بررسی هیوندای i20 مدل 2013

بررسی هیوندای i20 مدل 2013

هیوندای i20 به نوعی ورژن آب  رفته مدل موفق هیوندای i30 به شمار می رود. این خودرو که در کلاس سوپرمینی ها  قرار می گیرد، طراحی ساده، موتورهای کم مصرف، سخاوتمندی کمپانی کیا در تیپ استاندارد و بهترین وارانتی موجود در بازار را با هم ترکیب کرده است. لازم به ذکر است که به عقیده بسیاری مدل جدید i20 که طراحی آن برعهده اروپاییان بوده، از هر نظر نسبت به مدل قبلی بهتر شده است. خریداران می توانند اقدام به خرید یکی از مدل های سه درب یا پنج درب i20 کنند؛ قیمت مدل سه درب حدوداً 10,000 یورو است و مزیت مدل پنج درب، تیپ های متفاوت و موتورهای مختلفی است که برای آن ارائه می شود. فیس لیفت هیوندای i20 در سال 2012 ، ظاهری متفاوت به خودرو داد و باعث شد تا رقبای آن در بازار پر رونق سوپرمینی ها به فکر فرو روند. 

 

طراحی بدنه

بررسی هیوندای i20 مدل 2013

تیم طراحی اروپایی i20 کاملاً توجیه شده بودند که باید در عین سادگی، ظاهری مناسب برای هیوندای کوچک در نظر داشته باشند. البته به نظر می رسد برخی از بخش های i20 شباهت زیادی به مدل های رقیب دارد؛ مخصوصاً طرح عقب این سوپرمینی که شباهت بسیاری با طرح عقب اپل کورسا دارد. طول و عرض مدل جدید نسبت به مدل قبلی بیش تر شده اما با توجه به استاندارد امروزی سوپرمینی ها، هیوندای i20 هم چنان خودرویی کوچک محسوب می شود. ابعاد هیوندای i20 تقریباً هیچ تفاوتی با رقیب خود فورد فیستا ندارد (هیوندای 10 میلی متر طول کم تر و 12 میلی متر پهنای کم تری دارد)، حالا این  شباهت را به پای شانس بگذاریم یا طراحی متفکرانه طراحان آن، قضاوت با خودتان!

بررسی هیوندای i20 مدل 2013

در حالی که سایر رقبا با معرفی مدل های جدید سوپرمینی های خود خبر از کاهش وزن آن ها می دهند، اما هیوندای i20 جدید نسبت به مدل قبلی وزن خالص بیش تری دارد. شرکت کره ای دلیل این افزایش وزن را امکانات ایمنی کامل این مدل می داند. لازم به ذکر است که i20 در سال 2009 موفق به کسب پنج ستاره ایمنی از تست های ایمنی EuroNCAP شد. حتی ساده ترین تیپ های i20 نیزاز شش کیسه هوای جلو، جانبی، پرده ای و سیستم کنترل کشش الکترونیکی بهره می برند.

 

طراحی داخلی

بررسی هیوندای i20 مدل 2013

طراحی کابین i20 مناسب و بسیار کاربردی است، البته نه به آن اندازه که بتوان آن را در این کلاس از خودروها بهترین دانست. اما نکته بسیار مثبت این طراحی، جا دار بودن آن حتی در صندلی های عقب است و بدون شک در این زمینه از فورد فیستا بهتر است. فضای بار صندوق به نظر خیلی جادار نیست، اما با توجه به فاصله درب صندوق تا صندلی های عقب، می توان بهترین استفاده را از فضای موجود کرد.

بررسی هیوندای i20 مدل 2013

کاملاً مشخص است که پشت چیدمان دکمه های کنترلی فکر و منطق بوده است. کنسول میانی i20 در فیس لیفت سال 2012 تغییرات جزئی اما بسیار تاثیر گذاری به خود دید، به نحوی که با رنگ نقره ای متالیکی که به خود گرفت، از هر لحاظ باعث زیبایی کابین خودرو شد. اگرچه کابین به راحتی قادر است تا پذیرای خانواده شما باشد، اما در کل از لحاظ ظاهری در حد برخی از رقبای خود نیست. تنها در بهترین تیپ ها شاهد فرمان، دسته دنده و ترمز دستی چرمی خواهید بود. هیوندای i20 اهل دنیای فشن نیست اما وقار و زیبایی خاص خودش را دارد.

 

عملکرد موتور

بررسی هیوندای i20 مدل 2013

موتور پایه 1.2 لیتری این خودرو قابلیت تولید 84 اسب بخار نیرو و 88 نیوتن متر گشتاور را دارد. این مقدار نیروی تولیدی کافی است تا i20 در 12.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. شتاب 0 تا 100 هیوندای از فورد فیستا 1 ثانیه بهتر است، اما این برتری و شتاب در سرعت های بالای 100 کیلومتر بر ساعت کاهش می یابد. عملکرد ترمز چندان مناسب نیست و به نظر می رسد که ترمز بیش از حد نرم است و به همین دلیل نیز به سرعت سر جای اولیه برنمی گردد. سیستم ترمز این هیوندای جمع  و جور می تواند در 2.95 ثانیه خودرو را در سرعت 100 کیلومتر بر ساعت متوقف کند، این زمان در مسیرهای خیس به 3.3 ثانیه افزایش می یابد.

بررسی هیوندای i20 مدل 2013

بهترین موتور در نظر گرفته شده برای هیوندای i20، یک موتور بنزینی 1.4 لیتری با قدرت 99 اسب بخار است. برخلاف قدرت و گشتاور بیش تری که این موتور تولید می کند، باید گفت که نسبت به موتور 1.2 لیتری چندان سریع تر نیست و شما به عنوان راننده تفاوتی احساس نخواهید کرد. شتاب صفر تا 100 اعلام شده برای این مدل 11.6 ثانیه است و حداکثر سرعت آن 180 کیلومتر بر ساعت است. موتور 1.4 لیتری را می توان با گیربکس شش سرعته دستی یا گیربکس چهار سرعته اتوماتیک سفارش داد. گفتنی است که با به کارگیری گیربکس اتوماتیک شتاب صفر تا 100 این مدل 1.3 ثانیه بیش تر به طول می انجامد. برای i20 یک موتور 1.4 لیتر دیزلی با قدرت 89 اسب بخار نیز قابل سفارش است. جالب ترین موتوری که برای این خودرو ساخته شده است، یک موتور 1.1 لیتری سه سیلندر فوق العاده مقرون به صرفه است که در دسته کم آلاینده ترین موتورها قرار می گیرد. این موتور با وجود سیستم استارت/استاپ و فاصله زیاد بین تعویض دنده ها در 15.7 ثانیه خودرو را به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد.

 

کیفیت  سواری و هندلینگ

بررسی هیوندای i20 مدل 2013

رانندگی با هیوندای i20 بسیار راحت است، البته برای عادت کردن به کار با کلاچ نیاز به زمان دارید، اما فرمان نرم و دنده های سبک و دقیق، هیوندای i20 را به همراهی قابل اطمینان تبدیل کرده است. سیستم تعلیق این مدل به راحتی از پس دست اندازهای شهری بر می آ ید، اما زمانی که با سرعت بالا در جاده های ناهموار با آن حرکت می کنید، سیستم تعلیق با تمام تلاشی که می کند، توانایی غلبه بر ناهمواری های جاده را ندارد. مدل فیس لیفت شده نسبت به مدل قبلی، بسیار کم تر سر می خورد و هندلینگ آن نیز بسیار خوب و دقیق است و حتی شاید بتوان کیفیت سواری آن را با خودروهای آلمانی مقایسه کرد. البته این مقایسه بی دلیل نیست، چراکه بیش تر مراحل تست هندلینگ آن در کشور آلمان انجام شده است.

 

مصرف سوخت

بررسی هیوندای i20 مدل 2013
بررسی هیوندای i20 مدل 2013 بررسی هیوندای i20 مدل 2013

 از آن جایی که چهار موتور معرفی شده برای همه تیپ های در هر دو مدل سه درب و پنج درب ارائه نمی شود، خریدار بسته به نوع انتظاری که از i20 دارد، باید یکی از آن ها را انتخاب کند؛ موتوری با عملکرد بالا یا موتوری مقرون به صرفه. به طور کلی انتخاب موتور 1.2 لیتری بنزینی بهترین انتخاب است. مصرف سوخت این موتور به ازای طی مسافت هر 100 کیلومتر برابر با 4.9 لیتر است. اگر موتور 1.4 لیتری را انتخاب کنید، مصرف سوخت در هر 100 کیلومتر به 5.2 لیتر می رسد. البته اگر این موتور را در کنار گیربکس اتوماتیک سفارش دهید، مصرف سوخت آن افزایش می یابد. موتور دیزلی 1.4 لیتری نیز مصرفی برابر با 4.3 لیتر دارد. کم مصرف ترین تامین کننده نیروی محرکه، موتور دیزلی 1.1 لیتری است که به ازای هر 100 کیلومتر مسافت طی شده تنها 3.8 لیتر سوخت مصرف می کند. همانطور که اشاره شد، هیوندای i20 مزیت های فراوانی چون قیمت مناسب، امکانات ایمنی فراوان به صورت استاندارد، موتور کم مصرف و در عین حال پرقدرت و ظاهری جذاب دارد، اما یکی از برتری های اصلی هیوندای در بازار گرم سوپرمینی ها، وارانتی 5 ساله آن است که در بازار هم چنان بی رقیب به حرکت خود ادامه می دهد. خوشبختانه شرکت آسان موتورز هر دو مدل هیوندای i20 فیس لیفت شده و مدل قبلی آن را به کشور وارد کرده است، برای اطلاع از قیمت روز این هاچ بک خوش چهره می توانید به صفحه قیمت خودرو 1Car مراجعه کنید.

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه توییتر 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی هیوندای i20 مدل 2013


منبع

AutoCar

برچسب : i20 , هیوندای , سوپرمینی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
جی فور خرداد مشکی : من نمیدونم چه فازیه !!! خب شماکه مشکی نداری چرا رنگ مشکی رو میزاری تو گزینه هات !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ali9111 : تحویل 8 مهر تیتانیوم پنجشنبه فاکتور امروز پلاک
از دی 1402 : پس اون که گفتن به موعد آذر افزایش نمیخوره چیه؟
tara v1plus : فک نکنم اونطوری شه چون اون وقت ماشین هایی که امسال تولید کردن میمونه رو دستشون، یه بار هم ساینا اینطوری شده بود که مونده بود و راهور پلاک نمیکرد. من خودمم بهمنم ولی فک کنم امسال بده
خدا رو شکر کنید❤️ : بنده خاطرم هر چقدر لازم هست برای تحویل خودرو صبر کنم و میدانم ۹۹ درصد هم مثل من هستن ما باید به پیشرفت خودرو سازی کمک کنیم در مدتی که خودرو ندارین و پیاده هستین ذکر بگویید به مال دنیا هم دلتان را خوش نکنید از زندگی با معنویت لذت ببرید ما داریم حرکتی هر چند کوچک برای خودروسازی کشور می‌کنیم پس رئیس ایران‌خودرو و سایپا با آرامش کارتان را کنید ما حمایتتون می‌کنیم 🌹🌹🌹
اصغر : منم هنوز خبری نیست از فاکتور الان نظر سنجی حواله داران اطلس رو می خوندم دو سه ماه فاکتور نشده بعد از تکمیل وجه
توحید ارومیه : 2ابان تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشده .5شنبه توی یه کانال دیدم یه نفر واریزی 1ابان بود فاکتور شده بود
تکمیل ۳ ابان : برای منم دقیق یه ماهه فاکتور نشده
محمد : سلام یک کلام اگه سلامت روح و روان در درجه اول و خواب سرمایه در درجه دوم براتون ارزشمند هست از شرکت نامحترم کرمان موتور خرید نکنید.
اطلس سفید مشکی : نباید بزاریم ازمون پول اضافه بگیرن.. طبق قانون اگه تمام مبلغ افزایش بخوره میتونیم شکایت کنیم..
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدی : حدودا بین 185تا195
X22 : هفته دوم به بعد ینی چی؟ینی ازهفته دوم تا عید؟یافقط هفته دوم آذر
محمود : ساینا پیش فروش حدودا 15میلییون دیگه باید پرداخت کنند. نصف افزایش قیمت خودرو تعلق میگیره یعنی 35 تومان وسودمشارکت تقریبا 20تومن که شما همون 15 رو اضافه پرداخت میکنین. واسه پیش فروش سال قبل همین قدر میشه اعصاب خودتون و خانواده رو خورد نکنین انشاالله اونم جورمیشه
X22 : سلام شما ازکجا میدونید؟مطمئنید؟من خیلی منتظرم
امیر ساینا85گانه 90 روزه : این سایپا24شهریور مگه چقدر ساینا فروخت که هرچقدر فاکتور میکنن تموم نمیشه،امروزم 24 شهریوریها رو دارن فاکتور میکنن
ساینا دی : داداش من ریاضیم ضعیفه ینی چقد باید بدیم😂
رضا : سلام دوستان من هم با اداره کل استاندارد تماس گرفتم گفت مشکلی در مورد راناپلاس وجود نداره و دلیل عدم صدور پلاک رو از ایران خودرو پیگیری کنید
Saba x33 cross : سلام کسی اطلاع داره ثبت نام های مرداد کی مجوز میخورن؟ مجوز های x33 اتومات تا چه تاریخی انجام شده؟کسی اینجا تکمیل وجه مرداد هست؟
جواد : عجب!
امیر : سلام دوستان .برای کسانی که تحویل سورن موتور جدید اسفندماه هستند و درمرحله اول234 میلیون داده اند احتمالا درمرحله تکمیل وجه چه مبلغی باید پرداخت کنند.ممنون