گرانی خودروهای وارداتی، دستاورد دستورالعمل جدید وزارت صنعت

 

گرانی خودروهای وارداتی، دستاورد دستورالعمل جدید وزارت صنعت

 
مدیرعامل ایرتویا با انتقاد از تغییر پی در پی دستورالعمل های واردات خودرو، گفت: این تصمیمات فقط واردات را محدود، قیمت ها در بازار را گران و درآمدهای دولت از بخش واردات خودرو را محدود می کند.
 
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عبدالرضا فهیمی امروز در نشست خبری با اشاره به تصمیمات جدید و متعدد برای واردات خودرو، اظهار داشت: اخیراً واردات خودرو تنها توسط شرکت هایی که دارای مجوز نمایندگی از شرکت مادر هستند امکان پذیر است البته به شرط صادرات قطعات تولیدی در داخل کشور به میزان ٢.٥ برابر ارزش کالایی که قصد واردات آن را دارد.
 
وی با بیان اینکه براساس قوانین جدید مشتری باید تقریبا 100 درصد ارزش خودرو وارداتی عوارض و مالیات پرداخت کند، افزود: این موضوع قطعاً قیمت تمام شده خودروها را افزایش خواهد داد. به نظر می رسد دولت برای حمایت از تولید داخل باید راهکاری مانند ایجاد صندوق حمایتی برای صادرات در پیش بگیرد.
 
مدیر عامل ایرتویا به دستورالعمل واردات یک کیلو موز به شرط صادرات یک کیلو و نیم سیب، تاکید کرد: نتیجه این دستورالعمل این بود که شاهد دور ریخته شدن سیب های ایرانی برای استفاده از تعرفه بودیم و به نظر می رسد این دستورالعمل نیز می تواند چنین تبعاتی داشته باشد.
 
وی در خصوص حضور این شرکت در بازار ایران با رویکرد تولید محصول، گفت: شرکت ها محدودیتی برای ورود به ایران برای تولید ندارند اما حضورشان در ایران دارای ریسک تجاری است و با توجه به نتیجه انتخابات امریکا و ابهامات موجود در زمینه سیاست های رییس جمهور جدید این کشور همچنان تصمیم گیری تویوتا برای تولید در ایران مسکوت است.
 
مدیرعامل ایرتویا در پاسخ به این پرسش خبرنگار تسنیم که اگر اعتراضات واردکنندگان در مورد دستور العمل جدید واردات خودرو به نتیجه نرسد قیمت خودروها تا چه میزان افزایش خواهد یافت، گفت: این موضوع با هزینه هایی که به واردکنندگان تحمیل می کنند ارتباط نزدیکی دارد به نحوی که براساس همان هزینه ها افزایش قیمت ها لحاظ می‌شود.
 
فهیمی در ادامه با انتقاد از تغییر پی در پی دستورالعمل ها، تصریح کرد: طی ١١ سالی که در این شرکت به عنوان مدیرعامل حضور دارم متاسفانه ٦ ماه هم با ثبات قوانین روبه رو نبودیم.  البته قانون گذاران  با اجرای سیاستهای جدید قطعاً به دنبال افزایش منافع ملی و  حفظ اشتغالزایی  واردات خودرو هستند اما برای عملی شدن این هدف باید روش مناسبی اتخاذ شود.
 
*سیاستهای جدید موجب ایجاد انحصار  و افزایش قیمتها در بازار خواهد شد
 
مرشد سلوک نایب رییس انجمن واردکنندگان خودرو هم در خصوص تصمیمات اخیر وزارت صنعت در مورد واردات خودرو گفت: در ابتدای سال 93 وزارت صنعت دستور العمل واردات خودرو را تهیه و ابلاغ کرد که براساس آن نمایندگی های غیر رسمی با پرداخت  درصد ارزش سیف امکان واردات داشتند خوشبختانه با اجرای این دستور العمل ما در سال 94 شاهد ساماندهی بازار خودروهای وادراتی بودیم. به نحوی که در حال حاضر با ورود شرکت‌های مختلف انحصار از بین رفته بود و قیمتها هم در بازار متعادل شده بود اما قطعا این سیاستهای جدید موجب ایجاد انحصار  و افزایش قیمتها در بازار خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه اما در سال 95 تصمیم هایی برای واردات خودرو گرفته شده که قطعاً واردات مختل شده و این به ضرر صنعت خودرو کشور خواهد بود، اظهارداشت: این روشهای جدید انحصار در واردات ایجاد خواهد کرد و ما در جلسات مختلف با رییس شورای رقابت و مدیران وزارت صنعت در مورد ایجاد بحران این دستورالعمل های جدید تذکر دادیم.
 
 نایب رییس انجمن واردکنندگان خودرو اضافه کرد: این تصمیمات قطعاً به افزایش درآمد دولت و ساماندهی واردات خودرو منجر نمی شود زیرا ساماندهی صورت گرفته بود و این تصمیمات فقط واردات را محدود، قیمت ها در بازار را گران و درآمدهای دولت از بخش واردات خودرو را محدود می کند.
 
 
 
 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , واردات خودرو , وزارت صنعت , گرانی خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

5 نظر

اریا بهمن
6

ما باید خیلی کوته فکر باشیم تا باور کنیم،دستورات پی در پی در واردات خودرو که در این مقاله نام برده،برای بهتر شدن حال و روز مصرف کننده یا حتی ،بالا بردن درامد دولت از بخش واردات است.جان کلام اینجاست عزیزان،بعلت افشاگریهایی که در این دوره ،اعم از فیشهای حقوقی و ......به گوش میرسه ،میخواهند از طریق اعمال قانون ،حلقه ی خودیها رو تنگتر کنند تا کمتر از این نوع اخبار به بیرون درز بکنه.تا زمینه ی رانت خودیها ،با کمترین مزاحمتی هموار بشه.🚕🚓🚗🚐
02:46  1395/11/15
گزارش
پاسخ دادن
مهران
5

چرا چشمانمان بستیم...یا میترسیم از بیان .....مافیهای خودرو تو صنعنت خودرو سالهست که جا خوش کرده ...ببیند مردم قشر فقیر و متوسط که 80در صد این مملکت هستن ...مجبور به خرید بی کیفیترین خودروهای جهان باقیمت گران میکنن ....وچند درصد الباقی قشر مرفع و نجومیها ...بهترین خودروها توایران دارن و واسشون قیمت مهم نیست .............و همین مهم نبودن قیمت بهترین فرصت واسه .............................
09:48  1395/11/13
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
6

بازار انحصاری و بدون رقابت. سیستم بیمار اقتصادی، نظام بانکی غلط و...
هر روز هم قانونا عوض میشه دیگه میخوای چ مشکلی حل بشه
20:02  1395/11/12
گزارش
پاسخ دادن
رضا
5

اخه ما مملکتی داریم که وزیر و مدیران صنعت ان دارای دانش و مدیریت بالایی هستند
به همین جهت این تراوشات بالای مغزی انها باعث بالا رفتن قیمت خودروها هست!!
17:42  1395/11/12
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ...احسان...
6

دوست عزیز ربط زیادی به دانش و مدیریت نداره خود این مسولان یه طرف بازار و سود هستند تصمیماتشون هم جوری هست که ضرر نکنند
فقط مشکل اینه امثال من و شما که از بیرون نگاه می کنیم فکر می کنیم بی فکر و نابلد هستند در حالی که کاملا می دونن دارن چکار می کنند
09:29  1395/11/13

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی : دوستان فقط تجمع تجمع ۱۷ خرداد یادتون نره این بی صاحاب باز از ۱۹ خرداد فروش محصولاتشو داره میزاره لطفاااااا فقط تجمععععععع خواهش می‌کنم ازتون مگه قرار نبود اول ماشینای مردمو بده پس این فروش محصول شده
تارا : سلام نرگس خانم ماشین شما به دستتون رسید
شاهین پلاس اتوماتیک : من ارومیه هستم، 1 2 ماه پیش تو سایت تحویل حضوری رو ثبت کرده بودم
خانعلی اچن گان : کمک کنید داداشم رو دارن اع دام می کنن بخاطر اینکه به مردم ایران تو هین کرده ، خودم رفتم لو دادمش، من خیلی عوض ی هستم
خانعلی اچن گان : خانعلیم خانعلی ماشینم فاکتور شد بعدش نشد
شاهین : سلام من ۱۰ اردیبهشت تبدیل زدم هنوز خبری نیست امروز میگن انگار خیلی ها فاکتور شدن
شاهین : سلام من ۱۰ اردیبهشت تبدیل زدم هنوز خبری نیست امروز میگن انگار خیلی ها فاکتور شدن
ایگل مشکی : سلام من 13 اردیبهشت ثبت نام کردم و هیچ‌اتفاقی هم هنوز نیفتاده زنگ زدم نمایندگی گفتن تاخیر داره احتمالا تا آخر تیر شاسی بشه و مرداد تحویل که البته بعید میدونم،من تحویل 60 روزه بودم و پس فردا اولین چک رو باید پاس کنم
Tina : برید چک کنید امروز خیلی ها فاکتور شدند
X5 آذر 403 : ابتدای آذر ثبت نام ایکس 5 مشکی . 20 اردیبهشت شاسی و پلاک و بیمه شده ولی تحویل ندادن . هر روز زنگ میزنم میگم در صف باربری هست .
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مژگان ساینا اس : باسلام ،عزیزان دعوتنامه شهریور برکسی آمده تک سوز؟
فوق العاده بهمن 6بهمن : دوستان طبق نامه محرمانه که امشب یکی فامیل فرستاده شرکت سایپا به سران نوشته که ورشکسته شده فقط بخاطر شرایط توش هستیم اعلام رسمی نشده...بدبخت شدیم رفت تو نامه قید شده شرکت سایپا 86 همت پول گرفته و طلب قطعه ساز داده و الان پولی وجود نداره که قطعه خریداری کنه و ماشین تولید کنه ...دوشنبه با زیر انداز و پتو میام
فوق العاده بهمن 6بهمن : سایپا دزد مطعمن
سپهر : سایپا مطمئن 🥴🥴کاملا نامطمئن😂😂
دنا خاکستری تحویل تیر : سلام کی تگمیل وجه کردین؟
مجتبی : منم پذیرش 25آذر و تکمیل وجه 2 اردیبهشتم هنوز خبری نیست
دنا اپشنال 6 تیر : موعود تحول 6 تیر تا الان فاکتور نشده واسه سود تاخیر هم زده هیچ سود تاخیر برای شما محاسبه نشده کسی میدونه چرا راهنمایی کنید ممنونم
مجتبی : سلام.کوییک جی ایکس 2 اردیبهشت تکمیل وجه کردم سخا 8 اردیبهشت هنوز فاکتور نشده
دنا 6دنده : سلام دنا 6دنده تیرماه اگه کسی فاکتور شده اطلاع بده ممنونم
حامد مری : سلام داداش سخارو کی تحویل نمایندگی دادی ؟