سوء‌استفاده از قدرت خرید پایین مردم در تولید خودروهای بی‌کیفیت

 

سوء‌استفاده از قدرت خرید پایین مردم در تولید خودروهای بی‌کیفیت

 
یک عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد که قدرت خرید پایین مشتریان خودروهای ایرانی عامل مهم و تعیین کننده‌ای در تداوم تولید خودروهای پرمصرف، آلاینده و بی‌کیفیت است.
 
سیده حمیده زرآبادی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: وضعیت خودروهای ایرانی از جنبه آلایندگی و بی‌کیفیت بودن، ماهانه توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران بررسی و اعلام می‌شود. براساس اعلام این شرکت خودروهای زیر 40 میلیون تومان ایرانی و چینی فاقد استانداردهای زیست‌محیطی و کیفیت هستند اما ایران‌خودرو، سایپا و دیگر خودروسازان داخلی هیچ علاقه و انگیزه‌ای برای اصلاح وضعیت جاری ندارد. براساس گزارش شرکت مزبور برخی خودروهای چینی که قیمت بیش از 55 میلیون تومان دارند نیز در شمار خودروهای بی‌کیفیت و آلاینده قرار دارند. جای تعجب است که این خودروها با حمایت‌های مالی خودروسازان و اختصاص وام‌های بالا، در حال افزایش سهم خود در بازار خودروی کشور هستند.
 
وی نتیجه بی‌توجهی خودروسازان به کیفیت و آلایندگی بالای خودروهای ایرانی و چینی را به ضرر مردم در کلان‌شهرها و شهرهای بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: بی‌توجهی خودروسازان به گزارش‌های ماهانه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد و تداوم تولید خودروهای بی‌کیفیت و آلاینده نوعی دهن‌کجی به استانداردهایی است که خودروسازان مکلف به رعایت این مجوزها در تولیدات‌شان هستند.
 
نماینده مردم قزوین در مجلس سیاست تولید پرتیراژ  را در افزایش آلودگی‌های زیست‌محیطی موثر دانست و افزود: حجم خودروهای فرسوده، تولید پرتیراژ خودروهای آلاینده و بی‌کیفیت و تردد بیش از حد خودروها در کلان‌شهرها به ویژه در تهران موجب مشکلات ترافیکی و افزایش غلظت آلاینده‌های شهری شده است علاوه بر آن ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده در تهران و سایر کلان‌شهرها نیز مزید بر علت است.
 
این عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، مالکیت دولتی شرکت‌های خودرویی را از عمده دلایل بی‌رغبتی و بی‌توجهی خودروسازان به تولید خودروهای باکیفیت ارزیابی و خاطرنشان کرد: وقتی سهام‌دار و بهره‌بردار اصلی شرکت‌های خودروساز، دولت و دستگاه‌ها هستند، نمی‌توان انتظار دلسوزی، اصلاح رویه‌های معیوب و به‌روزرسانی خطوط را داشت چون انحصاری بودن بازار خودرو و فقدان رقبای قوی بخش خصوصی از یک سو و صف خریداران از دیگر سو هیچ اجباری را برای بهبود کیفیت سطح استانداردهای تولید خودروها ایجاد نکرده است.
 
زرآبادی «صف مشتریان» و «قیمت» خودروهای بی‌کیفیت و آلاینده را از دیگر علل تولید پرتیراژ خودروهای زیر 60 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: به نظر می‌رسد قدرت خرید پایین مشتریان خودروهای ایرانی به عامل مهم و تعیین کننده‌ای برای تداوم تولید خودروهای پرمصرف، آلاینده و بی‌کیفیت تبدیل شده است به بیان دیگر خودروسازان با سوء استفاده از قدرت خرید ضعیف مشتریان خود خودروهایی را به آنان می‌فروشند که علاوه بر آنکه به هیچ وجه ارزش قیمت‌های جاری را ندارند در دراز مدت هم از نظر جانی و هم از نظر مالی گرفتاری‌ها و مشکلات زیادی را برای آنان به وجود می‌آورند.
 
وی خصوصی‌سازی خودروسازان دولتی و رقابتی کردن صنعت خودروسازی کشور را از موثرترین عوامل خروج صنعت خودروی کشور از تولید خودروهای گران، بی‌کیفیت و آلاینده دانست.
 
 
 
 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , قدرت خرید پایین , سوء استفاده , بی کیفیت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

علی
6

با سلام
به نظر می رسه این نماینده محترم از حالا تبلیغات دور بعدش را شروع کرده . یعنی شما ها اینو نمی دونستید؟کسی هست خداییش این مطالب ایشون رو اطلاع نداشته باشه؟از برکات شیخ ما چه عجب ارده را خورد گفت شیرین است .
12:28  1395/12/03
گزارش
پاسخ دادن
*
4

از عنایات شیخ ما این است
که عسل خورد و گفت شیرین است
اصلاحیه داش علی
13:34  1395/12/03

گزارش
سام
5

به برکت انحصار سالهاست که خودروساز هر کاری..........................
11:38  1395/12/03
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین GL : دوستان اونای که تبدیل زدن به sbr تکمیل وجه کامل کرده بودن ؟
رضا x5 : سلام من سه ماهی هست اینجام همش شده فاکنور وتحویل بهمن رو بهمن هم قفل شده اینجوری که پیش میره نوبت ما دوسال دیگه میشه
بم خودرو : هیچی خیلی راحت باطل میکنن 200 میلیون بزار روش
ساناز-J7 : باسلام خدمت دوستان 5 مهر پلاک شدم امروز زنگ زدم نمایندگی گفتن نیمه دوم مهرماه تحویل میدیم.الله اعلم
پالاس : واقعی هستش امیدوار باشیم
Tara شهریور : من 25 شهریورماه. 4 مهر فاکتور شده ولی هنوز خودرو تحویل نگرفتم. روی وضعیت تحویل مشتری میچرخه. نمایندگی 10 روزه میگه توی حمل هستش!!! بدبختانه از روزی هم که فاکتور میکنن دیگه جریمه تاخیر نمیرن. نمایندگی و کارخونه هردو میگن خودرو در اختیار شرکت باربری-سمند ریل- هست و اظهار بی اطلاعی میکنن. دو هفته هست میگن آخر هفته... حالا آخر کدوم هفته خدا میدونه.
x5 رامین : داداش ما اسفندیم هنوز فاکتور نشده. شما فروردینی. عجله نکن هنوز.
وحید : دوست عزیز سانروف برای بیرون اومدن بچه نیست این کار خطرناکه
حمید : تبدیل و تکمیل ۲۰ خرداد
مرتضی : تکمی وجه ۱۸ اسفند cvt g هیچ خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهرداد : یه سر به سایت سخا بزن ببین ادرست توسط پست تایید شده یا نه
پیش فروش، مهدی قم : سلام دوستان فوق اسفندپذیرشتون از یکم تا 29 اسفنده ؟؟اخرین پذیرش چه روزیه؟
اطلس : دوستان که تبدیل زدن میگن 10 روزه تحویل گرفتن دیگه
لعنت به سایپا : یعنی مشکوک میزنند ماشین گرفتن
رانا 31 شهریور : تحویل 31 شهریور امروز فاکتور شدم چه قدر طول میکشه تا ماشین بیاد؟
بد بخت : بعضیا مشکوک شدن
فوق العاده 25 بهمن : سلام من پلاک آنلاین شدم الان میخوام تحویل حضوری بزنم تو سایت میرم پیداش نمیکنم کسی میدونه چجوری باید انجام بدم؟
207 : منم 7فاکتور شدم ولی هنوز پلاک نشد
محمود : آقا سجاد ماشینتو گرفتی دیگه هیچی نمیگی
P.a : من تبدیل به تک زدم ولی خبری از فاکتور نیست