بررسی هیوندای i20 مدل 2013

بررسی هیوندای i20 مدل 2013

هیوندای i20 به نوعی ورژن آب  رفته مدل موفق هیوندای i30 به شمار می رود. این خودرو که در کلاس سوپرمینی ها  قرار می گیرد، طراحی ساده، موتورهای کم مصرف، سخاوتمندی کمپانی کیا در تیپ استاندارد و بهترین وارانتی موجود در بازار را با هم ترکیب کرده است. لازم به ذکر است که به عقیده بسیاری مدل جدید i20 که طراحی آن برعهده اروپاییان بوده، از هر نظر نسبت به مدل قبلی بهتر شده است. خریداران می توانند اقدام به خرید یکی از مدل های سه درب یا پنج درب i20 کنند؛ قیمت مدل سه درب حدوداً 10,000 یورو است و مزیت مدل پنج درب، تیپ های متفاوت و موتورهای مختلفی است که برای آن ارائه می شود. فیس لیفت هیوندای i20 در سال 2012 ، ظاهری متفاوت به خودرو داد و باعث شد تا رقبای آن در بازار پر رونق سوپرمینی ها به فکر فرو روند. 

 

طراحی بدنه

بررسی هیوندای i20 مدل 2013

تیم طراحی اروپایی i20 کاملاً توجیه شده بودند که باید در عین سادگی، ظاهری مناسب برای هیوندای کوچک در نظر داشته باشند. البته به نظر می رسد برخی از بخش های i20 شباهت زیادی به مدل های رقیب دارد؛ مخصوصاً طرح عقب این سوپرمینی که شباهت بسیاری با طرح عقب اپل کورسا دارد. طول و عرض مدل جدید نسبت به مدل قبلی بیش تر شده اما با توجه به استاندارد امروزی سوپرمینی ها، هیوندای i20 هم چنان خودرویی کوچک محسوب می شود. ابعاد هیوندای i20 تقریباً هیچ تفاوتی با رقیب خود فورد فیستا ندارد (هیوندای 10 میلی متر طول کم تر و 12 میلی متر پهنای کم تری دارد)، حالا این  شباهت را به پای شانس بگذاریم یا طراحی متفکرانه طراحان آن، قضاوت با خودتان!

بررسی هیوندای i20 مدل 2013

در حالی که سایر رقبا با معرفی مدل های جدید سوپرمینی های خود خبر از کاهش وزن آن ها می دهند، اما هیوندای i20 جدید نسبت به مدل قبلی وزن خالص بیش تری دارد. شرکت کره ای دلیل این افزایش وزن را امکانات ایمنی کامل این مدل می داند. لازم به ذکر است که i20 در سال 2009 موفق به کسب پنج ستاره ایمنی از تست های ایمنی EuroNCAP شد. حتی ساده ترین تیپ های i20 نیزاز شش کیسه هوای جلو، جانبی، پرده ای و سیستم کنترل کشش الکترونیکی بهره می برند.

 

طراحی داخلی

بررسی هیوندای i20 مدل 2013

طراحی کابین i20 مناسب و بسیار کاربردی است، البته نه به آن اندازه که بتوان آن را در این کلاس از خودروها بهترین دانست. اما نکته بسیار مثبت این طراحی، جا دار بودن آن حتی در صندلی های عقب است و بدون شک در این زمینه از فورد فیستا بهتر است. فضای بار صندوق به نظر خیلی جادار نیست، اما با توجه به فاصله درب صندوق تا صندلی های عقب، می توان بهترین استفاده را از فضای موجود کرد.

بررسی هیوندای i20 مدل 2013

کاملاً مشخص است که پشت چیدمان دکمه های کنترلی فکر و منطق بوده است. کنسول میانی i20 در فیس لیفت سال 2012 تغییرات جزئی اما بسیار تاثیر گذاری به خود دید، به نحوی که با رنگ نقره ای متالیکی که به خود گرفت، از هر لحاظ باعث زیبایی کابین خودرو شد. اگرچه کابین به راحتی قادر است تا پذیرای خانواده شما باشد، اما در کل از لحاظ ظاهری در حد برخی از رقبای خود نیست. تنها در بهترین تیپ ها شاهد فرمان، دسته دنده و ترمز دستی چرمی خواهید بود. هیوندای i20 اهل دنیای فشن نیست اما وقار و زیبایی خاص خودش را دارد.

 

عملکرد موتور

بررسی هیوندای i20 مدل 2013

موتور پایه 1.2 لیتری این خودرو قابلیت تولید 84 اسب بخار نیرو و 88 نیوتن متر گشتاور را دارد. این مقدار نیروی تولیدی کافی است تا i20 در 12.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. شتاب 0 تا 100 هیوندای از فورد فیستا 1 ثانیه بهتر است، اما این برتری و شتاب در سرعت های بالای 100 کیلومتر بر ساعت کاهش می یابد. عملکرد ترمز چندان مناسب نیست و به نظر می رسد که ترمز بیش از حد نرم است و به همین دلیل نیز به سرعت سر جای اولیه برنمی گردد. سیستم ترمز این هیوندای جمع  و جور می تواند در 2.95 ثانیه خودرو را در سرعت 100 کیلومتر بر ساعت متوقف کند، این زمان در مسیرهای خیس به 3.3 ثانیه افزایش می یابد.

بررسی هیوندای i20 مدل 2013

بهترین موتور در نظر گرفته شده برای هیوندای i20، یک موتور بنزینی 1.4 لیتری با قدرت 99 اسب بخار است. برخلاف قدرت و گشتاور بیش تری که این موتور تولید می کند، باید گفت که نسبت به موتور 1.2 لیتری چندان سریع تر نیست و شما به عنوان راننده تفاوتی احساس نخواهید کرد. شتاب صفر تا 100 اعلام شده برای این مدل 11.6 ثانیه است و حداکثر سرعت آن 180 کیلومتر بر ساعت است. موتور 1.4 لیتری را می توان با گیربکس شش سرعته دستی یا گیربکس چهار سرعته اتوماتیک سفارش داد. گفتنی است که با به کارگیری گیربکس اتوماتیک شتاب صفر تا 100 این مدل 1.3 ثانیه بیش تر به طول می انجامد. برای i20 یک موتور 1.4 لیتر دیزلی با قدرت 89 اسب بخار نیز قابل سفارش است. جالب ترین موتوری که برای این خودرو ساخته شده است، یک موتور 1.1 لیتری سه سیلندر فوق العاده مقرون به صرفه است که در دسته کم آلاینده ترین موتورها قرار می گیرد. این موتور با وجود سیستم استارت/استاپ و فاصله زیاد بین تعویض دنده ها در 15.7 ثانیه خودرو را به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد.

 

کیفیت  سواری و هندلینگ

بررسی هیوندای i20 مدل 2013

رانندگی با هیوندای i20 بسیار راحت است، البته برای عادت کردن به کار با کلاچ نیاز به زمان دارید، اما فرمان نرم و دنده های سبک و دقیق، هیوندای i20 را به همراهی قابل اطمینان تبدیل کرده است. سیستم تعلیق این مدل به راحتی از پس دست اندازهای شهری بر می آ ید، اما زمانی که با سرعت بالا در جاده های ناهموار با آن حرکت می کنید، سیستم تعلیق با تمام تلاشی که می کند، توانایی غلبه بر ناهمواری های جاده را ندارد. مدل فیس لیفت شده نسبت به مدل قبلی، بسیار کم تر سر می خورد و هندلینگ آن نیز بسیار خوب و دقیق است و حتی شاید بتوان کیفیت سواری آن را با خودروهای آلمانی مقایسه کرد. البته این مقایسه بی دلیل نیست، چراکه بیش تر مراحل تست هندلینگ آن در کشور آلمان انجام شده است.

 

مصرف سوخت

بررسی هیوندای i20 مدل 2013
بررسی هیوندای i20 مدل 2013 بررسی هیوندای i20 مدل 2013

 از آن جایی که چهار موتور معرفی شده برای همه تیپ های در هر دو مدل سه درب و پنج درب ارائه نمی شود، خریدار بسته به نوع انتظاری که از i20 دارد، باید یکی از آن ها را انتخاب کند؛ موتوری با عملکرد بالا یا موتوری مقرون به صرفه. به طور کلی انتخاب موتور 1.2 لیتری بنزینی بهترین انتخاب است. مصرف سوخت این موتور به ازای طی مسافت هر 100 کیلومتر برابر با 4.9 لیتر است. اگر موتور 1.4 لیتری را انتخاب کنید، مصرف سوخت در هر 100 کیلومتر به 5.2 لیتر می رسد. البته اگر این موتور را در کنار گیربکس اتوماتیک سفارش دهید، مصرف سوخت آن افزایش می یابد. موتور دیزلی 1.4 لیتری نیز مصرفی برابر با 4.3 لیتر دارد. کم مصرف ترین تامین کننده نیروی محرکه، موتور دیزلی 1.1 لیتری است که به ازای هر 100 کیلومتر مسافت طی شده تنها 3.8 لیتر سوخت مصرف می کند. همانطور که اشاره شد، هیوندای i20 مزیت های فراوانی چون قیمت مناسب، امکانات ایمنی فراوان به صورت استاندارد، موتور کم مصرف و در عین حال پرقدرت و ظاهری جذاب دارد، اما یکی از برتری های اصلی هیوندای در بازار گرم سوپرمینی ها، وارانتی 5 ساله آن است که در بازار هم چنان بی رقیب به حرکت خود ادامه می دهد. خوشبختانه شرکت آسان موتورز هر دو مدل هیوندای i20 فیس لیفت شده و مدل قبلی آن را به کشور وارد کرده است، برای اطلاع از قیمت روز این هاچ بک خوش چهره می توانید به صفحه قیمت خودرو 1Car مراجعه کنید.

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه توییتر 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی هیوندای i20 مدل 2013


منبع

AutoCar

برچسب : i20 , هیوندای , سوپرمینی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شهرام : دوستان هنوزثبت نام نکردم ،آیا قسطی یانقد؟ ،قسطی ماهیانه چقدره قسطتش میشه ؟آیا میتونم قسطی بخرم باسپاس
حمید j هفت : مبارک اولسون
J7 صادرات : ممنونم آقای حسنی پس راست بوده
نازیلا : دوستان شاهین gl نگیرید بزارید به منم پیامک بیاد عجله دارم ممنون سانروف دار بگیرید یکم باد به کلتون بخوره 😄
😁😄😃😀 : . . . سلام . . ثبت نام کنندگان پژو پارس می خواهند دوباره جلوی ویرانخودرو جمع شوند تا اعتراض خود را نسبت به افزایش قیمت به گوش مسئولان برسونند . . . ما ثبت نام کنندگان سورن دوگانه هم باید اعتصاب و اعتراض کنیم تا سریعتر به خودروی خود برسیم ....
سبحان : من مال دوره قبلم.فقط صبر کن جی بگیر که بد کلاهی سرت میره قیمتش ۱۰۰ فرق میکنه بعدشم قرارداد داری.صبر صبر.صبر.من که جی گرفتم و وظیفه خودم دونستم اگاهت کنم شاید ۳ ماه هم طول بکشه صبر کن
سبحان : سلام دوست عزیز اگه قرارداد داری به هیچ وجه بر ندار.بدو سانرف ۸۰ زیر قیمت بازاره و در کل بد فروش ،شاید ۳ ماه هم تاخیر داشته باشه ولی نگیر گه ضرر میکنی.
شاهین اتوماتیک : سامانه یکپارچه 6خرداد 402 ثبت نام برای شاهین 20 مهر 402 پیامک اومد برای شاهین اتوماتیک 290میلیون تکمیل وجه کنین دیگه نزدیک یکسال بشه خرداد 403 هنوز از دعوتنامه خبری نیست ارسال نشده ک چقدر دیگه باید واریز وجه کنم واسه شاهین اتومات پذیرش 24 مهر 402
سورن پلاس دوگانه : دوست عزیز برو از یک بنگاه خودرو شهرتون بپرس ببین خریدار کدامش بیشتره هرچی نظر بدن فایده ندارد
J7تبریز : با سلام دوستان عزیز امروز بالاخره ماشین ما را تحویل دادند ثبت نامی ۲۳ مهر ماه بودم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
منصور : بله هنوز پیامک نیومده
منصور : بله نیومده
احمد رضا : آقا امروز نوبت 20دی که فاکتور میشه به امید حق
4723 : 4723پیامک نیامده
رانا پلاس آخر اسفند : سلام. طرح تبدیل به 207 کی ممکنه دوباره بیاد
محمد آریزو6 : سلام به همه واقعا از این وضعیت خسته شدیم از 20 اسفند ماشین منتظر مجوز خروج فقط خدا بهمون رحم کنه
حسین : دوستان یک سوال نمایندگی خودرو رو جمعه هم تحویل میده؟ یا نگه میدارن شنبه؟؟
207 سقف فلز : امروز مراحل از صدور فاکتور تا دریافت توسط نمایندگی باهم تیک خورد
دنا اپشنال : سلام حداقل فکر 40 روز تاخیر باش
علی4712 : منم4712هستم پیام نیومده کسی خبر داره؟