زمزمه واردات پژو 508؛ رقیبی برای تلیسمان، سوناتا، اپتیما و کمری

 

زمزمه واردات پژو 508؛ رقیبی برای تلیسمان، سوناتا، اپتیما و کمری

 
به تازگی قرارداد جدیدی بین ایران خودرو و گروه پژو-سیتروئن منعقد شده که بر اساس آن 5 محصول فرانسوی از خانواده پژو راهی بازار ایران خواهند شد.
 
طبق اطلاعات اولیه، این 5 محصول عبارتند از: 208، 2008، 301، 308 و 508. در این بین، مدل‌های 301، 208، 2008 و احتمالا 308 در شرکت مشترک ایکاپ مونتاژ شده و 508 فقط بصورت وارداتی ارائه خواهد شد. در این مطلب قصد داریم به معرفی پژو 508 که یک سدان خانوادگی است، بپردازیم.
 
 
508 برای اولین بار در سال 2011 معرفی شد و از آن تاریخ تاکنون در سه کشور فرانسه، آلمان و چین در سه کلاس سدان، استیشن و کراس اوور تولید می شود.
 
این اتومبیل که در واقع جانشین 407 و 607 به شمار می رود، جزو محصولات رده بالای پژو بوده و از امکانات مناسبی برخوردار است. 508 از پلت فرم مشترکی با سیتروئن C5 استفاده می کند و حتی این دو اتومبیل بعضا در کارخانه های مشترکی در کنار هم مونتاژ می شوند.
 
فرانسوی ها سال گذشته فیس لیفت 508 را ارایه کردند که به احتمال بسیار این نسخه برای بازار ایران در نظر گرفته شده است. این سدان فرانسوی در طول حیات کوتاه خود به موفقیت های نسبتا خوبی دست یافته که از جمله آنها می توان به کسب عنوان "خودروی سال 2011 اسپانیا" و "بهترین خودروی خانوادگی بزرگ 2011" از سوی وبسایت Next Green Car اشاره کرد.
 
طراحی ظاهری
 
پژو 508 از طراحی بروز و چشم نوازی مخصوصا در قسمت جلو برخوردار است. چراغ های اصلی در عین زیبایی اندکی جدیت را نیز القا کرده و هماهنگی خوبی با سایر اجزا دارند.
 
 
جلوپنجره عریض و کرومی به همراه خطوط نرم و موازی بخش های مختلف،  508 را خودرویی خوش استیل و لوکس تر از آنچه که هست نشان می دهند. چراغ های LED روشنایی در روز نیز باریک و شکیل طراحی شده اند.
 
در نمای جانبی قوس ملایم سقف و انحنای کاپوت نسبتا کشیده بسیار جالب توجه هستند. خطی هم که از چراغ های جلو شروع شده از روی درها عبور کرده و به چراغ های عقب ختم می شود. به موازات این خط، خطی دیگر بر روی قسمت میانی درها وجود دارد که از سادگی بیش از حد این بخش کاسته است.
 
نمای عقب در مقایسه با نمای جلو طراحی ساده تری دارد. در این قسمت خطوط سیال روی صندوق، سپر بزرگ و پف کرده به همراه گرافیک جالب چراغ ها تا حدود زیادی یکنواختی را برطرف کرده اند.
 
 
طراحی داخلی
 
پژو 508 از کابینی با کیفیت و نسبتا مجهز بهره می برد. داشبورد این سدان خانوادگی میزبان یک صفحه نمایش 7 اینچی لمسی است، استفاده از این نمایشگر لمسی باعث حذف بسیاری از دکمه ها شده و خبری از شلوغی در کنسول میانی نیست.
 
 
نشان دهنده های پشت فرمان ساده اما کاملا خوانا طراحی شده اند، ضمن اینکه راننده می تواند با استفاده از سیستم هداپ دیسپلی، اطلاعات مورد نیاز را بر روی شیشه جلو نیز مشاهده کند.
 
 
فرانسوی ها تاکید ویژه ای بر روی کیفیت مواد به کار رفته و دقت در پرداخت جزییات 508 دارند؛ طوری که کابین نماینده خود را با برترین های این کلاس مقایسه می کنند.
 
 
از لحاظ ایمنی و تجهیزات رفاهی نیز پژو 508 امکاناتی مثل سیستم ورود و استارت بدون کلید، ترمز پارک برقی خودکار، چراغ های اصلی خودکار، تهویه مطبوع چهار منطقه ای و سیستم صوتی با برند معروف JBL را شامل می شود.
 
به این لیست می توان آپشن های سیستم تشخیص نقاط کور و دوربین دید عقب را نیز اضافه کرد. نکته حائز اهمیت اینکه 508 در تست تصادف یورو انکپ موفق به کسب 5 ستاره ایمنی شده است.
 
 
 
پژو 508 از لحاظ طراحی ظاهری و داخلی در مجموع نمره قبولی گرفته و تقریبا هم رده با رقبای خود در داخل ایران ارزیابی می شود. البته در این بین برخی از رقبای موجود طراحی هیجان انگیزتر و جوان پسندتری دارند.
 
مشخصات فنی
 
گروه پژو-سیتروئن در سال های اخیر تمرکز ویژه ای بر روی طراحی و توسعه موتورهای کم مصرف با میزان آلایندگی کم داشته است، به همین دلیل خودروهای تولیدی این گروه اکثرا دوستدار محیط زیست بوده و از راندمان بالایی برخوردار هستند. پژو 508 با طیف وسیعی از پیشرانه های بنزینی، دیزلی و هیبریدی ارائه می شود، اما به دلیل این که بازار خودرو کشورمان پذیرای مدل های بنزینی است، به بررسی مشخصات فنی 508 بنزینی می پردازیم.
 
 
پژو سدان خود را با یک موتور بنزینی 1.6 لیتری به میدان فرستاده است. این موتور یورو 6 در حالت تنفس طبیعی قادر به تولید 120 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن متر گشتاور می باشد. نسخه توربوشارژ این موتور هم می تواند 165 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور تولید کند و دقیقا با موتور مورد استفاده در خودروهای DS5 و DS6 اشتراک دارد.
 
طبق انتظار گیربکسی که برای انتقال نیرو در نظر گرفته شده شامل نمونه های 6 دنده دستی و 6 دنده خودکار می شود.
 
 
آنطور که انتظار می رود، برای مقابله بهتر با رقبای موجود پژو باید نماینده خود را با موتور 165 اسب بخاری و گیربکس 6 دنده خودکار روانه بازار کند.
 
در این صورت 508 شتابی برابر با 8.9 ثانیه و حداکثر سرعتی برابر با 209 کیلومتر در ساعت خواهد داشت. چنانچه 508 با این مشخصات ارایه شود، در هر 100 کیلومتر ترکیبی به 5.8 لیتر سوخت نیاز خواهد داشت که برای یک سدان خانوادگی رقمی بسیار خوب به شمار می رود. میزان مصرف سوخت در اتوبان 4.8 و در مسیرهای شهری 7.5 لیتر عنوان شده که بسیار در خور توجه هستند.
 
جمع بندی
 
پژو 508 می تواند با تکیه بر کابینی جادار، مشخصات فنی قابل قبول و ظاهری شیک مناسب خانواده های ایرانی باشد. اما در این بین رقبایی وجود دارند که کار را برای این سدان فرانسوی بسیار سخت خواهند کرد.
 
رنو تلیسمان یکی از این رقباست که به دلیل طراحی زیبا، مشخصات فنی بسیار خوب و قیمت قابل قبول توجه زیادی را به سمت خود جلب کرده است. تلیسمان علی رغم قدرت، شتاب و سرعت بیشتر نسبت به 508 مصرف سوخت بهینه تری دارد.
 
 
در سوی دیگر میدان کره ای ها و ژاپنی های کارکشته ای مثل سوناتا، اپتیما، کمری و آکورد قرار دارند که امتحان خود را قبلا پس داده و جزو بهترین سدان های سایز متوسط بازار به شمار می روند.
 
 
برگ برنده پژو 508 در برابر این رقبای آسیایی می تواند مصرف سوخت بهینه تر، قیمت کمتر احتمالی و خدمات پس از فروش بهتر باشد. آنگونه که قبلا تجربه هایی مثل C5 و 407 نشان داده قیمت گذاری اشتباه می تواند به تنهایی باعث شکست یک محصول شود. بنابراین موفقیت 508 به میزان بسیار زیادی به قیمت گذاری آن وابسته است.
 
 
از آنجایی که قیمت 508 و تلیسمان در فرانسه بسیار نزدیک به هم است، انتظار می رود سدان شیر نشان فرانسوی قیمتی در این حدود یا کمی کمتر داشته باشد.
 
این روزها رنو تلیسمان در حدود 185 میلیون تومان قیمت گذاری شده و قیمت آن در بازار به 200 میلیون تومان افزایش یافته، بنابراین شاید وضعیت تلیسمان در برابر سدان های آسیایی پیش نمایشی از وضعیت 508 در آینده باشد.
 
گفتنی است که برادر دو قلو پژو 508 یعنی DS 5 SL نیز ظرف ماه های آتی توسط آرین موتور رونمایی خواهد شد، سدان لوکسی که بر پایه پلت فرم سیتروئن C5 شکل گرفته است و احتمالا مانند  دیگر خودروهای DS از پیشرانه 1.6 لیتری توربو مشترک با 508 به قدرت 165 اسب بخار سود خواهد برد.
 
 
 
 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , پژو 508






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

نکته بین
0

به احتمال خیلی زیاد به دلیل قیمت گذاری بالا همانند 407 شکست خواهد خورد. چیزی شبیه به 2008 که به دلیل تولید داخل بودن و نداشتن هزینه گمرک و عوارض ... باید زیر 70میلیون باشه ولی صحبت از بالای 90 می کنند که با این قیمت گزینه های زیادی به جای این هاچ بگ مثلا کراس اور وجود دارد.
10:44  1396/01/23
پاسخ دادن
نکته بین
1

به احتمال خیلی زیاد به دلیل قیمت گذاری بالا همانند 407 شکست خواهد خورد. چیزی شبیه به 2008 که به دلیل تولید داخل بودن و نداشتن هزینه گمرک و عوارض ... باید زیر 70میلیون باشه ولی صحبت از بالای 90 می کنند که با این قیمت گزینه های زیادی به جای این هاچ بگ مثلا کراس اور وجود دارد.
10:31  1396/01/23
پاسخ دادن
سام
6

با سنگ اندازی جلو واردات کیا...هیوندای ...و تویوتا ....به هر بهانه ای ..شاید بتونه به واسطه انحصار مطرح بشه.....وگرنه سرنوشت میشه مثل 407
11:16  1396/01/22
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
B : سلام تحویل۱۵ مهر کسی خبر داره کی فاکتور میشه
سلام جناب خوب هستین قربان : چه خبر خانواده خوبن سلامتی والده محترم خانم بچه ها راستی چکار کردین وام جور شد؟ اقساطی که سنگین نیست؟ حالا مدارکش میفرستم واست ممنون میشم رفتید مدارک منم تحویل بدین شاید تا قبل از عید نوبت ما هم شد با نیت خیرتون منم خبر سلامتی چی بگم والا همش گرفتار تعمیرات و بازسازی خونم هرچی پس انداز بود خرج کردم واسه نوسازی خونه حالا اگه بشه تا قبل از عید تموم بشه زنده باشی سلام برسونید تشریف بیارید خوشحال میشیم شبتون بخیر خدانگهدار
T8امیر : سلام ۱۵ آبان پلاک شد مدارک ماشینم رسید دستم ولی خدشه تحویل ندادن نمایندی رستمی شیراز
محیا : سلام چطورشما۲ابان شاسی شدید و الان تحویل گرفتید ومن ۲۳مهر پلاک شدم هنو تو مرحله ی حمل هست ؟تی۸مشکی ثبت نام ۲۵خرداد
X5 اردیبهشت : با سلام ثبت نام اردیبهشت هنوز تو تکمیل وجه مونده من نمیدونم چه فرقی هست که بعضیها میگم ما تحویل هم گرفنیم
حسین... : بازهم یک شیرین کاری بی مزه از مزدوران وجیره خوران سایپا! پس شما آشغالهای مواجب بگیر سایپا که سالی چند بار ماشینهای متفاوت از شرکتتون میگیرین بعداز فروش لباسای خودتون و خانوادتون چی چی تون را خرج تهیه پیش پرداخت ماشینتون میکنید؟
مهسا : دوستان خبری از دعوتنامه آذر ماه ندارید؟؟؟؟؟؟؟؟
ناصر محب نژاد : J4سفید ثبت نام۱۸ اردیبهشت از نمایندگی سلیمانی پور از شهر ری ۶اردیبهشت شاسی ۲۸ارسال مدارک وامروز هم کارت ماشین رافرستادن ماشینو کی تحویل میدن خدا میدونه خسته شدیم
حسین : روزی ۷۵۰ هزار تومان
Mr.p : کسی هست تحویل گرفته باشه از 90 روزه ها
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا : منم تحویل 4بهمن بودم الان شدم 30 بهمن . امروز هم دعوتنامه تکمیل وجه اومد واسم
یاسین : سلام پیام واریز براتون اومد چقدر بوده
سورن دوگانه : سلام ، فاکتور شدم ولی پلاک نشده چند روز طول میکشه پلاک بشه؟
محمد رحیمی : سلام بعد از فاکتور چند روز طول می کشه پلاک شه
قاسم رشیدی : من لیفان 620 1600خریدم بیشتر از 200کیلو بار میزنم داخلش عقب ماشین رو زمین می‌خوابه دلیلش چیه
نیما : سلام برداران وحواله داران عزیزیه تجمع بذاریم سازمان استاندارد که بهانه ایرانخودروتمام بشه مطمئنم ربطی به سازمان استاندارد نداره فقط ما بایدازطرف سازمان استاندارد پیگیری یاتماس بگیریم
حمید x33 cross : پاسخ به مهساfx من تایید لیزینگ 7 تیر تحویلی 17 شهریور مدارکم مشکلی نداره پس چرا وام منو نمیریزه بانک سگ مال شمارو ریخته عجب گیری افتادیم
X33 cvt : سلام دوستان ، کسایی که x33 cvt تاریخ قراردادشون بین اردیبهشت تا خرداد بوده تحویل گرفتن؟ من تقریبا تاریخهای ثبت نامهارو بررسی کردم و از خرداد تا مرداد ثبت نام ایکس33 نبوده . میخوام ببینم اونایی که قبل خرداد ثبت نام کردن تحویل گرفتن؟ میخوام ببینم کی نوبت میرسه به ثبت نامی های بعد مرداد . من تاریخ قراردادم 6شهریور1403 هست و تحویل سیستمی 18دی و همه مدارک هم اومده
ساینا استاندارد 85 گانه ارومیه : 90روز عادی
ساینا استاندارد 85 گانه ارومیه : دوستان میدونید بعد 24 شهریور و مهرماه چه تاریخ هایی واریزی داشتیم؟