توصیه‌های مدیر بی ام و به خودروسازان ایرانی

 

توصیه‌های مدیر بی ام و به خودروسازان ایرانی

 
یکی از مدیران بی .ام .و به خودروسازان داخلی توصیه کرد تنها شانس شما حضور در بازارهای چین، هند و روسیه نیست. اگر می‌خواهید موفق شوید به بازارهای بزرگتر نگاه کنید.بازاری که برندهای بنام جهانی در آن رقابت می‌کنند.
 
مایکل هاشل یکی از مدیران زنجیره تأمین و مربی آکادمی آموزشی کارخانه بی.ام.و در مصاحبه‌ای با ویژه‌نامه روزنامه ایران به ارائه توضیحاتی در مورد وضعیت فعلی صنعت خودروی ایران و رمزهای موفقیت خودروسازان آلمانی پرداخت .
 
چه عواملی در جهانی شدن برند بی.ام.و مؤثر بوده است؟
 
مهم ترین عاملی که باعث شد این برند جهانی شود حضور در کشورهای مختلف بود.این مجموعه پس از آنکه جان گرفت تولیداتش را در خارج از کشور آغاز کرد.اولین کشور آمریکا بود و بعدها هم در چین فعالیت بی.ام.و آغاز شد.ما بی.ام.و را هر کجا که  بازار مصرف داشته باشد تولید می‌کنیم.اکنون در کشورهای آمریکا وچین بزرگترین کارخانه‌های بی.ام.و فعالیت می‌کند.در این میان قرار است به زودی در مکزیک کارخانه احداث کنیم.نکته مهم دیگری که به جهانی شدن یک برند کمک می‌کند مونتاژ خودرو در کشورهای مختلف است.بدین جهت در کشورهای مالزی،هند،روسیه و برزیل کارخانه مونتاژ احداث کردیم.هر چند کارخانه کاملی نیستند و بخش رنگ کاری ندارند ولی همین امر هم کمک می‌کند به توسعه حضور در بازارهای مختلف.
 
در بخش آموزش پرسنل خود به چه مواردی توجه می‌کنید؟و این امر در مورد کارخانه‌های که در کشورهای مختلف احداث کردید هم اتفاق می‌افتد؟
 
ما امکانات آموزشی زیادی  داریم در حقیقت یکسال پیش ازتولید خودرو ، آموزش را شروع می‌کنیم.ما افراد جویای آموزش را به مدت سه تا چهار هفته به آلمان دعوت می‌کنیم تا همراه با آلمانی ها کار کنند و چگونگی تولید خودرو را بیاموزند.از سویی به صورت متناوب تمام موارد آموزشی برای  مدیران و کارگران انجام می‌شودو در این زمینه در سطح بالای جهانی قرارداریم اگر در این زمینه از رقبا عقب بمانیم قطعاً تأثیر آن بر کیفیت،فروش و بازاریابی محصولات بی.ام.و است.در بخش تحقیق و توسعه هم همواره استانداردهای شرکت را حفظ کردیم.در حال حاضر، تا حدودی موضوع  تحقیق و توسعه در کارخانه‌های چین انجام می‌شود، در حالیکه  98 درصد از موارد در آلمان انجام می‌شود.همیشه شرکت اصلی باید سطحش بالاتر و قویتر باشد.
 
خودروهای ایرانی را می‌شناسید؟
 
تنها ایران خودرو را می‌شناسم.اما در مورد خودروهای ایرانی  اطلاعات زیادی ندارم،جز خودروهایی که در سفرم به ایران تجربه کردم.به نظرم خودروسازان ایرانی به دنبال تولید خودروهای ارزان قیمت هستند و افق صادراتی آنها به بازارهایی چون چین، هند و روسیه ختم می‌شود.من می‌گویم« خودروساز ایرانی تنها شانس تو حضور در بازارهای یاد شده نیست».اگر می‌خواهید موفق شوید به بازارهای بزرگتر نگاه کنید.بازاری که برندهای بنام جهانی در آن رقابت می‌کنند.در این صورت توسعه محصول،صادرات و محصول با کیفیت به نتیجه می‌رسد.رقابت در بین خودروسازی‌ها بسیار زیاد است و همه برای گرفتن بازار در تلاش هستند .در این بازار خودروهای آلمانی،آمریکایی و حتی آسیایی(کره) بسیار خوب هستند لذا ایران هم می‌تواند در بین لیست رقابت قرار گیرد.به شرط آنکه آنقدر خودش را کوچک و محدود نبیند.شرکت‌های ایرانی باید به سمت خودروهای جدید و به روز بروند.
 
چه پیشنهادهایی برای خودروسازان ایرانی دارید؟ راهکار شما برای افزایش فروش خودرو چیست؟
 
تولید خودروهای ارزان قیمت و فروش آنها در بازارهای چین و هند و روسیه می‌تواند در کوتاه مدت مثلاً سالهای آتی راه حلی برای خودروسازان ایرانی باشد. اما در درازمدت، خودروسازان ایرانی باید همانند خودروسازان آلمانی و چینی عمل کنند. آنها باید به دلیل معضل آلودگی هوا خودروهای الکتریکی را توسعه دهند.ما توسعه خودروهای الکتریکی را در شهرهای آلمان و در مقیاس بیشتر در شهرهای چین داریم.گاهی اوقات به خودروها به دلیل معضل آلودگی هوا اجازه تردد در شهرها داده نمی‌شود.بنابراین شما باید از گزینه‌های دیگر حمل و نقل استفاده کنید.خودروهای الکتریکی به دلیل آنکه هوا را آلوده نمی‌کنند اجازه تردد در شهرها را دارند.لذا توصیه می‌کنم خودروساز ایرانی به سمت تولید خودروهای برقی برود.اگر وقت خود را در این زمینه صرف کند از خیلی از شرکت‌های خارجی می‌تواند جلو بزند.
 
کارخانه‌های ایرانی چگونه شبکه بازاریابی خود را گسترش دهند؟
 
کارخانه‌های ایرانی باید در مرحله تولید خیلی خلاق باشند. اگر شما بخواهید یک روش کم هزینه و اقتصادی داشته باشید، نیاز به فرایند تولید ارزان قیمت و بدون ضایعات هستید. این امر می‌تواند یک نکته کلیدی در رقابتی بودن محصول شود.
 
چه توصیه‌ای برای بخشهای فروش ، تولید و صادرات خودرو دارید؟
 
در بخش تولید، من تولید ناب را توصیه می‌کنم که شامل کاهش ضایعات و به صفر رساندن تعداد محصولات معیوب می‌باشد.در بخش صادرات، من صادرات خودروهای ارزان قیمت به کشورهایی که نیاز به این خودروها را دارند و قدرت خرید خودروی لوکس را  ندارند، توصیه می‌کنم.در دراز مدت ، شما باید به خودروهای الکتریکی فکر کنید که در آنها تولید باتری مسأله اصلی است.من همکاری با شرکت هایی که در زمینه تولید باتری تجربه دارند را توصیه می‌کنم.
 
مجموعه بی.ام.و از چه روش‌هایی برای تبلیغ محصولات خود استفاده می‌کند؟
 
اگر فکر کنید محصول شما جهانی است و دیگر نیاز به تبلیغ ندارد کاملاً اشتباه فکر کرده اید.ما از تمام ابزارهای تبلیغاتی چون تلویزیون،روزنامه،نمایشگاه‌های خودرو و شبکه‌های اینترنتی استفاه می‌کنیم.از طرف دیگر، مشتریان ما می‌توانند با مراجعه به اینترنت ، رنگ و مدل خودروی مورد نظر را انتخاب کنند. آنها می‌توانند عکس های خودرو را تماشا کنند و جزئیات مربوطه را هم بخوانند.آنها می‌توانند ماشین‌های بی.ام.و را بدون آنکه خریداری کنند آخر هفته‌ها بیرون  ببرند و امتحان کنند. این روش خوبی برای متقاعد کردن مشتریان جهت خرید خودرو است.
 

منبع

تسنیم


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بی ام و , مدیر , توصیه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

ali
1

تعجب میکنم مدیر بی ام و به جای اینکه روشهای تقلب و کلاه برداری را بیاد یاد بگیره اومده در مورد روشهای تولید و بازار خودرو نظر میده. 50 سال دیگه می فهمند که بجای کار باید تقلب و کلاه برداری را تو شرکتشون رواج می دادند.
11:56  1396/06/19
پاسخ دادن
علی
0

مدیر ب ام و از مدیریت کلان صنعتی و هزینه های بیش از حد تولید و موانع اداری و ... در کنار دولتی بودن و عدم امکان رقابت در ایران خبر نداره که نیازی هم به رقابت نیست تعرفه واردات خودرو که بالای صد در صده و سرانه در آمدی مردم پایین پس اکثرا توان خرید خودروهای وارداتی با کیفیت رو ندارن و دو خودروساز بزرگ دولتی هم سالی یکی دوبار به بهانه افزایش هزینه ها قیمت رو افزایش می دن و شورای رقابت هم پس از کمی کش و قوس مقداری بیشتر از افزایش قیمت خودروسازها قیمت رو تصویب می کنه،مشتری ها هم از سر ناچاری محصولات رو پیش خرید می کنن تازه اگر محصولی هم کم فروش شد یه طرح فروش اقساطی زیر قیمت وام بانکی می زارن و تمامی انبارها فورا خالی میشه پس چه نیازی به پیروی از روشهای اروپایی هاست تازه باید مدیران شرکتهای بزرگ اروپایی از خودروسازهای ما الگو برداری کنن که چگونه میشه یک محصول رو سالها روز به روز بی کیفیت تر تولید کرد و همچنان با قدرت فروش کرد و هر زمان هم لازم شد برای تنوع یک برند چینی رو مونتاژ کرد و چرخه تنوع و بازار رو حفظ کرد
02:22  1396/06/15
پاسخ دادن
اریا بهمن
1

تنها راه نجات صنعت،اقتصاد و در کل ایران،کوتاه کردن دست دزدان از پستهای مدیریتی و رده بالا است.وقتی فساد و دزدی از بالاترین لایه های مدیریتی اعمال میشه،چه انتظاری از پایین دست باید داشت؟کشور رو به یغما بردن و ما مردم نشستیم همدیگه رو نگاه میکنیم...تا چند وقت دیگه اب واسه خوردن هم نداریم و جنگ بعدی در کشور جنگ اب خواهد بود..........
01:12  1396/06/15
پاسخ دادن
اریا بهمن
1

تنها راه نجات صنعت،اقتصاد و در کل ایران،کوتاه کردن دست دزدان از پستهای مدیریتی و رده بالا است.وقتی فساد و دزدی از بالاترین لایه های مدیریتی اعمال میشه،چه انتظاری از پایین دست باید داشت؟کشور رو به یغما بردن و ما مردم نشستیم همدیگه رو نگاه میکنیم...تا چند وقت دیگه اب واسه خوردن هم نداریم و جنگ بعدی در کشور جنگ اب خواهد بود..........
01:09  1396/06/15
پاسخ دادن
امیر
3

تنها راه پیشرفت در صنعت خودرو رقابتی کردن اون هست
تا وقتی ایران خودرو و سایپا و شرکتهای تابعه دولتی هستن و همه چیز دستشون هست عملا رقابتی وجود نداره و معلوم هست هر چیزی با هر کیفیتی بخوان میسازن و به هر قیمتی میخوان میفروشن
هر وقت حق گمرک برای خودرو با کیفیت صفر شد اون وقت صنعت ما هم پیشرفت میکنه
16:19  1396/06/14
پاسخ دادن
کاربر: امیر(سابق)
10

تمام این فرمایشات و راهکارها را سالهاست که یا میدانیم و یا از اعماق وجود قبول داریم . تنها چیزی که برای اجرای این مسائل نداریم مدیرانی با سواد. مدیرانی پاکدست. مدیرانی بدور از رانت و رشوه. و مردمانی که با فکر خرید کنند و با ایمان به گفته پدران خود که سزای گرانفروش نخریدن هست
14:49  1396/06/14
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حامد : سلام حدودا ۶روز زمان مفید داره یادتون باشه حتما سخا (کدپستی )رو تایید کنید
شقایق : برین کامت ۲۷ مو بخونین که چی نوشتم دوهزاریتون بیفته چی‌گفتم گفتم که مدیر اشنا دارم دوباره بخونین چی نوشتم تا بفهمین شاهین پلاس داستانش چیه
بهی : دوستان دعوت نامه تکمیل وجه بهمن یا اسفند که براتون اومد چندروز مهلت تکمیل وجه داشت
کوروش : سلام ، من سامانه یکپارچه شاهین gاتوات ثبت نام کردم و مهر 1402مبلغ 290واریز کردم ، دعوت نامه برا زمستان 1403بوده ولی هنوز پیامک تکمیل وجه نیومده ، آیا کسی اطلاع داره چرا ؟و کی پیامک میدن؟ممنون
یزدانی : دوستان لطفا از سایت حمایت کنید. این کار وزارت سمت کاملا بی عدالتیه به زور و اجبار میخواستن پیش فروش رو به مردم بندازن الانم که عدم واریز وجه رو واسه ملت ثبت کردن
سهند_دی ماه : دوستان عزیز، من خودم نزدیک بیست سال هست که در خودروسازی کار میکنم، در مورد پارس خودرو یا سایپا بودن و کیفیت کوییک یا ساینا ی این دو شرکت باید خدمتتون عرض کنم که قطعات استفاده شده در این دو شرکت هیچ تفاوتی با هم ندارن و قطعات هر دو شرکت رو یک کارخانه تولید میکنه ، فقط و فقط محل مونتاژشون فرق میکنه.
مجید : باعرض سلام شما کدوم شهر ثبت نام کردین بنده از مشهد مثل شما ۲۰شهریور ثبت نام کردم اساط ۱۲ ماهه یه قسطی ش هم 12/15پرداخت کردم هنوز هیچ خبری نیس بعد تعطیلات بنده که میخوام از نمایندگی شکایت کنم
زهرا سادات : سلام چقدر بهتون پرداخت کردند؟؟؟
X5 ثبت نامی 25شهریور : از نمایندگی شکایت کردین یا خود شرکت مرکزی؟؟؟
منوچهر : سلام آقای محسن من نمیدونم شما دهه چندی هستین . فقط اینو میدونم دوچرخه دماوند تولید ایران حتی به صادرات پیوسته بود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سعید : دوستان توی کاستومر بعد از تکمیل وجه که اسفند انجام شده نوشته تخصیص شاسی ، چند وقت طول میکشه تا این مرحله رد بشه کسی میدونه
حمید دی ماه : مرسی تهران هستی؟
ساینا : دقیقا مثله منی انشالله شنبه
،،،،،، : سلام،یه سری به دیوار بزنید قیمت پایه اطلسG با مدل 1403 گذاشتن 620 تا 650 خیالتون راحت قیمت اطلس بامدل 1404 حداقل700 من که شخصه برا مصرف شخصی میخوام قیمت ب ام مهم نیست ولی اگه مدل 404 تحویل میگیرین وقصد فروش دارین عجله نکنید
تبدیل به کوییک اس : سلام من یکشنبه ماشینو از نمایندگی تحویل گرفتم کارکردش 14 کیلومتر بود آیا برای دوستانی که تحویل گرفتن هم اینجور بوده؟
حسین : یه اطلس دارین میخواین بفروشید 1میلیارد حالا شما ماشینتو بگیر دیگه ب فکر فروش باش انگار لاماری داره
سحر : سلام ببخیشد ماشین ما x33دنده ای هستن الان دوماه از بیمه اش میره موعدتحویل 5خرداده ولی نوشته تحویل شده چراغ چشمک میزنه به نظربزرگان چیه اگه اطلاع داری بگید ممنون
ساشا : سلام 5 فروردین فوق العاده نادران واریز وجه کردم ولی وضعیت خودرو رو میزنه پرداخت در حال انجام!چرا؟؟ کسی میدونه!؟
محسن احمدی : سلام آقا توحید خسته نباشید ببخشید اگه تحویل حضوری بزنم چقدر پول میدن اصفهان
کیان : ما که تحویل 30 بهمن هستیم هنوز تحویل نگرفتیم ماشینی....