بررسی ولوو C30 مدل 2013

بررسی ولوو C30 مدل 2013

این روزها خودروهای هاچ بک دو درب مانند فولکس  واگن بیتل، فیات 500 و مینی کوپر به مد روز تبدیل شده اند. این طور که پیداست، سواری لذت بخش و کم مصرف بودن این خودروها در کنار ظاهری زیبا و متفاوت، آن ها را بیش از پیش پرطرفدار کرده است. البته جای ولوو C30 در میان خودروهای ذکر شده خالی است؛ مدلی که درخور توجه بیش تری است. با وجود این که دو سال از زمان معرفی این هاچ بک می گذرد، اما هم چنان آماده به رزم است و ظاهری کاملاً به روز دارد. شاید کم تر دیده شدن آن در خیابان ها باعث شده که ظاهر آن هم چنان جدید و مدرن به نظر آید، اما شاید هم به این معنی باشد که مردم به یکی از بهترین های این کلاس بی توجهی کرده اند.

بررسی ولوو C30 مدل 2013

از آن جا که درب صندوق ولوو C30 همانند هاچ بک های قبلی این کمپانی کاملاً شیشه ای است، امکان ندارد که آن را با مدل دیگری اشتباه بگیرید. دو صندلی عقب C30 از ویژگی های بارز آن محسوب می شوند؛ این صندلی های باکت (Bucket Seats) به اندازه صندلی های جلو راحت و مجلل هستند و به خوبی سرنشینان را در خود جای می دهد و در مقایسه با هاچ بک های دو درب رقیب کاملاً خانواده دوست است. متاسفانه مشکل اصلی C30 قیمت در نظر گرفته شده برای آن است، چراکه این قیمت با برچسب قیمت مدل های اسپرتی مانند فیات 500  Abarth، مینی کوپر S، فورد فوکس  ST برابری می کند. هلچ بک ولوو از نظر عملکرد و قدرت موتور نیز از رقبای نام برده ضعیف تر است اما از در بیش تر موارد دیگر حرف های زیادی برای گفتن دارد.

 

تیپ ها و امکانات

بررسی ولوو C30 مدل 2013

هاچ بک دو درب ولوو یک خودروی 4 سرنشین محسوب می شود که در مدل T5 و مدل اسپرت تر T5 R-Design تولید می شود. هر کدام از این مدل ها در تیپ های پایه، Premier،  Premier Plus و پلاتینیوم عرضه می شوند. امکانات استاندارد تیپ پایه T5 عبارتند از: رینگ های آلومینیومی 17 اینچ، چراغ های جلوی اتوماتیک مجهز به چراغ شور، برف   پاک کن های اتوماتیک، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع، صندلی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، فرمان تلسکوپی با روکش چرم، روکش پارچه ای از جنس مرغوب، بلوتوث، درگاه ورودی صدا و امکان اتصال آیپاد/USB، سیستم صوتی دارای هشت اسپیکر و رادیوی HD. تفاوت امکانات مدل پایه T5 R-Design با مدل T5 شامل سیستم تعلیق اسپرت، رینگ های 18 اینچ، استفاده از المان های خاص در طراحی داخل کابین و بدنه خودرو، لامپ های مه شکن و روکش های چرم می شود.

بررسی ولوو C30 مدل 2013

تیپ Premier تجهیزاتی چون سانروف، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در هشت جهت را به امکانات T5 اضافه می کند. مدل R-Design تیپ Premier نیز از آینه الکتروکرومیک بهره مند می شود. تیپ های Premire Plus چراغ های زنون جلوی تطبیقی، چراغ های حرکت در روز از نوع LED، دسترسی بدون کلید و صندلی های برقی با قابلیت تنظیم در هشت جهت را ارائه و به لیست طویل امکانات C30 اضافه می کنند. تمرکز امکانات تیپ های پلاتینیوم نیز بر روی امکانات الکترونیکی از جمله مسیریاب ماهواره ای، رادیوی ماهواره ای و یک سیستم صوتی صدای فراگیر دارای 10 اسپیکر است. برخی امکانات دیگر مانند سیستم هشدار نقاط کور و رادیوی ماهواره ای برای همه تیپ ها به صورت سفارشی وجود دارد.

 

موتور و عملکرد

بررسی ولوو C30 مدل 2013

تمام مدل های C30 2013 نیروی محرکه خود را از یک موتور توربوشارژر 2.5 لیتری 5 سیلندر می گیرند که قابلیت تولید 227 اسب خار نیرو و گشتاور 320  نیوتن متر را دارد. تمامی مدل ها دیفرانسیل جلو هستند و از یک گیربکس شش سرعته دستی استفاده می کنند، البته گیربکس 5 سرعته اتوماتیک به صورت یک آپشن قابل سفارش است. شتاب صفر تا 100 ولوو C30 مجهز به گیربکس دستی 6.4 ثانیه و برای مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک 6.9 ثانیه است که برای یک هاچ بک اسپرت جمع و جور عملکرد متوسطی محسوب می شود. مصرف سوخت مدل اتوماتیک در شهر و بزرگراه به ترتیب برابر با 13.5 و 9.4 لیتر به ازای هر یکصد کیلومتر است. مصرف سوخت مدل مجهز به گیربکس دستی نیز برابر با 13.5 لیتر در شهر و 9.7 لیتر می باشد که نشانگر تفاوت ناچیز مصرف سوخت دو مدل می باشد.

 

ایمنی

بررسی ولوو C30 مدل 2013

امکانات ایمنی استاندارد ولوو C30 شامل ترمزهای ضد قفل (ABSسیستم کنترل کشش و سیستم کنترل پایداری، کیسه هوای جلو، جانبی و پرده ای وصندلی های دارای سیستم محفاظت از گردن می شود. همانطور که اشاره شد سیستم هشدار نقاط کور به صورت اپشن برای تمام مدل ها وجود دارد. ترمزهای این هاچ بک در فاصله 39.6 متر توانایی متوقف کردن خودرو را در سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دارند که عملکرد آن ها را ضعیف تر از حد متوسط این کلاس خودرو نشان می دهد. لازم به ذکر است که این مدل موفق به کسب 5 ستاره ایمنی در برخورد از جلو، کنار و سقف شده است.

 

طراحی داخلی

بررسی ولوو C30 مدل 2013

با این وجود که چند سال از زمان معرفی این خودرو می گذرد اما ظاهر کابین ولوو C30 هم چنان جذاب و امروزی است. یکی از ویژگی های طراحی کابین، پنل دکمه های کنترلی است که به زیبایی در مرکز داشبورد قرار گرفته اند. به سادگی می توان از تمام این دکمه ها استفاده کرد اما در این میان کار با سیستم قدیمی نویگیشن اصلاً ساده نیست؛ چراکه رابط کاربری و منوی آن پیچیده است. راحتی صندلی های ولوو همیشه یکی از نقاط قوت آن بوده است و در مورد صندلی های C30 نیز حتی با وجود استفاده از تنظیمات دستی، این مورد کاملاً صادق است.

بررسی ولوو C30 مدل 2013
بررسی ولوو C30 مدل 2013
بررسی ولوو C30 مدل 2013

در ابتدا ولوو قصد داشت تا برای ردیف عقب سه صندلی تعبیه کند، اما در نهایت C30 را با دو صندلی که شباهت زیادی به ردیف جلو دارند روانه بازار کرد، تنها با این تفاوت که صندلی های ردیف عقب به هم نزدیک تر هستند. دید عقب راننده به دلیل درب صندوق بزرگ و شیشه ای این هاچ بک بسیار خوب است. فضای بار صندوق C30 با حجم 368 لیتر در مقایسه با رقبا کم تر است، حتی زمانی که صندلی های عقب را خوابانده  باشید.

 

تجربه رانندگی

بررسی ولوو C30 مدل 2013

رانندگی با ولوو C30 بدون شک تجربه ای هیجان انگیز خواهد بود. قدرت مانور این خودروی کوچک در پیچ ها و فرمان پذیری آن بسیار خوب و دقیق است. لازم به ذکر است که سواری مدل R-Design به دلیل استفاده از رینگ و لاستیک های بزرگ تر و تنظیمات اسپرت سیستم تعلیق هیجان بیش تری به شما القا خواهد کرد. در کل باید گفت که راحتی و آسودگی خاطر سرنشینان در ولوو C30 از رقبا بسیار بیش تر است. ممکن است بسیاری سواری خودرویی مانند مینی کوپر S را بهتر بدانند اما باید اذعان داشت که سواری بسیار نرم و کابین خوش ساخت ولوو برای رفت و آمد های روزانه از هرجهت مناسب تر است.

بررسی ولوو C30 مدل 2013

زمان بین تعویض دنده های گیربکس دستی کمی زیاد است، اما با این حال دقت تعویض دنده ها بالا است. عملکرد گیربکس اتوماتیک به دلیل زمان بندی ضعیف آن در تعویض دنده ها مناسب نیست که این موضوع چرایی نبود پدل شیفتر (دنده های تعبیه شده پشت غربیلک فرمان) به صورت استاندارد یا سفارشی را بیش تر به یادمان می آورد.

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه توییتر 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی ولوو C30 مدل 2013


منبع

Edmunds

برچسب : C30 , ولوو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

محمد
0

قیمتش چنده؟
12:11  1394/11/03
گزارش
پاسخ دادن
سعید
1

بسیار عالی
کاش بازریابان ولوو به فکر تجدید نظر درباره استراتژیشون باشن
چونکه خودروهای این کمپانی خوشنام علی رغم ویژگیهای منحصر بفردشون کمتر فروش میکنن
بالاخره هر چی باشه خیلی بهتر و عالی تر از این کره ای های بی قوارست!
13:46  1392/07/21
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هادی : تولید خرداد هم تو کدال نوشتن. جمع شاهین های تولید شده خرداد ۲۵۰۰ تا شد. هر ماه تولید کمتر ، نرخ فروش بیشتر. تو ۳ ماه امسال ۸۰۰۰ تا تولید شد. با این روند فکر کنم اونایی که نیمه دوم ۴۰۲ پیش پرداخت دادن . دعوتنامشون پاییز بیاد تحویل واقعی بیفته سال بعد. چون هنوز پیش پرداخت های نیمه اول مهر ۴۰۲ کامل نیومده.
علی : اینا رو از کجات در آوردی
هلیا : سبحان جان،خیلی ممنون،بسه.دیگه راهنمایی نکن،حوصله نداریم،تو هم تازه گرم شدی! ول کن نیستی.
مانی : این استدلال ها و محاسبات را از کجا درآوردی!؟ همش اشتباه یا بدون سند و مدرک بود.اینها را هم داداش همکارت گفته !؟
سروش : از کجا به این عدد رسیدی. اولا توی قرارداد ننوشته 30 روز کاری و فقط گفته 30 روز و در خصوص جریمه دیرکرد حدود درصد 28% میشه که عددش تقریبا دو برابر این عددی هستش که شما کفتی حدود 650 هزار میشه برای هر روز . فقط احتمالا هزینه های سال 1404 که نسبت به پارسال افزایش داشته ازش کم می کنن که حدود کمتر از 10 میلیون باید باشه
شاهین اردیبهشت : همه جا همینطوره ،داداش رفیق منهم در شرکت BMW آلمان شاغله،اونجا هم بخاطر تحریم از طرف دولت ایران ،تولیدشون پایین اومده،همه بیکارند.....اصلن یه وضعی ها...
شاهین پلاس : به داداش رفیقت سلام برسون،بگو :داداش رفیق.... با مرام ،،آخه شاهین Gو cvt رو هم نمیدید.کامنت های اونها رو هم در گروهشون ببین.اونها هم ذله شدن و هر هفته جلوی سایپا معترض هستند....داداش رفیق شیطون بلا،بد بد....دیگه دوستت ندارم.
وحید : ایرانخودرو و سایپا( بخصوص سایپا) دو شرکت کاملا ورشکسته هستند،دولت هم به همین دلیل با گران کردن متوالی قیمت این دو کارخانه کنار میآید،حتی اگر بجای 15 درصد فعلی، پنجاه درصد هم گران بکنند،چاله چوله ها و بدهی های سنگین آنها پر نمیشود،هر روز فعالیت آنها میلیاردها تومان ضرر است.کرمان خودرو و بهمن خودرو ،راهش را پیدا کردند،بجای تولید ،قطعاتCKDمیآورند و اینجا فقط مونتاژ میکنند( انصافا بعضی خودروهایشان هم باکیفیت است)،سود معقولی هم میبرند.ایرانخودرو و سایپا هم بجای تولید خودروهای بی کیفیت و گران،باید( در صورت امکان) فقط لیسانس خودروهای ارزان کره و مالزی و ترکیه، را بگیرند و فقط مونتاژ کنند،شاید نجات پیدا کنند.
سبحان : لازم به ذکر هستن اینم بگم از روز تکمیل وجه سی روز کاری حساب کنین از اون ببعدش هرروز کاری 384 هزار تومن سود تاخیر میدن شانسمونم همه این ماها یا پنج شنبه جمعس یا تعطیل رسمی یعنی سود تاخیر خیلی زیادیم بهمون تعطلق نمیگیره یک هفتم ک بخاطر جنگ تعطیل بودن به اونم سود تاخیر تعلق نمیگیره
سبحان : دیروز به چند نفرشون زنگ زدم تو دیوار همشون تکمیل وجه ۲۰ تا ۲۲ اسفد بودن ک تحویل گرفتن از ۲۲ تا ۲۶ اشفند فعلا خبری نیست داداش همکارمم تو سایپا خط شاهین کار میکنه میگه داریم تولید میکنیم ولی فعلا موتور تیوفایو زیاد نصب نمیکنن دارن cvvt نصب میکنن احتمالا میخوان اول قراردادی قدیمیو بدن بعد برسن به ما ک تیوفایو هستیم وقراردادمون جدیدتره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهندس : یک نکته دیگه بگم که از تاریخ تحویل روی کاغذ تا تحویل واقعی نمایندگی دقیقا یکماه شد، یعنی یکماه تاخیر اما اینا دو هفته بعدش فاکتور میکنن که سود ندهند دیگه. دو هفته هم بعدش طول میکشه تحویل بدهند. میشه یکماه. اینو در جریان باشید خلاصه
ساینا فوری : آفرین لطفا همگی همکاری و شرکت کنید تا نتیجه عالی بگیرید چون هر چه دست رو دست گذاشته بشه از فاکتور خبری نیست.
مهرداد کرج. فوق العاده : وعده دیدار ما دوشنبه کیلومتر 11، من تو بورس کل زندگی مو باختم بخدا به ت خط رسیدم
14خرداد : سلام دوستان من تحویل14خرداد مادران رنگ سفید بودم.26 فاکتور شدم.10تیر تحویل گرفتم. الان رفتم کاستومر زده طرح تبدیل خودروی رانا!!!! انگار هرچی قرارداد رانا دارن خودکار براش تبدیل میزنن!!!
خانم : فکر میکردم فقط من اینطوریم خیلی خوشحال شدم دیدم مثل من بازم هستن.
ساینا فوری : با این وضعیتی که شرکت بی عدالت داره فقط پیگیری جواب میده(تجمع و دفاع کردن از حق و حقوق) وگرنه به این زودی ها خبری از فاکتور نیست شیخ زاده و افرادش میخوره و می خوابه
7 اسفند پیش فروش : برا منم فاکتور نشده
وحید، فوق العاده : فال بد نیست ولی نظر شخصی اینه که سایپا حالا حالاها فوق العاده ها رو فاکتور نمیکنه. از اونجایی که طبیعی هست توی این نابسامانی ها شرایط مالی شرکت جالب نباشه، فوق العاده ها رو گذاشته تو آب نمک و میخواد قمار کنه، چون میدونه شرایط ایران ویران ما هر لحظه بوی جنگ میده، احتمالش هست بخش قابل توجهی از سود تاخیر فوق العاده ها رو با بند فورس ماژور جنگ و اعتصابات، بدزده و بکشه بالا. هم خودرو رو بنا به میل خودش دیر تحویل بده و هم با این کلک غیر اخلاقی، زیر بار سود تاخیر نره...
شیرار : دوستان یکم صبور باشید ایرانخودرو با یکی دوماه تاخیر طبیعی به نظر میاد تبدیل نکنید این همه پولتون خوابیده تو حساب ایرانخودرو حالا باز میان با قیمت روز دوباره بهتون خودرو میفروشن تبدیل نکنید
حمیدرضا : سلام دوست عزیز بهای کارخانه در دعوتنامه 473 م تومان هست اون مبلغ رو کم کردن شما الان 236 پرداخت میکنید بعلاوه 206 م تومان که موقع ثبت نام ریختین