پس از امضای برجام، شاهد ابراز تمایل تعداد زیادی از خودروسازان معتبر دنیا برای ورود به بازار ایران هستیم و در این بین فرانسوی ها به عنوان شرکای قدیمی صنعت خودرو ایران گوی سبقت را از دیگر رقبا ربوده و بدون اتلاف وقت، قراردادهای خود با شرکای ایرانی را امضا کردند. ورود رنو تلیسمان در ماه های اخیر را می توان به عنوان نخستین برگ برنده فرانسوی ها در مقابل رقبای آسیایی برشمرد که موفقیت تلیسمان باعث شد تا دیگر رقبای آسیایی برشمرد که موفقیت تلیسمان باعث شد تا دیگر خودروسازان فرانسوی نیز به تدریج نمایندگان خود در سگمنت سدان های نیمه لوکس را راهی بازار کشور کنند، هم اکنون ورود پژو 508 قطعی شده و به احتمال قوی اوایل سال 1396، شاهد حضور آن در بازار کشور هستیم و احتمال عرضه سیتروئن C6 می پردازیم.
[1396/02/17 17:00]
رنو و بهطورکلی فرانسویها هیچگاه در بازار سدانهای بزرگ موفقیت چندانی نداشتند اما با ورود تلیسمان به دنیای رنو، ورق کاملاً برگشته است تا جایی که این سدان خوشتراش به یکی از پرفروشترینها در کلاس خود در اروپا بدل شده است. در ایران هم با ورود تلیسمان شاهد تحولی در محصولات رنو بودیم و این خودرو به یکی از محبوبترین سدانهای بازار تبدیل شده است. در سوی دیگر این مقایسه هیوندای سوناتا را داریم، خودرویی که در دو نسل قبلی بهطور پیوسته یکی از پرفروشترین سدانهای بازار کشور بوده و هرچند فروش نسل فعلیاش با نوساناتی همراه شد اما هنوز هم یکی از محبوبترینهای بازار است. در این بخش این دو سدان را رو در روی یکدیگر قرار دادهایم تا ببینیم فرانسویها چه خودرویی برای جدال با شرقیها را عرضه کردهاند.
[1396/06/14 15:00]
رنو بیش از چهل سال سابقه حضور در رقابتهای فرمول یک را به عنوان بالاترین سطح از رقابتهای اتومبیلرانی دارد و عناوین قهرمانی متعددی را در این رقابتها بهدست آورده است.
این اما همه ماجرای رنو در فرمول یک نیست چراکه رنو از دانش بهدست آمده در این رقابتها برای بهبود عملکرد خودروهای شهری خود استفاده میکند و در این میان رنو تلیسمان را میتوان نمادی از جدیدترین فناوریهای رنو دانست، خودرویی که با همراهی تیم مهندسی فرمول یک رنو توسعه پیدا کرده است تا توان این شرکت را به رخ رقبا بکشد.
[1396/09/12 11:00]