بررسی فوتون ساوانا

 

فوتون ساوانا

فوتون ساوانا به عنوان محصول تولیدی عظیم خودرو در آستانه عرضه به بازار است، به این بهانه بد نیست به صورت اجمالی با برخی ویژگی ها و مشخصات آن آشنا شویم.
 
نمای خارجی
 
در برخورد اول با ساوانا اگر یک شخصیت خودرویی باشید، بلافاصله متوجه ویژگی بصری آشنایی در طراحی کلی نمای خارجی خودرو خواهید شد حتی اگر ندانید که سبک و المان‌های طراحی ساوانا از کجا آمده است. نمای خارجی ساوانا طراحی ساده و محافظ‌کارانه‌ای دارد که جای هیچ ایرادی را باز نمی‌گذارد .
 
فوتون ساوانا
 
نمای خارجی فوتون با الهام از شاسی‌بلند سایز متوسط تویوتا فورچونر نسل اول (2005-2015) البته با اعمال تغییرات شکل گرفته است از این رو طول، عرض و ارتفاعی برابر با 4830×1910×1885 میلی‌متر و فاصله بین محورها برابر با 2790 میلی‌متری دارد که در مقایسه با فورچونر از هر نظر بزرگ‌تر است و این بزرگی تاثیر مثبتی در فضای داخلی خودرو نیز دارد.
 
فوتون ساوانا
 
نمای داخلی
 
نمای داخلی آن در نگاه اول بسیار جادار و ساده است اما این سادگی به معنای ظاهر خسته‌کننده و خشک نیست چراکه سادگی آن همچنان با الهام‌گیری از ساخته‌های آسیای شرق است. ادوات کنترلی سیستم مولتی مدیا با مانیتور 6 اینچی لمسی با توان پخش از طریق DVD یا پورت USB، مجهز به سیستم ردیاب GPS و پورت‌های اتصالی AUX و iPod ساوانا برای افراد خودرویی بسیار آشنا است. پنل کنترلی این سیستم با کمی زاویه و به شکل شیب‌دار زیر مانیتور تعبیه شده و الهام‌گیری مستقیم فوتون از سبک طراحی محصولات نیسان-اینفینیتی در حدود سال‌های 2005 را نشان می‌دهد که هنوز هم کهنه نشده و جذاب است.
 
 
فوتون ساوانا
 
ساوانا 7 نفره (3 ردیف صندلی) است و از این رو سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک آن در جلو و عقب (ردیف سوم) به‌صورت مجزا عمل می‌کند که از طریق دستور سرنشینان جلو روشن و از سوی سرنشینان ردیف سوم قابل تنظیم است. کمی پایین‌تر بر کنسول میانی اهرم تعویض دنده و کلیدهای کنترلی سیستم دو‌دیفرانسیل، کنترل کشش، کنترل فرود از شیب (HDC) و حالت تعویض دنده در سه حالت اکو، اسپرت و برف قرار گرفته است. با نگاهی مختصر به این چیدمان و توجه به سیستم پیشرفته گیربکس هوشمندTOD 4WD  به‌سادگی می‌توان در یافت با یک شاسی بلند حقیقی و نه یک کراس‌اوور طرف هستید.
 
فوتون ساوانا
 
مشخصات فنی
 
این خودرو از پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر خطی یورو 5 و مجهز به توربوشارژ  بهره می برد وزن آن 1990 کیلوگرم در مدل اتوماتیک و 1970 کیلوگرم برای مدل دستی است . گیربکس ساوانا یک نمونه اتوماتیک دارای تیپ ترونیک (تعویض دستی) 6 سرعته ازساخته‌های ZF آلمان است .
زیربندی ساوانا با توجه به مهندسی معکوس از فورچونر کاملا مشابه ساخته شده است. سیستم تعلیق در جلو از نوع مستقل جناغی دوبل بازو بلند و در عقب از نوع یکپارچه 5 نقطه اتصالی (5-Link) است. ذات این سیستم تعلیق ارائه دو ویژگی آسایش و مانورپذیری آفرود در سطحی قابل قبول است که در بیشتر شاسی‌بلندهای توانمند جهان از جمله جیپ و‌ هامر نیز بسیار استفاده شده است.
 
موتور فوتون ساوانا
 
همچنین سیستم کنترل پایداری ESP شامل سیستم های ABS و TCSو EBD نیز به عنوان یکی دیگر از آپشن های مهم این خودرو محسوب می شود.
گفتنی است این خودرو در آینده نزدیک توسط شرکت عظیم خودرو تولید خواهد و می توان از پشتوانه خدمات پس از فروش و تولید همزمان مدل های به روز این خودرو با شرکت فوتون چین به عنوان مزیت اصلی این خودرو نام برد.
 
 
 

منبع

عصر خودرو


با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , فوتون ساوانا , عظیم خودرو , foton sauvana






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

محمدرضا
0

یکی از بهترین شاسی بلند ها هست. 4WD هست و امکانات خوبی داره. تعمیرگاه مرکزی عظیم خودرو توی آیت الله کاشانی خدمات میده.
10:29  1399/10/21
پاسخ دادن
علی
8

عظیم خودرو ماشینای ثبت نامیه وارداتیشو به مشتری هاش نمیده و دبه میکنه و اونارو اینقدر سر میدویونه که همه انصراف میدن اینم مثل بقیه ...
14:41  1396/06/14
پاسخ دادن
رضا
10

عظیم خودرو و پشتوانه خدمات بعد از فروش.
هههههههههههههههه
21:25  1396/06/13
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
زهرا : اگه کسی اطلاع داره کی پیش فروش میذارن لطفا بنویسه.
کیان : همانطور که گفته شد تیپ S سهند نمونه کم آپشن و تیپ G سهند نسخه فول آپشن از این سدان است. در سهند S امکاناتی نظیر کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم تهویه الکترونیکی دستی، سیستم کنترل پایداری، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، سیستم پایش میزان فشار باد تایرها (TPMS)، نشانگر تعویض دنده GSI، فرمان هیدرولیک، آینه های جانبی برقی و سنسور دنده عقب بکار رفته است و خبری از امکاناتی مثل رینگ ۱۴ اینچی آلومینیومی، کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان، کاور صندلی چرم و پارچه، تریم داخلی دو رنگ، آینه های تاشو برقی با گرم کن، سانروف، صفحه نمایش مالتی مدیا ۷ اینچی، دوربین دنده عقب، آنتن کوسه ای و دو بلندگوی عقب در این تیپ نیست.
چانگان cs55🤠 : تماس بگیرید با سایپا اگر کد ملی رو گرفت و بهتون گفت تو لیست هستید و منتظر پیامک باشین یعنی منتخب هستید .
کیان : اولا ۶ ماه نه بیشتر حتی یه سال که افزایش قیمت میخوره دوستان سهند اس همون سایناس با چراغ متفاوت اون سهند جی هست که عین اطلس سانروف و مولتی مدیا و دوربین دنده عقب و چیزای دیگه داره
mhd S3 : سلام از دوستان کسی تا حالا شکایتش در دادگستری به نتیجه رسیده و تونسته خسارت رو از زمان دیر کرد تا زمان تحویل بگیره؟ کسی تا حالا از کرمان موتور بدون شکایت دیرکرد گرفته؟
کیان : سهند اس همون ساینا س هواستون باشه فقط چراغش فرق میکنه وسلام اون سهند جی هست که عین اطلس فول آپشنه اشتباه نگیرین سهند اس رو با سهند جی
افشین جی۷ : آقا توروخدا با این همه بلا و مصیبت و بدبختی جی۷ ها رو که تحویل گرفتین کمتر از ۲ تومن آگهی نکنید. موقع ثبت نام یک میلیارد و ۲۸۰ میدادیم طلا الان ۳ تومن شده بود
مسئول محترم : مدیر محترم واقعا" جای تاسف داره این پیام بی ادبانه رو اجازه نشر دادید .
حمید : سلام شرکت سایپا مجبور بود ساینا s دوگانه رو بده چرا چون طرف یکسال بیشتر گول ریخته حساب برگ قرارداد داره میتونه شکایت کنه تو چی پول ریختی حساب برگ قرارداد داری نداری چرا مردم منصرف میکنی بزار کار درست انجام بدن پشیمون میشین
S3کرمان : اخ من واقعا خسته شدم از انتظاار،، شش ماهه بی انصافا جواب درستی به آدم نمیدن، خسته شدم بس پول اسنپ دادم،،😭
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : سلام دوستان تبدیلی سورن واریزی اسفند کسی فاکتور شده
داراب : ماهم نه
مهران : سلام تک سوزی یا دوگانه
اسفند دوگانه : سلام دوستان میگن 15دعوتنامه میاد 15 که تعطیله
207 پانو : فاکتوری 16 یا 17 نبود امروز؟ کسی هست بگه حرف بزنید
زمستان402 : دوستان قضیه 194 هزارتومن چیه !؟ ایرانخودرو قرارداد نمیزنه !
آرش : تکسوز رادیال خریدم 566 فروردین از کارخانه . تکسوز را زیاد افزایش نداده
حمید دی : منم 20 اذر تکمیل ولی خبری از فاکتور نیست
رضا : سلام نهایتش ده روز
ساینا دوگانه دی : 21تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشده از گلستان