بررسی  جنسیس G80 2017

 

بررسی  جنسیس G80 2017

هیوندای با الگوبرداری از فرمول همتایان ژاپنی خود تصمیم گرفت محصولات لوکس خود را با برند دیگر تولیدی کند. این کمپانی کره ای در 4 نوامبر سال 2015 با تاسیس برند جنسیس، رسما وارد عرصه خودروهای لوکس شد؛ جایی که آلمانی ها و ژاپنی ها در آن حکمرانی می کنند.
 
 
سدان سایز متوسط G80 یکی از محصولات برند جنسیس است که پس از حضور در سرزمین مادری، قصد ورود به آمریکا را دارد. این سدان لوکس که DNA آن از روی هیوندای جنسیس بازنویسی شده، نه تنها ویژگی های مثبت آن را به ارث برده بلکه تکامل یافته تر نیز شده است.
 
 
چندی پیش هیوندای مشخصات G80 را برای بازار آمریکا منتشر کرد که بر اساس آن مشتریان می توانند از بین موتورهای شش و هشت سیلندر V شکل حق انتخاب داشته باشند.
 
نمونه V6 که حجمی برابر با 3.6 لیتر دارد، قادر است 311 اسب بخار قدرت و 293 پاوند فیت (397 نیوتن متر) گشتاور تولید کند.
 
جنسیس G80 2017
 
موتور  V8 هم با حجم 5 لیتری توانایی تولید 420 اسب بخار قدرت و 382 پاوند فیت (519 نیوتن متر) گشتاور را دارد. نکته عجیب در این قسمت عدم ارایه موتور 3.3 لیتری 6 سیلندر تویین توربو با 365 اسب بخار قدرت در بازار آمریکاست، در حالیکه این گزینه در کره قابل انتخاب است.
 
هر دو این موتورها با یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک ترکیب می شوند. بصورت استاندارد این گیربکس نیروی تولید شده را به چرخ های عقب هدایت می کند، اما در صورت سفارش قابلیت HTRAC نیرو به هر چهار چرخ منتقل خواهد شد.
 
نکته تامل برانگیز مصرف سوخت نه چندان بهینه این سدان کره ای است که برای نسخه های چهار چرخ متحرک 12.37 و 13 لیتر عنوان شده است.
 
 
طبق گفته های مسئولان جنسیس شاسی G80 در پیست معروف نوربرگ رینگ توسعه یافته و در مقایسه با شاسی ب ام و سری 5، مقاومت بیشتری در برابر پیچش و خم شدگی دارد.
 
نسبت توزیع وزن این خودرو عالی بوده و 52 درصد از وزن آن بر روی محور جلو و 48 درصد بر روی محور عقب قرار دارد که به همین دلیل احتمالا هندلینگ خوبی خواهد داشت. برای رانندگی چهار حالت تعریف شده که عبارتند از اکو، نرمال، اسپرت و شرایط برفی.
 
جنسیس G80 2017
 
در داخل کابین جنسیس ادعا می کند که G80 در صندلی های جلو بیشترین فضای پا و سر و در صندلی های عقب بیشترین فضای شانه را بین رقبا ارایه می کند.
 
در بخش صندوق عقب نیز G80 سخاوتمند بوده و 433 لیتر حجم دارد که در مقایسه با صندوق ب ام و سری 5، لکسوس GS و اینفینیتی Q70 بزرگتر است.
 
 
سیستم اینفوتینمنت این سدان کره ای به یک صفحه لمسی 8 اینچی مجهز شده و با اپل کارپلی و اندروید اوتو سازگاری کامل دارد.
 
 
علاقه مندان به موزیک می توانند با استفاده از سیستم صوتی بسیار با کیفیت لکسیکان که به 17 اسپیکر متصل شده از جزییات بالای ترانه های مورد علاقه خود نهایت لذت را ببرند.
 
جنسیس G80 2017
 
صندلی های راننده و سرنشین کناری بصورت گرم شونده بوده و در 12 جهت قابل تنظیم هستند، البته آپشن گرم شوندگی و تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب قابل سفارش هستند. نمایشگر هد اپ دیسپلی نیز جزو آپشن های دیگر داخل کابین است.
 
 
در بحث حفاظت از جان سرنشینان جنسیس سنگ تمام گذاشته و محصول خود را به انبوهی از سیستم های ایمنی تجهیز کرده که از مهم ترین آنها می توان به 9 ایربگ، ترمز اضظراری اتوماتیک، سیستم کمکی حرکت در بین خطوط، کروز کنترل تطبیق پذیر با قابلیت توقف و حرکت مجدد و کنترل نقاط کور اشاره کرد.
 
 
هنوز از قیمت جنسیس G80  2017 که از اواخر امسال وارد خیابان های آمریکا خواهد شد، سخنی به میان آورده نشده است.
 
تویوتا و لکسوس، نیسان و اینفینیتی، هوندا و آکیورا و اکنون هیوندای و جنسیس. کره ای ها با ایجاد برند لوکس جنسیس بار دیگر بلندپروازی خود را نشان داده اند.
 
G80 در یکی از رقابتی ترین بازراهای جهان قرار است به مصاف لیست بزرگانی چون ب ام و سری 5، مرسدس بنز E کلاس، لکسوس GS و آئودی A6 برود؛ لیستی که حضور نماینده ای از جنسیس (در اصل هیوندای) در کنار اعضای پر افتخار آن، رویای چند سال پیش کره ای هاست که آرام آرام به واقعیت تبدیل می شود.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بررسی , مقایسه , جنسیس , 2017 , G80






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

وحید
0

جالبه که کره جنوبی و ایران تقریبا همزمان وارد عرصه ی خودروسازی شده اند
اما این کجا و آن کجا . . .
20:34  1396/08/18
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
2

راه درازی در رقابت با بزرگان بازار داره.بهتره روی بازارهای نوپا تمرکز کنه. اما هنوز نفهمیدم چه حرف جدیدی بین لوکس ها برای گفتن داره و چه هویت و فلسفه ای رو میخواد برای خودش در پیش بگیره.
21:53  1396/08/08
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هادی : تولید خرداد هم تو کدال نوشتن. جمع شاهین های تولید شده خرداد ۲۵۰۰ تا شد. هر ماه تولید کمتر ، نرخ فروش بیشتر. تو ۳ ماه امسال ۸۰۰۰ تا تولید شد. با این روند فکر کنم اونایی که نیمه دوم ۴۰۲ پیش پرداخت دادن . دعوتنامشون پاییز بیاد تحویل واقعی بیفته سال بعد. چون هنوز پیش پرداخت های نیمه اول مهر ۴۰۲ کامل نیومده.
علی : اینا رو از کجات در آوردی
هلیا : سبحان جان،خیلی ممنون،بسه.دیگه راهنمایی نکن،حوصله نداریم،تو هم تازه گرم شدی! ول کن نیستی.
مانی : این استدلال ها و محاسبات را از کجا درآوردی!؟ همش اشتباه یا بدون سند و مدرک بود.اینها را هم داداش همکارت گفته !؟
سروش : از کجا به این عدد رسیدی. اولا توی قرارداد ننوشته 30 روز کاری و فقط گفته 30 روز و در خصوص جریمه دیرکرد حدود درصد 28% میشه که عددش تقریبا دو برابر این عددی هستش که شما کفتی حدود 650 هزار میشه برای هر روز . فقط احتمالا هزینه های سال 1404 که نسبت به پارسال افزایش داشته ازش کم می کنن که حدود کمتر از 10 میلیون باید باشه
شاهین اردیبهشت : همه جا همینطوره ،داداش رفیق منهم در شرکت BMW آلمان شاغله،اونجا هم بخاطر تحریم از طرف دولت ایران ،تولیدشون پایین اومده،همه بیکارند.....اصلن یه وضعی ها...
شاهین پلاس : به داداش رفیقت سلام برسون،بگو :داداش رفیق.... با مرام ،،آخه شاهین Gو cvt رو هم نمیدید.کامنت های اونها رو هم در گروهشون ببین.اونها هم ذله شدن و هر هفته جلوی سایپا معترض هستند....داداش رفیق شیطون بلا،بد بد....دیگه دوستت ندارم.
وحید : ایرانخودرو و سایپا( بخصوص سایپا) دو شرکت کاملا ورشکسته هستند،دولت هم به همین دلیل با گران کردن متوالی قیمت این دو کارخانه کنار میآید،حتی اگر بجای 15 درصد فعلی، پنجاه درصد هم گران بکنند،چاله چوله ها و بدهی های سنگین آنها پر نمیشود،هر روز فعالیت آنها میلیاردها تومان ضرر است.کرمان خودرو و بهمن خودرو ،راهش را پیدا کردند،بجای تولید ،قطعاتCKDمیآورند و اینجا فقط مونتاژ میکنند( انصافا بعضی خودروهایشان هم باکیفیت است)،سود معقولی هم میبرند.ایرانخودرو و سایپا هم بجای تولید خودروهای بی کیفیت و گران،باید( در صورت امکان) فقط لیسانس خودروهای ارزان کره و مالزی و ترکیه، را بگیرند و فقط مونتاژ کنند،شاید نجات پیدا کنند.
سبحان : لازم به ذکر هستن اینم بگم از روز تکمیل وجه سی روز کاری حساب کنین از اون ببعدش هرروز کاری 384 هزار تومن سود تاخیر میدن شانسمونم همه این ماها یا پنج شنبه جمعس یا تعطیل رسمی یعنی سود تاخیر خیلی زیادیم بهمون تعطلق نمیگیره یک هفتم ک بخاطر جنگ تعطیل بودن به اونم سود تاخیر تعلق نمیگیره
سبحان : دیروز به چند نفرشون زنگ زدم تو دیوار همشون تکمیل وجه ۲۰ تا ۲۲ اسفد بودن ک تحویل گرفتن از ۲۲ تا ۲۶ اشفند فعلا خبری نیست داداش همکارمم تو سایپا خط شاهین کار میکنه میگه داریم تولید میکنیم ولی فعلا موتور تیوفایو زیاد نصب نمیکنن دارن cvvt نصب میکنن احتمالا میخوان اول قراردادی قدیمیو بدن بعد برسن به ما ک تیوفایو هستیم وقراردادمون جدیدتره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
xu7p : قرادادهای تیر شروع شدن
پانا 18 : پانا مشکی 14 خرداد فاکتور شد
فوق العاده بهمن 6بهمن : اطلاع رسانی کنید خواهشا دوشنبه 16تیر ساعت 10 ...کیلومتر 11 جاده مخصوص دفتر بازار یابی سایپا
سپهر لرستان دنا آپشنال : سلام و درود به دوستان عزیز این سایت. 🙋🏻الان دقیقا فروش فوری های دناپلاس آپشنال با موعد تحویل تیر تا چندم فاکتور شده!!!؟؟؟ بینم معلوم بشه تا نوبت به مردادیها کی برسه .
تیگو8 : سلام دوست عزیز تاریخ سیستم شما کی بوده
واریزی 9 فروردین1404 : همش الکیه .این بی شرف ها دارن با اعصاب مردم بازی میکنن ، این ها همون خائن ها وطن هستند باید بگیرنشون اعدامشان کنند
خسارت دیده از سایپا : دوشنبه کیامیان بریم دم در اون خراب شده؟ اعلام کنید جمع شیم
x33 cross mt??? : سلام مبارک باشه، کدوم شهر هستین؟ من 30 اردیبهشت تحویلم بوده هنوز دفتر مرکزی میگه یکی دو هفته دیگه بارگیری میشه!!
اطلس آذر : مثل این که هنوزآذر 3ماه دیگ مشخص نیست من بعدتعطیلات میرم ک پولموبگیرم ازاین دزدا چادرم میبرم همونجامیزنم هرکی آمد خوش آمدمن تاپولمونگیرم هم چادرجمع نمیکنم دیگ 17ساعت هم فاصله دارم ولی دیگ چاره ای نیست بایدبرم شماهم خواهش میکنم بیاین
ساینا اس بهمن : امید خدا یک دست باشیم حق مونو میگیریم