دولت از قیمت‌گذاری خودرو دست بردارد

 

دولت از قیمت‌گذاری خودرو دست بردارد

رئیس کمیسیون تسهیل کسب‌و‌کار اتاق تهران یکی از چالش‌های اصلی صنعت خودرو در ایران را قیمت‌گذاری دانست و گفت: این موضوع همواره مانعی پیش‌روی توسعه خودروسازی کشور بوده است.
محمدرضا نجفی‌منش افزود: بحث قیمت‌گذاری خودرو خیلی وقت پیش باید تمام می‌شد و حالا هم خیلی دیر شده است؛ ما اعتقادمان بر این است که همان طور که بسیاری از کالاها دیگر، شامل قیمت‌گذاری نمی‌شوند؛ باید برای خودرو نیز همین اتفاق رخ دهد. وی با بیان اینکه تاکنون مجوز تولید خودرو به 81 واحد داده شده و حدود 17،18 واحد در حال تولید هستند و به همین میزان واحد و شرکت نیز کار واردات خودرو را  انجام می‌دهند، گفت: انتظار فعالان صنعت خودرو و کارشناسان این حوزه از دولت این است که بالاخره دولت دست از قیمت‌گذاری خودرو بردارد و اجازه بدهد بازار تعیین‌کننده قیمت‌ها باشد و مردم خودشان شرایط را انتخاب کنند.  نجفی‌منش افزود: خرید خودرو و خانه از محل درآمدهای آتی صورت می‌گیرد؛ در همه جای دنیا مردم بخشی از پول را برای خرید خانه و خودرو به‌صورت نقدی پرداخت می‌کنند و مابقی را هم از بانک وام می‌گیرند و اقساط آن را پرداخت می‌کنند؛ اتفاقی که با مدیریت درست بازار در کشورمان هم می‌تواند اتفاق بیفتد. این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران در ادامه درباره نظر دولت یازدهم و دوازدهم درباره حذف قیمت‌گذاری خودرو اظهار کرد: در دولت گذشته شخص وزیر صنعت، معدن و تجارت آقای نعمت‌زاده به شدت مخالف حذف قیمت‌گذاری خودرو بود و در نتیجه این بحث به نقطه‌ای نرسید، ولی ما در این دولت تلاش‌ها را از سر گرفته‌ایم و باید ببینیم در نهایت وزیر جدید چه تصمیمی می‌گیرد.
محمدرضا نجفی‌منش درباره قیمت‌گذاری خودروهای جدیدی که وارد بازار ایران می‌شوند و تولیدات مشترک ایران خودرو و سایپا با شرکت‌هایی مثل رنو و پژو هستند، گفت: شرکت‌های خارجی و بین‌المللی اصلا موضوع قیمت‌گذاری را قبول ندارند؛ چراکه این موضوع را مانعی جدی برای فعالیت خود می‌دانند، ولی از آنجا که قیمت‌گذاری خودرو، در محدوده خودروهای بالای 40 میلیون تومان صورت می‌گیرد؛ بنابراین این خودروها شامل قیمت‌گذاری نمی‌شوند و بازار قیمت آنها را مشخص می‌کند.
 

منبع

دنیای اقتصاد


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , شورای رقابت , دولت , قیمت گذاری






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

کاربر: امیر(سابق)
5

اگر شما صادق بودید و منصف، نیازی نبود که سخنرانی بفرمایید مردم خودشون اقدام میکردند ولی ولی وقتی شما با ایجاد بازار کاذب ، دلالی ، شرکتهای متعدد سوری و ساختگی و به بهانه بالا رفتن هر چیز قیمتهای ناعادلانه ماشین و بالا میبرید آزادسازی برای شما معنی نداره . خیلی پررو هستید بابا
14:58  1396/07/11
گزارش
پاسخ دادن
بله
2

مثل شرکت های هرمی سرشاخه هر 81 شرکت ایران خودرو و سایپا هست تا اینطوری نشون بدن بازار انحصاری نیست

به اینم نمیدونم چقدر دادن سنگشون و اینطوری به سینه میزنه،، شورام دست برداره بازم اینا دست بردار نیستن.
11:44  1396/07/11
گزارش
پاسخ دادن
ali
4

کاملا موافق با حذف نقش دولت در قیمت گذاری خودرو هستم به شرطی که قوانین بازی یکسان باشد. یعنی تعرفه واردات برداشته شود و یا اگر دولت از این درامد نمی تواند چشم پوشی کند میزان مشابهی هم از خودرو داخلی و هم خارجی مالیات بگیرد. بعد معلوم می شود که این فرغون ساز ها می تونند یک دستگاه فرغون به مردم بفروشند.
هیچ کجای دنیا مردم برا خرید خودرو از بانک وام نمیگیرند بنابراین خودرو را با خانه در یک گروه قرار نداده جناب کارشناس کار نشناس. خودرو یه کالای مصرفیه و با توجه به تنوع خودرو در تمام دنیا خودروساز ها برای فروش به مردم تسهیلات بسیار زیادی می دهند.
در نتیجه اگر قیمت گذاری دست خودروساز باشد، واردات دست خودروساز باشد و تعرفه واردات هم دست شما مردم بیچاره باید یه پراید قراضه را لابد به قیمت 50-60 میلیون بخرند. شرم کن از این همه ظلم
11:33  1396/07/11
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مسعود T9 : تا شاسی نشه تو همین مرحله نشون میده
عباسی : شما کدوم طرح بودین عادی یا جوانی جمعیت
مسعود T9 : سلام از دوستان T9 کسی پلاک یا تحویل شده جدید داریم؟ اونایی که شهریور شاسی شده بودن
الناز جی 4 : سلام من در فروش فوق الهاده 60 روزه جک جی 4 بت نام کردم ولی هنوز تو سایت تو مرحله تکمیل وجه مونده اطلاع دارید چهقدر زمان میبره
شاهین جی : کارزار برخورد قانونی و قضایی با سایپا رو امضا کنید 27درصد دیگه مونده تا رسیدگی بشه به همه خانواده بگید امضا کنن
مهدی cvt : یکی میگه تولید میشه یکی میگه تولید نمیشه یکی میگه سانروف نیست یکی میگه سانروف موجوده یکی یه جواب درست سرمون بده بدونیم چند چندیم اگر طول می‌کشه به فکر یه ماشین باشیم اگر نه که منتظر باشیم
Mohammad : سلام من شاهین G تحویلی هفته ۴ مرداد بودم واریز اولیه هم ۲ دی ماه انجام دادم ۲۹۱میلیون هنوز پیامک تکمیل وجه برام نیومده کسی از دوستان میدونه تا چه تاریخی تکمیل وجه انجام شده و تا چه تاریخی تحویل دادن
j7 سفید،اردیبهشت ،مرینوس : امروز تماس گرفتند برای تحویل خودرو،گفتن برم ساعت ۴ اداره تحویل جاوه مخصوص ،ثبت نام ۱۵ اردیبهشت و تکمیل وجه ۲۵ شهریور از تهران
مصطفی ،j7 سفید : ماشین خوبی هستش بهتر از سایر مدل ها هستش سواری نرم و هندلینگ عالی داره و نسیت به اکتان و بنزین هم واکنشش کمتر هستش
مصطفی ،j7 سفید : اونهایی که پیش فروش تهران هستن و ۶ ماهه پیش خرید کرون رو زودتر تحویل یدن ،
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 30 دی : دعا کنید افزایش قیمت نخوره دعوتنامه بفرستن واقعا توانش نداریم
امیر : داش سعید مچکرم
207 دنده 30 دی : سلام اقا متین، من هم مثل شما هستم، دعوت نامه تحویل آبان ده روز پیش اومده بود، احتمالا اول آبان دعوت نامه خودمون بیاد
24بهمن : فوق 24 بهمن کسی پلاک انلاین شده؟
ایوب تحویل مهر : رینگ مهرم. ن متاسفانه خبری از فاکتور نیس
اطلس بهمن : مگه تفاوتش 20تومن نبود من که تبدیل نمی‌زنم
مهدی پانا شهریور : ممنون اقا حسین ولی تحویل 4 شهریور بودم با 40 روز تاخیر و اینکه 17200 دیگه گرفتن
دی : بس چرا یکی میگفت 20 تومن
تاجی 🇮🇷 : معمولا از روز فاکتور تا تحویل تهران یک هفته تا ده روز و شهرستان دو هفته طول میکشه حدودا 3 روز بعد از فاکتور ماشین پلاک میشه که میتونید تو آپ پلیس من شماره پلاک جدید خودتون رو ببینید و چند روز بعد قبل از تحویل ماشین ،خودرو بیمه میشه که اگه قبلا تو اون شرکت بیمه ،بیمه یه ماشین دیگه رو گرفته باشید پیامک بیمه ماشین جدید هم براتون میاد.البته بگم که سایپا و ایرانخودرو بیمه ایران نمیکنن.
مجتبی تحویل 7 آبان : دوستان سلا یک سوال داشتم این 207 های جدیدی که با موتور تیوفایو پلاس داره تحویل میده ، آیا قیمت بازارش با 207 های موتور تیوفایو یکیه ؟