بررسی پارس LX پرفروش‌ترین محصول شرکت ایران‌خودرو

 

بررسی پارس LX

 
سال‌های زیادی از عمر صنعت خودروی ایران می‌گذرد و این صنعت در این سال‌ها فراز و نشیب‌های زیادی راتجربه کرده است. شاید در دوران پس از انقلاب اسلامی ورود پلت‌فرم‌های پژو 405 و کیا پراید را بتوان به‌عنوان یکی از نقاط عطف این صنعت به حساب آورد،‌ به طوری که پس از گذشت بیش از دو دهه، همچنان حجم انبوه تولید و فروش مشتقات این دو پلت‌فرم است که چرخ صنعت خودروی ایران را می‌چرخاند.
 
در این سال‌ها پروژه‌هایی برای ارتقا و به‌روزرسانی ظاهری (یا اصطلاحا فیس‌لیفت)محصولات این دو پلت‌فرم در نظر گرفته شده و به مرحله اجرا در آمده است اما چیزی که اکثر کارشناسان و علاقه‌مندان روی آن اتفاق نظر دارند این است که بدون شک «پژو پارس» موفق‌ترین وپذیرفتنی‌ترین فیس‌لیفتی بوده که طی این سال‌ها از خودروسازان ایرانی دیده‌ایم.
 
خودرویی که در سال 79 با نام اولیه «پرشیا» و به عنوان خودرویی لوکس و یک رده بالاتر از 405 به بازار معرفی شد و از همان ابتدا به‌عنوان یک خودروی زیبا و خوش‌قیافه، جادار و با کیفیت فنی و عملکردی قابل توجه (نسبت به زمان عرضه) توانست محبوبیت بالایی را برای خود دست و پا کند؛ محبوبیتی که تا به امروز نه تنها از آن کاسته نشده، بلکه با توجه به عدم ورود خودروهای چینی به این رده قیمتی از بازار ایران به طور جدی و عرضه‌نکردن محصولاتی جدید از طرف خودروسازان داخلی با برند ملی (یا عرضه محصولی مانند سورن که با بی‌توجهی کامل نسبت به یکی از مهم‌ترین  اولویت‌ها و علاقه‌مندی‌های مشتری ایرانی یعنی زیبایی ظاهری خودرو، طراحی و به بازار عرضه شده است) روز به روز بر آن اضافه نیز شده است! جالب‌تر اینجاست که بدانید سهم تولید آن در خطوط تولید ایران خودرو تقریبا با مجموع سهم تولید 3 محصول با برند ملی این خودروساز (سمند،رانا و دنا) برابری می‌کند!
 
با این مقدمه به سراغ آزمون فنی نسخه LX پارس (مجهز به پیشرانه TU5) که عرضه آن از سال 1390 آغاز شده است و تا به امروز ادامه دارد، می‌رویم:
 
 
بررسی پارس LX
 
برادر 405، بدل 406!
 
طرح ظاهری پژو پارس حاصل تزریق المان‌های طراحی پژو 406 روی پیکره  پژو 405 است. طرح جدی و با‌صلابت مجموعه چراغ‌های گربه‌ای جلو و جلوپنجره شیر نشان و همینطور طرح ورودی هوا و مه‌شکن‌های روی سپر جلو، ضربه‌گیر‌های مشکی رنگ شامل یک نوار کرومی (که ایران خودرو تا به حال علاقه‌ای برای استفاده از نمونه‌های همرنگ بدنه در نمونه‌های مجهزتر پارس مانند  ELX‌  از خود نشان نداده است) در کنار طرح دوست‌داشتنی نمای عقب ذهن‌ها را به سمت پژو 406 می‌برد.
 
البته برخلاف 405 و 406 محل نصب پلاک به جای سپر عقب به صندوق عقب منتقل شده است.خطوط به‌کار رفته در نمای جانبی و عدم مشاهده خطوط برآمده و برجسته در این نما و همینطور ضربه‌گیرها یا زه‌های جانبی که در بالا به آنها اشاره شد باعث می‌شوند تا پارس کهنگی و قدمت طرح خود را فریاد بزند. با اینکه 16 سال از عمر پارس می‌گذرد اما تنها تغییر قابل توجه در نمای ظاهری آن در این سال‌ها طرح جدید آینه‌های بغل (مجز به راهنما)است که از سال 89 و تحت لوای مدل سال به آن اضافه شده است. البته ظاهرا برنامه‌ای برای فیس‌لیفت پارس در جریان بوده که نهایی نشده است و به جای آن طرح در نظر گرفته شده، برای نمای جلویی وانت آریسان مورد استفاده قرار گرفته است! انتظار می‌رفت کارخانه سازنده در این سال‌ها از تغییرات حداقلی مانند بازنگری در گرافیک چراغ‌های عقب یا طرح جدید قالپاق‌ها(برای تیپ معمولی پارس)دریغ نمی‌کرد.
 
نسخه‌های LX‌ و ELX پارس‌، برخلاف نسخه معمولی‌، از آنتن اکتیو بهره می‌برند. خودروی مورد آزمایش ما از رینگ‌های 10 پره بهره می‌برد اما استفاده از رینگ‌های 12 پره(موسوم به صلیبی)و نمونه 5 پره دوبل نیز در پارس LX مشاهده شده است.
 
 
کابین و تجهیزات رفاهی
 
در سال‌های اخیر یکی از اصلی‌ترین ایرادات مونتاژی تقریبا همه ‌خودروهای داخلی(به‌جز خانواده تندر 90) رگلاژ نامناسب در‌ها بوده است اما خوشبختانه در خودروی مورد آزمایش ما هر چهار درب به‌راحتی و بدون مشکل باز و بسته می‌شدند و رگلاژ مناسبی داشتند. هر چند فواصل موجود بین برخی قطعات در نمای ظاهری و داخلی خودرو همچنان تو ذوق می‌زند.
 
بررسی پارس LX
 
اجباری شدن نصب ایربگ سرنشین توسط پلیس راهنمایی و رانندگی سبب خیر شد تا ایران خودرو دستی به سر و روی نمای داخلی 405 و پارس بکشد. این جلو داشبورد طرح جدید از سال 93 به تدریج جای نمونه‌های قدیمی را روی مدل‌های مختلف پارس اعم از معمولی(سال)، ELX و همین LX  گرفت. هر چند کیفیت مواد به‌کار رفته در کابین که از پلاستیک سفت و خشک در آن استفاده شده حتی نسبت به مواد و متریال به‌کار رفته در همان داشبورد‌های قدیمی هم چندان رضایت شما را جلب نمی‌کند اما باید گفت که جنس مواد به کار رفته در کابین و دکمه‌ها و ادوات کنترلی جلوداشبورد و دقت مونتاژ آنها نسبت به نسخه‌های اولیه این جلو داشبورد طرح جدید که از کیفیت و دقت مونتاژ بسیار نازلی بهره می‌بردند، پیشرفت نسبتا خوبی داشته است‌‌، هر‌چند که هنوزهم جای پیشرفت و بهترشدن دارد.
 
گفتنی است که پارس‌های جدید و سورن ELX در بین فعالان بازار خودرو به «داشبورد سوناتایی» مشهور هستند، هر چند در بین محصولات ایران خودرو فقط و فقط یک خودرو است که طرح جلو داشبورد آن شباهت بسیار زیادی به  یکی از نسل‌های سوناتا دارد و آن هم دناست!
 
در گذشته صندلی‌های پارس راحت‌تر و دلبازتر بودند هر چند صندلی‌های فعلی آنقدر‌ها هم بد نیستند. فرمان چهار‌شاخه خودرو خوشدست بوده و علاوه بر تجهیز به کنترلر‌های سیستم صوتی و بلوتوث(هندزفری)دارای پوشش چرم نیز هست. این را هم باید اضافه کرد که دسته دنده ازطرحی اسپرت و جالب توجه بهره می‌برد. طرح جدید کیلومترشمار ساده و شکیل بوده اما نمایشگر میزان پیمایش خودرو در صفحه کیلومترشمار در بدترین جای ممکن جانمایی شده است(پایین‌ترین نقطه بین کیلومترشمار و دورشمار موتور‌)و در صورت تنظیم ارتفاع فرمان و قراردادن آن در بالاترین حد ممکن این امکان وجود دارد که به طور کلی از دید راننده محو شود.
 
کابین پارس lx
 
ارگونومی جلو داشبورد در مجموع خوب است و فضای سر وپا برای سرنشینان جلو و عقب قابل قبول است،اما در کابین مواردی هم هست که حسابی توی ذوق می‌زند، مانند عدم تعبیه جالیوانی و یا نحوه ‌طراحی و باز کردن زیرسیگاری جلو و همینطور کنسول وسط صندلی جلو یا اصطلاحا «Arm Rest»که به هیچ کدام از وظایفش به نحو احسن عمل نمی‌کند، زیرا با توجه به ارتفاع پایینش استراحتگاه چندان خوبی برای دست راننده و سرنشین نیست و همینطور حجم چندان گسترده‌ای برای نگهداری اشیا در اختیار شما نمی‌گذارد.
 
رودری‌های فعلی پارس ضعف ارگونومیک گونه‌های قبلی که محل قرار‌گیری دستگیره‌های در باشد را همچنان حفظ کرده‌اند. ای کاش طراحان رودری‌های عقب را با حوصله‌تر و با دقت بیشتر طراحی می‌کردند تا طرح آن ناقص به‌نظر نرسد. در آخر باید این را هم اضافه کرد که کیفیت طرح چوب به‌کارگرفته شده هم چندان تعریفی ندارد. خوشبختانه لیست امکانات پارس نسبت به گذشته کامل‌تر شده است هر چند هنوز هم جای خالی آپشن‌هایی چون پوشش چرم صندلی‌ها که محبوبیت بالایی بین مشتریان ایرانی دارد، حتی در لیست امکانات تیپ ELX‌ دیده می‌شود. در بخش تجهیزات ایمنی و رفاهی پارس مواردی چون 2کیسه هوای ایمنی‌، ترمز‌های جلو و عقب دیسکی مجهز به سامانه‌های کمکی ABS وEBD، سامانه ضد‌سرقت، سنسور دنده عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‌های جانبی برقی راهنمادار و تاشونده اتوماتیک، تنظیم برقی پشتی صندلی‌های جلو، بلوتوث(هندزفری) و ادوات کنترلی سیستم صوتی روی فرمان، بازکن درب صندوق عقب از داخل اتاق، زیر آرنجی صندلی عقب به همراه امکان دسترسی به صندوق عقب از داخل اتاق، چراغ نقشه‌خوان و شیشه‌های برقی جلو و عقب (شیشه اتوماتیک راننده) را شامل می‌شود.
 
بررسی پارس LX
 
پشت فرمان شیر پیر
 
همانطور که گفته شد در تیپ LX  پیشرانه 1.6 لیتری 16 سوپاپ 108 اسبی TU5 جای پیشرانه 1.8 لیتری 8 سوپاپ 97 اسبی XU7 (که از تکنولوژی قدیمی‌تری بهره می‌برد) را گرفته است. خودرو را استارت زده و شروع به حرکت می‌کنیم. قدرت و بازدهی مناسب پیشرانه TU5 به وضوح تاثیر خودش را می‌گذارد و تیپ LX نسبت به نسخه معمولی پارس از کیفیت فنی و عملکردی بالاتری برخوردار است و علاوه بر اینکه در شتابگیری‌ها عملکرد قابل قبولی دارد‌‌، در سواری و حرکت هم سرحال و باطراوت احساس می‌شود‌.
 
ترمزها نیز عملکردی به موقع و مناسب از خود به نمایش گذاشتند.ایزولاسیون و عایق‌بندی کابین پارس چندان خوب نیست و حتی در دورهای میانی صدای قابل توجهی به کابین نفوذ می‌کند. پارس همانند سلفش 405 از سواری نرم و هندلینگ و پایداری خوبی برخوردار است. هماهنگی جعبه دنده پنج سرعته دستی BE3 و پیشرانه ایده‌آل نیست اما چندان بد هم نیست و در مجموع پذیرفتنی است. در مقوله مصرف سوخت هم LX نسبت به نسخه معمولی پرفروغ‌تر و بهینه‌تر ظاهر می‌شود و ارقام قابل قبولی از خود بر جای می‌گذارد.در این بین، نکته تعجب‌آور و صدالبته تاسف‌آور استفاده از لاستیک‌های چینی برای خودرویی داخلی است، آن هم در شرایطی که تایرهای ایرانی کیفیت و کارایی به مراتب بهتر و عمر بالاتری نسبت به این تایرهای چینی(که به واقع می‌توان آنها را متوسط رو به ضعیف ارزیابی کرد) دارند و با تعویض آنها با نمونه‌های ایرانی با کیفیت یا خارجی شاهد بهبود  واضح کیفیت سواری خودرو هستیم. به هر حال این کار حتی اگر با هدف کاهش هزینه‌های تمام شده باشد، باز هم قابل توجیه نیست.
 
با توجه به طی تنها 2300 کیلومتر با خودرو شاید برای قضاوت راجع به صداهای اضافی کابین اندکی زود باشد اما باید گفت در روزهای بسیار گرم سروصداهایی از درب راننده به گوش می‌رسد و همینطور اگر خودرو را بدون گرم کردن و بلافاصله پس از استارت زدن به حرکت درآورید هرازگاهی صدایی عجیب و غریب و ممتد برای مدت چند ثانیه از بخش عقبی خودرو به گوش می‌رسد. ظاهرا مشکل از لنت‌های ترمز عقب خودرو بوده و ایران خودرو نیز درصدد رفع این مشکل برآمده است. اگر فاکتور «ایمنی» یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین پارامترهای شما در انتخاب خودرو است بهتر است تا به سراغ رنو تندر90 و پژو 206 اس‌دی بروید که از نظر کلاس‌بندی با پارس متفاوتند اما از نظر قیمتی به آن نزدیکند.
 
بررسی پارس LX
 
در این بازه قیمتی شاید منطقی‌ترین و در یک کلام بهترین انتخاب (کیفی، فنی‌، عملکردی و ایمنی‌) همچنان  رنو تندر90 باشد یا سورن توربوشارژر هم با توجه به مشخصات فنی‌اش انتخابی متفاوت و هیجان‌انگیز قلمداد شود با این حال پارس پیر اما خوش‌چهره همچنان جزو محبوبترین‌هاست و بازار فروش آن در مدل‌های نو و دست دوم از رونق بسیار خوبی بهره می‌برد. همچنین باید گفت تیپ LX پارس نسبت به سایر نسخه‌های پارس ارزش خرید بیشتری داشته و ظاهرا در جلب رضایت مالکان هم نسبت به تیپ‌های معمولی و ELX موفق‌تر عمل کرده است.
 
پارس ال‌ایکس در سال 96 با دو کلاس 28513 و 28515 در ایران خودرو به تولید میرسد.
 
 
نوع موتور تی یو 5
حجم موتور 1578 سی سی
تعداد سیلندر / سوپاپ 16/4
حداکثر قدرت 108 اسب بخار
گیربکس 5 سرعته دستی
محور محرک جلو
وزن خالص 1185 کیلوگرم
شتاب صفر تا صد 13.2 ثانیه
ظرفیت مخزن سوخت 70 لیتر
مصرف سوخت ترکیبی 7.5 در 100 کیلومتر
حداکثر سرعت 190 کیلومتر
قیمت کارخانه  37.6 میلیون تومان
قیمت بازار  بین 41 تا 42 میلیون تومان
 

منبع

عصر خودرو


 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بررسی پارسLX , TU5






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

27 نظر

حسین ابافت
0

زابل پارس
12:16  1399/07/20
پاسخ دادن
علی
0

من این ماشین را دوست دارم
14:52  1399/06/18
پاسخ دادن
واقع بین
0

دوستان این مطالبی که میگید در نقد خودرویی مثل پارس ال ایکس و البته تقریبا تمام تولیدات داخلی همه میدونن، ولی شما در نظر نمیگیرید که اگه مثلا پارس نخره خب چی بخره؟ ارزونترین ماشین چینی مثل بریلیانس 10 تمن گرونتر از پارسه، اگه بخری فروششم که با کرام الکاتبینه، وسایلشم که گیر نمیاد،بخصوص اگه تو شهرستان زندگی کنی تعمیرشم که بلد نیستن، افت قیمتشونم که ورشکسته ات میکنه، ماشینای خارجی بدرد بخور هم که نمیتونی بخری، پس مجبوری به ظلم تولیدات انحصاری تن بدی و به همین ال ایکس و سال و ... دل خوش کنی. پس خواهش میکنم قصه حسن کچل نگید و برا کسی که یه پارس بخره تا چندسال همه چیش جیره بندیه حرف از ماشینای استاندارد قیمت بالا نزنید چون نشونه های کلس بودن شما نیست بلکه نشونه خودنمایی و عدم اشراف به وضعیت موجوده
15:45  1396/07/27
پاسخ دادن
امير محمد
3

سلام

من از بي كسي به گربه گفتم تو كسي حالا ماهم به پژو پارس همون پسر خاله 405 ميگيم عجب ماشيني دنا = سمند 206= رانا پيكان =پژو آردي =روآ در نتيجه جايي كه ميوه درست و حسابي نباشه چغندر ميشه سلطان مركبات بچه از بي مادري به دايه ميگه مادر پژو دور موتورش از 4000بالاتر بره واشر سرسيلندر ميسوزونه يا ميخواد منفجر بشه
20:17  1396/02/23
پاسخ دادن
امير محمد
1

جواب
سلام اگه ناراحتي امروز تو خونتون يا جايي كه كار ميكني هر نوع جنسي كه ساخت كشور چين باشه را بنداز بيرون جرات داري اينكارو انجام بده اگه نميدوني بدون كه اگر بخوان به تمام كساني كه تو ايران ماشين سواري دارن يك ماشين ديگه بدن چين ميتونه اينكارو ظرف 9 الي 10 ماه انجام بده در ضمن اقتصاد چين تو دنيا داره اول ميشه بيش از 25 درصد خودروهاي توليدي دنيا تو چين توليد ميشه به تازگي هم هواپيما ي مسافربري درست كردن البته متاسفانه بعضيا جنساي درجه 6 و7 چيني وارد ميكنن ولي تو خودرو سازي پارس خودرو با برندهاي خوب و معتبر همكاري ميكنه مثل ماشينهاي قديمي آريا و جيپ و ...وقتي تو خيابون رفتي خوروهاي چيني هم ببين و لذت ببر از قبيل جك و برليانس و ام وي ام و فاو .. كاميونهاي فاو و دانگ فنگ و هوو و ...
20:15  1396/02/23
پاسخ دادن
امير محمد
5

با سلام

فعلا كه برليانس با استقبال بسيار خوب مشتريان مواجه شده و اين هم بخاطر اينه كه اين خودرو در پارس خودرو توليد ميشه نه در ايران خودرو براي مثال فروش تندر نود پارس خودرو دو برابر ايران خودرو است
به اين دليل كه از كيفيت بهتري برخوردار است البته شما مختاري كه خودروي 30سال قبل ايران خودرو را سوار بشي مشكلي نيست محصولات ايران خودرو پيكان =روا= پژواردي سمند =دنا = دناپلاس
پژو405=پژوپارس =جي ال ايكس = جي ال اي و... پژو205=رانا

و به تازگي هم پژو tu5=اس 30 توجه كنيد يراي يك موتور چند نوع اتاق مختلف طراحي ميكنن و اين يعني هنرمندي در ضمن مشتريان پژو بايد مهرات داشته باشن تا بتونن مثل در زودپز واشر سر سيلندر عوض كنن و مواظب باشن ماشين اتيش نگيره
10:23  1396/02/22
پاسخ دادن
چینی بنجل
10

جنازه همین پارس ۳۰ سال پیش میرزه به ماشین بی شناسنامه چینی با اکن اسم و قیافه و موتور مسخره که موقع فروش سگ هم ازت نمیخره
16:08  1396/02/22

عبدالصمد
3

طي دو سه سال اخير تقريبا 70 درصد دوستان آشناها و همكارانم در تهران و شهرستانها كه قبلا پرايد و سمند و 206 و ريو و ... داشتن پارس LX خريدن و تقريبا تمامشون هم راضي بودن و كلي ازش تعريف ميكردن ميگفتن در آشفته بازار فعلي ايران كه ماشينهاي خارجي 2-3 برابر قيمت واقعي هستن و سرنوشت ماشينهاي چيني نامعلومه و بقيه خودروهاي داخلي بعضي امكانات و آپشن ندارن بعضي ايمني ندارن بعضي بازار دست دوم خراب فعلا بهترين انتخاب پارس LX ميباشد
08:29  1396/02/19
پاسخ دادن
امير محمد
2

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، در سال 2016، کشور چین 28.119 میلیون دستگاه خودرو تولید کرده و 28.028 میلیون را به فروش رسانده که نسبت به سال 2015 و 2016 به ترتیب 14.5 و 13.7 درصد افزایش داشته است.

گفتنی است 10 کمپانی OEM1 برتر چین ، 24.76 میلیون خودرو، یعنی 88.34 از کل میزان تولید را به فروش رسانده است.

15 کمپانی OEM برتر چین این ها هستند: SAIC، Changan، Donfeng، BAIC، Great Wall، Geely، JAC، Chery، FAW، BYD، Brilliance، GAC، Zoyte، Lifan و CNHTC.

لازم به ذکر است 15 کمپانی تولید کننده قطعات خودرو های سواری عبارتند از: SAIC، Changan، Great Wall، Donfeng، BAIC، Geely، Chery، BYD، JAC، GAC، Brilliance، Zoyte، FAW، Haima و East Motor
15 کمپانی تولید کننده قطعات خودرو های تجاری شامل: BAIC، Donfeng، Changan، SAIC، JAC، FAW، CNHTC، Lifan، Brilliance، SXQC، Great Wall، Kinglong، Yutong، Chengdu Dayun و Tangjun Ouling هستند.

انجمن تولید کنندگان خودرو در کشور چین پیش بینی می کنند که این آمار در سال 2017، 5 درصد افزایش یافته و به 29.4 میلیون دستگاه برسد
19:58  1396/02/18
پاسخ دادن
حسین
1

من داشتم ماشین خوبیه اما برای جاده شیب دار و گردنه ضعیفه
09:01  1396/02/14
پاسخ دادن
امير محمد
6

سلام

من از بي كسي به گربه گفتم تو كسي حالا ماهم به پژو پارس همون پسر خاله 405 ميگيم عجب ماشيني دنا = سمند 206= رانا پيكان =پژو آردي =روآ در نتيجه جايي كه ميوه درست و حسابي نباشه چغندر ميشه سلطان مركبات بچه از بي مادري به دايه ميگه مادر پژو دور موتورش از 4000بالاتر بره واشر سرسيلندر ميسوزونه يا ميخواد منفجر بشه
00:11  1396/02/14
پاسخ دادن
امير محمد
10

با سلام

از قديم گفتن جايي كه ميوه نباشه چغندر ميشه سلطان ميوه ها حالا تو ايران خودرو ماشين درست و حسابي و خوب با كيفيت نيست كه پژو پارس شده ...

انواع پژو 1. 405 2. جي ال ايكس 3. جي ال آي 4 . 206 5. اردي
6. روآ 7. پارس 8. رانا و ...حالا پيدا كنيد پرتقال فروش را

20:24  1396/02/12
پاسخ دادن
سياوش
8

همين چغندر از نظر كلاس يك سر و گردن از كل خودروهاي داخلي اين محدوده قيمت بالاتره كه حتي خودروي ايراني اختصاصي رئيس جمهور و وزرا هم پارسه
08:32  1396/02/13

منوچهــــــــــــر
2

نخرید برادر من پارس همون 405 هست
11:46  1396/02/13

وحید
1

وقتی می گن فلان خودرو اصیل هست به این معنا نیست که پدر و مادر قدیس داشته، به خودرویی که با محاسبات دقیق مهندسی تولید شده و تمام اجزا آن اعم از موتور ،گیربکس، شاسی، تعلیق، اتاق و ... آن با هم تناسب دارند اصیل هستند. 405 های اولیه عالی بودند ولی با دستکاری های غیر اصولی که بزرگواران به مرور زمان اعمال کردند تبدیل به آشغال هایی همچون: RD ، پارس، سمند و منسوبین آن ها از قبیل سورن، دنا، پارس tu5 و 405 tu5 شد. که هیچ کدام از لحاظ کیفی و فنی و جلب رضایت کاربر به گرد پای جد بزرگشان 405 های فرانسوی نمی رسند . هرچند که بنده به عنوان یک مهندس مکانیک با برندهای خودروساز فرانسوی موافق نیستم و بر عکس عاشق خودروسازان آسیای شرقی بالخص تویوتا هستم به طور مثال کیفیت و دوام یک یاریس، کرولا یا کمری را با هم سطح های فرانسوی آنان مقایسه کنید.
06:57  1396/02/12
پاسخ دادن
تارخ
7

دليل فروش بسيار بالاي تمام پارس LX نسبت به بقيه توليدات داخلي در اين محدوده قيمت اينه:
تنها ماشيني كه بهترين تركيب بين زيبايي، جاداري، كم مصرفي، جوان پسند بودن، قابليت بالاي اسپرت شدن و فراواني لوازم تقويت، ترمزهاي قوي،آپشنهاي خوب در حد ماشينهاي خارجي بالاي صد ميليون،سواري و تعادل عالي، فراواني خدمات و لوازم و از همه مهمتر بازار دست دوم عالي داره همين پارس ميباشد
پارس در تمامي موارد بالا عالي نيست ولي در هيچكدام هم ضعيف نيست ولي بقيه خودروهاي داخلي در يك يا چند آيتم بالا به شدت ضعف دارند
12:44  1396/02/09
پاسخ دادن
مجید
9

و موتور و گیربکس و جلو بندی وکیفیت قطعات افتضاحی که داره اصلا مهم نیست
14:59  1396/02/11

پارس
4

مشکل اصلی پارس tu5 کشش ضعیفش در سربالایی ها هست . فریب 108 اسب بخارش رو نخورید . گشتاور tu5 مخصوصا در دورهای پایین اصلا جالب نیست و باعث میشه ماشین تو سربالایی کم بیاره . نمودار زیر مقایسه ای هست بین گشتاور سرچرخ برای پارس tu5 و پارس xu7 در دنده های مختلف :

http://s9.picofile.com/file/8293426468/xu7_tu5_torque.jpg

همانطور که دیده میشه در دنده های 3 و 4 و 5 که بیشترین کاربرد رو در جاده دارند تا دور حدود 4200 برتری مطلق با xu7 هست . بیشترین رانندگی هم در دورهای زیر 4000 انجام میشه .

ضریب دنده های 1 و 2 رو برای tu5 به شدت سنگین کردن تا ماشین رو بتونه از حالت سکون حرکت بده ولی باز هم حداکثر گشتاور xu7 بیشتر هست .

tu5 صرفا کم صداتر و کم مصرف تر هست ولی از نظر کشش حرفی برای گفتن در مقابل xu7 نداره . واسه جاده کفی tu5 خیلی خوبه ولی برای سربالایی ها مخصوصا اگر پر و سنگین باشه اصلا جالب نیست .
09:05  1396/02/09
پاسخ دادن
بهزاد
8

مردم ما این ایران خودرو رو پرو کردن همین ایران خودرو دیزل کامیون واگون هود بنز 1924 از قبل انقلاب میزنه علانم همونه میزنه فقط یه abs اضافه کرده و کولر من فقط موندم اونی که به این کامیون پول میده واقعاً فکر میکنه این ماشین آلمانیه از آلمان واسش قطعه میاد و تو ایران مونتاژ میشه (کل قطعاتش چینیه اورجیناله)

تو قسمت سواری هم همینطور شما موتور پژو پارس tu5 و 206 تیپ 5 و با H30 کراس DF موتور (دانگ فنگ اورجینال چین) مقایسه کنید اگه تفاوتی دیدید بیایید بگید
منظورم اینه که این کار تو کل مجموعه ایران خودرو نهادینه شده (چینیزاسیون)
یعنی از ماست که بر ماست ، واقعا اونی که پول واسه این ماشینهای چینی با لباس جا افتاده فرانسوی تو ایران میده چه فکری میکنه اصلا فکر میکنه یا همین توری دل به دریا میرنه نتیجش میشه کاهش کیفیت افزایش قیمت انتظار دیگه ای نداشته باشید.
13:36  1396/02/08
پاسخ دادن
منوچهـــــــــــر
8

پارس همون 405 بزک شده است و پول بیشتر دادن براش اشتباه محضه
13:54  1396/02/08

Kod
3

کاش پرشیا elx موتور 2000 سفارشی رو آزمایش کرده بودین تا واقعا متوجه بشین پرشیای واقعی چیه واینا دارن چیو به عنوان پرشیا به مردم قالب میکنن، پرشیای lx و سال واقعا ماشینهای افتضاحین، وقتی متوجه میشین که پشت مدلای سفارشی elx که حداقل ده تومن تفاوت قیمتشه بشینید، ولی اینا برای سود دهی بیشتر و مردمم از سر بی پولیشون سوار نمیشن، واقعا برای ایرانخودرو متاسفانم که محصولات خوشنامشو با ضعیف کردنو فقط به فکر پول بودن داره نابود میکنه، پرشیا با موتور tu5 بیشتر شبیه جوکه، واقعا elx رو تست کنید، بعد نقد کنین
18:06  1396/02/07
پاسخ دادن
بهزاد
3

من elx 1.8 داشتم منتظر بودم موتور قویتر بالای 2000 بیاره، شد tu5 1.6 اینجوری که ملت و کارخونه پیش میره موتور 3 سیلندر مثل mvm هم تو سال های آینده روش میزارن مردمم که همیشه در صحنه.
13:16  1396/02/08

رضا
11

وقتی بازار خودروی کشوری انحصاری و رانتی باشد خودرویی مثل این که پرمصرف
و مشکلات کیفی فراوان هم کم ندارد پرفروش می شود!!
11:07  1396/02/07
پاسخ دادن
کاربر: love=TU5
11

عشقه پارس LX بهترین ماشین تولید داخل تو رده قیمتی خودش
09:04  1396/02/07
پاسخ دادن
کاربر: رضا از مشهد
13

بهترين فيس ليفت خودرو در ايران همين پرشيا بود در همون اوايل دهه هشتاد كه صنعت خودرو داشت كمي پيشرفت مي كرد فيس ليفت 405 و تبديلش به پرشيا يك اقدام مثبت بود ولي الان گرد پيري به چهرش نشسته از نظر كيفيت هم متاسفانه روز به روز مثل ساير محصولات ايراني عقبگرد داشته
21:36  1396/02/06
پاسخ دادن
بهزاد
29

ایران خودرو خر و بزک میکنه جای قناری به یه تعداد میندازه حالا جالب اینجاست مصرف کنندش هم سوار میشه مثل قناری به به چه چه... میکنه.
14:15  1396/02/06
پاسخ دادن
مهران
21

آقا مجبورند خب. بیچاره این مردم چی سوار بشن که دلشون خوش باشه . از همه لحاظ که مردم تحت فشار و سختی هستن لا اقل ای کاش همین خر های بُزک کرده دلشون رو خوش کنه و زن و بچه هاشون رو سوار کنن برن گردش دل بچه هاشون شاد بشه
18:35  1396/02/06

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : داداش ی روز هماهنگ کن قمه هامون برداریم بریم جلو ایرانخودرو، بالاخره شما هم باید راضی باشی
رضا : سلام شما که تحویل گرفتی که مبارک باشه به سلامتی استفاده کنی ایا مانیتورش امنیت داره از نظر سرقت؟
محمود : سلام ،‌دوستان کسی هست که چانگان ثبت نام کرده باشه بهمن ماه و الان تو مرحله فاکتور شدن باشه؟
تارا : من فکر نمیکنم برای تارا پلاس دوباره افزایش قیمت بیاد . چون پارس بیشتر از یکسال بود افزایش قیمت نداشت ولی تارا پلاس و تارا وی۴ همین پاییز گذشته نزدیک ۲۰۰ ملیون افزایش خوردن.
مهدی : آقا لطفاً لطفاً لطفاً لینک گروه بدین اونجا جمع شیم و هماهنگ باشیم.
مجید : دوستان فروش فوری بهمن اگر کسی فاکتور شده شماره پذیرش اعلام کنه ببینیم چقدر مونده. پذیرش 15بهمن خبری از فاکتور نشد
فرهاد : بنظرم خودروهای هیبریدی قابل قبول هستن و پلاگین هیبریدها هم بد نیستن ولی خودروهای تمام برقی فعلا به درد ایران نمیخورن من پیش از ثبت نام چانگان ثبت نام برای اسکای ول کردم باور کنید هنوز ایمیل واریز وجه برام میاد و ول کن نیستن
تارا : سلام یک از سوال از کسایی که فاکتور شدن: در سایت اصلی ایران خودرو وضعیت شما تغییری کرده؟ واسه من توی سایت اصلی از روزی که پولو زدم، روی تکمیل وجه گیر کرده ولی کاستومر روی اماده برای صدور فاکتوره. الان چی به چیه؟ ضمنا فروش فوری بودم و همه ما به تفاوتا رو هم ریختم. حالا اونهایی فاکتور شدید از شما جلو رفته یا همونجا مونده؟؟
Ooooo : پیش فروش براتون چه تاریخی زده بود چه ماهی معمولا یک ماه زودتر از ماه مقرر پیام تکمبل وجه میاد
محمد : اون زده تحویل بهار اردیبهشت یا خرداد احتمالا دعوتنامه میاد پذیرش ۱۰ دی سخا ۱۹ دی رنگ مشکی ۴۰۶ تومن ریختم ۹۰ روزه هنوز فاکتور نشدم کسی میدونه مشکی اومده بازار یا نه شایدم بخاطر رنگش هنوز نیومده چون رنگای دیگ بهمن ماه تحویل شده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اتو ارتقا : کاربر سحر منم دقیقا همینجور بودم اتو سقف فلز ثبت نام کردن موعدتحویل بهار403 ولی از اونجایی که سقف فلز کلا داستان شد (هم 85گانه وهم عدم به موقع تحویل)واسه منم اینقد سمس اومد تا اخرین سمس تحویل 3ماهه مبلغ602 که با بررسی که کردم دیدم این نسبت به تحویل 6ماهه بهتره و ثبت نام کردم اگه ازمن میشنوی همینو بگیر چونکه سقف فلز اذر ماهی ها هنوز ندادن وای به الان تازه اگر اگر واست سمس سقف فلز بیاااااد که فک نکنم بیاد
اصغر : دروغ میگن از بهمن کسی براش نیومده
در انتظار فاکتور : آخه چراا چیشده
پارس زمستان : دوستانی که امروز رفتن جلو تعزیرات چه خبر لطفا نتیجه رو اعلام کنید
رانا بهمن : منم برگشت عقب
رانا تحویل 29 اسفند : احتمالا میخایم فاکتورشیم که یک مرحله برگشته عقب
محسن : سلام رضا واقعی ازمشهد خوبی داداش گلم محسنم خسته نباشی رضا من اولویت تابستان پارس ایلکس سفارشی هستم به نظرت چن وقت دیگه پیامش میادمنتظر خبرت هستم رفیق یاحق
دنادستی : یعنی
محمد : دروغ میگن نیومده
اسفند : امروز خبری از فاکتور نیست بجاش دیروز جمعه فاکتور کردند حالا دوستان تشکیل 17 دی تبدیل 19 فروردین علامت بزنید ببینیم چند نفریم