زمزمه واردات پژو 508؛ رقیبی برای تلیسمان، سوناتا، اپتیما و کمری

 

زمزمه واردات پژو 508؛ رقیبی برای تلیسمان، سوناتا، اپتیما و کمری

 
به تازگی قرارداد جدیدی بین ایران خودرو و گروه پژو-سیتروئن منعقد شده که بر اساس آن 5 محصول فرانسوی از خانواده پژو راهی بازار ایران خواهند شد.
 
طبق اطلاعات اولیه، این 5 محصول عبارتند از: 208، 2008، 301، 308 و 508. در این بین، مدل‌های 301، 208، 2008 و احتمالا 308 در شرکت مشترک ایکاپ مونتاژ شده و 508 فقط بصورت وارداتی ارائه خواهد شد. در این مطلب قصد داریم به معرفی پژو 508 که یک سدان خانوادگی است، بپردازیم.
 
 
508 برای اولین بار در سال 2011 معرفی شد و از آن تاریخ تاکنون در سه کشور فرانسه، آلمان و چین در سه کلاس سدان، استیشن و کراس اوور تولید می شود.
 
این اتومبیل که در واقع جانشین 407 و 607 به شمار می رود، جزو محصولات رده بالای پژو بوده و از امکانات مناسبی برخوردار است. 508 از پلت فرم مشترکی با سیتروئن C5 استفاده می کند و حتی این دو اتومبیل بعضا در کارخانه های مشترکی در کنار هم مونتاژ می شوند.
 
فرانسوی ها سال گذشته فیس لیفت 508 را ارایه کردند که به احتمال بسیار این نسخه برای بازار ایران در نظر گرفته شده است. این سدان فرانسوی در طول حیات کوتاه خود به موفقیت های نسبتا خوبی دست یافته که از جمله آنها می توان به کسب عنوان "خودروی سال 2011 اسپانیا" و "بهترین خودروی خانوادگی بزرگ 2011" از سوی وبسایت Next Green Car اشاره کرد.
 
طراحی ظاهری
 
پژو 508 از طراحی بروز و چشم نوازی مخصوصا در قسمت جلو برخوردار است. چراغ های اصلی در عین زیبایی اندکی جدیت را نیز القا کرده و هماهنگی خوبی با سایر اجزا دارند.
 
 
جلوپنجره عریض و کرومی به همراه خطوط نرم و موازی بخش های مختلف،  508 را خودرویی خوش استیل و لوکس تر از آنچه که هست نشان می دهند. چراغ های LED روشنایی در روز نیز باریک و شکیل طراحی شده اند.
 
در نمای جانبی قوس ملایم سقف و انحنای کاپوت نسبتا کشیده بسیار جالب توجه هستند. خطی هم که از چراغ های جلو شروع شده از روی درها عبور کرده و به چراغ های عقب ختم می شود. به موازات این خط، خطی دیگر بر روی قسمت میانی درها وجود دارد که از سادگی بیش از حد این بخش کاسته است.
 
نمای عقب در مقایسه با نمای جلو طراحی ساده تری دارد. در این قسمت خطوط سیال روی صندوق، سپر بزرگ و پف کرده به همراه گرافیک جالب چراغ ها تا حدود زیادی یکنواختی را برطرف کرده اند.
 
 
طراحی داخلی
 
پژو 508 از کابینی با کیفیت و نسبتا مجهز بهره می برد. داشبورد این سدان خانوادگی میزبان یک صفحه نمایش 7 اینچی لمسی است، استفاده از این نمایشگر لمسی باعث حذف بسیاری از دکمه ها شده و خبری از شلوغی در کنسول میانی نیست.
 
 
نشان دهنده های پشت فرمان ساده اما کاملا خوانا طراحی شده اند، ضمن اینکه راننده می تواند با استفاده از سیستم هداپ دیسپلی، اطلاعات مورد نیاز را بر روی شیشه جلو نیز مشاهده کند.
 
 
فرانسوی ها تاکید ویژه ای بر روی کیفیت مواد به کار رفته و دقت در پرداخت جزییات 508 دارند؛ طوری که کابین نماینده خود را با برترین های این کلاس مقایسه می کنند.
 
 
از لحاظ ایمنی و تجهیزات رفاهی نیز پژو 508 امکاناتی مثل سیستم ورود و استارت بدون کلید، ترمز پارک برقی خودکار، چراغ های اصلی خودکار، تهویه مطبوع چهار منطقه ای و سیستم صوتی با برند معروف JBL را شامل می شود.
 
به این لیست می توان آپشن های سیستم تشخیص نقاط کور و دوربین دید عقب را نیز اضافه کرد. نکته حائز اهمیت اینکه 508 در تست تصادف یورو انکپ موفق به کسب 5 ستاره ایمنی شده است.
 
 
 
پژو 508 از لحاظ طراحی ظاهری و داخلی در مجموع نمره قبولی گرفته و تقریبا هم رده با رقبای خود در داخل ایران ارزیابی می شود. البته در این بین برخی از رقبای موجود طراحی هیجان انگیزتر و جوان پسندتری دارند.
 
مشخصات فنی
 
گروه پژو-سیتروئن در سال های اخیر تمرکز ویژه ای بر روی طراحی و توسعه موتورهای کم مصرف با میزان آلایندگی کم داشته است، به همین دلیل خودروهای تولیدی این گروه اکثرا دوستدار محیط زیست بوده و از راندمان بالایی برخوردار هستند. پژو 508 با طیف وسیعی از پیشرانه های بنزینی، دیزلی و هیبریدی ارائه می شود، اما به دلیل این که بازار خودرو کشورمان پذیرای مدل های بنزینی است، به بررسی مشخصات فنی 508 بنزینی می پردازیم.
 
 
پژو سدان خود را با یک موتور بنزینی 1.6 لیتری به میدان فرستاده است. این موتور یورو 6 در حالت تنفس طبیعی قادر به تولید 120 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن متر گشتاور می باشد. نسخه توربوشارژ این موتور هم می تواند 165 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور تولید کند و دقیقا با موتور مورد استفاده در خودروهای DS5 و DS6 اشتراک دارد.
 
طبق انتظار گیربکسی که برای انتقال نیرو در نظر گرفته شده شامل نمونه های 6 دنده دستی و 6 دنده خودکار می شود.
 
 
آنطور که انتظار می رود، برای مقابله بهتر با رقبای موجود پژو باید نماینده خود را با موتور 165 اسب بخاری و گیربکس 6 دنده خودکار روانه بازار کند.
 
در این صورت 508 شتابی برابر با 8.9 ثانیه و حداکثر سرعتی برابر با 209 کیلومتر در ساعت خواهد داشت. چنانچه 508 با این مشخصات ارایه شود، در هر 100 کیلومتر ترکیبی به 5.8 لیتر سوخت نیاز خواهد داشت که برای یک سدان خانوادگی رقمی بسیار خوب به شمار می رود. میزان مصرف سوخت در اتوبان 4.8 و در مسیرهای شهری 7.5 لیتر عنوان شده که بسیار در خور توجه هستند.
 
جمع بندی
 
پژو 508 می تواند با تکیه بر کابینی جادار، مشخصات فنی قابل قبول و ظاهری شیک مناسب خانواده های ایرانی باشد. اما در این بین رقبایی وجود دارند که کار را برای این سدان فرانسوی بسیار سخت خواهند کرد.
 
رنو تلیسمان یکی از این رقباست که به دلیل طراحی زیبا، مشخصات فنی بسیار خوب و قیمت قابل قبول توجه زیادی را به سمت خود جلب کرده است. تلیسمان علی رغم قدرت، شتاب و سرعت بیشتر نسبت به 508 مصرف سوخت بهینه تری دارد.
 
 
در سوی دیگر میدان کره ای ها و ژاپنی های کارکشته ای مثل سوناتا، اپتیما، کمری و آکورد قرار دارند که امتحان خود را قبلا پس داده و جزو بهترین سدان های سایز متوسط بازار به شمار می روند.
 
 
برگ برنده پژو 508 در برابر این رقبای آسیایی می تواند مصرف سوخت بهینه تر، قیمت کمتر احتمالی و خدمات پس از فروش بهتر باشد. آنگونه که قبلا تجربه هایی مثل C5 و 407 نشان داده قیمت گذاری اشتباه می تواند به تنهایی باعث شکست یک محصول شود. بنابراین موفقیت 508 به میزان بسیار زیادی به قیمت گذاری آن وابسته است.
 
 
از آنجایی که قیمت 508 و تلیسمان در فرانسه بسیار نزدیک به هم است، انتظار می رود سدان شیر نشان فرانسوی قیمتی در این حدود یا کمی کمتر داشته باشد.
 
این روزها رنو تلیسمان در حدود 185 میلیون تومان قیمت گذاری شده و قیمت آن در بازار به 200 میلیون تومان افزایش یافته، بنابراین شاید وضعیت تلیسمان در برابر سدان های آسیایی پیش نمایشی از وضعیت 508 در آینده باشد.
 
گفتنی است که برادر دو قلو پژو 508 یعنی DS 5 SL نیز ظرف ماه های آتی توسط آرین موتور رونمایی خواهد شد، سدان لوکسی که بر پایه پلت فرم سیتروئن C5 شکل گرفته است و احتمالا مانند  دیگر خودروهای DS از پیشرانه 1.6 لیتری توربو مشترک با 508 به قدرت 165 اسب بخار سود خواهد برد.
 
 
 
 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , پژو 508






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

نکته بین
1

به احتمال خیلی زیاد به دلیل قیمت گذاری بالا همانند 407 شکست خواهد خورد. چیزی شبیه به 2008 که به دلیل تولید داخل بودن و نداشتن هزینه گمرک و عوارض ... باید زیر 70میلیون باشه ولی صحبت از بالای 90 می کنند که با این قیمت گزینه های زیادی به جای این هاچ بگ مثلا کراس اور وجود دارد.
10:31  1396/01/23
گزارش
پاسخ دادن
سام
6

با سنگ اندازی جلو واردات کیا...هیوندای ...و تویوتا ....به هر بهانه ای ..شاید بتونه به واسطه انحصار مطرح بشه.....وگرنه سرنوشت میشه مثل 407
11:16  1396/01/22
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 10 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
جی ال : علی مدبر من حالشو ندارم بهت فحش بدم خودت زحمت بکش یه فحش آبدار به خودت بده
حامد : نه عزیز واریزی خرداد نداریم
J7 شیراز : نه فقط پیامک شاسی اومده همین
منتظر شاهین پلاس : سلام. ۲۱ آبان فاکتور شدم. ۲۹ آبان پلاک شدم
ناشناس : حیف به اون پولیکه دادم به شاهین سی وی تی 290 مهر 402 9 مهر 404 پیامک دعوتنامه تکمیل وجه تبدیل به جی ال کاش تبدیل نمیزدم انصراف میدادم 12 مهر 404 تکمیل وجه اگه دیدم فاکتور نکردن تحویل ندادن مجبورم شکایت کنم دادگستری دادگاه قوه قضائیه تا دست عبرتی باشه برای نمایندگی دیگه در اون نمایندگی که سر مشتری کلاه میزاره که عرضه پیگیری نداره از شرکت سایپا توی دعوتنامه زده 30 روز
cvt مهر 1402 اسفند 1403 : سلام به همه عزیزان شاهین cvt اتومات سامانه یکپارچه اردیبهشت 1402 واریز اولیه به سایپا 4 مهر 1402 تکمیل وجه و سخا 22 اسفند 1403 امروز 30 آبان 1404 فاکتور شد. ش.پ 11498032 ش.د 18260555 نوشته وضعیت تخصیص شده. فقط SBR اضافه نشده. فک کنم همینجوری دارن فاکتور میکنن که جریمه تاخیر ندن. و ظاهرا تا پلاک شدن خیلی زمان میبره.
جی ال : نازنین 1(علی مدبر) خوب خودتو لو دادی قشنگ تابلو هستش که گاهی به نام مدبر وگاهی به نام نازنین 1 پیام میدی ،...حالا دیدی هیچی حالیت نیست
نازنین۱ : اقای جی ال یا همون زری خیلی تابلو پیام میدی که یک نفری با اسم های متفاوت🤣
X5اسفند : سلام من هم شرایط مشابه شما دارم 21مهر شاستی 9آبان پلاک مدارکم ارسال شد شهر تهران شما چطور؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سلام : دوست عزیز قشنگ توضیح بده منظورش از دعتنامه اول و دوم پرداخت اول و دوم هست که اینم یعنی اگه پیش فروش باشی یه پرداخت اولیه داری یه دوم کا برا دومی دعوتنامه میاد و معمولا 15 روز وقت تکمیل وجح داری و اگه دعوتنامه بیاد و نریزی دباره یکی دو ماه بعد برات میفرستن ولی فروش فوری یا فوق الاده اینجوری نیس همون اول باید تکمیل وجه کنی اگه نریزی حذفت میکنن
کوییک اس : 21 آبان پلاک شدم الان 30 آبان هس هنوز چراغ تحویل برام روشن نشده ،لعنت به سایپا
207 پانا رینگ فولادی 30 دی : سلام میخواستم بدونم طرح تبدیل رینگ از قالپاق به الومینومی چند روز بعد قبل از فاکتور شدن میاد برامون یا بعد از فاکتور شدنم طرحش میاد؟
رانا پلاس : سلام من دیروز تحویل گرفتم دوستان آیینه بغل چطوری بسته میشه؟؟
ساینا پیش فروش : سلام بچه ها من 19تیر تکمیل وجه کردم 26ابان فاکتور شدم امروز چراغ تحویل روشن شده چقدر طول می کشه تا ماشین تحویل بدن .؟
پانا 30 دی : پیام طرح تبدیل رینگ نیومد براتون؟
پانا 30 دی : سلام منم تکمیل وجه کردم 6 ابان ولی هنوز فاکتور نشده. امکلن داره برام پیامک طرح تبدیل رینگ بیاد؟
سایپا لعنتی : انشالله از ماشینی که جلوتر تحویل میگیرن / خیر نبینن
گل گفتی : همون اقاکه درحقوقی هست واول فامیلش هم د میباشد برج یازده پارسال هم همین بلا راسرمن آورد و نمایندگی معرفی کرد که حواله بابهش بفروشم ومنم دیگه محبورشدم فروختم هرچند ازطریق دادگاه حکم صادرشده بوداما حکم دقیقا غیرمنصفانه وبه نسبت پول پرداختی حکم کردکه اونم چیزی توش درنمیومد،،،یعنی کسی حق من وشما را خدایی نمیده
سی دی فلز : نه این فک کتم از قصد اینجور تایپ کرده مگه میشه مگه دارییم اینقد غلط املایی