ایده عجیب تویوتا برای تولید لاستیک های بدون هوا

 

ایده عجیب تویوتا برای تولید لاستیک های بدون هوا

 
تویوتا معتقد است لاستیک های بدون هوا سبب سبک وزن تر شده خودرو های الکتریکی خواهد شد. کانسپت تویوتا Fine-Comfor بیشتر از اینکه شبیه یک خودروی واقعی باشد شبیه به تصورات این سازنده از آینده و تکنولوژی هایی است که این کمپانی به  دنبال عرضه آن است.
 
استفاده از سلول های سوختی هیدروژنی، 4 موتور تمام چرخ محرک و لاستیک های بدون هوا تنها گوشه ای از نوآوری هایی است که تویوتا در طراحی این کانسپت بکار برده است.
 
این کمپانی خوش نام ژاپنی ادعا می کند که با تولید این محصول و سایر خودروهای الکتریکی خود انقلابی در میان وسایل نقلیه الکتریکی و هیدروژنی به پا خواهد کرد.
 
تویوتا به دنبال کاهش مصرف سوخت در خودرو های برقی و هیدروژنی خود بوده و معتقد است که لاستیک های بدون هوا سبب سبک وزن تر شده خودرو های الکتریکی خواهند شد.
 
این کمپانی یکی از دلایلی را که سبب استفاده کردن از این تایرهای خاص در کانسپت Fine-Comfor شده همین موضوع عنوان کرده است.
 
 
تاکنون، لاستیک های بدون هوا تنها در وسایل نقلیه سبک وزن خاص مورد استفاده قرار می گرفت و در سایر خودرو های مسافربری کاربرد چندانی نداشته اند.
 
بسیاری از کارشناسان و مختصصان معتقد بودند که این دسته از لاستیک ها برای استفاده در خودروهای مسافربری رایج نیاز به اثبات عملکرد خود داشته و باید کارایی خود را بیش از پیش افزایش دهند.
 
هرچند که استفاده از آن ها در وسایل نقلیه نظامی سابقه داشته و حتی در خودرو های مخصوص زمین های گلف نیز به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفته اند اما واقعیت این است که هنوز هم غیرقابل اعتماد بوده و باید بیشتر مورد آزمایش قرار بگیرند. این لاستیک ها باید بتوانند کارایی خود را در شرایط غیر استاندارد و غیر قابل پیش بینی اثبات کنند.
 
تیکائو ساتو، مهندس ارشد تویوتا می گوید در این تایر ها از دسته ای از نوار های پلاستیکی که دور یک حلقه پلاستیکی- آلومینیومی را فرا گرفته استفاده شده است و بدین ترتیب وزن نهایی لاستیک ها کم شده است.
 
این مهندس ارشد معتقد است که در آینده نزدیک می توان از این مفهوم در موتور خودرو ها نیز استفاده کرده و به کمک آن وزن موتور ها را کاهش داد.
 
 
 
پتانسیل و عامل استفاده از این دسته از لاستیک ها کاهش وزنی که آن ها برای چرخ ها به ارمغان می آورند.
 
گفته می شود تا سال 2025 تویوتا از لاستیک های بدون هوا در محصولات خود استفاده خواهد کرد.
 
براساس گفته مدیران تویوتا ایده ای که کارشناسان این شرکت در حال کار بر روی آن هستند سبب خواهد شد که وزن لاستیک ها چیزی در حدود 30 درصد (حدودا 5 کیلوگرم) نسبت به لاستیک های امروزی کاهش پیدا کند.
 
بنابراین به نظر می رسد که این لاستیک های خاص در خودرو های الکتریکی سبک وزن به صورت جزئی (حتی گاهی کلی) برکارایی موتور، کاهش مصرف انرژی توسط آن و وزنی که جابجا خواهد کرد.
 
تاثیر گذاشته و در نهایت سبب تولید خودرو هایی خواهد شد که سایز کوچکتری داشته و جای کمتری را اشغال خواهد کرد.
 
 
البته یکی از مشکلاتی که این لاستیک ها همواره با خود داشته اند، داشتن مقاومت در مقابل غلتیدن و اصطکاک در زمان حرکت است.
 
این مقاومت در لاستیک های بدون هوا در حدود 10 تا 20 نسبت به سایر لاستیک ها بیشتر است که باید راه حلی برای آن پیدا شود.
 
منتقدان لاستیک های بدون هوا معتقد اند تا حل نشدن مشکل اصطکاک و مقاوت این لاستیک ها راه دادن آن ها به دنیای واقعی دیوانگی بوده و در نهایت به ضرر صنعت خودروسازی و استفاده کنندگان از محصولات این صنعت خواهد بود.
 

منبع

دیجیاتو

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تویوتا , داشبورد






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین : من امروز تماس گرفتم. کارشناس گفت که سایپا توی سیستم فروش فوری ها رو دو دسته کرده. یه دسته اونایی هستن که تا 18 دی پرداختی داشتن. و یه گروه هم بعد از اون. اونایی که بعد از 18 دی بودن رو به عنوان "پذیرش 25 دی ماه" اسم گذاشتن. طبق گفته کارشناس، 18 دی ماهی ها همه فاکتور شدن و اونایی که 25 دی ماهی هستن از هفته بعد شروع میشه فاکتور شدن شون
اطلس : بعد از پرداخت دعوتنامه ،باید برگه سخا را ببرید نمایندگی.
خودرو برقی : دوستان به نظرتون ثبتنام خودرهای برقی که گذاشتن ارزش ثبتنام دارن؟؟ آخه تو ایران هیچ ایستگاه برقی ندارم مخصوصا تو جاده ها
حامد : بله درسته ثبت نام بهمن قیمت قعطی بود
mhd S3 : منظور من تا تاریخ 9 آبان بود دوستان تهران و نیشابور اگر اشتباه نکنم گفتن ما تحویل گرفتیم شما که تاریخ ثبت نامت 15 آبان هست
علی : من زور به باسنم نمیاد من حواله خریدم سرموقع تحویلم‌ میدهند بعد اینو گفتم تو که این حرف زدی میگم می‌دونستی چرا الان میگی فلان و فلان
J4 : من واریز پول ۱ اردیبهشت تاریخ شاسی ۱۲ اردیبهشت ارسال مدارک ۱۹ اردیبهشت همه ی مدارکم رسیده،رنگ مشکی ماشین فعلا خبری نیست
جواب شما : ایکس ۵ ثبت نام ٣ بهمن در جواب دوستمون فقط مابه تفاوت بیمه رو پرداخت کردم و فاکتور دیروز صادر شد و الان روی مرحله بیمه گیر کرده
mhd S3 : دوستان با تهران تماس میگیری یه نفر میگه بارگیری اس 3 شروع شده یه نفر میگه هنوز شروع نشده بعضی ها هم اینجا نوشتن تو این چند روز گذشته تحویل گرفتیم حرف کی باور کنیم ما ؟ اینایی که اعلام کردن تحویل گرفتن نفرات خود کارخونه نیستن بخوان سرکار بزارن؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دوگانه بهمن دزفول : دوستان بهمنی دوگانه ثبت نامی نمایندگی ساعی دزفول نیک بزنند ببینیم چند نفریم
207 : یک سوال تو کاستومر نوشته ردیف قرداد شما درشرایط تبدیل قرداد قرارگرفته،یک دکمه سبز تبدیل زده،واسه کسی اومده ،،تبدیل به چیه؟ ؟
مهدی کاظمی : بهمن ماه کسی فاکتور شده
دوگانه دی ماه : خدا لعنتشون کنه. دوگانه دی بودم. دو هفته نیست ماشین رو گرفتم. توی شهر چرخ ماشین امروز در رفت. بدون اینکه تصادفی بشه یا سرعتم بالا باشه.
سیامک : سلام .ساندرو اتوماتیک چند میخرین
آپشنال اتومات تیتانیوم : سلام وقت بخیر لطفا دوستانی که جریمه تاخیر گرفتند اعلام کنند بابت یکماه چه مبلغی محاسبه شده براشون ،پیام های قبلی دوستان مبالغ بالای 20 میلیون تومان رو فرمودند ولی یکی از عزیزان مبلغ 7میلیون تومان رو فرمودند
اله : سلام دوستان شماره تلفن مشتری چنده؟
علی : سلام. اقا آرش. من ده روز پیش . پلاک. شدم هنوز خبری نیست . انشاء الله به زدی تحویل می دن نگران نباشید من مثل شمایم
سورون تef7تحویل بهمن رنگ سفید : سلام انشالله حداکثر تایک هفته دیگه تحویل میگیرید من 5روزطول کشیدزنگم زدندرفتم تحویل گرفتم
سورن پلاس بنزینی : سلام برای من سورن پلاس بنزینی پاییز 1403زده است. برج 10و11 1402 پیامک آمد برای تبدیل به سورن پلاس xu7 ولی تبدیل نزدم.کسی اطلاعی داره آیا هنوز سورن پلاس ef7 تحویل میدن