۴دارن نیمه دوم اسفندوفاکتورمیکنن
ساینا دوگانه اسفندی : باید از دست سایپت شکایت کرد
عمار : منم تابستان ۱۴۰۳ هستم ولی هنوز خبری نشده
محمد : سایپا برای عرضه خوب پشت سرهم پشت سرهم پیام میده برای عرضه خودروهای، اما وقتی پول مردم بیچاره گرفت دیگه جواب گو نیست . ببنید صبح تا حالا چندتا پیام آمده که عرضه خودرو تا دوروز دیگر تمدید شو ،چون میخواد پول بگیرد.
سجاد اس تری مشکی : این اس تری چرا فاکتور نمیشه خسته شدیم دیگه
عباس - تهران - اس تری سفید : سلام خدمت عزیزان واریز وجه: ۱۴۰۲/۰۸/۱۳ تأیید سیستمی مدارک: ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ شاسی: ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ امروز مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ با شماره تماس ۰۲۱۴۴۹۸۷۰۱۸ از اداره تحویل تماس گرفتن و گفتن شنبه ساعت ۱۴ برای تحویل مراجعه کنم. انشاألله زودتر همتون به خودروهاتون برسید. حق نگهدار همتون
تاراv4 : والا اینها غیراز دروغ گفتن دیگه چیزی بلد نیستن بگن ....منم ۲۱ اسفند تحویل بوده هنوز فاکتور نشده دو روز قبل زنگ زدم گفت نیمه دوم داره فاکتور میشه
اس فایو : از وقتی شاسی میشه چند روز بعد بیمه و پلاک‌میشه کسی میدونه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شهید🍂 : سلام به همه ببخشید امروز نشد اصلا سر بزنم اینجا. فردا مجدد در خدمتم.
اپشنال : از موعد تحویلت 40روز تاخیر در نظر بگیر
اپشنال : انتخاب کن حتمن.قیمت تارا تو بازار از دنا اپشنالم بیشتره. و ماشین خوبیم هس
سورن دوگانه تحویل29اسفند تبدیل 207 : من امروز صبح تبدیل زدم207بعداظهر فاکتر شد
اریاس : 11362713 تازه تحویل گرفتم اذر بودم
سهیلا : غذای شما رو نمیشه خورد بفرمایید
م : چرا اسفند دیر میفرستن
فاکتور تک 90 روزه : سخا چندم تحویل دادی
سورن موتور جدید تکمیل وجه 9 بهمن : از کجا میفهمید به روز شده،؟
تیوب : بلبرینگ سر کمک های جلو وپیچ نگهدارنده سیلندر ترمزها رو چک کن