ژاپنی‌ها بازنده بزرگ قانون جدید واردات خودرو

 

ژاپنی‌ها بازنده بزرگ قانون جدید واردات خودرو

 
باید گفت در صورت تصویب این قانون و اجرای آن، برندهای اروپایی وارداتی ضرر چندانی نخواهند کرد زیرا پژو، رنو و سیتروئن زیرساخت لازم برای تولید در تیراژ بالا را در اختیار دارند
چنانچه قانون ساماندهی واردات و آیین‌نامه مربوط به آن به تصویب هیات دولت برسد، می‌توان گفت برندهای ژاپنی بازار یعنی تویوتا، میتسوبیشی و نیسان بازنده اصلی خواهند بود، زیرا در آیین‌نامه جدید، واردات تابعی از تولید شناخت می‌شود و نمایندگی‌های رسمی در صورتی می‌توانند اقدام به واردات یا اقدام به تولید کنند که با یکی از خودروسازان بزرگ کشور برای تولید مشارکت داشته باشند.
 
در حالت اول به میزان نصف ارزش تولید، امکان واردات خواهند داشت و در حالت دوم نیز احتمالا در صورت تولید مشترک با یکی از خودروسازان کشور می‌توانند نصف ارزش آن را اقدام به واردات کنند.
 
باید گفت در صورت تصویب این قانون و اجرای آن، برندهای اروپایی وارداتی ضرر چندانی نخواهند کرد زیرا پژو، رنو و سیتروئن زیرساخت لازم برای تولید در تیراژ بالا را در اختیار دارند و نصف ارزش ریالی تولید آنها برای واردات کافی خواهد بود.
 
درخصوص بقیه برندهای اروپایی نیز باید به فولکس‌واگن اشاره کرد که در حال ایجاد زیرساخت تولید فولکس پولو در ایران است و به موازات افزایش میزان تولید می‌تواند اقدام به واردات کند.
 
در مورد برندهای لوکس اروپایی هم طبق شنیده‌ها در این طرح تبصره‌ای وجود خواهد داشت که تا تیراژ ۲ هزار دستگاه واردات را از تولید معاف خواهد کرد تنها شاید بی‌ام‌دبلیو با این طرح مشکل داشته باشد زیرا آمار فروش آن بیش از ۲ هزار دستگاه در سال است.
 
همچنین برندهای کره ای از این طرح آسیب خواهند دید زیرا هنوز تیراژ هیوندای در کرمان‌موتور به حدی نرسیده است که نصف ارزش آن کفاف نیاز بازار به خودروهای وارداتی را بدهد.
 
در مورد کیا با توجه به تولید سراتو با تیراژ بالا در سایپا مشکلی وجود نخواهد داشت اما رامک‌خودرو نیز به‌طور جدی به‌دنبال ایجاد خط تولید مدل تیوولی است.
 
اگرچه چند سال زمان خواهد برد تا این شرکت نیز بتواند به تیراژ تولیدی برسد که پاسخگوی نیاز بازار باشد. اما در مورد برندهای ژاپنی وضعیت بسیار خطرناک است و تقریبا هیچ کدام از آنها برای تولید در ایران سرمایه‌گذاری نکرده‌اند و به‌جز نیسان هیچ کدام پتانسیل بالقوه تولید در ایران را هم ندارند و قطعا امکان تولید آنها درآینده نزدیک یا حتی متوسط مقدور نخواهد بود.
 
تویوتا، میتسوبیشی در ریسکی‌ترین وضعیت به سرمی‌برند و چنانچه این طرح به تصویب برسد، باید واردات آنها را تمام‌شده دانست.
 
در مورد نیسان این امیدواری وجود دارد با تولید داتسون در ایران‌خودرو یا خود برند نیسان در پارس‌خودرو امکان واردات وجود خواهد داشت.
 
همچنین لکسوس نیز در وضعیت خطرناکی به سر می‌برد زیرا اگر طبق تبصره این آیین‌نامه تنها موجوز واردات ۲ هزار دستگاه در سال را پیدا می‌کند که بدین‌ترتیب حداقل نیمی از بازار خود را را ازدست خواهد داد. زیرا تنها در سال گذشته حدود ۴۵۰۰ دستگاه لکسوس در ایران به فروش رفته است.
 

منبع

خبر خودرو


 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , شروط واردات خودرو , واردات خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

بله
0

اینا دیدن lx 570 با یه میلیاردم میخرن تو بازارم گیر نمیاد از این وضع ترسیدن

شما بده دو میلیارد ژن خوب و آقازاده تهیه میکنه سوارش میشه خودتو اذیت نکن فکرت پریشون میشه

منم پرایدم هنوز یه سال دیگه قسط داره بعد اونم فکر کنم با همین طی کنم دور ژاپنی نمیرم نگران نباش

01:29  1396/06/25
گزارش
پاسخ دادن
حسام
1

آخ آخ نكنيد تورو خدا ژاپن ورشكست ميشه واي واي آمريكاكه به خاك سياه نشست تو رو خدا چين چانگ چونگ !$!$!$!
00:13  1396/06/23
گزارش
پاسخ دادن
شاهرخ
0

ملت ایران شما را انتخاب کردند تا برای ملت ایران خدمت کنید نه برای لگن سازهای ایرانی شما به جای اینکه تکنولوژی روز دنیا را وارد ایران کنید تا مردم آسایش بهتری داشته باشند دارید از واردات خودرو جلوگیری می کنید
15:03  1396/06/22
گزارش
پاسخ دادن
حمید
8

همه این حرف و حدیث ها فقط به خاطر دادن امتیاز بیشتر به فرغون سازای داخلیه تا بیشتر با جان و مال مردم بازی کنند و در بازار هر چه بیشتر به سمت انحصاری و تک بعدی شدن برنده اصلی باشند
22:47  1396/06/21
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
پاسخ به ایگل مشکی : بله منم 9 اردیبهشت ثبت نام کردم.موعد تحویل 24 تیر. چکشم مثل شما پس فرداس. ولی هنوز رو تکمیل وجه ،زنگم زدم گفت همینه باید صبر کنید.
جواد شاهین جی 7ماه تمام : دوستان دروغ میگن ماکه ۱۴ آذر تکمیل وجع کردم سخا انجام دادم تا این ساعت فاکتور نشوده ...... ایران خودرو بازم خوبه تارا یکی دوستام نوشته برج 12 اسم نوشت دادن ماشینشو ماهم 7ماه که خودمانو سرگردان کردیم ....شودیم مسخره اقوام خدالعنت کنه سایپا دوستان شمارو بخدا برید ببینید چی میگن ما که دوریم وسیله هم نداریم که بیام ولی میرم در رجن خورده نمایندگیشون
شهریور : شما ظاهرا تفاوت بین GDI و تنفس طبیعی و توربو شارژ را نمیدانید. پیشنهاد می کنم با یک مهندس مکانیک- گرایش تبدیل انرژی باسواد (نه اینکه صرفا مدرک مهندسی را یدک بکشد) مشورت نمایید.
جواد شاهین جی 7ماه تمام : دوستان دروغ میگن ماکه ۱۴ آذر تکمیل وجع کردم سخا انجام دادم تا این ساعت فاکتور نشوده ...... ایران خودرو بازم خوبه تارا یکی دوستام نوشته برج 12 اسم نوشت دادن ماشینشو ماهم 7ماه که خودمانو سرگردان کردیم ....شودیم مسخره اقوام خدالعنت کنه سایپا دوستان شمارو بخدا برید ببینید چی میگن ما که دوریم وسیله هم نداریم که بیام ولی میرم در رجن خورده نمایندگیشون
ووووووو : بچها کارشناس جدیدمون😂😂😂
T9 : مال شما باید سهمیه خود نمایندگی ثبت نام اواخر بهمن یا همون اوایل اسفند باشه...اول سهمیه خودشونو تحویل میدن..مال ما فاکتور هم نارنجی مونده...خبری شد اینجا نشر بدید ممنون میشم
تجمع : ⭕دوستان سه شنبه 17 تیر ساعت 9 تجمع فراموش نشه تهران جلو شرکت⭕
تجمع : ⭕دوستان سه شنبه 17 تیر ساعت 9 تجمع فراموش نشه تهران جلو شرکت⭕
ایکس 5 آذر : نه آقا سه هفته کجا بود . 20 اردیبهشت شاسی شده ماشین ما هنوز میگن در صف باربری هست نزدیک دو ماه از پلاک شدن میگذره
سبیل : ای مسئولی که اگه پیام مارامیخونی..خداروخوش میادخودت سواربهترین ماشین بشی زیربادکولر..اون موقع ماتوگرماسوارموتوربشیم....بترس ازروزی که اه مابیفته توزندگیت...من خودم نمیگم...بچه ۶ساله چه گناهی کرده..از اه همین طفل بترس
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا اس بهمن : لطفا آدرس دقیق اطلاع رسانی شه که دوستان درست بیان
یاغی : شعار روز دوشنبه(سایپا حیا کن انحصارو رها کن)
دنا6دنده : سلام شما تو مرحله فاکتور شده هستین؟
ساینا فوق العاده بهمن : حذف شده این صفحه
اپشنال شهریور : حتما میاد اگه ندی فاکتور نمیشه و تو منتظر می مونی
کوییک gxrl تحویل اسفند 1403 : به خدا من نمیدونستم انقدر کوییک داریم مدل به مدل گفتم بنویسم از بازار کمتر برام در بیاد گرفتار شدیم از برج 5 پارسال بی وسیله شدم الان داره میشه 5 ماه تاخییر از تحویل
دنا6دنده : من 31مرداد تحویلم بود22خرداد دعوتنامه تکمیل وجه اومد
فلک : تحویل 31مرداد 22خرداد دعوتنامه اومد تقریبا 2ماه قبلش
پانا 207 : سلام منظور دوستان از تاریخ تحویل کدام یکی هستش؟ برای من تو قرارداد پیش فروش که نصف وجه خودرو را پرداخت کردم 31 تیر خورده ولی در دعوت نامه تکمیل وجه که آخر اردیبهشت پرداخت و انجام شد نوشته بود موعد تحویل 90 روز پس از تکمیل وجه خواهد بود حالا تاریخی که دوستان می نویسند همان 31 تیر مندرج در قرارداد هستش یا 31 مرداد که طبق دعوت نامه تکمیل وجه قید شده؟ سوال دوم اینکه اصلا موعد تحویل خودرو با فرض اینکه ایران خودرو به تعهداتش پایبند باشه کدام یکی خواهد بود؟
31خرداد : والا الان میبینم تیر میگه فاکتورشدم ماکه خردادیم خبری نی