بررسی تیگو 5 نیوفیس; شاسی‌بلند 100 میلیونی بازار ایران

 

بررسی تیگو 5 نیوفیس

چری تیگو 5 طی چند ماه گذشته توانسته عنوان پرفروش ترین شاسی بلند مدیران‌خودرو را از آن خود کند و در این راستا نمونه فیس لیفت یا به روزرسانی شده آن نقش مهمی ایفا نموده است. نمونه قبلی تیگو 5 را طی سفری به شمال کشور مورد بررسی جامع قرار دادیم اما نمونه جدید همگام با معرفی در بازار چین وارد بازار کشورمان شده است و قصد داریم در این مطلب تفاوت های دو مدل را مورد بررسی قرار دهیم.
 
بررسی تیگو 5 نیوفیس
 
آنچه در نگاه اول به عنوان وجه تمایز اصلی تیگو5 جدید به چشم می آید، گرافیک تازه چراغ های جلو است که از همان ابتدا شما را متوجه جدید بودن طرح می‌کند. محل قرارگرفتن چراغ های مه شکن نیز تغییر یافته و یک نوار LED روشن در طول روز به قسمت بالایی آنها اضافه شده است. در نمای عقب هم طرح گرافیکی چراغ های عقب عوض شده و دیفیوزر عقب به گونه ای جدا از سپر طراحی شده است که ميتواند کاملا دو خروجی اگزوز را پوشش دهد.
 
مسئوالن مدیران خودرو اعلام کرده اند 21 بخش از تیگو 5 جدید تغيير داده شده است كه از آن جمله میتوان به بزرگتر شدن صفحه نمایش 8 اینچی اشاره کرد. علاوه بر این گرم‌کن صندلی، آیینه های جمع شونده برقی، و نشانگر فشار باد تایر به مجموعه ادوات خودرو افزوده شده اند.
 
کابین تیگو 5 نیوفیس
 
تیگو5 جدید در دو تیپ لاکچری و اکسلنت به بازار عرضه می شود که عمده تفاوت این دو مدل صرفا به تجهیزات خصوصا تجهیزات ایمنی مانند تعداد ایربگ ها، یا سامانه ای DTC، ASR، ESP و ... برمي گردد اما از نقطه نظر فنی شامل پیشرانه و گیربکس هردو مدل یکسان هستند. موتور بدون تغییر نسبت به نمونه قبلی همچنان يك موتور 4 سیلندر 1971 سی سی به قدرت 139 اسب بخار با 182 نیوتن متر گشتاور است که در شتاب گیری های ثانویه از قدرت نسبتا مناسبی براي جابه جایی وزن 5.1 تنی خودرو بهره میبرد.
 
وجود مکثی کوتاه هنگام شتابگیری اولیه در نمونه قبلی محسوس بود که به‌کندی گیربکس CVT آن مربوط میشد اما در نمونه جدید، گیربکس بهتر از قبل با رفتار موتور سینک شده است به طوری‌که مکث ابتدای حرکت را کاملا قابل اغماض ميكند. خودرو از روی دکمه کنار دسته دنده در دوحالت اکو و اسپرت تنظیم میشود که تاثیر مستقیم و محسوسی در عکس العمل موتور به نسبت فشردن پدال گاز دارد به طوري که در حالت اسپرت تمایل بیشتری به دور گرفتن نشان میدهد.
 
تیگو 5 نیوفیس
 
شتاب تیگو5 با توجه به کلاس خودرو قابل قبول ارزیابی میشود .اگرچه در مقام مقایسه میتوان گفت جک S5 اتومات و هایما S7 با موتور توربو از شتابگیری سریع تری بهره میبرند اما اگر نگران حساسیت موتورهای توربو به بنزین بی‌کیفیت هستید تیگو 5 با موتور تنفس طبیعی این نگرانی را برطرف می‌کند. داخل کابین به نسبت تیگو5 قبلی بویژه از نقطه نظر میزان ورود صدای موتور به کابین بی صداتر شده و صدای موتور اگرچه در رانندگی سریع با دور موتور بالای 4000 به داخل کابین نفوذ می‌کند اما در رانندگی نرمال شهری میتوان از فضای نسبتا بی صدای تیگو5 جدید لذت برد.
 
 
تیگو 5 نیوفیس
 
صندلی چرمی با قابلیت گرم شدن، تنظیمات برقی صندلی راننده، سان روف برقی، کروز‌کنترل، مانیتور 8 اینچی، دوربین دید عقب، سنسور عقب، فرمان چرمی با کنترل های روی آن و ... از جمله تجهیزات مورد نظر خریداران این کلاس خودرو محسوب می شود که در تیگو5 ارایه شده است. از نکات برجسته کابین میتوان به فضای عقب صندلی ها اشاره کرد که جای پا و فضای بالاي سر کاملا وسيعي در اختیار سرنشینان عقب میگذارد. طول خودرو 4506 و ارتفاع بین دو محور 2610 میلیمتر درنظر گرفته شده است اما فضای واقعی ردیف عقب بزرگتر از ابعاد خارجی خودرو نشان میدهد به طوری‌ که سبب تعجب شما خواهد شد.
 
چری تیگو 5 جدید هم اکنون در بازار کشورمان با رقبایی همچون جکS5 اتومات، 6 BYD و هایما توربو روبرو است . تیپ لاکچری تیگو5 با قیمت 95 و تیپ اکسلنت با قیمت 101 میلیون تومان با گارانتی 5 سال 150 هزار کیلومتر به بازار عرضه میشود. 
 
نقاط ضعف:
موتور ضعیف نسبت به رقبا
طراحی عقب خودرو (این خودرو از نمای عقب بسیار باریک و بلند دیده می‌شود)
بازار دست دوم
قیمت بالا نسبت به رقبا
 
نقاط قوت:
سواری نرم
فضای کابین بسیار جادار
امکانات رفاهی مناسب
مشخصات فنی تیگو 5 نیوفیس
 
امکانات و تجهیزات و رفاهی چری تیگو 5 نیوفیس:
 
 
 
مشخصات فنی تیگو 5 نیوفیس
 
 
 

منبع

ماهنامه سرعت


 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

نمای عقب چری تیگو 5 جد

برچسب : خودرو , چری تیگو , نیو فیس , مشخصات فنی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

تارخ
11

ماشین چینی جون به جونش کنی بی کلاس و ضایعه
نمای عقبش مثل سانتافه ایه که از دو طرف پرس شده و عرضش کاهش یافته!
22:07  1396/01/31
گزارش
پاسخ دادن
فیروز
9

حالا واقعا لازمه شما در مورد هر چبزی نظر بدین.... خوبه که ما اول بتونیم تجربه و دانش چیزی رو بدست بیاریم بعد بشینیم اونو تجزیه و تحلیل کنیم.ما مجاز به حکم دادن نیستیم چون قاضی نیستیم.کسی که میخواد صد میلیون تومان پولشو خرج چیزی بکنه ،قطعا تحقیقات لازم رو هم انجام میده.البته نظر هر کسی برای خودش محترمه ولی برای خودش.
00:17  1396/02/03

گزارش
رضا
0

سلام
به نظره من اگه موتورش ۱۸۰۰ توربو بود بی نظیر بود تو رنج قیمتیه خودش
فول آپشن. زیبا .به روز
20:56  1396/01/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: رضا از مشهد
2

اگر به دنبال موتور توربو هستيد مي تونيد روي جك اس 5 اتو هم فكر كنيد ولي نگهداري توربو مشكلات خاص خودش رو داره
18:15  1396/02/06

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
احمد : سعید جان من تارا اتومات حدود دو ماهه گرفتم مشکلاتی که شما فرمودید در خصوص باد و کاپوت ندارم. لاستیک ها رو کومهو انداختم بسیار نرم و بی صداست. در خصوص شتاب اتومات بله در شروع حرکت من هم مشکل شتاب رو دارم ولی در کل رضایت بخشه
محمد : تجمع نکنید. گرون میشه... اینا منتظر بهونه هستند..😂😂😂😂😂 عه گرون شد؟؟؟ پس تجمع بکنید😂😂😂
بهی : منظورتو نفهمیدم.. من هفته۴ مرداد بودم جی. تبدیل زدم به جی ال. ۱۷خرداد تکمیل وجه کردم... فعلا اوستوراخ خبری نشده.
ali s3 : قبل تر بهتون گفتم، ماشین جدید هست، سری اول sr3 هستیم. باید مجوز شماره گزاری گرفته بشه. به محض گرفتن مجوز اول بیمه میکنن، همون روز هم پلاک میشه باید به شرکت فشار بیاریم تا پیگیر باشن و زودتر بتونن مجوز رو بگیرن
محمد : توجه توجه. دوستان به هیچ وجه تجمع نکنید.... وگرنه گرون میشه.... آفرین به همگی.. محمد قصاب.
سیاوش : سلام مهدی خان شما سخا رو هم ۲۵ انجام دادید؟ساعت ۳عصر به بعد خلوته تماس بگیر لطفا به اپراتورسایپا بگو چرا میگید تاآخراسفندفاکتورشدن.سپاس
سیاوش : سلام مهدی خان شما سخا رو هم ۲۵ انجام دادید؟ساعت ۳عصر به بعد خلوته تماس بگیر لطفا به اپراتورسایپا بگو چرا میگید تاآخراسفندفاکتورشدن.سپاس
شهابx5 آبان : دوستان خیلی برای بیمه و پلاک حرص نخورید ،چون حتی اگه پلاک هم بشه معلوم نیست کی تحویل بدن ،ماشین من ۱۴۰۴/۰۳/۷ پلاک شده ولی خبری از تحویل نیست
میثم : با سلام واریزی ۲۶ اسفند سخا ۱۵ اسفند فعلا از فاکتور خبری نیست
مهدی شاهین پلاس : چوخ مبارک
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن پلاس تک گانه 31 خرداد : سلام دوستان اعلام حظور کنید همگی ببینیم از خرداد چه کسی فاکتور نشده خودم تحویل 31 خرداد هنوز فاکتور نشدم.
مریم : دارم میرم از نمایندگی تحویل بگیرم، ده بار اینجا سوال پرسیدم یکی جواب نداد. ولی خداروشکر اومده نمایندگی
حسینی : 2تیر1404 هنوز خودرو فاکتور نشده بعد دوباره فروش فوق العاده گذاشته ایران خودرو
اس : منم 7 بهمن تکمیل وجه فوق العاده است هه زنگ میزنم میگن در صف تخصیص
پانا207 : اصلا ربطی به ردیف قرارداد نداره طبق چیزی که حواله یاب زده نسبت ب ردیف قردارداد خودم اینو میگم چون من 153888هستم اینا که 153900بودن فاکتور شدن من نه تازه من 16خرداد بودم امروز 17و 18خرداد هم فاکتور شدن ولی 16نه هنوز معلوم نیس چی به چیه 😂😂😂😭
آزربایجان : سلام دوستان تحویلی 31خرداد پانا ..که تا به امروز تبدیل نزده بودم الان تبدیل به رینگ الومینوم زدم ببینم تاثیری رو فاکتور شدن داره؟خرداد ماه تا چندم فاکتور شده؟
پانا207 : هیچ گونه قاعده و قانونی این وسط نیس برا اساس احتمالا سود تاخیر باشه سود تاخیر هر چقدر بیشتر باشه از اونا شروع میکنن انگار
9اسفند پیش فروش : پیش فروش 9اسفند هیچ خبری نیست مسخره کردن خودشونو
ساینا تکمیل 7 اسفند : تکمیل 7 اسفندم خبری نیست اعصابم بهم ریخته😑
6دنده : سلام اردیبهشت کسی هست فاکتور نشده باشه دنا6دنده سفید