برنامه‌های آتی سیتروئن و پژو در ایران چیست؟

 

برنامه‌های آتی سیتروئن و پژو در ایران چیست؟

 
قائم مقام منطقه‌ای پژو-سیتروئن، حمایت کامل دولت فرانسه از برندهای این کشور در ایران را تأیید کرد. ژان کمار به‌تازگی جزئیات برنامه‌های سیتروئن و پژو در کشورمان را توضیح داده است.
 
ژان کریستوف کمار در نشست خبری تهران درباره‌ی موضع دولت فرانسه در زمینه فعالیت پژو-سیتروئن در ایران اظهار کرد:
 
ما ارتباطات نزدیکی با دولت فرانسه داریم و دولت فرانسه به‌طور ۱۰۰ درصد حمایت زیادی از برنامه‌های ما در ایران می‌کند. به‌عنوان مثال ما با سیستم بانکی فرانسه مشکل داشتیم؛ زیرا یک بانک فرانسوی به دلیل کار کردن با ایران در زمان تحریم‌ها میلیاردها دلار جریمه شده بود. با این حال دولت فرانسه، یک بیمه صادراتی تأیید کرد تا تجارت سیستم بانکی فرانسه با ایران تسهیل شود.
 
در حال حاضر خودروی پژو 2008 تولیدی به‌عنوان اولین خودروی پسابرجامی در ایران، بیش از ۲۰ درصد داخلی‌سازی شده است که البته پایین بودن این میزان به دلیل تلاش برای به تولید رسیدن خودرو با حداکثر سرعت بود. البته خودروی بعدی که پژو 301 است ۶۰ درصد داخلی‌سازی می‌شود. ۷۶ قطعه ساز ایرانی برای داخلی‌سازی قطعات خودروهای تولیدی در ایران و همکاری با ایکاپ انتخاب شدند و در حال حاضر در مرحله خرید ماشین‌آلات و آموزش پرسنل در این رابطه هستند. با داخلی‌سازی بیشتر، قیمت خودروهای تولیدی در ایران کاهش خواهد یافت. به‌عنوان مثال در آینده قیمت پژو 2008 با داخلی‌سازی بیشتر کاهش می‌یابد.
 
 
 
قائم مقام خاورمیانه و آفریقای گروه پژو-سیتروئن درباره احتمال فعالیت مستقل این شرکت در ایران مانند طرح رنو برای دور جدید فعالیت‌هایش، اظهار کرد:
 
ما چنین برنامه‌ای نداریم و از همان ابتدا نیز اعلام کردیم که شرکای تاریخی در ایران داریم که حدود ۴۰ سال با آن‌ها کار کرده‌ایم و آینده‌مان را در ایران با این شرکا می‌سازیم، بنابراین اگر شرکت دیگری کار دیگری می‌کند مشکل خودش است و ما چنین برنامه‌ای نداریم. ایران تولیدکننده مواد اولیه تولید خودرو مانند فولاد، مس، آلومینیوم و محصولات پتروشیمی است و مزیت‌های زیادی در این حوزه دارد. البته ماشین‌آلات برخی قطعه‌سازان قدیمی است که باید بروزرسانی شود؛ ضمن آنکه برخی قطعه‌سازان ایرانی در سطح جهانی کار می‌کنند.
 
 
 
 
او در پاسخ به سؤالی درباره تأثیرات افزایش نرخ ارز در فعالیت‌ برندهای سیتروئن و پژو در ایران، گفت:
 
به دلیل رشد نرخ ارز احتمالا قیمت خودرو در ایران بالا می‌رود. در این زمینه یکی از راهکارها برای تقویت توان خرید مشتریان فروش اعتباری و اقساطی خودرو خواهد بود. وضعیت اقتصادی در ایران بهبود پیدا نکرده و نرخ ارز سریعا در حال افزایش است و با این نرخ ارز با مشکل مواجه می‌شویم که البته می‌توان مشکلات را مدیریت کرد. ارتباطات بانکی بین ایران و خارج هنوز مشکل است و دسترسی به ارز و تأمین مالی عملیات داخلی از طریق استقراض از بانک‌های بزرگ دنیا ممکن نیست. در این رابطه امیدواریم ارتباط کلان دنیا با ایران بهبود یابد.
 
 
 
 قائم مقام خاورمیانه و آفریقای شرکت پژو-سیتروئن در پاسخ به سؤالی درباره استانداردهای جدید خودرویی که ظرف یک سال آینده در ایران اجباری خواهد شد و فعالیت‌های شرکت پژو-سیتروئن اظهار کرد:
 
با استانداردهای جدید خودرویی، غافلگیر نشدیم زیرا در نقاط دیگر دنیا با آن مواجه هستیم. البته برخی خودروهای قدیمی پژو که در حال تولید هستند، قطعا نمی‌توانند استانداردهای جدید را پاس کنند البته در حال همکاری با ایران خودرو هستیم تا استانداردهای جدید را پاس کنند؛ به گونه‌ای که برخی محصولات اگر اصلاحاتی روی آن‌ها صورت گیرد می‌توانند به سطح استانداردهای جدید برسند.
 
 
کمار درباره قیمت احتمالی عرضه پژو 301 در ایران که تولید آن از سال آینده آغاز خواهد شد، اظهار کرد:
 
در حال حاضر نمی‌توان قیمتی برای این خودرو ارائه داد، ضمن آنکه شما شاهدید که نرخ ارز چقدر بالا رفته است؛ اما به‌طور کلی هدف ما این است که در بازار ایران حضوری رقابتی داشته باشیم. در این مورد می‌توانم به تغییر دائمی ارزش برابری لیر ترکیه در برابر یورو اشاره کنم که گاها باعث می‌شود ما قیمت خودروهای تولیدی خود در ترکیه را به‌صورت هفتگی تغییر دهیم.
 
وی درباره تعداد خودروهای پژو 2008 تولیدی در ایران تاکنون، خاطرنشان کرد:
 
تا امروز بیش از ۱۰۰۰ دستگاه 2008 در ایران تولید و عرضه شده است؛ البته سرعت تولید این خودرو در حال افزایش است.
 
قائم مقام خاورمیانه و آفریقای شرکت پژوسیتروئن در پاسخ به سؤالی درباره سرنوشت خودروهای قدیمی پژو که همچنان در ایران در حال تولید هستند، گفت:
 
برخی خودروهای قدیمی تولیدی در حد استانداردهای ما نیستند و از نظر مشخصات فنی مستهلک شده‌اند؛ البته قیمت‌ آن‌ها رقابتی است. این مشخص است که ما در کوتاه‌مدت نمی‌توانیم خودروی جدیدی در سطح قیمتی ۲۰۶ عرضه کنیم؛ با این حال اگر بگوییم که خودروهای قدیمی پژو از امروز دیگر در ایران تولید نشود، فعلا جایگزینی برای آن‌ها وجود ندارد.
 
 
کمار در پاسخ به این‌که آیا برنامه‌ای برای داخلی‌سازی برند DS در ایران وجود دارد و آیا این خودروها می‌توانند استانداردهای جدید را پاس کنند، اظهار کرد:
 
DS استانداردهای جدید را پاس می‌کند؛ درحالی‌که برخی برندها دچار مشکل خواهند شد. البته به دلیل آنکه تعداد فروش خودروهای DS در ایران پایین است فعلا تولید داخلی آن‌ها توجیهی ندارد.
 
وی درباره برنامه احتمالی پژو-سیتروئن برای عرضه برند اوپل در ایران اظهار کرد:
 
گروه پژو-سیتروئن در ماه آگوست اوپل را خریداری کرده است؛ البته برخی از مدل‌های این خودرو با مشارکت جنرال موتورز ساخته شده و طبعا آن‌ها را نمی‌توانیم در ایران عرضه کنیم. البته امکان عرضه برخی از مدل‌های اوپل در ایران وجود دارد. با این حال فعلا عجله‌ای برای عرضه این برند در ایران نداریم و تمرکز ما بر پژو-سیتروئن است؛ ولی زمانی خواهد رسید که برند اوپل را نیز در ایران عرضه کنیم.
 
قائم مقام خاورمیانه و آفریقای شرکت پژو-سیتروئن درباره برنامه این شرکت برای عرضه خودروهای برقی در ایران تصریح کرد:
 
اگر مقررات لازم وضع شود و مشوق‌هایی ارائه شود؛ به‌عنوان مثال از خودروهای هیبریدی مالیات گرفته نشود، تکنولوژی این خودروها نیز به‌تدریج وارد خواهد شد. البته مصرف‌کنندگان هیچ‌گاه به خاطر آنکه خودروی برقی و هیبریدی آلودگی کمتری دارند آن را گران‌تر نمی‌خرند، بلکه باید مشوق‌های لازم در این زمینه اتخاذ شود.
 
کمار در رابطه با برنامه پژو سیتروئن برای صادرات خودروهای تولیدی از مبدأ ایران اظهار کرد:
 
فعالیت‌های ما از نظر رقابت‌پذیری هنوز در سطح استانداردهای جهانی نیست؛ زیرا قطعات خودروها را همچنان وارد کرده و بابت آن مالیات و گمرکی پرداخت می‌کنیم. البته ممکن است در بازارهایی همچون عراق و سوریه که بازارهای بسته‌ای هستند بتوانیم موفق باشیم؛ ضمن آنکه پژو 2008 را به عراق فروخته‌ایم و در آن تمرکز داشته‌ایم.
 

منبع

زومیت

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , سیتروئن c3 , سایپا , داشبورد






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 10 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهینg🍂 : سلام من هم هفته چهارم خرداد هستم یک بار برام پیام تبدیلی اومد نزدم همچنان منتظر جی هستم رفتم ثبت شکایت انجام دادم
تارا : سلام برای همه همین جوری هستش.زودتر میاد وجه زودتر واریز کنید اوایل بهمن ماشین تحویل میگره.به سلامتی
شیرازی : سلام دوستان کسی امار از اخرین تحویل داره؟ شاهین جی یا جی ال
جمال : سلام بعد اردیبهشت .خرداد هم تکمیل وجه بوده یانه لطفا من. مرداد ش پ ۱۲۱۴۲۰۱۱
رضا : سلام دوستان من شاهین پلاس ثبت نام کردم بهمن ۴۰۳ حدود ۴۲۳ تومن پول واریز کردم قرار بوده مهر پیامکش بیاد ولی هنوز خبری نشده و پیامک تکمیل وجه نیومده ،کسی هست این شرایط و داشته باشه
میثم : خب مریم خانم شما قبلا چقدر پرداخت کرده بودی؟ جی ال تیر ۶۵۱ بوده اگه ۴۱۳ باز پرداخت کردی که شامل افزایش آبان هم شدی می‌بایست ۳۲۰ پرداخت میکردی و سود هم ازت کسر میشد بی زحمت پرداخت اولیه و سود مشارکت هم توضیح بدی ببخشید
پاسخ به مریم خانم : ببخشید خواهرم شما چند بار براتون پیامک اومد آخر بار چه تاریخی بود؟ حواله من خرداد بوده یه بار تو اردیبهشت یه بار خرداد آخر بار هم 20مرداد تبدیل اومد الان کارشناس میگه مال مرداد اجبار بوده من افزایش تیر هم شاملم نشد و به قیمت خرداد حساب کردن الان بخدا گرفتار شدم به حرف زنم گوش دادم پرداخت نکردم اون موقع با قیمت 573 برام حساب کردن و سود مشارکت هم کم کردن ولی الان میگن سود هم حذف میشه و قیمت جدید آبان ببخشید برای شما پیام اومد اواخر مهر افزایش شاملتون نمیشه آخه واسه من همچین پیامی نیومد ممنون میشم جواب بدی بخدا زندگیم بهم ریخته
امیر حسین : سلام دوست عزیز سود تاخیر چقدر پرداخت کردند
مريم : من مثل شما بودم ٣١٤ شد
مريم : شما كه خردادي يعني دو ماه هم از من جلوتري، من مرداد جي بودم كه ٢٠ آبان تبديل به جي ال زدم و فقط افزايش قيمت تير شامل من شد، ٤١٣ واريز كردم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
منتظر پلاک : اریسان 800. به زودی میشه قیمت نیسان. نیسان خواب رفته بیدارش کنین
فرسوده اذر فولادی : دوست عزیز اون 207 سقف فلز دی ماه فاکتور میکنند
نیسان دوگانه : پراید وانت توی بازار 600. نیسان دوگانه 900. واقعن خنده داره. حالا هی برین نیسان ثبت نام کنین. دیگه ستاره نیسان افتاد توی آب
دنا مشکی رینگ پیش فروش تحویل مهرماه : دنا مشکی رینگ مهری تموم شدن همه؟چرا من فاکتور نمیشم پرونده هم اوکیه
رانا پلاس : سلام برا شما که دعوتنامه تکمیل وجه اومد چون من اسفندماه هست؟؟ بعد مبلغش چقدر بود من 320 ریختم خواستم ببینم چقدر اضافه کردن روش؟؟
تحویل 14 بهمن،فوق : سلام ، چرا وارد میز مشتری نمیشی ببینی تو چه مرحله ای هستی؟ یا از نمایندگی بپرس
محمد : فکر کنم 207 پانا اتومات موعد تحویل ابان دیگه کسی نمونده که فاکتور نشده باشه
مبینا : پانا ها تاخیر دارن پس دروغی درکار نیست
محمد : منطقه 19داداش
امیر آریانژاد : مردم تا اعتراض با تعداد افراد زیاد نکنید هیچ تغییری در روند سایپا و پارس خودرو ایجاد نمیشه. خریداران اطلس و شاهین یک سال منتظر هستند. ترس برادر مرگ هست مرده های متحرک نباشید