دولت از قیمت‌گذاری خودرو دست بردارد

 

دولت از قیمت‌گذاری خودرو دست بردارد

رئیس کمیسیون تسهیل کسب‌و‌کار اتاق تهران یکی از چالش‌های اصلی صنعت خودرو در ایران را قیمت‌گذاری دانست و گفت: این موضوع همواره مانعی پیش‌روی توسعه خودروسازی کشور بوده است.
محمدرضا نجفی‌منش افزود: بحث قیمت‌گذاری خودرو خیلی وقت پیش باید تمام می‌شد و حالا هم خیلی دیر شده است؛ ما اعتقادمان بر این است که همان طور که بسیاری از کالاها دیگر، شامل قیمت‌گذاری نمی‌شوند؛ باید برای خودرو نیز همین اتفاق رخ دهد. وی با بیان اینکه تاکنون مجوز تولید خودرو به 81 واحد داده شده و حدود 17،18 واحد در حال تولید هستند و به همین میزان واحد و شرکت نیز کار واردات خودرو را  انجام می‌دهند، گفت: انتظار فعالان صنعت خودرو و کارشناسان این حوزه از دولت این است که بالاخره دولت دست از قیمت‌گذاری خودرو بردارد و اجازه بدهد بازار تعیین‌کننده قیمت‌ها باشد و مردم خودشان شرایط را انتخاب کنند.  نجفی‌منش افزود: خرید خودرو و خانه از محل درآمدهای آتی صورت می‌گیرد؛ در همه جای دنیا مردم بخشی از پول را برای خرید خانه و خودرو به‌صورت نقدی پرداخت می‌کنند و مابقی را هم از بانک وام می‌گیرند و اقساط آن را پرداخت می‌کنند؛ اتفاقی که با مدیریت درست بازار در کشورمان هم می‌تواند اتفاق بیفتد. این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران در ادامه درباره نظر دولت یازدهم و دوازدهم درباره حذف قیمت‌گذاری خودرو اظهار کرد: در دولت گذشته شخص وزیر صنعت، معدن و تجارت آقای نعمت‌زاده به شدت مخالف حذف قیمت‌گذاری خودرو بود و در نتیجه این بحث به نقطه‌ای نرسید، ولی ما در این دولت تلاش‌ها را از سر گرفته‌ایم و باید ببینیم در نهایت وزیر جدید چه تصمیمی می‌گیرد.
محمدرضا نجفی‌منش درباره قیمت‌گذاری خودروهای جدیدی که وارد بازار ایران می‌شوند و تولیدات مشترک ایران خودرو و سایپا با شرکت‌هایی مثل رنو و پژو هستند، گفت: شرکت‌های خارجی و بین‌المللی اصلا موضوع قیمت‌گذاری را قبول ندارند؛ چراکه این موضوع را مانعی جدی برای فعالیت خود می‌دانند، ولی از آنجا که قیمت‌گذاری خودرو، در محدوده خودروهای بالای 40 میلیون تومان صورت می‌گیرد؛ بنابراین این خودروها شامل قیمت‌گذاری نمی‌شوند و بازار قیمت آنها را مشخص می‌کند.
 

منبع

دنیای اقتصاد


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , شورای رقابت , دولت , قیمت گذاری






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

کاربر: امیر(سابق)
5

اگر شما صادق بودید و منصف، نیازی نبود که سخنرانی بفرمایید مردم خودشون اقدام میکردند ولی ولی وقتی شما با ایجاد بازار کاذب ، دلالی ، شرکتهای متعدد سوری و ساختگی و به بهانه بالا رفتن هر چیز قیمتهای ناعادلانه ماشین و بالا میبرید آزادسازی برای شما معنی نداره . خیلی پررو هستید بابا
14:58  1396/07/11
پاسخ دادن
بله
2

مثل شرکت های هرمی سرشاخه هر 81 شرکت ایران خودرو و سایپا هست تا اینطوری نشون بدن بازار انحصاری نیست

به اینم نمیدونم چقدر دادن سنگشون و اینطوری به سینه میزنه،، شورام دست برداره بازم اینا دست بردار نیستن.
11:44  1396/07/11
پاسخ دادن
ali
4

کاملا موافق با حذف نقش دولت در قیمت گذاری خودرو هستم به شرطی که قوانین بازی یکسان باشد. یعنی تعرفه واردات برداشته شود و یا اگر دولت از این درامد نمی تواند چشم پوشی کند میزان مشابهی هم از خودرو داخلی و هم خارجی مالیات بگیرد. بعد معلوم می شود که این فرغون ساز ها می تونند یک دستگاه فرغون به مردم بفروشند.
هیچ کجای دنیا مردم برا خرید خودرو از بانک وام نمیگیرند بنابراین خودرو را با خانه در یک گروه قرار نداده جناب کارشناس کار نشناس. خودرو یه کالای مصرفیه و با توجه به تنوع خودرو در تمام دنیا خودروساز ها برای فروش به مردم تسهیلات بسیار زیادی می دهند.
در نتیجه اگر قیمت گذاری دست خودروساز باشد، واردات دست خودروساز باشد و تعرفه واردات هم دست شما مردم بیچاره باید یه پراید قراضه را لابد به قیمت 50-60 میلیون بخرند. شرم کن از این همه ظلم
11:33  1396/07/11
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 62 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : سلام کسی هست تحویل 31اردیبهشت فاکتور شده باشه
داریوش : سلام متاسفانه منم ثبت نام دی هستم تحویل اردیبهشت برای منم همین مبلغ اومده
مهدی : دوست عزیز قیمت رو داخل باما ببین ماشین من گرونتره، چون خانواده هستیم قصد عوض کردن دارم، تارا یه مقدار بدفروش هم هست، البته هر ماشین ایرانی به نحوی ایرادی داره و ماشین شما هم به این زودی ها فاکتور نمیشه
علی : تا اوایل دی ماه 403 فاکتور شده، هنوز ثبت نام بهمن یک ماه دگ تازه شاسی بشه و بعد شاسی یک ماه بعدش تحویلت میدن ، مرداد ماه منتظر تحویل باش یا باتاخیر شهریور ، روال اینه متاسفانه
علی : قیمت قطعی وجود ندارد قیمت مصوب هست شما سال 403 ثبت نام کردی مدل 404 و باید مابه‌التفاوت رو بدید ، قانونه ، از جیب شرکت که نمی دن
شاهین زمستان 03 : منظور اینه که شما ممکنه آذر403 پیش پرداخت واریز کرده باشی و موعد تحویلت آذر 404 باشه و شماره پذیرشت جلوتر از کسی باشه که دی 403 واریز کرده و موعد تحویلش شده مرداد 404 :)
علیرضا : تارا دستی تیتانیوم طرح مادران واریزی اول ۱۵ مهر واریزی دوم ۵ اسفند فاکتور ۲۸ اردیبهشت
میثم یا علی از تو مدد : من شاهدم که پول داد به رفیقم و ما با هم حواله خریدیم و من سود کردم
تبدیل به j7 : از ما بیچاره تر کسی نیست بعد ۱۱ ماه الان ۱۲ روزه پلاک و شاسی شدم روزی ۱۰ بار گوسی چک میکنم ببینم کی زنگ میزنند واسه تحویل ولی هیچ هیچ
رامین : سلام جناب میرزاده مشفقی،مبارکتون باشه و چرخش همیشه به سلامت بچرخه،لطفا بگید وضعیت ماشین توی سربالایی چطوره، باتوجه به سنگین بودن وزن ماشين و اتوماتیک بودن جواب میده؟ممنون میشم.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس 21 مهر : توروخدا درست بیایید بگید کیا فاکتور شدن ما دیگه دیوانه شدیم به خدا من 21مهر تکمیل وجه داشتم سخاهم همون روز تحویل دادم
امیر : سلام اقا مجتبی مطمئنید تا 31 خرداد فاکتور شده
علی 8241 : آقا توحید من 29 بهمن تکمیل وجه کردم بنظرت کی فاکتور میشم
دوگانه : من 22 اسفند تکمیل وجه کردم. اوایل فروردین تماس گرفتم، کارشناسان گفتن تا 12 اسفند که طرح مادرانی هست، فاکتور شده.در واقع امسال فاکتوری از دو کانه انجام نشده. صمنا تا الان 36 روز در تاخیر جهت فاکتور هستم
اطلس جی : دم ثبت نام کننده مادیران گررم امروزه گل کاشتند شرکت با خاک خون یکی کردن حالا نوبت ماست تاکی این همه حق خوری ظلم
مرتضی آریزو 6پرو : فقط بهترین کار فقط تجمع تجمع تجمع اگه بقیه هیچ فایده ای نداره
تخ : ملتو چی فرض کردی
فرزانه : 🤣🤣🤣🤣🤣 راست گفتی
رضا17بهمن : سلام حسین چ روزی فاکتور شدی؟من چهارشنبه فاکتور شدم اما پلاک نشدم
اطلس24مهر : اطلس 21مهر واقعا فاکتور شدی؟واریز اول و دوم و تاریخ سخا چه روزی بوده ؟لطف کنید بگید.