سوء‌استفاده از قدرت خرید پایین مردم در تولید خودروهای بی‌کیفیت

 

سوء‌استفاده از قدرت خرید پایین مردم در تولید خودروهای بی‌کیفیت

 
یک عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد که قدرت خرید پایین مشتریان خودروهای ایرانی عامل مهم و تعیین کننده‌ای در تداوم تولید خودروهای پرمصرف، آلاینده و بی‌کیفیت است.
 
سیده حمیده زرآبادی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: وضعیت خودروهای ایرانی از جنبه آلایندگی و بی‌کیفیت بودن، ماهانه توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران بررسی و اعلام می‌شود. براساس اعلام این شرکت خودروهای زیر 40 میلیون تومان ایرانی و چینی فاقد استانداردهای زیست‌محیطی و کیفیت هستند اما ایران‌خودرو، سایپا و دیگر خودروسازان داخلی هیچ علاقه و انگیزه‌ای برای اصلاح وضعیت جاری ندارد. براساس گزارش شرکت مزبور برخی خودروهای چینی که قیمت بیش از 55 میلیون تومان دارند نیز در شمار خودروهای بی‌کیفیت و آلاینده قرار دارند. جای تعجب است که این خودروها با حمایت‌های مالی خودروسازان و اختصاص وام‌های بالا، در حال افزایش سهم خود در بازار خودروی کشور هستند.
 
وی نتیجه بی‌توجهی خودروسازان به کیفیت و آلایندگی بالای خودروهای ایرانی و چینی را به ضرر مردم در کلان‌شهرها و شهرهای بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: بی‌توجهی خودروسازان به گزارش‌های ماهانه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد و تداوم تولید خودروهای بی‌کیفیت و آلاینده نوعی دهن‌کجی به استانداردهایی است که خودروسازان مکلف به رعایت این مجوزها در تولیدات‌شان هستند.
 
نماینده مردم قزوین در مجلس سیاست تولید پرتیراژ  را در افزایش آلودگی‌های زیست‌محیطی موثر دانست و افزود: حجم خودروهای فرسوده، تولید پرتیراژ خودروهای آلاینده و بی‌کیفیت و تردد بیش از حد خودروها در کلان‌شهرها به ویژه در تهران موجب مشکلات ترافیکی و افزایش غلظت آلاینده‌های شهری شده است علاوه بر آن ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده در تهران و سایر کلان‌شهرها نیز مزید بر علت است.
 
این عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، مالکیت دولتی شرکت‌های خودرویی را از عمده دلایل بی‌رغبتی و بی‌توجهی خودروسازان به تولید خودروهای باکیفیت ارزیابی و خاطرنشان کرد: وقتی سهام‌دار و بهره‌بردار اصلی شرکت‌های خودروساز، دولت و دستگاه‌ها هستند، نمی‌توان انتظار دلسوزی، اصلاح رویه‌های معیوب و به‌روزرسانی خطوط را داشت چون انحصاری بودن بازار خودرو و فقدان رقبای قوی بخش خصوصی از یک سو و صف خریداران از دیگر سو هیچ اجباری را برای بهبود کیفیت سطح استانداردهای تولید خودروها ایجاد نکرده است.
 
زرآبادی «صف مشتریان» و «قیمت» خودروهای بی‌کیفیت و آلاینده را از دیگر علل تولید پرتیراژ خودروهای زیر 60 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: به نظر می‌رسد قدرت خرید پایین مشتریان خودروهای ایرانی به عامل مهم و تعیین کننده‌ای برای تداوم تولید خودروهای پرمصرف، آلاینده و بی‌کیفیت تبدیل شده است به بیان دیگر خودروسازان با سوء استفاده از قدرت خرید ضعیف مشتریان خود خودروهایی را به آنان می‌فروشند که علاوه بر آنکه به هیچ وجه ارزش قیمت‌های جاری را ندارند در دراز مدت هم از نظر جانی و هم از نظر مالی گرفتاری‌ها و مشکلات زیادی را برای آنان به وجود می‌آورند.
 
وی خصوصی‌سازی خودروسازان دولتی و رقابتی کردن صنعت خودروسازی کشور را از موثرترین عوامل خروج صنعت خودروی کشور از تولید خودروهای گران، بی‌کیفیت و آلاینده دانست.
 
 
 
 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , قدرت خرید پایین , سوء استفاده , بی کیفیت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

علی
6

با سلام
به نظر می رسه این نماینده محترم از حالا تبلیغات دور بعدش را شروع کرده . یعنی شما ها اینو نمی دونستید؟کسی هست خداییش این مطالب ایشون رو اطلاع نداشته باشه؟از برکات شیخ ما چه عجب ارده را خورد گفت شیرین است .
12:28  1395/12/03
گزارش
پاسخ دادن
*
4

از عنایات شیخ ما این است
که عسل خورد و گفت شیرین است
اصلاحیه داش علی
13:34  1395/12/03

گزارش
سام
5

به برکت انحصار سالهاست که خودروساز هر کاری..........................
11:38  1395/12/03
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 10 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
نازنین۱ : اقای جی ال یا همون زری خیلی تابلو پیام میدی که یک نفری با اسم های متفاوت🤣
X5اسفند : سلام من هم شرایط مشابه شما دارم 21مهر شاستی 9آبان پلاک مدارکم ارسال شد شهر تهران شما چطور؟
J7 : برای من هم واریز نشده ثبت نام اردیبشهت دو مرحله ای تکمیل وجه ۲۸ مهر
زری : دمت گرم این یکی روخوب اومدی ..........این علی مدبر خیلی مدعی بود با حرفهاش باعث شد خیلی ها توچاله بیفتن خدا لعنتش کنه
m t8 : سلام من ثبت نام اردیبهشت بودم در مرحله پلاک یک ماهی هست مانده ام . کار هاشون نظم نداره شاید به شما زود تر تحویل دادن .
سینا : خدا شرمنده شون کنه. تحویل 4 تیر و تکمیل 20 اسفند. به قرار خودشون 50 م سود تأخیر. الان برج 9 پس سود تأخیر 5 ماهه این 50 میلیون رو هم که فعلا خوردن. بخوره تو سرتون به حق محمد و آل محمد این ظلم آشکار و ظلم های دیگر
X5تیر : ببخشید شما مرحله تکمیل وجه و صدور فاکتور باهم سبز شد؟چون من چند روزی هست تکمیل وجه سبز شده ولی صدور فاکتور نه
علی : تشکر از اطلاعاتی که در اختیار ما گذاشتید بسیار آموزنده و مفید بود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بهمن : سلام، دعوتنامه بهمن برای کسی صادر شده؟
پراید 31 شهریوری : 12355455 هنوز فاکتور نشده کی فاکتور میشه ؟؟؟
بابک : برای منم نیومده لطفا اگه برای کسی از دوستان اومد اطلاع بده ممنون
مهدی : خودت فهمیدی چی نوشتی؟؟
اکرم : سلام دوستان محترم پیش فروش برای دنا 6 دنده مرحله دوم مبلغ واریزی چقدر هست؟ ممنون میشوم اکر اطلاع بدین
دیلان ساینادوگانه : سلام دوستان ظرفیت ثبت نام هرماه سایپا چندنفراست آیا کسی می داند
207 : اینجا مرحله آیه که طول می کشه بستگی به شرکت تعداد افراد جلوت دارن
Soheilدنامشکی : سلام انشاالله سرموقع تحویل بگیرید..درضمن 90روزکاری حساب میکنند.شما کی ثبت نام کردید
ساینا تک طرح فرسوده : سلام من 29مداد تکمیل کردم گواهی هم28نشسته توکاستومرالان نگاه کردم دیدم فاکتورشده
احمد : سلام برای من هفته چهارم آذر دوگانه مرحله اول 2251پرداخت کردم مرحله دوم چقدر باید پرداخت کنم