بررسی و تست فنی خودروی جدید پژو 2008

 

بررسی و تست فنی خودروی جدید پژو 2008

 
اوایل سال 1380 خودرویی کوچک و متفاوت از پژوی فرانسوی‌ها دل و هوش نسل جوان را برد. در آن سال‌ها نه خبری از وفور خودروهای چینی بود، نه اثری از ترافیک خودروهای چند صد میلیونی در خیابان‌ها و جاده‌ها کشور به چشم می خورد و شاید به همین دلیل پژو 206 تبدیل به یک خودروی کوچک و زیبا در چشم نسل جوان شد.
کره‌ای‌ها با ارائه طیف وسیعی از آپشن‌ها، آلمان‌ها با اتکا بر قدرت فنی و چینی‌ها با ارائه قیمت‌های به نسبت ارزان در بازار ایران در حال جذب مشتری هستند و لذا پژو هم که قصد ندارد سهم بازار خود را در خیابان‌ها و جادهای ایران از دست بدهد، تمرکز خود را بر ورود3 خودروی 2008 301 و 208 نهاد که تنها از این خودروها فعلا پژو 2008 است که به صورت مونتاژ مشترک به بازار راه پیدا کرده است.
 
بررسی و تست فنی خودروی جدید پژو 2008
 
 
پس از ورود پژو 2008 به بازار بررسی فنی این خودروی نیمه شاسی بلند فرانسوی در دستور کار قرار گرفت و سرانجام در یک عصر یک روز پاییزی موفق به تست آن شدیم که در ادامه مطلب نتایج آن را می خوانید.
 
اگر از دور نگاهش کنید، چراغ‌های کشیده و فرمت کلی درب موتور تنها مواردی هستند که شما را به یاد یک مدل از اعضای خانواده پژو می‌اندازند. با این وجود 2008 از بدو تولید تجاری یعنی سال 2013 خود را جایگزین مدل 207 SW در سگمنت B خودروهای اروپایی معرفی کرد. 2008 در بدو ورودش در آن سال‌ها غوغا کرد و در کمتر از 6 ماه 25 هزار دستگاه آن در فرانسه و 35 هزار دستگاه، در دیگر نقاط اروپا به فروش رسید. 
 
بررسی و تست فنی خودروی جدید پژو 2008
 
اما سال گذشته، پژو تصمیم گرفت پس از سه سال و نیم به ارتقاء این خودرو بپردازد و به همین دلیل نمایشگاه خودرویی 2016 ژنو به این منظور انتخاب شد.
هنگامی که از بیرون خودرو را ورانداز کردیم، مانند هر خودروی دیگری چراغ‌ها و ظاهر نظرمان را جلب کرد. چراغ‌های قوس‌دار به همراه فرورفتگی در بخش میانی آن‌ها، اکنون به امضای استودیو‌ی طراحی پژو تبدیل شده است و پژو در مدل‌های دیگر خود نیز از آن بهره می‌برد. اما 2008 پژو به چراغ‌های LEDروزتاب و مه‌شکن‌های جلو و عقب نیزمجهز است. 
 
بررسی و تست فنی خودروی جدید پژو 2008
 
هرگز نمی‌توان جلو پنجره این خودرو را با 206 مقایسه کرد، اما باید گفت که این جلو پنجره در مقایسه با نسل قبل افزایش قابل توجهی از ابعاد را تجربه می‌کند. از دیگر سو، تغییر سپرها با دریچه‌های بزرگ، نمای روبه‌روی خودرو را تغییر داده و در مجموع می‌توان آن را رضایت‌بخش عنوان کرد. 
 
گلگیرها نیز شکلی رسمی‌تر به خود گرفته‌اند. با این وجود پژو ادعا کرده کل ظاهر 2008 قدرتمند و خوش‌ساخت ارائه شده است که این بخش را به سلیقه شما وا می‌گذاریم.
 
اگر در موتور را بالا بزنیم شاهد یک پیشرانه توربوشارژ 1.6 لیتری توربو شارژ هستیم. موتوری قدرتمند که با گشتاوری حدود 240 نیوتن‌متر حدود 163 اسب‌بخار قدرت دارد. و انحصاری فقط برای بازار ایران از این نوع موتور در پژو 2008 استفاده شده است . در اصل همان موتوری است که اینک در پژو 508 نیز ارائه می‌شود. در واقع شما می‌توانید با پرداخت هزینه کمتر برای یک پژو 2008، از موتور یک 508 گرانتر بهره ببرید. از دیگر سو وزن کمتر این خودرونسبت به 508؛ چابکی، انعطاف و شتاب بیشتری را برایتان فرآهم می کند.
گیربکس بکار رفته در پژو 2008 نیز از نوع 6 سرعته اتوماتیک است که با فناوری کوئیک شیفت هماهنگ می‌شود. 
 
بررسی و تست فنی خودروی جدید پژو 2008
 
هنگامی که پشت فرمان خودرو بنشینید، می‌توانید بخش کوچکی از فناوری "آی- کاکپیت" پژو را ببینید. فرمان کوچک و اسپورت، صفحه نمایش 7 اینچی لمسی و آمپر هد-آپ از جمله امکاناتی است که بخشی از حال و هوای "آی- کاکپیت" را به ما انتقال دادند.
فرمان نیز برقی طراحی شده و قابلیت تنظیم ارتفاع دارد. البته با افزایش ارتفاع فرمان به سمت بالا، احتمالا بخش از دید خود به کنسول آمپر را از دست خواهید داد بنابراین سعی کنید مرکز فرمان را با سطح قفسه سینه خود هماهنگ کنید. 
 
بررسی و تست فنی خودروی جدید پژو 2008
 
لذت و هیجان فضای داخلی با طیف دکمه‌های متفاوت بیشتر خواهد شد. دکمه‌ها حکایت از امکانات بیشتر در 2008 دارند. آینه‌های جانبی تاشو و برقی ارائه شده‌اند و شیشه‌های جانبی نیز برقی هستند و به قفل ویژه برای مواقع لزوم یا محافظت کودکان مجهزند. 
 
پژو 2008 در زمینه صندوق بار نیز فضای خوبی را در اختیار مالک خود می گذارد که این فضا با تا کردن صندلی‌های خودرو در ردیف عقب افزایش قابل ملاحظه ایی می یابد. 
 
اما اگر انتظار دارید در حین رانندگی مانند بسیاری از کراس‌ها در سطحی بالاتر از زمین قرار گرفته و حس شاسی بلند را داشته باشید ،پژو 2008 کمی نا‌ امیدتان می‌کند. خودرو روی رینگ‌های 16 اینچی سوار است و لذا شاید نتواند به درستی حس حضور در یک خودروی شاسی بلند را به شما القا کند.
حسگر کمکی پارک عقب خودرو خوب عمل کرده و به موقع راننده را در جریان می‌گذارد.دوربین دید عقب نیز در زمان پارک خودرو جزئیات خوبی را در اختیار ما گذاشت. 
 
پژو 2008 را می توان یک خودروی اروپایی با کیفیت با موتور قدرتمند و با آپشن های نسبتا مناسب دانست که در مقایسه با خودروهای چینی یک سر گردن بالاتراست .این خودرو به تمامی نیازهای یک خانواده ایرانی پاسخ می دهد ولی باید در زمینه ارائه خدمات پس از فروش به مالکان آن توجه ایی ویژه ایی شود و از هم اکنون مدیران ایران خودرو به فکر تامین قطعات یدکی آن به طور کامل در نمایندگی ها باشند تا خودرو گاهی به دلیل یک قطعه معمولی مدت ها در تعمیرگاه ها خاک نخورد .
 
در پایان می توان گفت که با توجه به اینکه قیمت خودروهای کره ایی ، ژاپنی و یا برندهای اروپایی در طی چند ماهه گذشته در بازار به شدت افزایش یافته و احتمالا دیگر نیز به قیت های گذشته باز نخواهد گشت ( با توجه به تجربه ) می توان پیش بینی کرد که در آینده میل به خرید خودروهایی مانند 2008 و یا رنو کپچر برای افرادی که نمی خواهند در رده قیمتی 100 الی 130 میلیون تومان یک خودروی چینی خریداری کنند افزایش یافته و بخشی از بازار در دست این گروه از خودروها باشد.
 
 
 
 

منبع

عصر ایران

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , پژو 2008 , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

7 نظر

مجید
0

آدم خرباید باشه تا به این پول بده!
با قیمت کمتر میشه byd s6 گرفت یا با کمی پول بیشتر byd s7!
13:16  1396/10/11
پاسخ دادن
siavash
0

قیافه اش مثل لیفان ایکس 50 است
13:26  1396/10/10
پاسخ دادن
بی نام
0

با اون همه آب و تاب پیش فروش کردن الان تو بازار اصلا طالب نداره
14:18  1396/10/08
پاسخ دادن
کاربر: جاویدیان
0

مشکل مونتاژ ماست نه کیفیت چین وگرنه چین الان خودرو به اروپا و آمریکا هم صادر میکنه... پس این توجیه دیگه بی اعتباره و محدود ۱۰۰ تا ۱۳۰ چینی ها خیلی ارزنده تر و با امکانات تر و جادار تر و مطلوب ترن مگر اینکه فریب برند درجه ۴ اروپا رو بخورن که بعد از المان و ایتالیا و انگلیس مطرحه
14:05  1396/10/08
پاسخ دادن
رضا
8

مقصر خودمونیم که همیشه کوتاه میایم تا حقمون رو بخورند هیچ وقت دیدین اداره دارایی یا دادگاه یا پلیس در برابر شما کوتاه بیاد یا به قول معروف کمی ملاحظه کنند همیشه حرف حرف خودشونه حتی به زور همیشه هم از مردم و ارباب رجوع طلب کارند اونم با قلدری و بی تربیتی، اگر مردم هم دنبال حقشان بودن حتی به زور اینها جرات نمی‌کردن تو روز روشن از مردم دزدی کنند ، با درست کردن قانون مانع ورود جنس خوب میشن بعدهم هر آشغالی درست میکنند به زور به مردم میفروشن خدا وکیلی هیچ جای دنیا همچین چیزی دیدین. مقصر خودمونیم که جلو دزدها کوتاه میایم و اکثر مردم هم منتظر هستن یکی بره جلو و وقت بزاره و خودش رو به دردسر بندازه بعد اونها اگر مشکل حل شد بیان راحت استفاده کنن حتی حاضر نیستن از اعتراض کننده حمایت کنند این اخلاق بسیار بد اکثریت مردم باعث بدبختیشون شده و اونها هم سوء استفاده میکنن البته این اخلاق بیشتر از ترس مردمه هر چند همه لاف شجاعت میزنن
11:58  1396/10/08
پاسخ دادن
کاربر: جاویدیان
0

ماشینی که طبق اسناد گمرکی میتونید ببینید که با ۳۷ میلیون وارد کردن و در زمان کمپین تحریم ایرانخودرو، از ترس قول ۶۵ میلیون داده بودن و میخواستن تهدید بزرگی برای چینی های قدبلند باشن اما همچنان با بازی دادن مردم بازارها رو جدا از تعرض به هم مهندسی کردن.

خلایق هر چه لایق!
01:26  1396/10/08
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
8

ماشینی ک نهایت باید 70 میلیون باشه رو بخری 120 میلیون
17:50  1396/10/07
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
B : سلام تحویل۱۵ مهر کسی خبر داره کی فاکتور میشه
سلام جناب خوب هستین قربان : چه خبر خانواده خوبن سلامتی والده محترم خانم بچه ها راستی چکار کردین وام جور شد؟ اقساطی که سنگین نیست؟ حالا مدارکش میفرستم واست ممنون میشم رفتید مدارک منم تحویل بدین شاید تا قبل از عید نوبت ما هم شد با نیت خیرتون منم خبر سلامتی چی بگم والا همش گرفتار تعمیرات و بازسازی خونم هرچی پس انداز بود خرج کردم واسه نوسازی خونه حالا اگه بشه تا قبل از عید تموم بشه زنده باشی سلام برسونید تشریف بیارید خوشحال میشیم شبتون بخیر خدانگهدار
T8امیر : سلام ۱۵ آبان پلاک شد مدارک ماشینم رسید دستم ولی خدشه تحویل ندادن نمایندی رستمی شیراز
محیا : سلام چطورشما۲ابان شاسی شدید و الان تحویل گرفتید ومن ۲۳مهر پلاک شدم هنو تو مرحله ی حمل هست ؟تی۸مشکی ثبت نام ۲۵خرداد
X5 اردیبهشت : با سلام ثبت نام اردیبهشت هنوز تو تکمیل وجه مونده من نمیدونم چه فرقی هست که بعضیها میگم ما تحویل هم گرفنیم
حسین... : بازهم یک شیرین کاری بی مزه از مزدوران وجیره خوران سایپا! پس شما آشغالهای مواجب بگیر سایپا که سالی چند بار ماشینهای متفاوت از شرکتتون میگیرین بعداز فروش لباسای خودتون و خانوادتون چی چی تون را خرج تهیه پیش پرداخت ماشینتون میکنید؟
مهسا : دوستان خبری از دعوتنامه آذر ماه ندارید؟؟؟؟؟؟؟؟
ناصر محب نژاد : J4سفید ثبت نام۱۸ اردیبهشت از نمایندگی سلیمانی پور از شهر ری ۶اردیبهشت شاسی ۲۸ارسال مدارک وامروز هم کارت ماشین رافرستادن ماشینو کی تحویل میدن خدا میدونه خسته شدیم
حسین : روزی ۷۵۰ هزار تومان
Mr.p : کسی هست تحویل گرفته باشه از 90 روزه ها
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا : منم تحویل 4بهمن بودم الان شدم 30 بهمن . امروز هم دعوتنامه تکمیل وجه اومد واسم
یاسین : سلام پیام واریز براتون اومد چقدر بوده
سورن دوگانه : سلام ، فاکتور شدم ولی پلاک نشده چند روز طول میکشه پلاک بشه؟
محمد رحیمی : سلام بعد از فاکتور چند روز طول می کشه پلاک شه
قاسم رشیدی : من لیفان 620 1600خریدم بیشتر از 200کیلو بار میزنم داخلش عقب ماشین رو زمین می‌خوابه دلیلش چیه
نیما : سلام برداران وحواله داران عزیزیه تجمع بذاریم سازمان استاندارد که بهانه ایرانخودروتمام بشه مطمئنم ربطی به سازمان استاندارد نداره فقط ما بایدازطرف سازمان استاندارد پیگیری یاتماس بگیریم
حمید x33 cross : پاسخ به مهساfx من تایید لیزینگ 7 تیر تحویلی 17 شهریور مدارکم مشکلی نداره پس چرا وام منو نمیریزه بانک سگ مال شمارو ریخته عجب گیری افتادیم
X33 cvt : سلام دوستان ، کسایی که x33 cvt تاریخ قراردادشون بین اردیبهشت تا خرداد بوده تحویل گرفتن؟ من تقریبا تاریخهای ثبت نامهارو بررسی کردم و از خرداد تا مرداد ثبت نام ایکس33 نبوده . میخوام ببینم اونایی که قبل خرداد ثبت نام کردن تحویل گرفتن؟ میخوام ببینم کی نوبت میرسه به ثبت نامی های بعد مرداد . من تاریخ قراردادم 6شهریور1403 هست و تحویل سیستمی 18دی و همه مدارک هم اومده
ساینا استاندارد 85 گانه ارومیه : 90روز عادی
ساینا استاندارد 85 گانه ارومیه : دوستان میدونید بعد 24 شهریور و مهرماه چه تاریخ هایی واریزی داشتیم؟