رنو تلیسمان؛ فناوری فرمول یک رنو دراختیار شما

 

رنو تلیسمان فرمول یک

 
رنو بیش از چهل سال سابقه حضور در رقابت‌های فرمول یک را به عنوان بالاترین سطح از رقابت‌های اتومبیل‌رانی دارد و عناوین قهرمانی متعددی را در این رقابتها به‌دست آورده است.
این اما همه ماجرای رنو در فرمول یک نیست چراکه رنو از دانش به‌دست آمده در این رقابتها برای بهبود عملکرد خودروهای شهری خود استفاده می‌کند و در این میان رنو تلیسمان را می‌توان نمادی از جدیدترین فناوری‌های رنو دانست، خودرویی که با همراهی تیم مهندسی فرمول یک رنو توسعه پیدا کرده است تا توان این شرکت را به رخ رقبا بکشد.
 
رنو برای نخستین بار در سال ۱۹۷۷ به رقابت‌های فرمول یک وارد شد. از آن زمان با کسب دو عنوان قهرمانی فصل، ۳۵ عنوان قهرمانی در مسابقات و کسب ۵۱ پول‌پوزیشن، یکی از قدیمی‌ترین و موفق‌ترین تیم‌های مسابقات است.  دانش بالای مهندسی رنو در تولید موتور خودروهای فرمول یک باعث شده این شرکت تامین موتور بسیاری از تیم‌های فرمول یک در تاریخ این مسابقات را نیز بر عهده بگیرد تا جایی که تیم ردبول هر ۴ قهرمانی پیاپی‌اش را با موتورهای رنو به دست آورده است و تیم ویلیامز نیز ۵ قهرمانی از ۹ قهرمانی‌اش با موتورهای تولید شده توسط رنو بوده است.
 
این دانش بزرگ البته تنها محدود به مسابقات فرمول یک نیست و رنو از همین توان فنی برای توسعه خودروهای شهری خود نیز استفاده می‌کند و شاید رنو تلیسمان، سدان محبوب رنو بهترین مثال در این زمینه باشد.
 
رنو برای طراحی موتور این خودرو همان مسیری را طی کرد که در موتور خودروهای فرمول یک استفاده می‌شود؛ کاهش حجم موتور و افزایش توان با نصب توربوشارژر. با کاهش حجم موتور می‌توان مصرف سوخت را در رانندگی‌های شهری کاهش داد اما هرگاه به توان موتور نیاز داشته باشید (مانند راننده فرمول یک رنو که می‌خواهد رقبا را پشت سر بگذارد) کافی است پدال گاز را فشار دهید تا توربوشارژر با قدرت وارد مدارد شود و ۱۹۰ اسب بخار قدرت را در اختیارتان بگذارد، توانی بالاتر از موتورهای ۲.۴ لیتری و بالاتر از رقبای تلیسمان.
 
فناوری توربوشارژر از سوی رنو در آزمون سخت خودروهای فرمول یک بارها و بارها مورد استفاده و بررسی قرار گرفت تا سرانجام توانست مجوز نصب روی خودروهای شهری را دریافت کند و به این ترتیب کارآیی و دوام آن از سوی رنو تضمین شده است.
 
موتور فرمول یک رنو چیزهای بیشتری هم به رنو تلیسمان ارائه کرده که مهم‌ترین آن بهره‌گیری از فناوری جدید برای کاهش اصطکاک قطعات متحرک موتور است. این فناوری با بهره‌گیری از پوشش ویژه‌ای روی جداره سیلندر و پیستون، باعث کاهش سایش آن‌ها می‌شود که در نهایت می‌تواند مصرف سوخت موتورهای رنو را تا ۲۰ درصد کاهش دهد.
 
رنو سال‌ها این فناوری پیچیده را در موتورهای فرمول یک خود استفاده و بررسی کرده و اکنون نسل جدید موتورهای این شرکت و به طور مشخص موتور رنو تلیسمان از آن بهره‌مند شده‌اند.
 
فناوری فرمول یک رنو در کنار بیش از یک قرن تجربه تولید خودرو در این شرکت باعث شده توان، کیفیت و دوام محصولات رنو تضمین شده باشد.
 
 

منبع

مهر


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , رنو تلیسمان , تلیزمان , فرمول یک , تکنولوژی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا سفیددستی : دوستان تاخیر چند روز بنظرتون
ستاره : من امروز زنگ زدم سایپا پرسیدم میگه تازه دارن ۲۹ مرداد رو فاکتور میکنن پس اینا که میگن فاکتور شدن دروغ میگن ؟ من خودم ۳۱ مردادم فاکتور نشدم😒
J4 اصفهان : لطفا به روابط عمومی صدا و سیما ۱۶۲ تماس بگیرید
مسعود مهجور نجم ابادی : برای من هم پیام نیومد رفتم شرکت سایپا گفتن برو پول جور کن ماشین شاهین هست چند یک سال ونیم هست نوشتم. هر چی داشتم فروختم آمدم بزنم درگاه از قبل بسته بودن رفتم صنعت معدن بازرسی شکایت کردم. انشالا ریس شرکت سایپا تاوان سنگینی باید بدهی. شک نکن
احسان : سلام دوست عزیز برو نمایندگی ببین پروندت نقص نداره...مثلا کد ملیتو چک کن سخا رو چک کن شماره حساب واریزی و اینکه پلاک ب اسمت نباشه چک کن...برگ سخا خیلی مهمه
مسعود مهجور نجم ابادی : پیام برای من نیامده بود رفتم سایپا گفتن برو پول بریز تا ظهر هر چی داشتم فروختم خواستم بزنم درگاه بسته بودن دیگه هیچ پوچ ریس شرکت سایپا به خدا واگزارت میکنم انشالا جواب ماهارو. بایید تاوان بدی شک نکن. چون بازرسی صنعت معدن رفتم شکایت زدم
احسان : سلام معمولا واریزی های دو مرحله ای یک ماه قبل از تحویل
تارا دستی : مبارک باشه شما کیی واریز وجهه داشتین؟!
J4سفید،اردیبهشت : سلام. ۱۸ اردیبهشت ثبت‌نام ۵ آبان شاسی حدود ۷ آذر کارت ماشین رسید امروز زنگ زدن که فردا خودرو رو تحویل بگیرم(که خب چون نیستم، هماهنگ کردم هفته اینده) تحویل ۶۰ روزه رو ۴ ماه و ۲۰ روز انجام دادن . یک نکته تو قرارداد نوشته تاخیر بابت پلاک و پست از تعهد شرکت خارجه(تاریخ پلاک و تحویل به پست که مشخصه) پس تاخیر بابت بارگیری رو هم تو شکایاتتون لحاظ کنید. فقط بر اساس تاریخ شاسی نباشه.
احسان x5 : سللم من با سه ماه تاخیر گرفتم برای شکایت از کجا شروع کنم بی زحمت راهنمایی کنین
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : چطور پذیرش من 480تا زودتر ازشماست فاکتور نشده
ایمان : شما دعوتنامه براتون اومده
اریزو 6 پرو : دوستان کسی خبر داره امروز مج‌وز اریزو 6صادر شده یا نه
یاسر : باید سخا رو عوض کنی تا پلاک بشه سخا شهر دیگه بده
مجید : به محض فاکتور شدن خودرو وام چند روزه واریز می شود به شرطی که ضامن و شما بدهی و برگشتی نداشته باشبد
محمد : سلام برامن پیام آمده ماشین تخصیص شده بزودی تحویل داده میشه چندروز طول میکشه برسه دستم
رانا : دوستان من تهرانم 17 مهر بودم تحویل گرفتم امروز ایشالا همگی زودتر بگیرید
مملی : چشم ،زودتر میگفتی
مانیتور خاموش : مطمئنید روشن نشدن مانیتور از هوای سرد است؟ چون هم دوربین دنده عقب نشون نمیده و هم مالتی مدیا کار نمیکنه. یک لحظه که سرباطری جدا بشه درست میشه. همیشه هم اینجور نیست و گاهی روشن میشه. تا الاتن نفهمیدم چشه.
مجید : واقعا خوش به حالتون منم 4 مهر ثبت نام کردم 18 مهر پذیرش شدم ولی هنوز فاکتور نشده 😔😔😔😔😔😔