خودروسازان ایرانی مونتاژکار شرکت های چینی شده‌اند!

 

مشکلات صنعت خودرو از کجا آب می خورد؟

 
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه خودروسازان داخلی مونتاژکار چینی‌ها شده‌اند، گفت: برنامه جدی برای خدمات پس از فروش مناسب محصولات چینی در ایران وجود ندارد.
 
ابوالفضل خلخالی، در رابطه با نحوه همکاری خودروسازان داخلی با خودروسازان چینی در فضای پسابرجام، اظهار کرد: در فضای مثبت ایجاد شده در پسابرجام باید با خودروسازان چینی تعامل و همکاری مناسبی وجود داشته باشد زیرا چینی‌ها در صنعت خودروسازی رشد بسیار زیادی را به ثبت رسانده‌اند و شرکت‌های ایرانی می‌توانند از دانش فنی و تکنولوژی آن‌ها بهره‌مند شوند. 
 
وی با بیان اینکه انتقال دانش فنی از شرق به ایران خواهد رسید، تأکید کرد: نکته مهم آن است که نحوه فعالیت و همکاری با طرف چینی کاملاً مشخص شود و برنامه مدون و قابل اتکایی در زمینه فعالیت با شرکت‌های چینی ترسیم شود که در حال حاضر همکاری با شرکت‌های خودروساز چینی بدون هیچگونه هدف و برنامه‌ریزی مناسبی صورت می‌گیرد. 
 
او یادآور شد: در سطح بین‌المللی روال فعالیت خودروسازان جهانی اینگونه است که طراحی محصول در کشور مادر صورت می‌گیرد و مونتاژ محصول با توجه به‌صرفه اقتصادی در کشور چین انجام می‌شود اما روند فعالیت در ایران کاملاً عکس روند جهانی است. 
 
این کارشناس صنعت خودرو خاطرنشان کرد: در صنعت خودروسازی ایران، زمانی که جوینت ونچری با شرکت‌های چینی ایجاد می‌شود، طرف ایرانی تنها به مونتاژ محصول می‌پردازد و تأکیدی بر انتقال دانش فنی و تولید محصول مشترک از سوی طرف ایرانی وجود ندارد. ضمن اینکه برنامه جدی نیز برای خدمات پس از فروش مناسب محصولات چینی وجود ندارد. 
 
وی با بیان اینکه در مجموع می‌توان گفت ارتباط با چینی‌ها بسیار مناسب است اما این ارتباط نیاز به برنامه‌ریزی مناسب دارد، یادآور شد: در سطح کلان و سیاست‌گذاری صنعت خودرو باید برنامه فعالیت خودروسازان در سطح بین‌المللی تدوین شود. 
 
خلخالی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعرفه واردات قطعات خودرو به‌گونه‌ای است که شرکت‌های چینی محصولات خود را به‌صورت CKD به ایران وارد می‌کنند که باید این موضوع به‌گونه‌ای مدیریت شود که شرکت‌های داخلی تنها مونتاژکار چینی‌ها نشوند و بهترین منفعت از فعالیت با چینی‌ها برای شرکت‌های ایرانی حاصل شود.
 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , مونتاژکار , ماشین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

فرهاد
0

حودرو سازهای ایرانی کی مونتاژکار نبودند؟؟؟
13:24  1396/09/16
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
6

لابد اینم میخوان بگن تقصیر امریکا و استکبار جهانیه.
کاش برای یک بار هم که شده میگفتن ما بلد نیستیم بهتر از این مدیریت کنیم و باعث این فجایع شدیم.
13:40  1396/09/15
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتوماتیک 90 روزه دی 402 : بله، دوستانی بودن که قبلا گرفتن. مثل اینکه حدود یکی دوماه طول می کشه
شاهین اتوماتیک 90 روزه دی 402 : سلام، اینجوری که من از طریق یه ویس توی یکی از گروه ها شنیدم، تولید شاهین اتوماتیک به خاطر ایراد نرم افزاری گیربکس قطره چکانی شده ولی تولید شاهین G و GL مثل قبل ادامه داره. و سایپا داره روی ایراد نرم افزاری کار می کنه.
هفته چهارم اسفند : دوستان باز دعوتنامه پیشنهادی تمدید کردن اما تا آخرین لحظه ما جز ماشین خودمون چیزی نخواهیم گرفت و کوتاه نیاین فقط پیگیر باشین به هر جا که تونستین زنگ بزنین تا این بی شرف ها ماشین بدن
سانیا : بنظرتون اطلس تولید انبوه بشه قیمتش میرسه به ۵۲۰ ۵۳۰ ؟
J4 : چ ماشینی؟ احتمالا همین روزاس ک تحویلت بدن
امیررضا : شما از سامانه یکپارچه ثبتنام کردید؟
تارا : وقتی تاریخ پرونده تغییر کنه یعن میخواید فاکتور بشید
اطلس بهمن : سلام چرا فاکتور نمیکنن کسی خبری داره اخه تو سال جدید اصلان فاکتور نکردن تا امروز حتما جریانی هست لطفا کسی خبر داره مارا هم در جریان بزاره سپاس
سعید8 : نمونه ش همین مدیران خودرو که از همه گرون فروش تره و x55 پرو هم که گندکاری جدیدشونه. فروش اقساطی هم متوقف کرده تا قیمت بره بالا
امیر j7 تهران : من هم شکایت ثبت کردم. حداقل کار ممکن هست. هرچند تو این خراب شده اگر نظارت و رسیدگی بود اینا این کارو با مردم نمیکردن.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی رانا پااییز : من واریز کردم 457 دراومد برام تحویل خرداد
شرکت کنید : تنظیم شکایت همگانی متقاضیان پارس زمستان 402////مکان ؛؛؛تهران بزرگراه ستاری بلوار شهید مخبری نبش خیابان ایران زمین دیوان عدالت اداری کل کشور ساعت 9صبح
رضا : دروغ نزن،کاملامعلومه جمله بندیت سرکاریه،بهاروندن برن سراغ تابستون؟ به خاطر تجمع قراره ندن؟😡
پارس ای ال ایکس : دوستان ببخشید یه سئوال... از زمانی میزنه پلاک گذاری شد چند روز طول میکشه تحویل بدن..؟؟
207 اتو تکمیل 28 آذر : 207 اتومات تحویل دی و 207 اتومات رضا دی،که تاریخ تکمیل وجهتون 22 و 23 آذر بود، شما هم انشالا فاکتور شدین؟
اکبر موعد 30 بهمن : داداش من به حسابت نمیریزن باید از نمایندگی پیگیر باشی بهت حواله میدن ببری بانک پول بگیری دنبالش نری بهت زنگ نمیزنن
حبیبی : ارتقا یافته ها کلا فراموش شدند خیلی وقته فاکتور نمیشن چه اتومات و چه دستی
نمایندگی : چقدرساده هستین قیمت قبل چیه بعدازعید یه دونه پارس باقیمت قبل فاکتورنشده خیالت راحت به این چرت وپرتا گوش نکن
سورن جدید ، تحویل 11 فروردین : سلام ، خداروشکر همین الان فاکتور شدم ، تحویل 11 فروردین شماره قرارداد 14530316 ، امیدوارم این حال خوب شامل شما هم بشه
علی : والا ما که 2بهمن رانا پلاس 180واریز کردیم دیگه فعلا خبری نشده تو قرارداد نوشته تحویل4مرداد از واریز دوم خبری نیست فعلا