بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف

بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف

قبل از این که کمپانی آلفارومئو برای طراحی "میتو" (Mito) طی جلسات مختلف در شهرهای میلان و تورینو تصمیمی راجع به این مدل بگیرد، محصول جدید ش را با نام مستعار "جونیور" (Junior) عرضه کرد. اگرچه از مدل جونیور به خوبی یاد می شود و به اعتقاد کمپانی آلفا، "میتو" نیز می تواند این موفقیت را بد ست آورد، اما گمانه زنی ها حاکی از این است که نام "میتو" به دلیل استقبال گسترده مردم در بازار، جایگزین نام تاریخی "جونیور" خواهد شد. آن چه در این مقاله از پیش روی شما می گذرد، یک بررسی اجمالی بر روی آلفارومئو میتو کلاورلیف است که امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد. یادآوری می شود که جهت اطلاعات از آخرین قیمت خودروهای این کمپانی می توانید به صفحه قیمت 1Car مراجعه نمائید.

بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف

کمپانی آلفا همواره در جستجوی مشتریانی بوده است که ضمن داشتن آگاهی کافی از محصولات این شرکت، در رده سنی جوانان و میانسالان قرار داشته باشند. "میتو" جزء اولین سوپرمینی هایی است که پس از معرفی مدل های مختلف آلفاساد " Alfasud" از جمله 33، 145، و 147 مورد توجه بازار این خانواده از خودروها قرار گرفته است. اگرچه در خودروی "میتو" از موتورهای 1.4 لیتری بنزینی مجهز به "سیستم مکش هوای چندمنظوره" (Multiair) استفاده شده است و امکان تبدیل آن ها به دیزلی نیز وجود دارد، اما در حال حاضر فقط موتورهای 1.3 و 1.6 لیتری آن در دسترس می باشد. گفتنی است، کمپانی آلفا در گذشته "سیستم مکش هوای چندمنظوره" را به موتور مدل های مختلف فیات که مجهز به توربوشارژر 875 سی سی بودند، اضافه کرده است که در مجموع با تولید نیرویی معادل 84 اسب بخار، سرعتی برابر با 108 کیلومتر بر ساعت را بر جای می گذاشتند. اگرچه روند ساخت "میتو" در اواخر سال 2009 آغاز شد، اما کمپانی آلفا منتظر ماند تا آن را پس از معرفی مدل معروف هاچ بک "کوادریفولیو ورده" (Quadrifolio Verde) مجهز به فن آوری "سیستم مکش هوای چندمنظوره" عرضه کند. جالب است بدانید که "کوادریوفولیو ورده" شباهت زیادی به ماشین مسابقه ای "اودو سیووچی" (Udo Siovocci) مربوط به سال 1923 دارد. از آن جا که این خودرو در  آن سال موفق شده بود تا برنده جایزه تارگا فلوریو (Targa Florio) شود، از آن زمان به بعد، کمپانی آلفا تصمیم گرفت تا این فن آوری را در تمام خودروهای مسابقه ای خود مورد استفاده قرار دهد.

بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف

بنا به گفته کمپانی آلفارومئو، در طراحی "میتو" از مدل 8C Competizione الهام گرفته شده است. همان طور که از ظاهر این خودرو پیدا است، چه شما قصد خرید این خودرو را داشته باشید یا خیر، ظاهر آن به قدری فریبنده است که شما را مبهوت خود می کند. نمای عقب و جلوی این خودرو به قدری زیبا و حرفه ای طراحی شده است که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. صندوق عقب این آلفارومئو را به راحتی می توان با چرخاندن آرم آلفا بر روی صندوق باز کرد. شکل بال عقب در مدل "میتو" نمای خوبی به خودرو داده است.

بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف

گذشته از این، طراحی بدون نقص رکاب خودرو که بر گرفته از فیات "پونتو" (Punto) است و به طور مشترک با کمپانی جنرال موتورز در خودروی "واکس هال" (Vauxhall Corsa) نیز مورد استفاده قرار گرفته است، چهره "میتو" را متفاوت تر کرده است. این مدل از آلفا با امکاناتی از قبیل رنگ نقره ای مات برای آینه های جانبی، چراغ های جلو و عقب، شیشه تیره چراغ جلو، رینگ های 17 اینچی آلیاژی و کالیپر ترمز قرمز رنگ عرضه می شود.

 

طراحی داخلی

بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف

کمپانی آلفا تلاش قابل توجهی برای ارتقای کیفیت طراحی داخلی و خارجی این خودرو انجام داده است. داشبورد دو تکه این خودرو با نوارهایی از فیبرکربن، مزیتی است که این امکان را به شما می دهد تا بتوانید رنگ داشبورد را بین قرمز و آبی انتخاب کنید. این آپشن علاوه بر ظاهر خوب، بازار بهتری را نیز پیش روی "میتو" قرار داده است. با وجود این، کیفیت طراحی خارجی این خودرو در مقایسه با طراحی داخلی بهتر است. رانندگی با آلفا میتو کلاورلیف بسیار راحت است و صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع و غربیلک فرمان به گونه ای طراحی شده اند که بیش ترین آسایش را برای راننده به ارمغان آورده اند.

بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف

با وجود این، فضای صندلی عقب خودرو چندان مناسب نیست و دو نفر با قد 180 سانتی متر به سختی در آن جا جای می گیرند؛ به همین دلیل، سرنشینان عقب در مسیرهای طولانی خیلی راحت نخواهند بود. ظرفیت صندوق عقب این خودرو معادل 270 لیتر می باشد  که در مقایسه با مینی کوپر S، در حدود 100 لیتر بیش تر است؛ اما این رقم در مقایسه با " فورد فیستا" و "رنو کلیو کاپ" ظرفیت کم تری دارد. 

بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف

اگرچه "کلاورلیف" با دیگر مدل های میتو از نظر ظاهری تفاوت چندانی ندارد، اما گیربکس آن تعداد دنده های بیش تری دارد. گفتنی است، روکش اسپرت صندلی ها بسیار شبیه به مدل آلفا Veloce است و آرم آلفا بر روی فرمان از دیگر نشانه هایی است که در این خودرو دیده می شود.

 

عملکرد

بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف

وجود سیستم "مکش هوای چندمنظوره" و موتور مجهز به توربوشارژر در این خودرو باعث شده است سرعت افزایش و در عین حال میزان مصرف سوخت کاهش یابد. فن آوری  "مکش هوای چندمنظوره" این امکان را به راننده می دهد تا با سرعت 48 کیلومتر بر ساعت و در دور موتورهای حدود 1000 دور بر دقیقه، رانندگی راحتی را در مسیرهای شهری تجربه کند. گفتنی است، وجود این فن آوری در این دسته از خودروها، کمپانی آلفا را از دیگر شرکت ها متمایز کرده است. متاسفانه سیستم DNA موجود در این "میتو"، عملکرد موتور آن را تحت تاثیر قرار داده است. جوی استیک از جمله آپشن هایی است که امکان انتخاب سه حالت پویا (Dynamicعادی (Normal)، و آب و هوای بد (All-Weather) را برای راننده فراهم آورده است. در هر یک از این حالت ها، فرمان الکتریکی، کمک فنرها، دریچه گاز، سیستم کنترل کشش، و توربوشارژر (در مدل های مجهز به توربوشارژر) از جمله بخش هایی هستند که تنظیمات آن ها تغییر می کند. اسفنجی بودن دریچه گاز این مدل از آلفارومئو در حالت عادی سبب می شود که موتور خودرو پس از طی مسافت طولانی گرم شود. در حالت پویا، این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است. شایان ذکر است، وجود دسته دنده کوچک  همراه با گیربکس 6 سرعته در خودروی آلفارومئو میتو کلاورلیف، تجربه رانندگی بهتری را در مقایسه با گیربکس 5 سرعته مدل های دیگر برای راننده فراهم می آورد.

 

هندلینگ

بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف

اگرچه اغلب مدل های آلفا میتو کلاورلیف از نظر فیزیکی در کلاس استاندارد جای نمی گیرند و در برخی موارد اشکالاتی وجود دارد، اما قدرت این خودرو در هنگام رانندگی از نقاط قوت آن است. از نقاط ضعف این مدل از آلفا میتو می توان به مواردی اعم از عملکرد نامناسب کمک فنرها در سرعت های بالا و عملکرد نامناسب فرمان در حالت های پویا و عادی اشاره کرد. مدل کلاورلیف که یکی از بهترین مدل های میتو به شمار می رود، توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده است. حالت اسپرت حتی در مسیرهای شهری نیز بر حالت عادی برتری دارد.  اگرچه خودرو در حالت عادی عملکرد بهتری دارد اما نرمی بیش از حد سیستم تعلیق، کیفیت رانندگی را تحت تاثیر قرار داده است. سواری کلاورلیف از مدل های دیگر میتو بسیار راحت تر است؛ با وجود این، اگرچه حرکت نرم فرمان این امکان را به راننده می دهد تا عملکرد بهتری سر پیچ های تند داشته باشد، اما تغییر خاصی در عملکرد فرمان پس از انتخاب حالت های مختلف رانندگی دیده نمی شود. لازم به ذکر است، قسمت جلوی مدل های مجهز به سیستم "مکش هوای چندمنظوره" در حدود 10 درصد سبک تر از مدل های مجهز به موتور چهار سیلندر خطی معمولی است.

 

قیمت و مصرف سوخت آلفارومئو میتو

بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف

با در نظر گرفتن قیمت های پایه خودروهای مینی، آلفا میتو به عنوان یک هاچ بک کوچک می تواند در جایگاه ویژه ای قرار بگیرد. مصرف سوخت موتورهای مجهز به سیستم "مکش هوای چندمنظوره" همانند موتورهای دیزلی بسیار کم است و به همین دلیل از پرداخت هرگونه عوارض جاده ای از جمله London Congestion Charge معاف می باشد و از این نظر بر دیگر رقبای خود از جمله آئودی A1، مینی و سیتروئن DS3 برتری دارد. با توجه به ارزیابی های انجام شده، مصرف سوخت این خودرو در بزرگراه ها و حتی جاده های با کیفیت پایین ‍ به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی در حدود 9 لیتر تخمین زده شده است. به دلیل خدمات ارائه شده از سوی کمپانی سازنده در 29,000 کیلومتر نخست، قیمت های پایه این خودرو افزایش پیدا کرده است.بدنه تمام مدل های آلفا آلیاژی بوده و همگی به سیستم تهویه هوا مجهز هستند و به دلیل ایمنی بالا، موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه استاندارد و ایمنی اروپا شده اند. اگرچه از نظر قیمت، مینی کوپر S با میتو کلاورلیف رقابت می کند، اما میتو از نظر اندازه، تجهیزات، و مصرف سوخت، گزینه بهتری است. از آن جا که در خودروهای مینی، اندازه، عملکرد، وجذابیت ظاهری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، آلفارومئو میتو در مسیر دست یابی به موفقیت با مشکلات بسیاری روبرو خواهد شد. با وجود پلت فرم"کورسا/پانتو"، موتور مجهز به سیستم "مکش هوای چندمنظوره"، و طراحی بدون نقص، جدید، و کاربردی، احتمال موفقیت این خودرو بسیار زیاد است. تنظیمات نامناسب کمک فنرها و فرمان از جمله نواقص اصلی این مدل می باشند که بر عملکرد کلی خودرو تاثیر منفی می گذارند. گفتنی است، مدل کلاورلیف، به دلیل داشتن موتور مجهز به سیستم "مکش هوای چندمنظوره"، فرمان نرم تر، و هندلینگ بهتر در مقایسه با دیگر مدل های میتو، عملکرد ایده آل تری را از خود به نمایش می گذارد. هم چنین، فن آوری های پیشرفته، تجهیزات مناسب، ظاهری زیبا، و مصرف سوخت کم از دیگر دلایلی است که قدرت خرید این خودرو را بیش تر کرده است.

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه توییتر 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی آلفارومئو میتو کلاورلیف


منبع

Autocar

برچسب : میتو , کلاورلیف , آلفارومئو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند دی ماه : سلام امروز تماس گرفتم سوال کردم تا چه روزی فاکتور کردید. گفتن تا ۲۵/ ۱ گفتم من که ۲۷ / ۱ تکمیل وجه کردم کی فاکتور میکنید میگه آخر برج تماس بگیر. میگه سهند کم داریم بخاطر همین فاکتور نمیکنیم
محمد-:::::::: : نه بابا فکر نکنم حتی ماهایی که تو اردیبهشت تبدیل به gl زدیم فاکتور نشدیم
فرزاد احمدی : ۱۷ تیر تشریف بیارید بخدا قسم کوتاهی بکنید خبری از شاهین نیست تا جواب نگرفتید تا شب هم شده بمونید تا آبروی این شرکت دزد بره
فرزاد احمدی : تجمع تجمع تجمع تجمع تجمع تجمع تجمع ۱۷تیر ساعت ۹صبح
شاهین جی ال : خداویکیلی هر وقت تجمع کردم عصر همون روز نتیجه داده،یا دعوتنامه فرستادن یا تکمیل وجه،وجدانن هر کی میتونه بیاد،
تجمع : تاریخ تجمع سشنبه ۱۷ تیر ماه صبح ساعت ۹
سایپا بی همه چیز : دوستان بخاطر رضای خدا 17تیر ماه ساعت 9 صبح تشریف بیارید الان 8ماه شاهین جی تحویل نگرفتیم بخدا اگه تجمع نکنیم تا برج 7 خبری شاهین نیست
ali s3 : مرحله بیمه وقتی زرد هست یعنی اون مرحله انجام شده. اصلا به نوشته بالا که مرحله سبز یعنی انجام شده، توجه نکنید بعد از بیمه مرحله پلاک هست، شما الان تو نوبت پلاک هستید که زیاد طول نمیکشه، و پایین پروفایلتون تو قسمت پلاک ، شماره پلاک اختصاصی بهتون نوشته میشه
محمد x5 : سلام دوستان من خرداد x5 ثبتنام کردم برای تحویل آذر پرداخت ۲ مرحله چندتا سوال داشتم اگه دوستان کسی اطلاعی داشته باشه ممنون میشم اول اینکه کسی میدونه تحویل آذر برا من زده پرداخت مرحله دومش حدودا کی میشه و دوم اینکه جدیدا کسی انصراف داده و میدونه چند روز بعد پولتو میدن
اکبری : بله انروز از نمایندگی زنگ زدن گفتند روز دوشنبه بریم تحویل بگیریم . انشالله قسمت همه دوستان بشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا تحویل 18 خرداد طرح مادران : شبانه روز دارم سایت کاستومر رو چک میکنم و فاکتور نشده، اعصابم داغونه
رانا تحویل 18 خرداد طرح مادران : شما تحویل 90 روزه بودید؟؟؟ من 18 خردادم ولی فاکتور نشدم
ایکس 33 اتومات : سلام چ تاریخی هستید
توحید : برامن مشکلی نیس بزار ندن خودشون ضرر میکنن هرچقدر بمونه دیر کرد میدن خودشون جریمه میشن بعد از واریز پول نوشته تا یک ماه ماشی و تحویل میدیم اگه ندن باید جریمه بدن
پانا207 : ای کانال جهت اطلاع رسانی هست پس لطفا کسانی که فاکتور میشن ی ردیف قرارداد ی توضیح بدن که بقیه هم بدونن کجای ماجرا هست لطفا این لطف رو کنید ایران خودرو که ب چپش نیس اطلاع رسانی اصلا ندارع پس خودمون هوا همو داشته باشیم
پانا207 : سلام منم 16خرداد تحویلم ولی فاکتور نشدم میشه ردیف قرارداد رو 5رقم اول یا شش رقم اولشو لطفا بزارید ممنون میشم ببینم چند نفر دیگه جلو ما هست من امروز میشه 15م تاخیر دیگه
ساینا تبدیل به تک : سلام به نظر منم حقیقت نداره چون من 20 تبدیل زدم سخا همون روز دادم ولی فاکتور نشده .
Rs : ملت بدبخت زنگ بزنید وزارت صنعت شکایت کنید من شکایت کردم باید نصف گرانی را بگیرن و سود مشارکت طبق بخشنامه بپردازند سود مشارکت بالا کشیدن
سعید : 2شنبه 16 تیر ساعت 10 صبح، تهران کیلومتر11 جاده مخصوص(بزرگراه شهید لشگری).همه بیاید دوست و اشنام دارین بیارید تعداد زیاد بشه دوستان من تهرانم هر تاریخی بگید میام. ولی فقط تاریخ و روز دقیق مشخص کنید. یکی میگه 2شنبه یکی 3شنبه تا... . باید یه زمان بریم که تعدا زیاد بشه و جواب بگیریم. نندازید واسه اخر هفته.همین 2شنبه سریع بعده عاشورا. خدایی نکرده باز جنگی نشه و ...
سعید : اینا همون نفوذی های سایپا هستن. فقط میان جو بدن. با بچه که صحبت نمیکنه که یک روزه فاکتور بشه و تحویل بگیره