خودروی برقی بی وای دی E6، آلودگی صفر مطلق!

 

آزمایش خودروی برقی بی وای دی E6، آلودگی صفر مطلق!

بحران در کلانشهر ها به شکل های گوناگون خود را نشان می دهد. گاهی این بحران در یک زمینه غیر عمومی و در یک مجموعه به وجود می آید که تنها به جمع محدودی آسیب می رساند و طبعات آن همه گیر نیست. اما گاهی اوقات عکس این ماجرا اتفاق می افتد و بحران عمومی تر شده و مضرات آن پای گناهکار و بی گناه ، هر دو را خواهد گرفت.

 

آلودگی هوا که در شهر تهران تبدیل به معضل همیشگی و مزمن شده ، از آغاز فصل سرما به شکلی شدید تر خود را نشان داده و چند روز پیاپی تهران و چند شهر اصلی دیگر ایران نیز شاهد خوش گذرانی ذرات معلق آلاینده در ریه موجودات زنده شهرنشین و در صدر آن ها ، آدمیزاد بوده ایم.

 

در این سال ها تغییرات چندانی شامل بهبود این اوضاع نشده و برخلاف جریان جهانی که راه های گوناگونی را هر سال برای کم کردن این آلایندگی ارائه می کنند ، در ایران هنوز به روش های قدیمی با آلودگی مبارزه می شود و گاها مبارزه نمی شود و اگر از دام پراید جان سالم به در ببریم ، از آلودگی نمی توان بدون آسیب فرار کرد.

 

حال قرار است با هم یکی از چندین روشی را که در دنیا در حال همه گیر شدن است بررسی کنیم و با توجه به تخصص این رسانه ، این روش استفاده از خودرو های تمام الکتریکی یا همان EV ها است. چند سالی است که ورود خودرو های هیبریدی به ایران قوت گرفته و ایرانیان رفته رفته به فواید خودرو های هیبرید پی می برند. اما این سوا مطرح می شود که خودرو های برقی نیز در صورت عرضه در کشورمان ، مورد استقبال خواهند گرفت یا خیر؟

آزمایش خودروی برقی بی وای دی E6، آلودگی صفر مطلق!

شرکت کارمانیا در تابستان سال جاری و با آغاز تست نخستین اتوبوس برقی در ایران به نوعی پیشگام در شناسایی و ایجاد پیش زمینه بازار وسایل نقلیه برقی در ایران شناخته می شود و حال در اوج آلودگی چند روزه تهران فرصتی را به وجود آورد تا خبرنگاران رسانه های تخصصی در یکی از آلوده ترین نقاط تهران یعنی پارک جنگلی چیتگر ، نسخه سواری BYD E6 را آزمایش کنند.

 

آزمایش خودروی برقی بی وای دی E6، آلودگی صفر مطلق!

این خودروی تمام برقی به نوعی حد فاصل یک کراس اوور و یک MPV است. با ارتفاع مناسبی که از سطح زمین دارد و لاستیک های نسبتا مرتفع ، سواری نرمی را به راننده منتقل می دهد و نکته نخست را در همین اول ماجرا باید عنوان کرد.

 

خودرو های برقی به صورتی شگفت انگیز بی صدا هستند و علاوه بر کاهش آلایندگی هوا ، در کاهش آلایندگی صوتی شهر هایی شلوغ مانند تهران نیز تاثیر مستقیم خواهد گذاشت. کارشناسان کارمانیا با احتساب قیمت برق در کشورمان ، هزینه شارژ کامل این خودرو را کمتر از 5000 تومان محاسبه کردند و با یک بار شارژ ، خودروی E6 می تواند 400 کیلومتر مسافت را طی کند که همین مقدار طی مسافت با خودروی بنزینی چیزی حدود 10 برابر هزینه روی دست مالک می گذارد.

 

آزمایش خودروی برقی بی وای دی E6، آلودگی صفر مطلق!

طرفداران خودرو های سریع و رانندگانی که هیجان را دوست دارند شاید از شنیدن نام خودروی برقی ناامید شوند ، اما E6 با وجود گشتاور 400 نیوتون متری ، شتابی فوق العاده و دور از انتظار ( در سگمنتی که قرار دارد ) را به راننده و به خصوص سرنشینان نشان می دهد و تمام معادلات از پیش تعیین شده به هم می خورد. در کل شاید بتوان E6 و خودرو های برقی را یکی از راهکار های موثری دانست که چندین سال تکنولوژی آن در حال تست شدن و جواب پس دادن بوده و حالا می توان با اطمینان کامل به آن روی آورد.

 

البته هدف کارمانیا بیشتر استفاده از این خودرو در ناوگان حمل و نقل عمومی در فاز اول است و با توجه به جادار بودن و امکانات مناسب این خودرو می تواند از پس وظیفه ای که در آینده احتمالا روی دوشش می نهند ، به خوبی برآید و ما نیز بتوانیم پا به پای راهکار جهانی ، تلاشی در جهت سالم نگه داشتن خود ، عزیزان و نسل های آینده خود داشته باشیم و وظیفه را به خوبی انجام دهیم.

آزمایش خودروی برقی بی وای دی E6، آلودگی صفر مطلق!

از امکانات رفاهی و تجهیزات فنی این محصول می‌توان به یک اسپویلر سقفی هم رنگ بدنه، سیستم عیب یاب اتوماتیک خودرو، استفاده از نیروی ترمز جهت شارژ باطری، مدیریت توزیع یکنواخت ولتاژ باطری، چراغ راهنما مجهز به رفلکتور، چراغ‌های روشنایی مخصوص روز، چراغ‌های هالوژن جلو، سیستم کنترل مقدار شارژ روزانه، صفحه نشانگر سیستم ترمز و شارژ باطری‌ها، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کلید هوشمند، ترمز دستی برقی، فرمان هیدرولیکی/ برقی، دنده الکتریکی، رینگ‌های آلومینیومی 17 اینچی، آینه‌های جانبی برقی به همراه گرمکن، سیستم مالتی مدیا با صفحه لمسی، صندلی‌های چرمی، پدال‌های گاز الکترونیکی، سردنده شبرنگ، فرمان تمام چرم و خروجی برق 12 ولت اشاره کرد.

آزمایش خودروی برقی بی وای دی E6، آلودگی صفر مطلق!

کارمانیا برای این خودرو 8 سال گارانتی در نظر گرفته،با توجه به اینکه این خودرو نیازی به تعویض روغن ندارد هزینه نگهداری آن بسیار پایین خواهد بود.

بی وای دی یکی از پیشگامان خودروهای پاک برقی در جهان است و در کشورهای اروپایی نیز توانسته برای خود بازار مناسبی را بیابد به نحویکه شهرداری لندن در حال تعویض اتوبوس های قدیمی خود با نمونه های برقی شرکت بی وای دی است که نشان دهنده اطمینان بالا به این برند در قلب اروپا بوده است.امید است با حمایت بیشتر از خودروهای برقی در ایران نیز شاهد تردد این نوع خودروها باشیم تا بتوانیم از مزایای بیشمار آنها که کمترین آن تنفس و هوای پاک است بهره مند شویم.

 
 
 
 

منبع

دنده6

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , سازگار با محیط زیست , خودروی برقی , ماشین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هاشم : داداش حالت خوبه؟ میخوای دیگه تا آخر عمر رنگ ماشین نبینی؟ کدوم آدم عاقلی ماشین زیر پاشو میفروشه بره از سایپای دزد پیش فروش بگیره؟!
تارا ۴۶۴۲ تیتانیوم : سلام به همه دوستان مام فاکتور شدیم تحویل ۱۸ دی انشالله برای همه زود فاکتور بشید.ممنونم از سایت 1car.ir
ساینا : سلام.کسی هست مرحله دوم زمستان باشه و پیامک ساینا براش آمده باشه،؟برامن هنوز نیامده فقط سهند پیامک آمده.
امید : ۱۴ آذر ثبت نام کردم ۱۹ اسفند شاسی شد ۲۰ اسفند بیمه ۲۲ پلاک تحویل که ندادن ماشینو ولی کارت ماشینمم اواخر فروردین اومد برگ سبزم هنوز صادر نشده . همکارای خودمم هم که مثل من ایکس ۵ نوشته بودن و همزمان با من ثبت نام کردند برگ سبزشون اومده ولی واسه من نیومده و پلیس من که میزنم میبینم که صادر نشده کسی میتونه راهنمایی کنه؟
S3 : چرا فکر میکنی کسانی که تحویل نگرفتن عید مسافرت نرفتن، خود من S3 رو هنوز تحویل نگرفتم ولی ۲۰۶ هم دارم عید باهاش رفتم مسافرت. مدل ۴۰۳ با ۴۰۲ همین الانش ۱۰۰ تومن فرق قیمتشه پس ارزشش رو داره سه چهارماه دیرتر بگیریش. بعدش اینجا همه بحث خودرو و ... میکنن بحث معنویات نمیکنن، من خودم به شخصه دنبال خسارت نمیرم ولی شما که مادیات برات مهم نیست رفتی
S3 aban : دوست عزیز آقای مسلم به جای طرفداری از شرکت به این فکر کن که هم وطنت از آبان پیاده مونده و تو خرید مایحتاج زندگیشم پیاده به مشکل خورده ، شرمنده زن و بچه اش هست
مسلم S3 : برگ سبز کمی دیرتر میاد، برای من کارت ماشین ۲/۳ اومد ولی سند برگ سبز ۲/۱۲ رسید در حالیکه هردو آنها ۱/۲۵ صادر شده بودن
پژی : سلام، آیا پرسیدین بعد از واریز پول چند تا پیامک باید بیاد و الان برای شما اومد یا نه؟
پلنگ : آره خیلیا نوشتن فروش حواله و اینا ولی دوستان اینا چه طور میتونن بفروشن مگه نمیگن سی درصد مالیات باید داده بشه؟
مشورت : دوستان من بعد از اینکه گفتن دیگه پیامک نمیاد از بازار ساینا ۹۹ خریدم ۳۳۰‌ میلیون آیا کار درستیه بفروشمش و ساینا تکمیل وجه کنم چون اولا بدون ماشین خیلی سختمه تا تحویل زمستان و دوم اینکه اگه افزایش قیمت کارخانه بخوره نمی تونم پولش جور کنم چون همین هم با گرفتن وام خریدم . نظر کارشناسی کسی داره بده ممنون میشم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ارسام : در جواب اسفند خوب هنوز 17 دی فاکتور نشده ما که تکمیل وجه 13 دی بودیم دیروز فاکتور شدیم
وحید دوگانه بهار 1403 : من چهار ماه قبل 150 گرم طلا مو فروختم و منتظر فراخوان هستم.این ویران خودرو هست ک خلف وعده کرده.سورن دوگانه تحویل بهار هستم.و باید چندین ماه قبل فراخوان واریز اولیه میداد.و برای اینکه پولم آماده باشه طلا ها مو فروختم.اونی که میخواد حواله رو بخره ،اگر مردش هستی شماره بزار تماس بگیرم ،150 گرم طلای منو بده ،منم حواله مو بنامت میکنم .وگرنه قصیده نگو
مهسا : سلام دوستان از کجا باید بدونم ماشینم در چه مرحله ای هست ؟تکمیل وجه کردم سخا هم انجام شده ،کجا باید برم یا به کی زنگ بزنم بفهمم فاکتور شده یا نه به 96550 هم زنگ میزنم کد ملی و شماره درخواست وارد میکنم میگه این مشخصات یافت نشد کسی اگه میدونه راهنمایی کنه لطفا 🙏🏽🙏🏽
اتومات : آره ما تحویل 11بهمن بودیم فاکتور شدالبته دوبار هم ثبت شکایت کردیم شایدبی تاثیرنبوده
Fx tehran : سلام برای منم واریز نمیکنه این بانک تایید لیزینگ من 10 اسفند بوده
مهسا : سلام به همه دوستان مخصوصاً آقا فرشید آف ایکس یه سوال داشتم ثبت نام ماشین من بنام فرد دیگری بوده و تمام مدارک بنام ایشون صادر شده بخوام بنام خودم بزنم شامل مالیات بر عایدی سرمایه میشه و هم مالیات نقل و انتقاجل...البته ایشون پول نداشت تکمیل وجه کنه من جای ایشون تکمیل وجه کردم تو نمایندگی مدیران خودرو
وحید : کی فاکتورشده بودی داداش
207جانبازان : سلام‌کسی‌هست‌دی‌واریزی‌15اسفند‌فاکتورشده‌باشه‌مال‌جانبازان‌تشکرازجوابتون
قلب پاره پاره : ما دیگه مرگمون رو بهار دوست داریم بااین کاری که ایران خودرو بی دین باهاشون کذد
پارس سفارشی : آقای رئیس جمهور لطفاً در انتخابات بعدی شرکت نکن چون هیچ کس به شما رای نخواهد داد با اون کابینه آن دروغگو.........