بررسی تویوتا کرولا مدل 2015

بررسی تویوتا کرولا مدل 2015

تویوتا کرولا مدل 2015 شاید زیاد توجه را به خودش جلب نکند ولی بسیاری از خریداران سدان‌های کوچک معتقدند این خودرو درست هان چیزی است که می‌خواهند. اگر شما هم جزو این دسته از خریداران هستید، بهتر است بدانید تویوتا کرولا مدل 2015 تغییرات زیادی کرده است تا رضایت شما را به دست بیاورد. این خودرو سال گذشته مورد بازنگری کلی قرار گرفت. با این که شاید طراحی بدنه آن زیاد شما را شگفت‌زده نکند ولی طراحی داخلی جدید آن گامی بزرگ به جلو است، تجهیزات پیشرفته‌ای مانند نمایشگر لمسی و کنترل آب و هوای اتوماتیک نیز در آن به چشم می‌خورند. صندلی‌های عقب از فضای پای خوبی برخوردارند و گیربکس متغیر پیوسته (CVT) نیز کمک زیادی به کاهش مصرف سوخت می‌کند. به خاطر داشته باشید اگر درگیر بودن راننده برایتان اهمیت زیادی دارد، تویوتا کرولا زیاد باب میل شما نخواهد بود. از بین رقبایی که پویایی بیشتری دارند می‌توان از مزدا 3 و فورد فوکوس نام برد که کمی پیچیده‌ترند ولی مصرف سوخت مشابهی دارند. با این که هیوندای الانترا زیاد اسپرت نیست ولی در عوض از ظاهری جذاب و قیمتی مناسب برخوردار است. هوندا سیویک همیشه محبوب و فولکس واگن Jetta نیز همچنان رقبایی سرسخت باقی می‌مانند. با این حال، تویوتا کرولا رقیبی سرسخت برای رقبایش محسوب می‌شود.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی تویوتا کرولا مدل 2015

تویوتا کرولا مدل 2015 یک سدان جمع و جور و پنج نفره است که در چهار تیپ به بازار عرضه می‌شود: تیپ L، تیپ LE، تیپ LE Eco و تیپ S. همگی تیپ‌ها به جز تیپ L دارای تیپ‌های فرعی Plus و Premium نیز می‌باشند. تجهیزات تیپ پایه L عبارتند از: رینگ‌های 15 اینچی، چراغ‌های LED (فقط نور پایین)، چراغ‌های LED رانندگی در روز، لوازم تمام برقی، تهویه مطبوع، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، صندلی تاشوی عقب به نسبت 40/60، سیستم صوتی مجهز به سی‌دی خوان، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث و درگاه USB/iPod. تیپ LE این تجهیزات را به تجهیزات فوق اضافه می‌کند: رینگ‌های 16 اینچی، گرمکن آینه‌های جانبی، دسترسی بدون کلید، تزیینات فلزی داخل کابین، دسترسی بدون کلید، کنترل آب و هوای اتوماتیک، دوربین دید عقب، سیستم صوتی مجهز به نمایشگر لمسی 6 اینچی و شش بلندگو، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث و کنترل صوتی. تجهیزات تیپ LE Plus عبارتند از: رینگ‌های 16 اینچی، چراغ‌های مه‌شکن و تزیینات سیاه رنگ داخلی. چنانچه پکیج Driver Convenience را خریداری کنید تجهیزاتی نظیر سانروف، دسترسی و استارت بدون کلید، آنتن سقفی (به جای آنتن تعبیه شده در داخل شیشه)، رادیو ماهواره‌ای، رادیو HD ،GPS و سیستم Entune App Suite که با اپلیکیشن‌های تلفن همراه سازگاری دارد.

بررسی تویوتا کرولا مدل 2015 بررسی تویوتا کرولا مدل 2015

تیپ LE Premium دارای همه تجهیزات تیپ LE Plus است و صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو و روکش‌های وینیل را به آن‌ها اضافه می‌کند. تیپ LE Eco دارای همه تجهیزات تیپ LE است ولی موتور و گیربکس آن به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که مصرف سوخت پایین بیاید. به منظور بالا رفتن آیرودینامیک، رینگ‌های فولادی 15 اینچی به همراه تایرهای مقاومت پایین و بادشکن عقب به کار گرفته شده‌اند. تجهیزات تیپ LE Eco Plus عبارتند از: رینگ‌های 16 اینچی، چراغ‌های مه‌شکن، تزیینات کروم اطراف پنجره‌ها. تیپ دارای حالت رانندگی Eco نیز در این تیپ به چشم می‌خورد. اگر تیپ اسپرت S را انتخاب کنید، همه تجهیزات تیپ LE به علاوه این تجهیزات در اختیارتان قرار می‌گیرند: روکش منحصر به فرد رینگ‌ها، جلو پنجره کروم، چراغ‌ مه‌شکن، قاب آینه‌های جانبی همرنگ با بدنه، بادشکن عقب، سر اگزوز کروم، صندلی‌های جلو اسپرت، روکش چرمی غربیلک فرمان و پدل شیفترها، حالت رانندگی Sport و کامپیوتر سفری. تجهیزات تیپ S Plus عبارتند از: رینگ‌های 17 اینچی، سیستم تعلیق قرص و محکم‌تر، ترمز دیسکی عقب (به جای ترمز کاسه‌ای استاندارد). برای این تیپ پکیج Driver Convenience نیز قابل خریداری است. اگر به داشتن گیربکس شش سرعته دستی علاقه‌ دارید، پدل شیفتر و حالت رانندگی Sport را از دست خواهید داد، در عوض پکیج Driver Convenience به صورت استاندارد عرضه خواهد شد. تجهیزات تیپ S Premium شبیه تجهیزات تیپ S Plus است و امکانات تیپ‌های Premium نظیر روکش‌ وینیل را هم به آن‌ها اضافه می‌کند.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی تویوتا کرولا مدل 2015

نیروی پیشران تویوتا کرولا مدل 2015 را یک موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری تأمین می‌کند که در دو نسخه متفاوت در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. این موتور در همه تیپ‌ها به جز تیپ LE Eco قادر است 132 اسب‌بخار نیرو و حدود 174 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. موتور نصب شده روی تیپ LE Eco با این که کم مصرف‌تر است ولی اندکی قوی‌تر است و می‌تواند 140 اسب‌بخار نیرو و حدود 171 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. تیپ پایه L به صورت استاندارد از یک گیربکس دستی شش سرعته بهره می‌برد، گیربکس چهار سرعته اتوماتیک نیز به صورت سفارشی عرضه می‌شود. سایر تیپ‌ها از گیربکس متغیر پیوسته بهره می‌برند ولی تیپ  Sرا می‌توان به صورت سفارشی با گیربکس شش سرعته دستی نیز خریداری کرد. در تست سرعت، تویوتا کرولا LE Eco توانست ظرف 9.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برسد که شتابش با هوندا سیویک برابر ولی از فورد فوکوس و مزدا 3 کمتر است. میزان مصرف سوخت در تیپ‌های مجهز به گیربکس چهار سرعته اتوماتیک در سیکل ترکیبی معادل 8.83 لیتر (10.14 لیتر در شهر و 7.60 لیتر در بزرگراه) و با گیربکس شش سرعته دستی معادل 8.83 لیتر (9.78 لیتر در شهر و 7.40 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است. گیربکس متغیر پیوسته نیز میزان مصرف سوخت را در سیکل ترکیبی به 8.55 لیتر (9.44 لیتر در شهر و 7.20 لیتر در بزرگراه) می‌رساند.

 

ایمنی

بررسی تویوتا کرولا مدل 2015

تجهیزات ایمنی تویوتا کرولا مدل 2015 عبارتند از: کنترل کشش، کنترل پایداری، کیسه هوای صندلی‌های جلو، کیسه هوای پرده‌ای و کیسه هوای زانوی راننده. دوربین دید عقب نیز در همه تیپ‌ها به جز تیپ پایه L به صورت استاندارد عرضه می‌شود. بهتر است بدانید فقط تیپ‌های S Plus و S Premium از ترمز دیسکی در عقب بهره می‌برند و بقیه تیپ‌ها در قسمت عقب به ترمز کاسه‌ای مجهز هستند. در تست ترمز، این تیپ LE Eco با ترمز کاسه‌ای عقب توانست پس از پیمودن 39.60 متر متوقف بشود که از میانگین مسافت خودروهای این کلاس بالاتر است. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها در زمینه عدم آسیب‌دیدگی از جلو، مقاومت جانبی و مقاومت سقف، به این خودرو بالاترین رتبه ممکن یعنی رتبه "خوب" را اختصاص داده است. طراحی صندلی و پشت سری‌ها هنگام وارد شدن ضربه از عقب نیز رتبه "خوب" را کسب کرده‌اند.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی تویوتا کرولا مدل 2015

کابین داخلی تویوتا کرولای جدید یکی از به روزترین کابین‌هاست. مشخص است که دست طراحان باز گذاشته شده است و حاصل آن نیز چیزی نیست جز یک داشبورد بسیار زیبا، غربیلک فرمان اسپرت و پدل شیفترهایی چشم‌نواز. انچه در اولویت قرار داشته راحتی استفاده کردن از دکمه‌ها و دسته‌های کنترلی بوده است و دکمه‌ها بزرگ طراحی شده‌اند. مورد خوشایند دیگری که مشاهده می‌شود، نمایشگر 6.1 اینچی است که از تیپ‌ LE به بالا عرضه می‌شود از گرافیکی ساده و دکمه‌های مجازی بزرگی برخوردار است.

بررسی تویوتا کرولا مدل 2015 بررسی تویوتا کرولا مدل 2015
بررسی تویوتا کرولا مدل 2015 بررسی تویوتا کرولا مدل 2015
بررسی تویوتا کرولا مدل 2015 بررسی تویوتا کرولا مدل 2015

صفحه نمایشگر لمسی خیلی زود به لمس انگشت واکنش نشان می‌دهد و برای یک خودرو اقتصادی بسیار سخاوتمندانه است. سیستم Entune App Suite با اپلیکیشن‌های تلفن همراه سازگاری دارد و با Bing، Facebook، Yelp و Pandora به خوبی کار می‌کند. صندلی‌های جلو تویوتا کرولا مدل 2015 بسیار راحتند، به ویژه در تیپ‌های S که از بالشتک‌های بهتری بهره می‌برند. رانندگان بلند قد نیز از مزایای فرمان تلسکوپی بهره خواهند برد. مدل جدید تویوتا کرولا به لطف 3.9 اینچ فاصله محوری بیشتر نسبت به مدل قبلی، از فضای پای بیشتری برای صندلی‌های عقب بهره می‌برد، فضای سر نیز مناسب است. گنجایش فضای بار به 0.37 می‌رسد، درب صندوق عقب نیز با زاویه زیادی باز می‌شود و کار بارگیری و تخلیه را آسان می‌کند.

 

تجربه رانندگی

بررسی تویوتا کرولا مدل 2015

با این که تویوتا کرولا سال گذشته مورد بازنگری کلی قرار گرفت، ولی کیفیت سواری آن شبیه اجدادش است. موتور 1.8 لیتری از شتاب خوبی برخوردار است ولی حرف بیشتری برای گفتن ندارد. موتوری که روی مدل LE Eco نصب می‌شود کمی نیروی بیشتر تولید می‌کند ولی تفاوت آن‌ها چشمگیر نیست. گیربکس متغیر پیوسته تعویض دنده‌هایی بجا دارد و هنگام شتاب‌گیری خوب عمل می‌کند. هندلینگ تویوتا کرولا نیز آشنا به نظر می‌رسد، غربیلک فرمان هنگام عبور از پیچ‌ها عملکردی خوب دارد این خودرو برای رفت و آمدهای روزانه نیز بسیار مناسب است و یک سواری نرم و راحت در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

بررسی تویوتا کرولا مدل 2015


منبع

Edmunds

برچسب : تویوتا , تویوتا کرولا , مزدا 3 , فورد فوکوس , هیوندای الانترا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

علی سه سوت
2

طراحی داخلیش خیلی شلوغه
16:29  1394/04/21
گزارش
پاسخ دادن
امینA.L
1

به نظرم 2014 خیلی قشنگ تره.شواریش هم خیلی خوبه
20:06  1394/04/09
گزارش
پاسخ دادن
پانا توربو
13

این کرولای سفارش امریکاست .کرولایی که برا خاورمیانه میزنه فرق میکنه .کشورهایی که برا مردمش احترام قایل دیگران هم بشون احترام میزارن جنسا خوبشو میفرستن
18:35  1394/03/27
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 10 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شیرازی : سلام دوستان کسی امار از اخرین تحویل داره؟ شاهین جی یا جی ال
جمال : سلام بعد اردیبهشت .خرداد هم تکمیل وجه بوده یانه لطفا من. مرداد ش پ ۱۲۱۴۲۰۱۱
رضا : سلام دوستان من شاهین پلاس ثبت نام کردم بهمن ۴۰۳ حدود ۴۲۳ تومن پول واریز کردم قرار بوده مهر پیامکش بیاد ولی هنوز خبری نشده و پیامک تکمیل وجه نیومده ،کسی هست این شرایط و داشته باشه
میثم : خب مریم خانم شما قبلا چقدر پرداخت کرده بودی؟ جی ال تیر ۶۵۱ بوده اگه ۴۱۳ باز پرداخت کردی که شامل افزایش آبان هم شدی می‌بایست ۳۲۰ پرداخت میکردی و سود هم ازت کسر میشد بی زحمت پرداخت اولیه و سود مشارکت هم توضیح بدی ببخشید
پاسخ به مریم خانم : ببخشید خواهرم شما چند بار براتون پیامک اومد آخر بار چه تاریخی بود؟ حواله من خرداد بوده یه بار تو اردیبهشت یه بار خرداد آخر بار هم 20مرداد تبدیل اومد الان کارشناس میگه مال مرداد اجبار بوده من افزایش تیر هم شاملم نشد و به قیمت خرداد حساب کردن الان بخدا گرفتار شدم به حرف زنم گوش دادم پرداخت نکردم اون موقع با قیمت 573 برام حساب کردن و سود مشارکت هم کم کردن ولی الان میگن سود هم حذف میشه و قیمت جدید آبان ببخشید برای شما پیام اومد اواخر مهر افزایش شاملتون نمیشه آخه واسه من همچین پیامی نیومد ممنون میشم جواب بدی بخدا زندگیم بهم ریخته
امیر حسین : سلام دوست عزیز سود تاخیر چقدر پرداخت کردند
مريم : من مثل شما بودم ٣١٤ شد
مريم : شما كه خردادي يعني دو ماه هم از من جلوتري، من مرداد جي بودم كه ٢٠ آبان تبديل به جي ال زدم و فقط افزايش قيمت تير شامل من شد، ٤١٣ واريز كردم
میثم : سلام برادر منم شرایط شمارو دارم در جواب به منم گفتن فعلا باید صبر کنی و پیام جی ال بیاد افزایش میخوره ولی جی نه دیگه خودشون و خدای خودشون غیب که نداشتیم اجبار بوده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مصطفی : آگه کسی مثل من هست نتونسته دعوت نامه پرداخت کنه و دعوت نامه مجدد براش نیومده تیک سبز بزنید ببینبم چند نفریم
مصطفی : سلام من تحویل آبان ماه هستم 1 مهر برام دعوتنامه اومد نتونستم پرداخت کنم دیگه برام دعوتنامه نیومده خواهشا آگ کسی اطلاع داره راهنمایی کنه باید چکار کنم ممنون
محمد : سلام خیر روی پرداخت وجه مونده
ابوالفضل آر اس : سلام آر اس تکمیل وجه دی ماهش به نظرتون کی میاد با چه مبلغی؟؟
متین : ثبت نام چه ماهی بودید؟ من اردیبهشت ثبت نام کردم هنوز نیومده
علیرضا 207اتومات پانا تحویل دی : برای من سوال بود چرا رنگ مشکی رو مشکلی به اشتباه تایپ کردی تا الان تصحیحش نکردی داداش 🤔😂😂
علی اهواز : با شماره 02182272727 داخلی صفر رو بگیر بهت میگه که مشکل از کجاست
دنا 6 دنده دیماه : سلام اره 25 وفیزیک پلاک 28 منتظرم بیاد نوشته حمل خودرو به نمایندگی
افسوس : من الان خودرو نیاز دارم، شمایی که نمیتونی جوابگو باشی چرا نمیزاری واردات آزاد باشه، هر چند وقت یه با یه دو تا ماشین میزارن برا فروش کسی صداش در نیاد
رادوین : دوستان ما دوگانه آذر ماه مرحله اول رو ریختیم دعوتنامه هفته چهارم آذر قرار بود بیاد برای کسی تبدیلی اومد؟