ایده عجیب تویوتا برای تولید لاستیک های بدون هوا

 

ایده عجیب تویوتا برای تولید لاستیک های بدون هوا

 
تویوتا معتقد است لاستیک های بدون هوا سبب سبک وزن تر شده خودرو های الکتریکی خواهد شد. کانسپت تویوتا Fine-Comfor بیشتر از اینکه شبیه یک خودروی واقعی باشد شبیه به تصورات این سازنده از آینده و تکنولوژی هایی است که این کمپانی به  دنبال عرضه آن است.
 
استفاده از سلول های سوختی هیدروژنی، 4 موتور تمام چرخ محرک و لاستیک های بدون هوا تنها گوشه ای از نوآوری هایی است که تویوتا در طراحی این کانسپت بکار برده است.
 
این کمپانی خوش نام ژاپنی ادعا می کند که با تولید این محصول و سایر خودروهای الکتریکی خود انقلابی در میان وسایل نقلیه الکتریکی و هیدروژنی به پا خواهد کرد.
 
تویوتا به دنبال کاهش مصرف سوخت در خودرو های برقی و هیدروژنی خود بوده و معتقد است که لاستیک های بدون هوا سبب سبک وزن تر شده خودرو های الکتریکی خواهند شد.
 
این کمپانی یکی از دلایلی را که سبب استفاده کردن از این تایرهای خاص در کانسپت Fine-Comfor شده همین موضوع عنوان کرده است.
 
 
تاکنون، لاستیک های بدون هوا تنها در وسایل نقلیه سبک وزن خاص مورد استفاده قرار می گرفت و در سایر خودرو های مسافربری کاربرد چندانی نداشته اند.
 
بسیاری از کارشناسان و مختصصان معتقد بودند که این دسته از لاستیک ها برای استفاده در خودروهای مسافربری رایج نیاز به اثبات عملکرد خود داشته و باید کارایی خود را بیش از پیش افزایش دهند.
 
هرچند که استفاده از آن ها در وسایل نقلیه نظامی سابقه داشته و حتی در خودرو های مخصوص زمین های گلف نیز به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفته اند اما واقعیت این است که هنوز هم غیرقابل اعتماد بوده و باید بیشتر مورد آزمایش قرار بگیرند. این لاستیک ها باید بتوانند کارایی خود را در شرایط غیر استاندارد و غیر قابل پیش بینی اثبات کنند.
 
تیکائو ساتو، مهندس ارشد تویوتا می گوید در این تایر ها از دسته ای از نوار های پلاستیکی که دور یک حلقه پلاستیکی- آلومینیومی را فرا گرفته استفاده شده است و بدین ترتیب وزن نهایی لاستیک ها کم شده است.
 
این مهندس ارشد معتقد است که در آینده نزدیک می توان از این مفهوم در موتور خودرو ها نیز استفاده کرده و به کمک آن وزن موتور ها را کاهش داد.
 
 
 
پتانسیل و عامل استفاده از این دسته از لاستیک ها کاهش وزنی که آن ها برای چرخ ها به ارمغان می آورند.
 
گفته می شود تا سال 2025 تویوتا از لاستیک های بدون هوا در محصولات خود استفاده خواهد کرد.
 
براساس گفته مدیران تویوتا ایده ای که کارشناسان این شرکت در حال کار بر روی آن هستند سبب خواهد شد که وزن لاستیک ها چیزی در حدود 30 درصد (حدودا 5 کیلوگرم) نسبت به لاستیک های امروزی کاهش پیدا کند.
 
بنابراین به نظر می رسد که این لاستیک های خاص در خودرو های الکتریکی سبک وزن به صورت جزئی (حتی گاهی کلی) برکارایی موتور، کاهش مصرف انرژی توسط آن و وزنی که جابجا خواهد کرد.
 
تاثیر گذاشته و در نهایت سبب تولید خودرو هایی خواهد شد که سایز کوچکتری داشته و جای کمتری را اشغال خواهد کرد.
 
 
البته یکی از مشکلاتی که این لاستیک ها همواره با خود داشته اند، داشتن مقاومت در مقابل غلتیدن و اصطکاک در زمان حرکت است.
 
این مقاومت در لاستیک های بدون هوا در حدود 10 تا 20 نسبت به سایر لاستیک ها بیشتر است که باید راه حلی برای آن پیدا شود.
 
منتقدان لاستیک های بدون هوا معتقد اند تا حل نشدن مشکل اصطکاک و مقاوت این لاستیک ها راه دادن آن ها به دنیای واقعی دیوانگی بوده و در نهایت به ضرر صنعت خودروسازی و استفاده کنندگان از محصولات این صنعت خواهد بود.
 

منبع

دیجیاتو

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تویوتا , داشبورد






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
دانیال : از گریس نسوز bp میشه برای بلبرینگ چرخ استفاده کرد؟
مریم : امروز زنگ زدم نمایندگی و‌گفتم چرا برای مرداد و شهریوری ها پیامک وجه نمیاد گفتش یه ماشین شاهین G که برج ۹ ). ۱۴۰۳ تکمیل وجه کرده بود امروز تازه ماشینش فاکتور شده چه برسه به شما من سال۱۴۰۲ ثبت نام کردم پیش فروش شاهین خدا لعنتشون کنه خواستم بگم که کار ما زاره. و همگی باید بریم دم شرکت و خودمونو اتیش بزنیم
,شاهین زمستان : منم همین مشکلو دارم. الان گرفتم. اتوماتیک. مخصوصا پلاس عالیه. چون این موتورش تهش صدای زوزه تیبا رو میده😂😂😂 ولی فرمان خیلی نرمه. وقتی ماشین خاموشه بازم نرم خیلی. داخلشم جذابه. و جاداره. عقبش کشیده س. سانروف داشت نگش میداشتم
H : سلام‌ دوستان‌ من‌ glتحویل‌ گرفتم‌ به‌ نظر‌ شما‌ بفروشم‌ اتومات‌ بگیرم‌ یا‌ پلاس‌ ؟ لطفا‌ راهنمایم‌ کنید‌ ممنون
حسین : اره داداش.الان نمایندگی بودم هنوز خطای سیستم322 میزنه😞 لعنت ب سایپا که هر روزی یه بهانه جور میکنه
شاهین ++ : آقا سوال منم هست کسایی که تازه تحویل گرفتن بگن لطفاً
تارا دستی : خودم تحویل ۱ شهریور بودم تا الان فاکتور نشدم .تکمیل وجه ۲مرداد
تارا دستی : سلام دوستان امروز اگر کسی فاکتور شده اعلام کنه لطفا
احمدی : سلام . دوستان بزرگواری که از قبل فاکتور شدن . معمولاً مدارک ماشین قبل از تحویل ماشین اومده یا بعد از تحویل ماشین ؟
زارع : سلام دوستان ایا کسی موفق ب تکمیل وجه شده؟ سامانه هنوز خطا (322) میزنه؟!؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پارسا : من تحویل 31 تیر بودم، تبدیل هم برای من اومده بود و چیزی را تایید نزدم، ولی امروز که 6 شهریور هست رفتم چک کردم و دیدم 5 شهریور برای من فاکتور شده است.
سورن پلاس مرداد : فروش فوق العاده سورن پلاس عادی بودی یا فرسوده؟؟؟
کوییک ار تیپ اس : کسی کوییک ار تیپ اس امروز کسی فاکتور شده .اگه کسی هست تاریخ تکمیل وجه هم لطفا بگیید
دنا 6دنده رینگ معمولی تحویل 31 تیر : خدایا منو بی نوبت فاکتور کن ، این گروه از دست من راحت بشه 🤲🤲🤲
دنا 6دنده رینگ معمولی تحویل 31 تیر : مبارک باشه، ممنون از اینکه اطلاع دادید
سعید : قیمت ها امروز تو بازار رفت بالا رانا شد 800 طبق پیش بینی ها رو هر خودرو 30 درصد میاد
ساینا : سلام دوستان تو رو خدا جواب بدید ماشینهای ساینا که خودش دزدگیر داره چرا فقط با ریموت کار میکنه چرا با سوییچش که باز میکنیم بوق میزنه اخه شاید ریموتم خراب شد یا گم شد من چطور مایشنم روشن کنم با صدای بوق زیاد که میده تو رو خدا راهنمایی کنید کسی که میدونه
کوییک ار تیپ اس : کوییک ار تیپ اس تکمیل وجه 26خرداد ،تحویل تیر هنوزم فاکتور نشده خسته شدم اینقدر نگاه کردیم
6 دنده آلمینیوم تحویل 31شهریور : سلام دوستان کسانی که 6دنده رینگ المینیوم فاکتورشدن چه تاریخی اعلام کنن ممنون میشم اطلاع بدید بقیه هم بدونن
ابی : آقا من ده مرداد هستم زنگ زدم میگه دو هفته دیگه فاکتور میشه