بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف

بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف

قبل از این که کمپانی آلفارومئو برای طراحی "میتو" (Mito) طی جلسات مختلف در شهرهای میلان و تورینو تصمیمی راجع به این مدل بگیرد، محصول جدید ش را با نام مستعار "جونیور" (Junior) عرضه کرد. اگرچه از مدل جونیور به خوبی یاد می شود و به اعتقاد کمپانی آلفا، "میتو" نیز می تواند این موفقیت را بد ست آورد، اما گمانه زنی ها حاکی از این است که نام "میتو" به دلیل استقبال گسترده مردم در بازار، جایگزین نام تاریخی "جونیور" خواهد شد. آن چه در این مقاله از پیش روی شما می گذرد، یک بررسی اجمالی بر روی آلفارومئو میتو کلاورلیف است که امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد. یادآوری می شود که جهت اطلاعات از آخرین قیمت خودروهای این کمپانی می توانید به صفحه قیمت 1Car مراجعه نمائید.

بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف

کمپانی آلفا همواره در جستجوی مشتریانی بوده است که ضمن داشتن آگاهی کافی از محصولات این شرکت، در رده سنی جوانان و میانسالان قرار داشته باشند. "میتو" جزء اولین سوپرمینی هایی است که پس از معرفی مدل های مختلف آلفاساد " Alfasud" از جمله 33، 145، و 147 مورد توجه بازار این خانواده از خودروها قرار گرفته است. اگرچه در خودروی "میتو" از موتورهای 1.4 لیتری بنزینی مجهز به "سیستم مکش هوای چندمنظوره" (Multiair) استفاده شده است و امکان تبدیل آن ها به دیزلی نیز وجود دارد، اما در حال حاضر فقط موتورهای 1.3 و 1.6 لیتری آن در دسترس می باشد. گفتنی است، کمپانی آلفا در گذشته "سیستم مکش هوای چندمنظوره" را به موتور مدل های مختلف فیات که مجهز به توربوشارژر 875 سی سی بودند، اضافه کرده است که در مجموع با تولید نیرویی معادل 84 اسب بخار، سرعتی برابر با 108 کیلومتر بر ساعت را بر جای می گذاشتند. اگرچه روند ساخت "میتو" در اواخر سال 2009 آغاز شد، اما کمپانی آلفا منتظر ماند تا آن را پس از معرفی مدل معروف هاچ بک "کوادریفولیو ورده" (Quadrifolio Verde) مجهز به فن آوری "سیستم مکش هوای چندمنظوره" عرضه کند. جالب است بدانید که "کوادریوفولیو ورده" شباهت زیادی به ماشین مسابقه ای "اودو سیووچی" (Udo Siovocci) مربوط به سال 1923 دارد. از آن جا که این خودرو در  آن سال موفق شده بود تا برنده جایزه تارگا فلوریو (Targa Florio) شود، از آن زمان به بعد، کمپانی آلفا تصمیم گرفت تا این فن آوری را در تمام خودروهای مسابقه ای خود مورد استفاده قرار دهد.

بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف

بنا به گفته کمپانی آلفارومئو، در طراحی "میتو" از مدل 8C Competizione الهام گرفته شده است. همان طور که از ظاهر این خودرو پیدا است، چه شما قصد خرید این خودرو را داشته باشید یا خیر، ظاهر آن به قدری فریبنده است که شما را مبهوت خود می کند. نمای عقب و جلوی این خودرو به قدری زیبا و حرفه ای طراحی شده است که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. صندوق عقب این آلفارومئو را به راحتی می توان با چرخاندن آرم آلفا بر روی صندوق باز کرد. شکل بال عقب در مدل "میتو" نمای خوبی به خودرو داده است.

بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف

گذشته از این، طراحی بدون نقص رکاب خودرو که بر گرفته از فیات "پونتو" (Punto) است و به طور مشترک با کمپانی جنرال موتورز در خودروی "واکس هال" (Vauxhall Corsa) نیز مورد استفاده قرار گرفته است، چهره "میتو" را متفاوت تر کرده است. این مدل از آلفا با امکاناتی از قبیل رنگ نقره ای مات برای آینه های جانبی، چراغ های جلو و عقب، شیشه تیره چراغ جلو، رینگ های 17 اینچی آلیاژی و کالیپر ترمز قرمز رنگ عرضه می شود.

 

طراحی داخلی

بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف

کمپانی آلفا تلاش قابل توجهی برای ارتقای کیفیت طراحی داخلی و خارجی این خودرو انجام داده است. داشبورد دو تکه این خودرو با نوارهایی از فیبرکربن، مزیتی است که این امکان را به شما می دهد تا بتوانید رنگ داشبورد را بین قرمز و آبی انتخاب کنید. این آپشن علاوه بر ظاهر خوب، بازار بهتری را نیز پیش روی "میتو" قرار داده است. با وجود این، کیفیت طراحی خارجی این خودرو در مقایسه با طراحی داخلی بهتر است. رانندگی با آلفا میتو کلاورلیف بسیار راحت است و صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع و غربیلک فرمان به گونه ای طراحی شده اند که بیش ترین آسایش را برای راننده به ارمغان آورده اند.

بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف

با وجود این، فضای صندلی عقب خودرو چندان مناسب نیست و دو نفر با قد 180 سانتی متر به سختی در آن جا جای می گیرند؛ به همین دلیل، سرنشینان عقب در مسیرهای طولانی خیلی راحت نخواهند بود. ظرفیت صندوق عقب این خودرو معادل 270 لیتر می باشد  که در مقایسه با مینی کوپر S، در حدود 100 لیتر بیش تر است؛ اما این رقم در مقایسه با " فورد فیستا" و "رنو کلیو کاپ" ظرفیت کم تری دارد. 

بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف

اگرچه "کلاورلیف" با دیگر مدل های میتو از نظر ظاهری تفاوت چندانی ندارد، اما گیربکس آن تعداد دنده های بیش تری دارد. گفتنی است، روکش اسپرت صندلی ها بسیار شبیه به مدل آلفا Veloce است و آرم آلفا بر روی فرمان از دیگر نشانه هایی است که در این خودرو دیده می شود.

 

عملکرد

بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف

وجود سیستم "مکش هوای چندمنظوره" و موتور مجهز به توربوشارژر در این خودرو باعث شده است سرعت افزایش و در عین حال میزان مصرف سوخت کاهش یابد. فن آوری  "مکش هوای چندمنظوره" این امکان را به راننده می دهد تا با سرعت 48 کیلومتر بر ساعت و در دور موتورهای حدود 1000 دور بر دقیقه، رانندگی راحتی را در مسیرهای شهری تجربه کند. گفتنی است، وجود این فن آوری در این دسته از خودروها، کمپانی آلفا را از دیگر شرکت ها متمایز کرده است. متاسفانه سیستم DNA موجود در این "میتو"، عملکرد موتور آن را تحت تاثیر قرار داده است. جوی استیک از جمله آپشن هایی است که امکان انتخاب سه حالت پویا (Dynamicعادی (Normal)، و آب و هوای بد (All-Weather) را برای راننده فراهم آورده است. در هر یک از این حالت ها، فرمان الکتریکی، کمک فنرها، دریچه گاز، سیستم کنترل کشش، و توربوشارژر (در مدل های مجهز به توربوشارژر) از جمله بخش هایی هستند که تنظیمات آن ها تغییر می کند. اسفنجی بودن دریچه گاز این مدل از آلفارومئو در حالت عادی سبب می شود که موتور خودرو پس از طی مسافت طولانی گرم شود. در حالت پویا، این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است. شایان ذکر است، وجود دسته دنده کوچک  همراه با گیربکس 6 سرعته در خودروی آلفارومئو میتو کلاورلیف، تجربه رانندگی بهتری را در مقایسه با گیربکس 5 سرعته مدل های دیگر برای راننده فراهم می آورد.

 

هندلینگ

بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف

اگرچه اغلب مدل های آلفا میتو کلاورلیف از نظر فیزیکی در کلاس استاندارد جای نمی گیرند و در برخی موارد اشکالاتی وجود دارد، اما قدرت این خودرو در هنگام رانندگی از نقاط قوت آن است. از نقاط ضعف این مدل از آلفا میتو می توان به مواردی اعم از عملکرد نامناسب کمک فنرها در سرعت های بالا و عملکرد نامناسب فرمان در حالت های پویا و عادی اشاره کرد. مدل کلاورلیف که یکی از بهترین مدل های میتو به شمار می رود، توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده است. حالت اسپرت حتی در مسیرهای شهری نیز بر حالت عادی برتری دارد.  اگرچه خودرو در حالت عادی عملکرد بهتری دارد اما نرمی بیش از حد سیستم تعلیق، کیفیت رانندگی را تحت تاثیر قرار داده است. سواری کلاورلیف از مدل های دیگر میتو بسیار راحت تر است؛ با وجود این، اگرچه حرکت نرم فرمان این امکان را به راننده می دهد تا عملکرد بهتری سر پیچ های تند داشته باشد، اما تغییر خاصی در عملکرد فرمان پس از انتخاب حالت های مختلف رانندگی دیده نمی شود. لازم به ذکر است، قسمت جلوی مدل های مجهز به سیستم "مکش هوای چندمنظوره" در حدود 10 درصد سبک تر از مدل های مجهز به موتور چهار سیلندر خطی معمولی است.

 

قیمت و مصرف سوخت آلفارومئو میتو

بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف

با در نظر گرفتن قیمت های پایه خودروهای مینی، آلفا میتو به عنوان یک هاچ بک کوچک می تواند در جایگاه ویژه ای قرار بگیرد. مصرف سوخت موتورهای مجهز به سیستم "مکش هوای چندمنظوره" همانند موتورهای دیزلی بسیار کم است و به همین دلیل از پرداخت هرگونه عوارض جاده ای از جمله London Congestion Charge معاف می باشد و از این نظر بر دیگر رقبای خود از جمله آئودی A1، مینی و سیتروئن DS3 برتری دارد. با توجه به ارزیابی های انجام شده، مصرف سوخت این خودرو در بزرگراه ها و حتی جاده های با کیفیت پایین ‍ به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی در حدود 9 لیتر تخمین زده شده است. به دلیل خدمات ارائه شده از سوی کمپانی سازنده در 29,000 کیلومتر نخست، قیمت های پایه این خودرو افزایش پیدا کرده است.بدنه تمام مدل های آلفا آلیاژی بوده و همگی به سیستم تهویه هوا مجهز هستند و به دلیل ایمنی بالا، موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه استاندارد و ایمنی اروپا شده اند. اگرچه از نظر قیمت، مینی کوپر S با میتو کلاورلیف رقابت می کند، اما میتو از نظر اندازه، تجهیزات، و مصرف سوخت، گزینه بهتری است. از آن جا که در خودروهای مینی، اندازه، عملکرد، وجذابیت ظاهری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، آلفارومئو میتو در مسیر دست یابی به موفقیت با مشکلات بسیاری روبرو خواهد شد. با وجود پلت فرم"کورسا/پانتو"، موتور مجهز به سیستم "مکش هوای چندمنظوره"، و طراحی بدون نقص، جدید، و کاربردی، احتمال موفقیت این خودرو بسیار زیاد است. تنظیمات نامناسب کمک فنرها و فرمان از جمله نواقص اصلی این مدل می باشند که بر عملکرد کلی خودرو تاثیر منفی می گذارند. گفتنی است، مدل کلاورلیف، به دلیل داشتن موتور مجهز به سیستم "مکش هوای چندمنظوره"، فرمان نرم تر، و هندلینگ بهتر در مقایسه با دیگر مدل های میتو، عملکرد ایده آل تری را از خود به نمایش می گذارد. هم چنین، فن آوری های پیشرفته، تجهیزات مناسب، ظاهری زیبا، و مصرف سوخت کم از دیگر دلایلی است که قدرت خرید این خودرو را بیش تر کرده است.

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه توییتر 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف


منبع

Autocar

برچسب : میتو , کلاورلیف , آلفارومئو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلسعلی : * ۲۲ مرداد نقره ای فاکتور شد *
شاهین : شماره پذیرش ۱۱۷۸۲۹۸۰ شاهین اتومات تحویل اخر مهرماه هنوز دعوتنامه نیومده نصف مبلغ هم خرداد واریز کردم
پارسا : سلام ببخشید برای شما قبلا پیام پیش فروش شاهین اومده بود؟ (از اینا که ۳۰۰ الان واریز میشه مابقی میمونه اردیبهشت الی آذر ۱۴۰۴) آخه برای همه پیام پیش فروش اومده ولی شما تحویل فوری؟!
ارسلان : سلام من پذیرش ۸/۵بودم ولی هنوز فاکتورنشدم تحویل ۳۰روزه بودم
مهسا : دوستان برامن تو سایت سایپا نوشته موردی یافت نشد ولی تو یکپارچه نوشته ارسال به خودرو ساز بعدش پایین اومده شاهین رو نوشته لغو شده نکنه لغوش کردن؟
فرهاد : سلام من تحویل حضوری زدم که ماشین دیگه نمایندگی نره و ماشین رو تو یکی از پارکینگ های سایپا تو تهران تحویل بگیرم
شهرام : برای ما زمستان بود پیش فروش آمده ۲۹۷ میلیون واریز کردم دعوت دوم نکشته ۱۴۰۴ کدام ماهی می‌خواهی ا، برج ۲ تا اذر داشت اولی انتخاب کردم برج دو پول واریز کنم برج چهار میدن شاهین جی یک حواله تابستان دارم هنوز اس. اریز نیامده منتظر هستیم برلی زمستان آمد پول واریز کردم طلا فروش کروم زیر قیمت ماشین نداشتم نیاز داشتم ماشین چاره نبود بیرون آزاد خیلی خیلی گران بود برای خرید
حسین : جوری این شرکت‌های خانمان سوز و جیب بر که با سرمایه و دست رنج ما بازی میکنن با خاک یکسان بشن درس عبرت بشن تو تاریخ هر چیزی به وقتش دوستان حواستون باشه خواهشاً چیزی نفروشید سایت و باز میذارن درگاه و بسته من سوختم شما نسوزید
شاهین : چیزی که من زنگ زدم انکار بایددرخواست خودمون تو نمایندگی شهر به سایپا بدیم که ما سود مشارکت میخوایم و قیمت خودرو به قیمت روز محاسبه کنید
چانگان cs55 : من نزدم ولی ۲ الی ۳ روز زودتر تحویل میگیرن برای اونایی خوبه که نهایت ۲۰۰ کیلومتر فاصله باشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا تحویل بهمن : برا منم همینجوری بود ،نمایندگی بارگزاری کرده ولی تهران هنوز تایید نکرده نگران نباش تایید میشه و تحویل مدارک ربطی به فاکتور شدن ندارد ملاک فاکتور تکمیل وجه هست
علی : خودت فردا زنگ بزن نمایندگی احتمالا اومده باشه
راناپلاس مهر : به نظرم دو سه نفری که گفتن تحویل گرفتن هم الکیه فکر نکنم تا الان کسی گرفته باشه اینا از خودشون هستن وبا اسم‌های مختلف میان ویه حرفی میزنن
Ali اس 7 : به اینستاگرام بیت ران سربزنید و گزارش بگیرید بفرستید اول کلیپ بگین این گزارش برای بیت ران میگیرم بگین با توجه به ترخیص قطعات هایما حدود 4 ماه پیش ایرانخودرو هایمارا تحویل مشتریاش نمیده و 4 ماه تاخییر داره و کسی پاسخگو نیست بفرستین براش قراره به عنوان رسانه پیگیری کنه
اسما : واریزیتون کی بود؟
سعید : سلام من خردادماه،،پیش فروش کوییک gxl با ترمز esc,ثبتنام کردم،،تحویل اسفندماه،187میلیون هم پرداخت کردم، کسی اطلاع داره چقد دیگه باید پرداخت کنم؟ اینجا،کسی هست شرایط من رو داشته باشه
سیدم : همون سفید هست نگران نباشید اینجا رده سفید شیری تو سند سفیدمیخوره و خودشم سفید هست
سیدم : سلام دوستان بعد از سه مهر چ روزایی پذیرش داشتیم؟؟؟
امین x33cross : سلام دوستان برای احتساب 90 روز کاری تایید اولیه مدارک لیزینگ مبنا هست یا تایید نهاییش ؟ متشکرم
S : تحویل کدوم ماه بودی