بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف

بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف

قبل از این که کمپانی آلفارومئو برای طراحی "میتو" (Mito) طی جلسات مختلف در شهرهای میلان و تورینو تصمیمی راجع به این مدل بگیرد، محصول جدید ش را با نام مستعار "جونیور" (Junior) عرضه کرد. اگرچه از مدل جونیور به خوبی یاد می شود و به اعتقاد کمپانی آلفا، "میتو" نیز می تواند این موفقیت را بد ست آورد، اما گمانه زنی ها حاکی از این است که نام "میتو" به دلیل استقبال گسترده مردم در بازار، جایگزین نام تاریخی "جونیور" خواهد شد. آن چه در این مقاله از پیش روی شما می گذرد، یک بررسی اجمالی بر روی آلفارومئو میتو کلاورلیف است که امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد. یادآوری می شود که جهت اطلاعات از آخرین قیمت خودروهای این کمپانی می توانید به صفحه قیمت 1Car مراجعه نمائید.

بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف

کمپانی آلفا همواره در جستجوی مشتریانی بوده است که ضمن داشتن آگاهی کافی از محصولات این شرکت، در رده سنی جوانان و میانسالان قرار داشته باشند. "میتو" جزء اولین سوپرمینی هایی است که پس از معرفی مدل های مختلف آلفاساد " Alfasud" از جمله 33، 145، و 147 مورد توجه بازار این خانواده از خودروها قرار گرفته است. اگرچه در خودروی "میتو" از موتورهای 1.4 لیتری بنزینی مجهز به "سیستم مکش هوای چندمنظوره" (Multiair) استفاده شده است و امکان تبدیل آن ها به دیزلی نیز وجود دارد، اما در حال حاضر فقط موتورهای 1.3 و 1.6 لیتری آن در دسترس می باشد. گفتنی است، کمپانی آلفا در گذشته "سیستم مکش هوای چندمنظوره" را به موتور مدل های مختلف فیات که مجهز به توربوشارژر 875 سی سی بودند، اضافه کرده است که در مجموع با تولید نیرویی معادل 84 اسب بخار، سرعتی برابر با 108 کیلومتر بر ساعت را بر جای می گذاشتند. اگرچه روند ساخت "میتو" در اواخر سال 2009 آغاز شد، اما کمپانی آلفا منتظر ماند تا آن را پس از معرفی مدل معروف هاچ بک "کوادریفولیو ورده" (Quadrifolio Verde) مجهز به فن آوری "سیستم مکش هوای چندمنظوره" عرضه کند. جالب است بدانید که "کوادریوفولیو ورده" شباهت زیادی به ماشین مسابقه ای "اودو سیووچی" (Udo Siovocci) مربوط به سال 1923 دارد. از آن جا که این خودرو در  آن سال موفق شده بود تا برنده جایزه تارگا فلوریو (Targa Florio) شود، از آن زمان به بعد، کمپانی آلفا تصمیم گرفت تا این فن آوری را در تمام خودروهای مسابقه ای خود مورد استفاده قرار دهد.

بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف

بنا به گفته کمپانی آلفارومئو، در طراحی "میتو" از مدل 8C Competizione الهام گرفته شده است. همان طور که از ظاهر این خودرو پیدا است، چه شما قصد خرید این خودرو را داشته باشید یا خیر، ظاهر آن به قدری فریبنده است که شما را مبهوت خود می کند. نمای عقب و جلوی این خودرو به قدری زیبا و حرفه ای طراحی شده است که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. صندوق عقب این آلفارومئو را به راحتی می توان با چرخاندن آرم آلفا بر روی صندوق باز کرد. شکل بال عقب در مدل "میتو" نمای خوبی به خودرو داده است.

بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف

گذشته از این، طراحی بدون نقص رکاب خودرو که بر گرفته از فیات "پونتو" (Punto) است و به طور مشترک با کمپانی جنرال موتورز در خودروی "واکس هال" (Vauxhall Corsa) نیز مورد استفاده قرار گرفته است، چهره "میتو" را متفاوت تر کرده است. این مدل از آلفا با امکاناتی از قبیل رنگ نقره ای مات برای آینه های جانبی، چراغ های جلو و عقب، شیشه تیره چراغ جلو، رینگ های 17 اینچی آلیاژی و کالیپر ترمز قرمز رنگ عرضه می شود.

 

طراحی داخلی

بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف

کمپانی آلفا تلاش قابل توجهی برای ارتقای کیفیت طراحی داخلی و خارجی این خودرو انجام داده است. داشبورد دو تکه این خودرو با نوارهایی از فیبرکربن، مزیتی است که این امکان را به شما می دهد تا بتوانید رنگ داشبورد را بین قرمز و آبی انتخاب کنید. این آپشن علاوه بر ظاهر خوب، بازار بهتری را نیز پیش روی "میتو" قرار داده است. با وجود این، کیفیت طراحی خارجی این خودرو در مقایسه با طراحی داخلی بهتر است. رانندگی با آلفا میتو کلاورلیف بسیار راحت است و صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع و غربیلک فرمان به گونه ای طراحی شده اند که بیش ترین آسایش را برای راننده به ارمغان آورده اند.

بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف

با وجود این، فضای صندلی عقب خودرو چندان مناسب نیست و دو نفر با قد 180 سانتی متر به سختی در آن جا جای می گیرند؛ به همین دلیل، سرنشینان عقب در مسیرهای طولانی خیلی راحت نخواهند بود. ظرفیت صندوق عقب این خودرو معادل 270 لیتر می باشد  که در مقایسه با مینی کوپر S، در حدود 100 لیتر بیش تر است؛ اما این رقم در مقایسه با " فورد فیستا" و "رنو کلیو کاپ" ظرفیت کم تری دارد. 

بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف

اگرچه "کلاورلیف" با دیگر مدل های میتو از نظر ظاهری تفاوت چندانی ندارد، اما گیربکس آن تعداد دنده های بیش تری دارد. گفتنی است، روکش اسپرت صندلی ها بسیار شبیه به مدل آلفا Veloce است و آرم آلفا بر روی فرمان از دیگر نشانه هایی است که در این خودرو دیده می شود.

 

عملکرد

بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف

وجود سیستم "مکش هوای چندمنظوره" و موتور مجهز به توربوشارژر در این خودرو باعث شده است سرعت افزایش و در عین حال میزان مصرف سوخت کاهش یابد. فن آوری  "مکش هوای چندمنظوره" این امکان را به راننده می دهد تا با سرعت 48 کیلومتر بر ساعت و در دور موتورهای حدود 1000 دور بر دقیقه، رانندگی راحتی را در مسیرهای شهری تجربه کند. گفتنی است، وجود این فن آوری در این دسته از خودروها، کمپانی آلفا را از دیگر شرکت ها متمایز کرده است. متاسفانه سیستم DNA موجود در این "میتو"، عملکرد موتور آن را تحت تاثیر قرار داده است. جوی استیک از جمله آپشن هایی است که امکان انتخاب سه حالت پویا (Dynamicعادی (Normal)، و آب و هوای بد (All-Weather) را برای راننده فراهم آورده است. در هر یک از این حالت ها، فرمان الکتریکی، کمک فنرها، دریچه گاز، سیستم کنترل کشش، و توربوشارژر (در مدل های مجهز به توربوشارژر) از جمله بخش هایی هستند که تنظیمات آن ها تغییر می کند. اسفنجی بودن دریچه گاز این مدل از آلفارومئو در حالت عادی سبب می شود که موتور خودرو پس از طی مسافت طولانی گرم شود. در حالت پویا، این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است. شایان ذکر است، وجود دسته دنده کوچک  همراه با گیربکس 6 سرعته در خودروی آلفارومئو میتو کلاورلیف، تجربه رانندگی بهتری را در مقایسه با گیربکس 5 سرعته مدل های دیگر برای راننده فراهم می آورد.

 

هندلینگ

بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف

اگرچه اغلب مدل های آلفا میتو کلاورلیف از نظر فیزیکی در کلاس استاندارد جای نمی گیرند و در برخی موارد اشکالاتی وجود دارد، اما قدرت این خودرو در هنگام رانندگی از نقاط قوت آن است. از نقاط ضعف این مدل از آلفا میتو می توان به مواردی اعم از عملکرد نامناسب کمک فنرها در سرعت های بالا و عملکرد نامناسب فرمان در حالت های پویا و عادی اشاره کرد. مدل کلاورلیف که یکی از بهترین مدل های میتو به شمار می رود، توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده است. حالت اسپرت حتی در مسیرهای شهری نیز بر حالت عادی برتری دارد.  اگرچه خودرو در حالت عادی عملکرد بهتری دارد اما نرمی بیش از حد سیستم تعلیق، کیفیت رانندگی را تحت تاثیر قرار داده است. سواری کلاورلیف از مدل های دیگر میتو بسیار راحت تر است؛ با وجود این، اگرچه حرکت نرم فرمان این امکان را به راننده می دهد تا عملکرد بهتری سر پیچ های تند داشته باشد، اما تغییر خاصی در عملکرد فرمان پس از انتخاب حالت های مختلف رانندگی دیده نمی شود. لازم به ذکر است، قسمت جلوی مدل های مجهز به سیستم "مکش هوای چندمنظوره" در حدود 10 درصد سبک تر از مدل های مجهز به موتور چهار سیلندر خطی معمولی است.

 

قیمت و مصرف سوخت آلفارومئو میتو

بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف

با در نظر گرفتن قیمت های پایه خودروهای مینی، آلفا میتو به عنوان یک هاچ بک کوچک می تواند در جایگاه ویژه ای قرار بگیرد. مصرف سوخت موتورهای مجهز به سیستم "مکش هوای چندمنظوره" همانند موتورهای دیزلی بسیار کم است و به همین دلیل از پرداخت هرگونه عوارض جاده ای از جمله London Congestion Charge معاف می باشد و از این نظر بر دیگر رقبای خود از جمله آئودی A1، مینی و سیتروئن DS3 برتری دارد. با توجه به ارزیابی های انجام شده، مصرف سوخت این خودرو در بزرگراه ها و حتی جاده های با کیفیت پایین ‍ به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی در حدود 9 لیتر تخمین زده شده است. به دلیل خدمات ارائه شده از سوی کمپانی سازنده در 29,000 کیلومتر نخست، قیمت های پایه این خودرو افزایش پیدا کرده است.بدنه تمام مدل های آلفا آلیاژی بوده و همگی به سیستم تهویه هوا مجهز هستند و به دلیل ایمنی بالا، موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه استاندارد و ایمنی اروپا شده اند. اگرچه از نظر قیمت، مینی کوپر S با میتو کلاورلیف رقابت می کند، اما میتو از نظر اندازه، تجهیزات، و مصرف سوخت، گزینه بهتری است. از آن جا که در خودروهای مینی، اندازه، عملکرد، وجذابیت ظاهری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، آلفارومئو میتو در مسیر دست یابی به موفقیت با مشکلات بسیاری روبرو خواهد شد. با وجود پلت فرم"کورسا/پانتو"، موتور مجهز به سیستم "مکش هوای چندمنظوره"، و طراحی بدون نقص، جدید، و کاربردی، احتمال موفقیت این خودرو بسیار زیاد است. تنظیمات نامناسب کمک فنرها و فرمان از جمله نواقص اصلی این مدل می باشند که بر عملکرد کلی خودرو تاثیر منفی می گذارند. گفتنی است، مدل کلاورلیف، به دلیل داشتن موتور مجهز به سیستم "مکش هوای چندمنظوره"، فرمان نرم تر، و هندلینگ بهتر در مقایسه با دیگر مدل های میتو، عملکرد ایده آل تری را از خود به نمایش می گذارد. هم چنین، فن آوری های پیشرفته، تجهیزات مناسب، ظاهری زیبا، و مصرف سوخت کم از دیگر دلایلی است که قدرت خرید این خودرو را بیش تر کرده است.

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه توییتر 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف


منبع

Autocar

برچسب : میتو , کلاورلیف , آلفارومئو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ممم : این مدیر کل بی پدر سایپا ،یک اطلاعیه نمیزنه که مشخص کنه کی تحویل میدهند ،فقط آن موقع که پول میخواند برای ثبت نام در دو سه روز پول مردم را می‌گیرد. حالا باید بدوی تا جونمان در آید. کجای دنیا اینطوری خودرو می‌فروشند. عذر میخوام از همه ( تا ابلح در جهان مفلس در نمیماند).
محمد : سلام کسی تونست ثبت نام کنه ؟ پنج نفر امتحان کردیم هیچکدوم موفق به ثبت نام نشدیم از ساعت 10,,تا 3 بعد از ظهر
علیرضا ترک زاده : سلام من امروزتماس گرفتم گفتن تاراوی ۴دارن نیمه دوم اسفندوفاکتورمیکنن
ساینا دوگانه اسفندی : باید از دست سایپت شکایت کرد
عمار : منم تابستان ۱۴۰۳ هستم ولی هنوز خبری نشده
محمد : سایپا برای عرضه خوب پشت سرهم پشت سرهم پیام میده برای عرضه خودروهای، اما وقتی پول مردم بیچاره گرفت دیگه جواب گو نیست . ببنید صبح تا حالا چندتا پیام آمده که عرضه خودرو تا دوروز دیگر تمدید شو ،چون میخواد پول بگیرد.
سجاد اس تری مشکی : این اس تری چرا فاکتور نمیشه خسته شدیم دیگه
عباس - تهران - اس تری سفید : سلام خدمت عزیزان واریز وجه: ۱۴۰۲/۰۸/۱۳ تأیید سیستمی مدارک: ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ شاسی: ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ امروز مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ با شماره تماس ۰۲۱۴۴۹۸۷۰۱۸ از اداره تحویل تماس گرفتن و گفتن شنبه ساعت ۱۴ برای تحویل مراجعه کنم. انشاألله زودتر همتون به خودروهاتون برسید. حق نگهدار همتون
تاراv4 : والا اینها غیراز دروغ گفتن دیگه چیزی بلد نیستن بگن ....منم ۲۱ اسفند تحویل بوده هنوز فاکتور نشده دو روز قبل زنگ زدم گفت نیمه دوم داره فاکتور میشه
اس فایو : از وقتی شاسی میشه چند روز بعد بیمه و پلاک‌میشه کسی میدونه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : اگر تارا به دردت میخوره خو انتخاب کن اگرم نه ویسا پیامک دنا برات بیاد ولی شاید افزایش قیمت بخوره شایدم نخوره
سورن موتور جدید : بسلامتی میخاد فاکتور بشه
دنا : حدوداً اواسط خرداد فاکتور میشه
کدخدا : یه پرهام دروغگویی بود چقدر دلخوشی میدادبرامون .جومیانداخت.میدونم الانم میاد پیامارو میخونه ونظر مینویسه ولی نه بل نام پرهام
سورن موتورجدید : سلام تکمیل وج 12دی تحویل 13فروردین چراتاریخ دریافت پرونده وآماده براصدورفاکتوربروزشده لطفاهرکه میدونه جریان چیه راهنمایم کنه
ساینا 85 گانه واریز 11بهمن : دوستان دیشب حسم رو گفتم که امشب فاکتور میشم که شدم. و حسم میگه شنبه دعوتنامه شما میاد اگه اومد مردونه مژدگانیمو بدید به امید حق
ساینا : خداکدوم گوری رفته که شرکت سایپا خراب کنه روسر همشون
دنا : سلام دوست عزیز امیدوارم شما هم هر چه زودتر فاکتور بشید
رویا : من تحویل تابستان هستم ولی هنوز دعوتنامه نیامده
دنا : سلام .دوست خوبمون (شهید) امروز اینجا نبود تا از تجربیات استفاده کنیم براش آرزوی سلامتی میکنم