تبعات افشای نفوذ آب در خودروهای داخلی!

 

تبعات افشای نفوذ آب در خودروهای داخلی!

گزارش ایسنا درباره وجود مشکل نفوذ آب در هفت خودروی داخلی، اعمال نفوذ برخی خودروسازان و سانسور گزارش کیفی خودروها را به دنبال داشت.
 
چندی پیش بود که در تجزیه و تحلیل گزارش ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی مشخص شد که برخی از این محصولات دارای مشکل نفوذ آب به داخل بدنه و اتاق خودرو هستند.
 
در این زمینه عنوان شد که خودروهای "سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، سایپا ۱۳۱، تیبا، تیبا هاچ‌بک (محصولات سایپا)، سمند تبریز (محصول ایران خودرو) و ام‌وی‌ام ۵۵۰ (محصول خودروسازی مدیران) " در شاخص عدم نفوذ آب دارای نمره منفی هستند. این نمره منفی به این معنا است که در این خودروها آب به داخل بدنه و اتاق خودرو نفوذ می‌کند.
 
همچنین در تحلیل بیشتر عنوان شد که نکته قابل توجه در گروه خودروهای دارای نقص نفوذ آب به داخل بدنه این است که عمده آنها شامل انواع پراید در بازه قیمتی حدود ۲۰ میلیون تومان و مابقی شامل سمند و تیبا در بازه قیمتی کمتر و حدود ۳۰ میلیون تومان و تنها خودروی ام‌وی‌ام ۵۵۰ در بازه قیمتی بیش از ۵۰ و ۶۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.
 
ارزیابی صورت گرفته در این زمینه نشان می‌داد که مشکل نفوذ آب در خودروی ام‌وی‌ام ۵۵۰ با وجود قیمت بالای این خودرو حتی شدیدتر از این مشکل در پراید ۲۰ میلیون تومانی پارس خودرو است. به‌گونه‌ای که پراید ۱۳۱ پارس خودرو در استاندارد عدم نفوذ آب ۰.۸۲ نمره منفی و ام‌وی‌ام ۵۵۰ معادل ۱.۳ نمره منفی کسب کرده‌ است.
 
این بدان معناست که مشکل نفوذ آب در ام‌وی‌ام ۵۵۰ مونتاژی مدیران خودرو تقریبا دو برابر این مشکل در پراید تولیدی پارس خودرو است. البته پرایدهای تولیدی از سوی سایپا مشکل نفوذ آب‌شان چندین برابر این مشکل در این خودروی چینی است و به طور میانگین ۷ نمره منفی کسب کرده‌اند.
 
اگرچه انتظار می‌رفت با انتشار چنین گزارش‌هایی نهادهای مسوول به‌ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت وضعیت را مورد ارزیابی قرار داده و خودروسازان را ملزم به رفع این ایراد در خودروهای تولیدی کنند اما اتفاقی که افتاد محدودسازی و سانسور انتشار عمومی گزارش‌های ماهانه ارزیابی کیفی خودروهای داخلی بود؛ به‌گونه‌ای که نمرات منفی خودروها از گزارش‌های کیفی منتشره برای عموم حذف شد.
 
این اقدام البته واکنش کارشناسان را به دنبال داشت که چنین اقدامی را محکوم کرده و خواستار برخورد با مرجع محدودکننده گزارش ارزیابی کیفی خودروهای داخلی شدند.
 
در این زمینه امرالله امینی - عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، اظهار کرد:" باید مشخص شود چه مرجعی با کدام اختیارات و مبنای قانونی از انتشار عمومی و کامل گزارش‌های ارزیابی کیفی خودروهای داخلی جلوگیری می‌کند".
 
امیرحسن کاکایی - عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت، نیز عنوان کرد:" ما همواره می‌گوییم که دانستن حق مردم است بنابراین گزارش ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی باید به طور کامل منتشر و در اختیار مردم قرار گیرد".
 
حسن کریمی سنجری - کارشناس صنعت خودرو، نیز اظهار کرد:" وقتی گزارش کیفیت خودروهای داخلی به صورت سانسور شده و گزینشی منتشر می‌شود مصرف‌کنندگان ناچارند خودروی مورد نیاز خودرو را بدون شناخت و آگاهی و مانند یک هندوانه دربسته انتخاب کنند".
 
شهرام آزادی - عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، نیز تاکید کرد:" گزارش کیفیت خودروهای داخلی نباید سانسور شود بلکه باید هر ماهه به صورت کامل منتشر شده و در اختیار مردم قرار گیرد".
 
در این شرایط پیگیری‌هایی صورت گرفته نشان می‌دهد که اعمال فشار یکی از خودروسازان کوچک مونتاژکننده خودروهای چینی باعث محدود شدن گزارش‌های عمومی ارزیابی کیفی خودروهای داخلی شده است.
 
سانسور گزارش کیفی خودروهای داخلی می‌طلبد که وزارت صنعت، معدن و تجارت موضوع را بررسی کرده و ضمن برخورد و معرفی عاملان این اقدام، خودروسازان را ملزم به ارتقای کیفیت خودروهای داخلی و حذف مشکلاتی چون نفوذ آب به داخل خودرو کند.
 
 
 
 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , سانسور , اعمال نفوذ , گزارش کیفی , افشا , نفوذ آب






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

کاربر: امیر(سابق)
1

ای بابا ملت دارند تو این ماشینها سلاخی میشن بعد گیر دادن به یه قطره آب . حواس مردم را به مسائل جانبی جلب میکنند تا کسی به کیفیت بسیار پایین ایمنی خودروهای داخل ایران گیر نده. چون میتونند جلوی نفوذ آب و بگیرند ولی ایمنی را نه
15:54  1396/02/19
گزارش
پاسخ دادن
Sepehr
1

والا ما که یه ام وی ام 550 داریم سگش میرزه به ماشین های ایرانی.ماشین خوبیه پیش قیمتش
13:51  1396/02/18
گزارش
پاسخ دادن
Arash
2

همین شماها هستین که با این حرفاتون باعث میشین ماشینای مزخرف چینی که هیچ جای دنیا جز ماشین حسابشون نمی کنن وبه هیچ کشوری اجازه ورود ندارن رو اینطور با این قیمت زیاد بکنن تو پاچه خلق الله البته بعید نیست شما از کارمندای مدیران خودرو باشی چون از این شرکت هرکاری برمیاد
14:51  1396/02/19

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد ۳اردیبهشت : منظورم شماره درخواست هست ممنون میشم عزیزان اردیبهشتی شماره درخواست رو بفرستید
اکبر 2 : مدیر عامل سایپا دنیا همینجور نمیمونه وقت شما هم میرسه
محمد ۳اردیبهشت : سلام لطفا اردیبهشتی ها شماره پذیرش رو بفرستید ببینیم چند چند هستیم
شاهین : اگه زودتر میخای تبدیل بزن ولی اگه وسیله زیر پاته تبدیل نزن
مهران : آقا تکمیل وجه 26 اسفند فاکتور شدن- منتها برخی به دلیل واریز وجه در تایم غیراداری بعد از ظهر واریز داشتن که اولویتشون افتاده 27 ام اسفند اونا هستن برخی هم به دلیل خطا و اشکال تراکنش بانکی به 28 اسفند موکول شدن بعد نوبت اردیبهشت هست. اما به دلیل عدم نقدینگی سایپا تامین سانروف میسر نیست و تاریخ مشخصی نداره!
شاهین G : برای تبدیل شاهین G به GL بایستی منتظر دعوتنامه موند یا مراجعه به نمایندگی؟؟
سرباز : منم فوق العاده پذیرش 17ام بودم 1ام مهر تبدیل زدم 9ام فاکتور شد
شاهین جی : برای دریافت پول ضرب العجل تعیین می کنند اما ماشینی که قرار بوده اسفند ۱۴۰۳ تحویل دهند را تا امروز ۱۰مهر هست تحویل ندادند و هیچ راه تماس و شکایتی هم نداریم اخه خدا لعنتتون کنه شما که ماشین ندارید بدید به ما چرا ثبت نامه میزارید
شاهین : ازوقتی که ماشین پلاک میشه چقدر زمان میبره تحویل مشتری بدن؟اگه کسی میدونه ممنون میشم اطلاع بدین
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کلهر : سبحان برادر ،برو یه خبر بگیر
ایمان : دوستان پذیرش 23و24 بهمن که فاکتور شدین کسی تحویل گرفته ماشین رو؟؟ چرا خبری از تحویل نیس ؟؟؟هرکی گرفته اعلام کنه لطفا
سورن پلاس موتور جدید : سلام کدام طرح بودین اگر طرح پیش فروش بودین واریزی دعوتنامه نامه چه تاریخ بود
امین.ازنا : سلام.چه مدل سمندی؟برا من اینو نگفتن
سیامک : ما که 198 تومن اسفند 1402 واریز اولیه داشتیم و اسفند 1403 تکمیل وجه کردیم و هنوز هم فاکتور نشدیم چی باید بگیم
Gxr : دوستانی ک جی ایکس طرح مادران فوق العاده اسفند و فروردین هستند +را بزنین ببینیم چن نفریم
حسین : سلام دوستان من. شیرازم ، کجایید بریم برای اعتراض شیرازیا بیاید جمع بشیم بریم هرکس توی شهر خودش اقدام کنه از کجا بیاریم قسط بدیم نونمونو هم بریدن
مادرا 207 پانا فولاد تحویل 31 مرداد : پاسخ به 207 مرداد 31 ساعت 8 شب دیشب چک کردم ارسال پلاک خورده جایی از تحویل مدارک چیزی ننوشته
رضا : سلام کلاس خودرو فاقد صف فاکتور می باشد یعنی چی
اطلس دوران جنگ : خدمت دوستان ارز کنم ساعت پنج صبح بارزدم دارم میرم اهواز آقا جان از تهران که حرکت کردم فقط کامیون های حمل خودرو از ایران خودرو تو جاده هست این چهار رومی هست که میبینم خو آتیش بگیره سایپا نباید یه کامیون هم از محصولات سایپا تو جاده ببینیم بابا جان سایپا زده به سیم آخر فقط داره گوش بری می کنه خدا شاهده اینقدر به همکارم گفتم این داستان رو هر موقع کامیون حمل خودرو می‌بیند مسخره می کنه