مردم ناراضی، اما آمارها راضی‌اند!

 

مردم ناراضی، اما آمارها راضی‌اند!

 
در حالی ارزیابی صورت گرفته بیانگر افزایش میانگین رضایتمندی مشتریان از وضعیت خدمات پس از فروش خودرو در بازه زمانی یک سال و نیم اخیر است که شواهد و واقعیت‌های میدانی خلاف این موضوع را نشان داده و مردم همچنان ناراضی هستند.
 
به گزارش ایسنا، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به عنوان شرکت بازرسی مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت، وظیفه پایش و ارزیابی کیفیت خودروهای تولید داخل و همچنین ارزیابی کیفیت خدمات پس از فروش ارائه شده از سوی خودروسازان و واردکنندگان خودرو را بر عهده دارد.
 
این شرکت در جدیدترین ارزیابی خود، گزارشی از وضعیت رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودروهای سواری ارائه کرده است. براساس نتایج این ارزیابی، میانگین رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو در طول یک سال و نیم اخیر افزایش یافته است.
 
طبق گزارش این شرکت، شاخص میانگین رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودروهای سواری در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۴ برابر با ۶۸۳ از ۱۰۰۰ امتیاز، در نیمه دوم سال ۱۳۹۴ برابر با ۶۸۵ و در نیمه نخست امسال (۱۳۹۵) برابر با ۶۹۱ از ۱۰۰۰ امتیاز بوده است.
 
این آمارها در حالی بیانگر افزایش رضایتمندی مشتریان از کیفیت خدمات پس از فروش خودرو در طول یک سال و نیم اخیر است که واقعیت‌های میدانی خلاف این موضوع را نشان داده و همچنان مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند.
 
در این شرایط بهتر است شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران روشن کند در حالی که واقعیت‌ها و شواهد میدانی همچنان بیانگر نارضایتی مردم از خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو است چگونه این شرکت در ارزیابی خود به این نتیجه رسیده که میانگین رضایتمندی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودرو افزایش یافته است!؟.
 
 
 

منبع

ایسنا
 

برچسب : خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

کاربر: نوید جهرمی
0

آمار و ارقام که دردی از ما دوا نمیکنه. میگه تورم تک رقمیه. نرخ بیکاری تک رقمیه. رشد اقتصادی 6 و خورده ای درصدی داشتیم. به چ درد ما میخوره؟ وقتی واقعیت چیز دیگه ای رو نشون میده.
اینم مثل بقیه آمار و ارقامایی که اعلام میکنن.
08:07  1395/10/11
گزارش
پاسخ دادن
فرزاد
2

همین الان اگر چهار مدل خودروی خارجی رو بصورت قطعات به دو خودروساز وطنی بدید بعد از چند وقت سه خودروی جدید وارد بازار کرده و قطعات باقیمانده رو متعجب به مثلا خدمات پس از فروش میدن تا از تولیداتشون پشتیبانی کنن، بعد مردم چطور از این اوضاع راضی باشن!؟!
بنابراین وای به حال تولیدات داخلی!!!
19:20  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
فرزاد
4

یک جواب کلی داره این امارها .
مردم ما در برخورد با نهاد های دولتی و نظارتی حالتی رودروایسی منشانه و محتاط به خود میگیرن با اعلام رضایت نسبی از درد سر احتمالی آتی به دور باشند .
دوم اینکه نهادهای نظارتی و امارگیری به نحوی یک طرفانه و با مطرح کردن سوالات کلی دنبال گرفتن نظر مثبت مردم از خدمات ارائه شده هستند
، فرضا بنده بعد از مراجعه به ایرانخودرو و بعد از یکسری نارضایتی و رفع تقریبی دست آخری عیب خودرو خودم باهام تماس گرفته شد و بعد گفتگویی خلاصه وار و کاملا یک طرفه گفتن بالاخره که کارتون انجام شد ؟ حالا بعد اژ هماهنگی و تعویض قطعه راضی هستین ؟ ( نمیگن پدرم در اومد تا بالاخره قطعه رسید چند روز علاف شدم ها . فقط گفتن الان چطوره ؟
مورد اخر اینکه کیفیت خدمات در نمایندگی های مختلف متفاوته که از عجایب روزگاره این مرز و بوم می باشد .
نیازی به توجیع هم نیست از ماست که بر ماست .
16:38  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
erfan
4

تقلب و دزدی داره بیداد میکنه
15:16  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امیر : در پاسخ به اردی پلاس با فرض اینکه سود مشارکت کسر شده ایام تاخیر هم سود مشارکت دارند و توی ایام تاخیر هم این سود به مشتری تعلق میگیره تا لحظه فاکتور.
شاهین اردیبهشت : سلام شما فروش فوری بودید یا پیش فروش چه تاریخی تشکر
تارا اتومات 30 روزه : تعزیرات ثبت شکایت میکنید در بارگزاری مدارک حکم تعزیرات مبنی بر گران فروش و فاکتور فروش رو بارگزاری کنید
ایگل کرمان : سلام دوستان تاریخ 25 تیر فاکتور شدم تا الان یک ماه گذشته ماشین تحویل ندادن کسی اطلاع داره چقدر طول میکشه تا تحویل بدن؟
مهدی 25 اسفند : شوخی کردن من 25 اسفند هستم هنوز فاکتور نشدم
شاهین پلاس تکمیل وجه 2 اردیبهشت : با تکمیل خودروهای کف و فروش خودروهای تکمیل شده ، بستر پرداخت به زنجیره تامین و جبران کاهش تیراژ تولید، در ماه های پیش رو فراهم می شود تعطیلات تابستانه سایپا، فرصتی راهبردی برای نوسازی خطوط و ارتقای کیفیت محصولات فراهم کرده است. این وقفه چندروزه، علاوه بر استراحت نیروی کار، به تکمیل خودروهای کف، انجام تعمیرات اساسی و نصب تجهیزات جدید اختصاص یافته است. سایپا با این برنامه ریزی سالانه، ضمن جبران بخشی از وقفه های تولید ناشی از عوامل غیرمترقبه، شرایط را برای آغاز نیمه دوم سال با حداکثر ظرفیت مهیا می کند و تحویل خودروها به مشتریان را با سرعت بیشتری پیش می‌برد. علاوه بر این، با تکمیل هرچه بیشتر خودروهای کف و فروش آن ها، نقدینگی کافی برای پرداخت مطالبات زنجیره تامین این خودروسازی نیز فراهم می شود. فرصتی طلایی برای تعمیرات و نوسازی خطوط سیدرضا حسینی، مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به شروع تعطیلات تابستانی این گروه، در گفت وگو با خبرنگار «دنیای خودرو» بیان داشت: «تعطیلات تابستانی در گروه خودروسازی سایپا یک رویه ثابت و برنامه ریزی شده است که هرساله در ا
خانم افشار : ببخشید واریزی اولیه تون کدوم ماه بود؟
ناصر : منم تبدیل به کوییک 19 تیر زدم 21 تیر هم سخا فرستادم هنوز خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن موتور جدید 11 تیر : چرا با قطار اول میره تهران بعد ازونجا میفرستن شهرستان؟
ماهان : 207اتو سقف فلز طرح عادی 18آبان 1403اولین واریز 4/24امسال واریز دوم 17مردا د فاکتور شدم تحویل 31مرداد بودم امروز میرم نمایندگی تحویل بگیرم قرداد 15120 به زودی همه تحویل بگیرین
سایپا نا مطمئن : دوستان آخرین فاکتور( تک سوز پیش فروش) برای چه تاریخی بوده؟
صالح : من31مردادم برام21خرداد دعوت نامه تکمیل وجه اومد دقیق چهل روز قبلش
حامد : دی ماه منتظر نحویل ماشینت باش
جمشیدی : دوستان برای من 5 روزه داره روی صدور اسناد میچرخه البته برای من سورن چقد طول میکشه دستن برسه
مهدی : تقریبا چهل روز قبل موعدتحویل
جمشیدی : سلام دوست عزیز برای من تقریبا 5 روز داره روی صدور اسناد میچرخه کی میرسه دستم
تحویل 31 تیر ، همچنان منتظر : چند روز پیش بعضی ها پیام دادن اونا هم حمل با قطار بودن
اس : کوییک اس خالی رو میگم نه آر اس