در نمایشگاه خودرو تهران چه گذشت؟

 

در نمایشگاه خودرو تهران چه گذشت؟

 
نمایشگاه خودرو تهران از ۲۶ تا ۳۰ بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب برگزار شد. نمایشگاهی که حاشیه‌های فراوانی داشت؛ از غرفه‌ی خلوت سایپا تا غرفه‌ی شلوغ پرشیا خودرو. از خودرویی مثل پژو ۲۰۰۸ که حضور پررنگی داشت تا دنا پلاس که با وجود جنجال اخیرش، در این مراسم غایب بود. خودروهای الکتریکی و هیبریدی هم در این نمایشگاه سنگ تمام گذاشتند. به نظر می‌رسد که در آینده‌ای نزدیک به طور گسترده آن‌ها را در کوچه خیابان‌های شهر ببینیم. دیجی‌کالامگ هم با استفاده از ابزارهای لایو و استوری در اینستاگرام، مخاطبان خود را با نمایشگاه همراه کرد. حالا می‌خواهیم درکنار شما روایت جذابی داشته باشیم به آن‌چه که در نمایشگاه خودرو امسال گذشت.
 
گوش کنید: همه‌ی آن‌چه در نمایشگاه خودرو تهران گذشت
 
شهر آفتاب؟
 
اسمی جدید و ناآشنا. البته این نام برای بعضی از دانش‌آموزان و دانشجویان که برای نمایشگاه کتاب به این مکان سفر کرده بودند نا آشنا نبود. هدف اصلی از نقل مکان نمایشگاه خودرو، کاهش بار ترافیکی داخل شهر بود؛ ایده‌ای هوشمندانه که موفق از آب در آمد. وقتی که به نمایشگاه رسیدیم، با فضای بزرگ پارکینگ و سالن‌های آن روبرو شدیم که معضل فضای کم جای پارک و غرفه‌ها را به‌طور کامل برطرف می‌کرد. مجموعه‌ی نمایشگاه شهر آفتاب از معماری زیبا و فضای باز گسترده‌ای بهره‌مند است که به نظر می‌رسد برای سال‌ها بتواند محل مناسبی برای برگزاری نمایشگاه‌های مهم باشد.
 
در نمایشگاه خودرو تهران چه گذشت؟
 
آدرنالین ترشح می‌شود!
 
یکی از جذاب‌ترین غرفه‌ها متعلق به پرشیا خودرو، نماینده‌ی ب‌ام‌و در ایران بود. در این غرفه دو خودروی شاخص حضور داشتند. قصر مجلل سری ۷، با مدل ۷۳۰Li به رقابت همتایان لوکسی مثل بنز S کلاس می‌رود. داخل این خودرو پر از امکانات و تجهیزات رفاهی مختلفی است که رانندگی را به یک تجربه‌ی هیجان‌انگیز تبدیل می‌کند. در کنار این آلمانی، سفینه‌ی فضایی i8 قرار داشت که بیشتر از هر خودرویی توانست نظر همه را به سمت خود جلب کند. خودرویی با ظاهر جنجالی و جوان‌پسند و کابینی دلنشین و نوآورانه که هرکسی را وسوسه به راندن خود می‌کند. کارشناسان گروه دیجی‌کالا مگ توانستند با هماهنگی‌های لازم درون این خودروها بنشینند و با استفاده از ابزار لایو اینستاگرام گزارشی ترتیب دهند. گزارشی زنده که بسیاری از مخاطبان را مجذوب خود کرد.
 
در نمایشگاه خودرو تهران چه گذشت؟
 
غرفه‌ی لوتوس هم جزو پربازدید‌ترین‌ها بود. این برند با مدل‌های الیزه اس و ۲۲۰ کاپ پا به این مراسم گذاشته بود. مسئولان این غرفه در مورد مشخصات این خودروها به مردم اطلاع‌رسانی می‌کردند. یکی از مسئولان غرفه لوتوس پیش‌بینی می‌کرد که علی‌رغم واردات محدود این ماشین‌ها، فروش خوبی را تجربه کنند. این خودروهای انگلیسی توانسته‌ بودند با ظاهر اسپرت و جوان‌پسند، نظر همه را به سمت خود جلب کنند.
 
نگین‌خودرو که نمایندگی رنو در ایران است، با خودروی اسپرت RS01 باعث باشکوه‌‌تر شدن این نمایشگاه شد. خودروی زرد رنگی که قلب تپنده‌ی ۳٫۸ لیتری توئین‌توربو با قدرت ۵۵۰ اسب‌بخار در آن قرار گرفته است. RS01 در یک فضای اختصاصی قرار داشت که دورتادور آن شیشه بود و مردم درکنار آن سلفی می‌گرفتند. تلیسمن، فلوئنس هیبرید و کلئوس از شاخص‌ترین محصولات رنو در این نمایشگاه بودند.
 
خودروی سبز، آسمان آبی‌تر!
 
در این نمایشگاه، شاهد حضور خودروهایی بودیم که اصطلاحا سبز نامیده می‌شوند. خودروهای سبز به اتومبیل‌هایی گفته می‌شود که تمام برقی یا هیبرید هستند. خودروهای هیبریدی در کنار موتور بنزینی یا دیزل، از یک موتور برقی هم بهره می‌برند. در این رویداد از نسخه‌ی جدید اپتیما هیبریدی رونمایی شد که جزو خانواده‌ی خودروهای هیبریدی قرار می‌گیرد. هم‌چنین، حضور هیوندای سوناتا LF هیبرید هم از دیگر بخش‌های این نمایشگاه بود. رنو هم با مدل‌های ZOE و فلوئنس برقی به این مراسم پا گذاشته بود.
در نمایشگاه خودرو تهران چه گذشت؟
 
چشم‌ بادامی‌ها، پویاتر از همیشه!
 
سری به محصولات چینی زدیم. همان‌طور که انتظار داشتیم، چشم‌بادامی‌ها با محصولات مختلف خود توانسته بودند، حضور موفقی در این مراسم داشته باشند. مثل نمایشگاه اصفهان، شاهد حضور MVM X22 بودیم که از استقبال نسبتا گرم مردم برخوردار شد. این خودروساز چینی قصد دارد با معرفی کراس‌اور جدید خود در ایران، جا پای خود را در بازار کشورمان بیشتر کند و سبد محصولات خودش را رنگارنگ‌ کند.
در نمایشگاه خودرو تهران چه گذشت؟
 
MG و BYD با مدل‌های متنوعی از خودروهای بنزینی و سبز آمده‌ بودند. BYD با مدل‌های‌ بنزینی سانگ، S6 و برقی E6 در نمایشگاه حاضر شد که نگاه‌های پرسش‌گرایانه‌ی مردم را به سمت خود جلب می‌کردند. MG هم با خودروهای مختلف بنزینی و سبز حضور داشت. Roewe E50 خودروی برقی این شرکت و Roewe 550 Plug-in Hybrid خودروی پلاگین هایبرید آن بود. به قدری این روزها، خودروهای سبز اهمیت پیدا کرده‌اند که حتی در غرفه‌ی ماموت واقع در سالن خودروهای سنگین شاهد مدلی ویژه از اسکانیا بودیم. خودرویی که با شعار «هم‌زیست با محیط زیست» با کمترین میزان آلودگی و استاندارد یورو ۶ به عنوان نماینده‌ی خودروی دوستدار محیط زیست در این مراسم ظاهر شد.
 
حضور خودروسازان ایرانی چطور بود؟
 
دو محصول جدید پژو با مدل‌های ۲۰۰۸ و ۵۰۸ در ابتدای سالن قرار داشتند. خیلی وقت است که ایران‌خودرو نوید مونتاژ این دو محصول فرانسوی را داده است. ۲۰۰۸ کراس‌اور شهری و ۵۰۸ سدان نیمه‌لوکس برند پژو است که بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود جلب کرده بودند. این غرفه به قدری شلوغ بود که جای سوزن انداختن نبود و عکاسان ما به سختی توانستند در ساعات بازدید برای عموم، از این دو خودرو عکس بگیرند. جای خالی دنا پلاس، ۲۰۷ صندوق‌دار و مرسدس‌بنز E200 به خوبی در این مراسم احساس می‌شد. دنا پلاس و ۲۰۷ صندوق‌دار که در چند هفته‌ی اخیر توانسته بودند نظر رسانه‌ها را به خود جلب کنند، در کمال تعجب غایب بودند. در مورد مرسدس‌بنز E200 هم گفته شده بود که مدل مونتاژ این خودرو به زودی در ایران عرضه می‌شود. بنابراین انتظار داشتیم که با این آلمانی زیبارو از نزدیک ملاقات کنیم ولی این امر هم میسر نشد. البته یکی از مسئولان این غرفه به ما گفت که غیبت این خودرو، دلیلی بر عدم همکاری ما با مرسدس ‌بنز نیست.
در نمایشگاه خودرو تهران چه گذشت؟
 
اگرچه، سایپا با محصولات سیتروئن C4، چانگان CS35، برلیانس H230 و ساینا تلاش کرده‌ بود که سفره‌ی خود را رنگارنگ جلوه‌ دهد اما چندان در جذب مخاطب موفق نبود. با یکی از مسئولان این غرفه صحبت کردیم و داخل ساینا نشستیم. خودرویی که انتظار داشتیم مدل اتومات آن در این رویداد حضور پیدا کند اما بازهم با غیبت یک محصول استراتژیک ایرانی روبرو شدیم. ساینا خودروی نسبتا جدیدی است که مدل اتومات آن به تازگی در سبد محصولات این شرکت قرار گرفته است.
 
در انتهای سالن یک لامبورگینی زرد رنگ قرار داشت. این لامبورگینی یک مدل دست‌ساز و ایرانی بود که شباهت‌های نسبتا زیادی با مدل اونتادور داشت. سازنده‌ی این خودرو با تلاش‌های زیاد و بدون هیچ‌گونه حمایت، توانسته بود این مدل را بسازد. یک لامبورگینی دست‌ساز که موتور ۵٫۷ لیتری روی آن قرار داشت.
 
پس ریش‌سفیدان چه می‌شوند؟
 
از غرفه‌ی خودروهای داخلی، خارجی و هیبریدی که بگذریم، نوبت به سالن کلاسیک‌ها می‌رسد. یک سالن بزرگ دو قسمتی برای میزبانی از ریش‌سفیدان نمایشگاه. در این نمایشگاه، به جرات شاهد یکی از بهترین گردهمایی‌های خودروهای کلاسیک و قدیمی بودیم که با همکاری غرفه‌داران، بسیار منظم و بی‌حاشیه برپا شده بود. در بدو ورود شاهد صف آلمانی‌ها بودیم که عمدتا شامل محصولات ب‌ام‌و در دو کلاس‌ سری۳ و ۵ بودند. از بنز، مدل‌های پونتون و SL نسل اول و سوم از شاخص‌ترین خودروهای آلمانی بودند. از غرفه‌ی فرانسوی‌ها هم می‌توانیم به مدل‌های DS73 و ۴۰۴ سدان و کوپه اشاره کرد. آمریکایی‌ها حضور چشم‌گیری داشتند؛ فورد ماستنگ، شورولت کامارو و دوج چارجر سه تفنگدار این سالن بودند. خودروهایی که با زرق و برق کنارهم پارک شده‌بودند. در کنار خودروهای کلاسیک هم ماکت‌های ارزشمند و قیمتی قرار گرفته بود که هرکدام از آن‌ها قیمت میلیونی داشتند!
 
در نمایشگاه خودرو تهران چه گذشت؟
 
دریفت یعنی اوج هیجان!
 
در فضای بزرگ نمایشگاه شهر آفتاب، مسئولان بخشی را به پیست کوچک دریفت اختصاص داده بودند. راننده‌های حرفه‌ای که با حرکت‌های نمایشی هیجان‌انگیز خود مردم را به وجد می‌آوردند. تیم دیجی‌کالا مگ هم به‌طور ویژه برای هواداران، پوشش لایو و استوری اینستاگرام ترتیب داد. صاحبان خودرو‌ها از هزینه‌ی این ورزش می‌گفتند که با توجه به مخارج چند ده میلیونی اتومبیل‌رانی، می‌‌توان آن را جزو گران‌ترین رشته‌های ورزشی به حساب آورد. خودروهای نسبتا گران‌قیمت که به‌طور ویژه برای این رشته تغییراتی در آن‌ها داده شده بود. ب‌ام‌و سری ۶ نسل دوم (E63)، سری ۳ نسل دوم (E30) و نیسان آلتیما از خودروهای اختصاصی دریفت بودند.
 
در نمایشگاه خودرو تهران چه گذشت؟
 
بنشینید و خودروهای ما را تست کنید!
 
در کنار این پیست، فضای تست‌ درایو هم وجود داشت تا علاقمندان به تست خودروهای بعضی از شرکت‌ها، شانس تجربه‌ی رانندگی با آن‌ها را پیدا کنند. خودروهایی مثل میتسوبیشی ASX، میتسوبیشی لنسر، میتسوبیشی اوت‌لندر و DS5 LS. کارشناسان دیجی‌کالا مگ هم توانستند سوار بعضی از این خودروها شوند و با استفاده از لایو اینستاگرام ویدیوهای زنده‌ی هیجان‌انگیزی برای مخاطبان پخش کنند.
 
جمع‌بندی
 
روی هم رفته، با توجه به برگزاری آبرومندانه‌ی نمایشگاه خودرو با وقفه‌ی ۱۱ ساله و حضور پررنگ خودروسازان و شرکت‌های رسمی واردات اتومبیل، می‌توانیم احساس رضایتمندی از برگزاری این رویداد داشته باشیم. نمایشگاهی که با سناریوهای هوشمندانه توانست نظر مثبت بسیاری را به سمت خود جلب کند. سالن‌ خودروهای کلاسیک، پیست حرکات نمایشی و تست‌ درایو از شاخص‌ترین بخش‌های جذاب نمایشگاه امسال بودند. حضور برندهای مختلف با محصولات جدید هم از اخبار خوشحال‌کننده‌ای است که احتمالا نوید عوض شدن چهره‌ی خیابان‌هایمان را در سال جدید را به ما می‌دهند. دیجی‌کالامگ هم این روزها، با اخبار مختلف در اینستاگرام و تلگرام همراه شما عزیزان بود.
 
شما از تجربه‌ی نمایشگاه خودرو امسال به ما بگوئید. آیا نمایشگاه امسال را دوست داشتید؟
 
 
 
 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , نمایشگاه خودرو , شهر افتاب






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

هرمز
0

از یه دیدگاه به عنوان یه نمایشگاه خودرو تو سال 2017 تو پایتخت یه کشور، قابل مقایسه با معمولی ترین نمایشگاه های خارج از کشور هم نبود ولی از یه دیدگاه دیگه به عنوان یه تجربه بعد از یازده سال اونم با همه محدودیت ها تو زمینه خودرو روی هم رفته بد نبود و جا داره از همه کسایی که واسه برپایی اون زحمت کشیدن قدردانی کنیم
20:02  1395/12/07
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محیا : دوستان من دوماهه پلاک شدم از مدارک هم فقط کارت خودرو دستم رسیده سند ها هنوز تو مبدان و ماشین هم مرحله ی حمل هست این طبیعیه؟بی خواب شدم خدالعنتشون کنه
وحید : به محسن خدارو شکر که جور شد، اون موقع ها آنقدر نگران بودی، منم هی دعا می کردم مال تو زودتر فاکتور بشه
وحید : ایشالا به موقع می دن، چون خیلی تولید و انبار کردن، فعلا بیرون ندادن که یهو چند هزار تا با هم بیرون بدن که قیمت بازار رو مدیریت کنن، چون اگه یکی دو تا می دادن بیرون، هر کی هر قیمت می خواست می فروخت
وحید : شما عادی بودی یا فرسوده؟فوری یا پیش فروش؟ من پیش فروش، جایگزینی فرسوده هستم، برای فروش فوری ها انجام شده، برای ما پیش فروش ها فعلا پیامک هم نفرستادن
J4مشکی گیلان : پس اینایی ک ثبت نامی اردیبهشت رنگ سفید و طوسی بودن چرا میگن شاسی شده و مرحله صدور پلاکه؟؟؟ اونام اردیبهشتی بودن دیگ. من ک ۳۱ خرداد هستم هنوز شاسی نشده. ولی بچه های اردیبهشت میگن شاسی شدیم چطور برای شما نشده؟؟
J4مشکی گیلان : من ۳۱ خرداد تو مرحله تکمیل وجه مونده و حتی شاسی هم نشده
نسرین قاسمیان : سلام میشه زحمت بکشید زمان دقیق تحویل خودرو ، رو به بفرمایید ممنون.
T8 : فک کنم این بنده خدا سنش بالاست بلد نیست با گوشی کارکنه ، هرچی پیام داده به اینو اون کپی کرده اینجا 😂😂 ، حالا شانس اوردیم عکس نمیشه فرستاد وگرنه گالری گوهربار حاج اقا رو مشاهده مینمودیم 😂
امیر حسین : سلام دوست عزیز منم ایکس ۵ مشکی صمصامی ثبت نام کردم ولی هنوز رو تکمیل وجه هست چند روز تهران زنگ زدم کسی جواب نداد آخر رفتم نمایندگی گفت داریم ماشینای اردیبهشت ماه رو تحویل میدیم نمیدونم دیگه کی می خوان بهمون بدن
X5 : 🟢افزایش قیمت ۹۰ میلیونی کرمان موتور فقط در یک روز! کی‌ام‌سی X5 ۱,۷۱۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰ (‎۴.۲۶%‌)‎۷۰,۰۰۰,۰۰۰‌ قیمت کارخانه x5 افزایش خورد بالاخره الان ثبت نامی جدید با افزایش کارخانه لحاظ میشه ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا پلاس پنج 5 دنده : بله عزیز من 15 آبان‌ماه تکمیل وجه برای دنا پلاس پنج دنده با پرداخت تمام وجه را داشتم تحویلی نود روزه هنوز روی فاکتور میچره انشاالله برای همه دوستان عزیز فاکتور بشه🚖🚖🚖🚖🚖🚖🚖🥀
کوییکGxl : 30روزه فروش فوری
سورن طرح مادران : سلام دیگه نمیشه تغییر ش داد ولی خوبیش اینه که خیلی زود فاکتور میشه. وقتی سیاست تغییر رنگ میاد و تو تغییر میدی رنگ ماشینت و خیلی زودتر از بقیه ماشین ها فاکتور میشه. شاید دو سه روز دیگه فاکتور بشه. مال منم اومده ولی من همون رنگ سفید و میخوام متطقه ی جنوب رنگ دیگه ای غیر سفید جواب نمیده
مهسا fx : والا منم نمیدونم مثل اینکه طبق الویت مجوز هاست.مثلا ایکس 33 از اف ایکس تحویلش عقب تر هست شاید.احتمالا برای شمارو تا هفته دیگه میریزن
ایران خودرو : حدود 350 میلیون
تبدیل پارس به سورن : انشالله خدا برسونه پولتون جور بشه ما هم شرایط شمارو داریم حتی بدتر از شما بخاطر ندیدن دوتا پیامک که قیمت تمام شده بود و بار سوم شرایط فروش رو عوض کردن و دوقسطی کردن 150 میلیون افتاد گردنموت باید بپردازیم فقط داریم خودخوری میکنیم
حمید33 : سلام 33اتومات قرارداد 2/29 وام و ریختن مدارک اومده.تاریخ تحویل سیستمی 16 مهر بود.که فعلا خبری نیست
کریم استیشن : من فقط میگم خدا لعنت کنه اول تا آخر مسئولین ایرانخودرو خدا ازشون نگذزه اینشالله
وحید : آقا یعقوب، این اعتراض ها بعد گرونی الان چند ساله که هست، هیچکدومم به نتیجه نرسیده، متاسفانه تنها صدایی که تو این کشور شنیده نمیشه صدای مردمه
کوییک اتوماتیک مشهد : جواب به علی آقا سلام پذیرش سایپا ؛30خرداد1402- تکمیل وجه 24 خرداد 1403 موعد تحویل سایپا؛بهمن 1402-فاکتور 28مهر-پلاک یکم یا دوم آبان- اما بعد از 9،8 ماه انتظار بلاخره امروز صبح نمایندگی برای تحویل دادن تماس گرفت الحمدلله.. ولی جالب بدونید تاریخ تولید را شهریور1403 نوشته بود در صورتیکه بهمن پارسال باید تحویل مدادن.. البته بعد چندین تماسی که با سایپا داشتم و اعتراضی که برای تاخیر تحویل کرده بودم و پیگیریهای مکرر..ولی بلاخره مجبور به تولید شدند البته بعد 6بار فرستادن پیامک، تحویل حضوری بلاخره امروز آماده تحویل شد خدا رو هزار مرتبه شکر