مقایسه هیوندا النترا و کیا سراتوی ایرانی

 

مقایسه هیوندا النترا و کیا سراتوی ایرانی

دو خودروی هیوندای النترا و کیا سراتو در کلاس سدان‌های کوچک قرار می‌گیرند. هر دو خودرو از پلتفرم‌های یکسانی بهره می‌برند و قابلیت‌ و توانایی‌های آن‌ها نیز به هم نزدیک است. همچنین هر دو خودرو با حدود قیمت 150 میلیون تومان در بازار ایران به فروش می‌رسند.
 
سراتو محصولی از شرکت کیا موتورز کره جنوبی، یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان است. این سدان محبوب در سال 2003 میلادی به بازارهای جهانی معرفی شد اما ما در این مطلب قصد داریم نسل چهارم خودرو یعنی مدل 2017 آن را با النترا مقایسه کنیم. هیوندای النترا نیز اولین بار در سال 1990 میلادی معرفی شد. این خودرو در ابتدای ورود به بازار جهانی با نام آوانته (Avante) شناخته می‌شد. آوانته تا سال 2000 در خط تولید اصلی شرکت خودروسازی کره‌ای هیوندای قرار داشت. نسل سوم این خودرو در بین سال‌های 2000 تا 2006 تولید شد و به بازار ایران نیز راه پیدا کرد. نسل ششم النترا در سال 2017 روانه بازار شد.
 
هیوندای النترا با طراحی زیبا همواره مورد استقبال مشتریان قرار گرفته و به دلیل شباهت به برادر بزرگ‌ترش، به سوناتای کوچک شهرت پیدا کرده است. کیا نیز پس از موفقیت نسل قبلی سراتو، در نسل جدید خودرو تحولاتی را ایجاد کرده که باعث نزدیک شدن ظاهر آن به کیا اپتیما شده است.
 
النترا 2017 در نمای بیرونی دارای یک جفت چراغ جلو پروژکتوری باریک با جلوپنجره عریض و شش گوشه زاویه‌دار با قسمت‌های افقی است. در زیر خودرو نیز عناصر بومرنگی‌شکل برای جای‌گیری چراغ‌های مه‌شکن گرد تعبیه شده است. در نمای جانبی، خط برجسته‌ای از روی گلگیر جلو کشیده شده و طراحی جدید ستون C و رینگ‌های آلیاژی 16 اینچی دیده می‌شود. در پشت خودرو نیز چراغ‌های عقب بزرگ LED جذاب و اسپویلری شیک به چشم می‌خورد. در مجموع، بدنه النترای جدید به یکی از ایرودینامیک‌ترین خودروها در کلاس خود تبدیل شده است.
 
 
مقایسه هیوندا النترا و کیا سراتوی ایرانی
 
در سوی دیگر، کیا سراتو 2017 تغییراتی را نسبت به نسل قبلی خود تجربه کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به چراغ‌های کشیده جدید در بخش جلو که جایگزین چراغ‌های بزرگ و گرد مدل قبلی اشاره کرد. سپر جلوی جدید با جلوپنجره زیرین کشیده با چراغ‌های مه شکن و هواکش‌های بلند مصنوعی در طرفین خودرو تعبیه شده است. چراغ‌های عقب و قطعات LED جدید از دیگر تغییرات این نسخه به شمار می‌روند.
 
کابین هیوندای النترا و کیا سراتو 
 
در کابین هیوندای النترا ، المان‌هایی از سوناتا دیده می‌شود. در حالی که سراتو دارای طراحی منحصربه‌فردی نسبت به برادر بزرگ‌ترش یعنی اپتیما است. کابین سراتو نسبت به النترا از کیفیت بهتری برخوردار است اما طراحی ادوات داشبورد و آمپرها خیلی جذاب نیستند. البته طراحی صندلی‌ها و غربیلک فرمان در سراتو جذابیت بیشتری دارد.
 
کیا سراتو 2017 از پیشرانه 2 لیتری 152 اسب بخاری و هیوندای النترا 2017 از پیشرانه 2 لیتری 163 اسب بخاری استفاده می‌کنند. گیربکس‌های مورد استفاده در دو خودرو عملکرد مشابهی دارند اما النترا 0.3 شتاب بیشتری نسبت به رقیبش دارد.
 
در مجموع می‌توان گفت عملکرد این دو سدان محبوب بازار ایران به یکدیگر نزدیک است و از نظر فنی خیلی تفاوتی با هم ندارند. حتی در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی نیز این شباهت وجود دارد و شاید اصلی‌ترین ملاک برای اینتخاب یکی از این دو خودرو، سلیقه مشتریان باشد. در پایان در جدول زیر، مشخصات کیا سراتو 2017 و هیوندای النترای 2017 را با هم مقایسه می‌کنیم.
 
 
مقایسه مشخصات و ویژگی‌های کیا سراتو با هیوندای النترا 2017
 
خودرو هیوندای النترا 2000 نیوفیس کیا سراتو 2000 نیوفیس
پیشرانه 4 سیلندر 4 سیلندر
گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک 6 سرعته تیپ ترونیک
حجم موتور 1999 سی‌سی 1999 سی‌سی
دیفرانسیل جلو جلو
سوپاپ 16 16
قدرت موتور 152 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه 152 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه
گشتاور 198 نیوتن متر در 4800 دور در دقیقه 194 نیوتن متر در 4800 دور در دقیقه
وزن خودرو 1194 کیلوگرم 1268 کیلوگرم
حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت 210 کیلومتر بر ساعت
شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت 10.2 ثانیه 10.5 ثانیه
مصرف سوخت 7.1 لیتر در هر صد کیلومتر 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر
ظرفین مخزن سوخت 50 لیتر 50 لیتر
استاندارد محیط زیست یورو 4 یورو 4
کیسه های هوا راننده، سرنشین، جانبی، پرده‌ای راننده، سرنشین، جانبی، پرده‌ای
ترمز ABS – EBD – ESP – BAS ABS – ESP – EBD – BAS
صندلی راننده برقی – چرم – گرم‌کن و سردکن تنظیم صندلی راننده در 10 جهت – گرم‌کن و سردکن
تهویه مطبوع دستی – کنترل اتوماتیک سفارشی جداگانه برای سرنشینان جلو
پنجره برقی برقی
آینه برقی مجهز به گرم‌کن برقی
چراغ روشن و خاموش شدن اتوماتیک سفارشی LED
دیگر امکانات 5 گرم‌کن و 2 سردکن – فرمان 3 حالته – کول باکس – کروزکنترل – سانروف – سیستم کمکی پارک – اتو هلد – استارت بدون کلید – چراغ‌های دی لایت – سیستم چراغ‌های خوش‌آمدگویی – حافظه صندلی – سنسور جلو 6 کیسه هوا – مانیتور – فرمان سه حالته – 5 گرم‌کن – 2 سردکن – استارتر بدون کلید – دنده پشت فرمان – صندلی راننده برقی – حافظه صندلی راننده – سانروف – کولر دیجیتال – سنسور جلو و عقب – دوربین عقب – چراغ‌های زنون – چراغ‌های دی لایت – سنسور نور – آینه فتوکرومیک – آینه تاشو برقی – سیستم چراغ‌های خوش‌آمدگویی – کول باکس – بلوتوث – کروز – دستور گفتاوری – چراغ مه شکن عقب – رادار نقطه کور
قیمت در بازار ایران 153 میلیون تومان 151 میلیون تومان
 
 

منبع

گجت نیوز


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بررسی , مقایسه , هیوندای الانترا , کیا سراتو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

کاربر: رضا از مشهد
11

كيا سراتوي ايراني ؟! اگر منظورتون سراتوي سايپا هستش كه اين نسل نيستش !
12:17  1396/06/21
پاسخ دادن
مهدی
0

آره والا، سراتوی سایپا یه 3 یا 4 نسل قبل این نسله!
19:50  1396/06/21

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
j7تبریز : با سلام از دوستان کسی هست این روزها خودرو j7تحویل گرفته باشه/
شاهین اتومات 24دی : یعنی چی؟ اینا عملا دست انداختن
محمد شاهین اتومات : تماس گرفتم تهران از کارشناس پرسیدم : شاهین اتومات فروش فوق العاده دیماه 1402 چه خبر؟ میگه سایپا رو پذیرش 18 دیماه گیر کرده هر لحظه ممکنه فاکتور بشه
اسفند هفته چهارم : سلام کسی هست که اسفند ماهی دعوتنامه اومده براش تو رو خدا خبر بدین اگه آمده
S5 : خدا نگذره از مديران شركت غلط كردم ثبت نام كردم مهر ماه ثبت نام كردم هنوز حتي خودرو شاسي هم نشده هر بار هم زنگ ميزنم جواب درست نميدن ١چك اول رو پاس كردن ١٢٠ روز ديگه موعد چك دومه هنوز هيچ خبري نيس هيچ كس هم نيست به داد ما برسه تو روخدا جديد ثبت نام نكنيد كه به روزگار ما گرفتار بشيد 😡😡😡😡😡😡😡
محمدرضا : سلام. اولویت که سرجاشه ولی به نظر من با موتور efp میدن یا همون موتور ef7 می‌زارن و اضافه کردن آپشن های ۸۵ گانه که با این تفاسیر قیمتش می‌ره بالا ۵۰۰ درکل بنظر من می‌خوان موتور efp را جایگزین ef7کنند و فقط رو دنا استفاده کنند
T8 و T9 : ما ثبت نام ۱۷ بهمن بودیم ، فعلا تو مرحله تکمیل وجه هستیم
محمدرضا : داداش شما مابه‌التفاوت را چه تاریخی تکمیل کردی؟ من تکمیل وجه ۱۴/۱۰ بودم و تحویل ۱۵ فروردین. هیچ خبری نیست فعلا
j4 : سلام. ثبت ناميهاي j4 آخر فروردين403 توي چه مرحله اي هستيد؟؟ واسه من شماره شاسي و بيمه شده قسمت پلاك زرد هست!
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمدمهدی : به این زودی زودیا دعوتنامه اسفند نمیاد این روزا بازم دنبال اینن که دعوت نامه پیشنهادی روبفرستن. خستمون کردن
متقاضی ساینا تک : چندم پذیرش شدین چندم پلاک
207پانا تبدیلی : کسی فاکتور شده امروز؟!
ابراهیم : سلام اقا خلیل شما تاریخ تکمیل وجه تون کی بوده چون ما هم 30 بهمن هستم هنوز فاکتور نشدیم بعدش جسارتا چقدر خسارت تاخیر دادن بهتون
علی آریزو 6پرو : سلام داداش من الان 90 روز از تکمیل وجه گذشته هنوز تخصیص نخورده باز شما 28 روز گذشته من قراردادم 26 دی و تایید لیزینگم 24 بهمن
بهرام : من هم 9 اسفند تکمیل وچ کردم
دنا تحویل خرداد : سلام پرونده در چه تاریخی ارسال شده ؟ من تحویل 4 خرداد هستم خبری نیست.
اسفند : برای دوم اعلام پی کنم برای ارتباط بهتر ومنطقی تر هرکس موافق تکیل گ وه واتس آپ هست در قسمت پاسخ جواب دهید اگر نباشه هم دلیل بیاورید اگر موافق هستید شما ه اعلام کنم خیلی کارها باهماهنگی بیشتر می‌شود انجام داد
امیر : خدالعنتشون کنه برا مردم استرس درست کردن هروز استرس سال قبل با این پول میتونستیم بهترین ماشین بردارم این همه استرسم نداشتیم قیمتم جوری بردن بالا نه میتونیم پارس برداریم نه تو بازار ماشین بگیریم فقط در فکر منافع خودشونن فک مردمی که یکسال منتظرموندن نیستن وقتی نمیتونستن به تعهدی دادن عمل کنن چرا مردمو حیرون خودشون کردن
خلیل سورن پلاس بنزینی ef7 سفید.تحویل30 بهمن ماه : سلام ب دوستان عزیز... بلاخره روز موعود فرا رسید زنگ زدن بیا ماشین ببر... ایشالا قیمت همه