گرانی خودروهای وارداتی، دستاورد دستورالعمل جدید وزارت صنعت

 

گرانی خودروهای وارداتی، دستاورد دستورالعمل جدید وزارت صنعت

 
مدیرعامل ایرتویا با انتقاد از تغییر پی در پی دستورالعمل های واردات خودرو، گفت: این تصمیمات فقط واردات را محدود، قیمت ها در بازار را گران و درآمدهای دولت از بخش واردات خودرو را محدود می کند.
 
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عبدالرضا فهیمی امروز در نشست خبری با اشاره به تصمیمات جدید و متعدد برای واردات خودرو، اظهار داشت: اخیراً واردات خودرو تنها توسط شرکت هایی که دارای مجوز نمایندگی از شرکت مادر هستند امکان پذیر است البته به شرط صادرات قطعات تولیدی در داخل کشور به میزان ٢.٥ برابر ارزش کالایی که قصد واردات آن را دارد.
 
وی با بیان اینکه براساس قوانین جدید مشتری باید تقریبا 100 درصد ارزش خودرو وارداتی عوارض و مالیات پرداخت کند، افزود: این موضوع قطعاً قیمت تمام شده خودروها را افزایش خواهد داد. به نظر می رسد دولت برای حمایت از تولید داخل باید راهکاری مانند ایجاد صندوق حمایتی برای صادرات در پیش بگیرد.
 
مدیر عامل ایرتویا به دستورالعمل واردات یک کیلو موز به شرط صادرات یک کیلو و نیم سیب، تاکید کرد: نتیجه این دستورالعمل این بود که شاهد دور ریخته شدن سیب های ایرانی برای استفاده از تعرفه بودیم و به نظر می رسد این دستورالعمل نیز می تواند چنین تبعاتی داشته باشد.
 
وی در خصوص حضور این شرکت در بازار ایران با رویکرد تولید محصول، گفت: شرکت ها محدودیتی برای ورود به ایران برای تولید ندارند اما حضورشان در ایران دارای ریسک تجاری است و با توجه به نتیجه انتخابات امریکا و ابهامات موجود در زمینه سیاست های رییس جمهور جدید این کشور همچنان تصمیم گیری تویوتا برای تولید در ایران مسکوت است.
 
مدیرعامل ایرتویا در پاسخ به این پرسش خبرنگار تسنیم که اگر اعتراضات واردکنندگان در مورد دستور العمل جدید واردات خودرو به نتیجه نرسد قیمت خودروها تا چه میزان افزایش خواهد یافت، گفت: این موضوع با هزینه هایی که به واردکنندگان تحمیل می کنند ارتباط نزدیکی دارد به نحوی که براساس همان هزینه ها افزایش قیمت ها لحاظ می‌شود.
 
فهیمی در ادامه با انتقاد از تغییر پی در پی دستورالعمل ها، تصریح کرد: طی ١١ سالی که در این شرکت به عنوان مدیرعامل حضور دارم متاسفانه ٦ ماه هم با ثبات قوانین روبه رو نبودیم.  البته قانون گذاران  با اجرای سیاستهای جدید قطعاً به دنبال افزایش منافع ملی و  حفظ اشتغالزایی  واردات خودرو هستند اما برای عملی شدن این هدف باید روش مناسبی اتخاذ شود.
 
*سیاستهای جدید موجب ایجاد انحصار  و افزایش قیمتها در بازار خواهد شد
 
مرشد سلوک نایب رییس انجمن واردکنندگان خودرو هم در خصوص تصمیمات اخیر وزارت صنعت در مورد واردات خودرو گفت: در ابتدای سال 93 وزارت صنعت دستور العمل واردات خودرو را تهیه و ابلاغ کرد که براساس آن نمایندگی های غیر رسمی با پرداخت  درصد ارزش سیف امکان واردات داشتند خوشبختانه با اجرای این دستور العمل ما در سال 94 شاهد ساماندهی بازار خودروهای وادراتی بودیم. به نحوی که در حال حاضر با ورود شرکت‌های مختلف انحصار از بین رفته بود و قیمتها هم در بازار متعادل شده بود اما قطعا این سیاستهای جدید موجب ایجاد انحصار  و افزایش قیمتها در بازار خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه اما در سال 95 تصمیم هایی برای واردات خودرو گرفته شده که قطعاً واردات مختل شده و این به ضرر صنعت خودرو کشور خواهد بود، اظهارداشت: این روشهای جدید انحصار در واردات ایجاد خواهد کرد و ما در جلسات مختلف با رییس شورای رقابت و مدیران وزارت صنعت در مورد ایجاد بحران این دستورالعمل های جدید تذکر دادیم.
 
 نایب رییس انجمن واردکنندگان خودرو اضافه کرد: این تصمیمات قطعاً به افزایش درآمد دولت و ساماندهی واردات خودرو منجر نمی شود زیرا ساماندهی صورت گرفته بود و این تصمیمات فقط واردات را محدود، قیمت ها در بازار را گران و درآمدهای دولت از بخش واردات خودرو را محدود می کند.
 
 
 
 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , واردات خودرو , وزارت صنعت , گرانی خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

5 نظر

اریا بهمن
6

ما باید خیلی کوته فکر باشیم تا باور کنیم،دستورات پی در پی در واردات خودرو که در این مقاله نام برده،برای بهتر شدن حال و روز مصرف کننده یا حتی ،بالا بردن درامد دولت از بخش واردات است.جان کلام اینجاست عزیزان،بعلت افشاگریهایی که در این دوره ،اعم از فیشهای حقوقی و ......به گوش میرسه ،میخواهند از طریق اعمال قانون ،حلقه ی خودیها رو تنگتر کنند تا کمتر از این نوع اخبار به بیرون درز بکنه.تا زمینه ی رانت خودیها ،با کمترین مزاحمتی هموار بشه.🚕🚓🚗🚐
02:46  1395/11/15
گزارش
پاسخ دادن
مهران
5

چرا چشمانمان بستیم...یا میترسیم از بیان .....مافیهای خودرو تو صنعنت خودرو سالهست که جا خوش کرده ...ببیند مردم قشر فقیر و متوسط که 80در صد این مملکت هستن ...مجبور به خرید بی کیفیترین خودروهای جهان باقیمت گران میکنن ....وچند درصد الباقی قشر مرفع و نجومیها ...بهترین خودروها توایران دارن و واسشون قیمت مهم نیست .............و همین مهم نبودن قیمت بهترین فرصت واسه .............................
09:48  1395/11/13
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
6

بازار انحصاری و بدون رقابت. سیستم بیمار اقتصادی، نظام بانکی غلط و...
هر روز هم قانونا عوض میشه دیگه میخوای چ مشکلی حل بشه
20:02  1395/11/12
گزارش
پاسخ دادن
رضا
5

اخه ما مملکتی داریم که وزیر و مدیران صنعت ان دارای دانش و مدیریت بالایی هستند
به همین جهت این تراوشات بالای مغزی انها باعث بالا رفتن قیمت خودروها هست!!
17:42  1395/11/12
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ...احسان...
6

دوست عزیز ربط زیادی به دانش و مدیریت نداره خود این مسولان یه طرف بازار و سود هستند تصمیماتشون هم جوری هست که ضرر نکنند
فقط مشکل اینه امثال من و شما که از بیرون نگاه می کنیم فکر می کنیم بی فکر و نابلد هستند در حالی که کاملا می دونن دارن چکار می کنند
09:29  1395/11/13

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
پوریا : برای من امروز دوباره بروزرسانی رسانی شد
عقاب : نه‌ ‌ دادش‌ ‌ ‌ قیمت‌ آذر‌ G‌ ‌ ‌ ‌ 593 GL‌ نداد‌ قیمت‌ آذر‌ ولی‌ آخر‌ آذر‌ قیمت‌ داد‌ ‌ ‌ 565 Gاتومات‌ ‌ ‌ ‌ 739
داریوش : تاریخ سخا واسه کی بود
ناشناس : سلام من 8 مهر 402 وجه اول رو پرداخت کردم و حدود یک ماه و نیم هست که تکمیل وجه کردم
آرش : ثبت نامی های مهر 1402 باید خیلی صبر داشته باشن بیشتر مشتری ها مهر ماهی هستن:(
سهند دی ماه 1 : مثل سگ دورغ میگن اینا تا ده سال دیگه فاکتور نمیکنن
شاهین : کسی‌ تکمیل‌ وجه‌‌ ۱۱‌ ‌ و‌ ‌ ۱۲‌ ‌ ‌ آذر‌ هست‌ که‌ فاکتور‌ ‌ ‌ نشده‌‌ ‌ باشه‌‌ ؟
GL : من‌نمیدونم‌شما‌چجوری‌ حساب‌ میکنید‌ سود‌ جریمه‌ تاخیر‌ رو‌ که‌ شده‌ ۱۴‌ میلیون‌ من‌ زنگ‌زدم‌ گفت‌ 12درصد‌ حساب‌ میشه‌ یعنی‌ ماهی‌ ‌ ۵‌‌ نیم‌ میلیون‌
احسان : درود شاهین جی هستم واریزی 13 اذر 403 پذیرش 14 اذر سخا 14 اذر هنوز فاکتور نشدم جی تا 12 اذر فاکتور شده جی ال تا 19 اردیبهشت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کابوس ایران خودرو : خدا بگم چیکارت کنه بزا را میزاشتی تا پاییز کلی سود میکردی
فرزاد : 20 تیر تکمیل وجه کردم هنوز اختصاص خودرو گیر کرده
مراد بیگ : من دوگانه مرداد هستم زمانی که تحویل نمی ده خیلی دوست داری دعوت نامه بیاد پول بریزی به حساب لااقل الان تو بانک گذاشتیم سودش میگریم تا تکلیف مشخص شه هروقت خواستن تحویل بدن یک ماه قبلش دعوت نامه بیاد
اپشنال شهریور : من هنوز فاکتور نشدم شما فاکتور شدی اضلاع بده
حسین 207tu3 : پرداخت کل وجه 1404/04/31 دریافت پرونده 1404/05/20 آماده برای صدور فاکتور 1404/05/20 فاکتور شده 1404/05/20 تخصیص پلاک 1404/05/20 آماده جهت تحویل 1404/05/21 صدور اسناد خودرو حمل خودرو برای تحویل 1404/05/25 دریافت خودرو توسط نمایندگی در حال انجام تحویل به مشتری
س : پس چرا سایپا به دروغ میگه تا 14 اسفند فاکتور شدن؟
Quk S : مال منم فاکتور شد😍 الان چک کردم تکمیل وجه 31 تیر
کوییک gxrl : من تکمیل وجه 12 اسفند 1403 بوده ثبت نام مرداد1403 هنوز فاکتور نشدم چجوری سایپا میگه تا 27 اسفند را فاکتور کرده غلط اضافه میکنه شماره پذیرش 11928908 شماره درخواست 19100848 زنگ بزن به همون که میگه تا 27 اسفند تحویل دادن بگو فقط دروغ میگه سایپا
تحویل 31 تیر ، همچنان منتظر : جواب این بی وجدانی رو کی میخواد بده
کوییک S : کوییک S تکمیل وجه 19 تیر الان فاکتورش کردن😍