برنامه‌های آتی سیتروئن و پژو در ایران چیست؟

 

برنامه‌های آتی سیتروئن و پژو در ایران چیست؟

 
قائم مقام منطقه‌ای پژو-سیتروئن، حمایت کامل دولت فرانسه از برندهای این کشور در ایران را تأیید کرد. ژان کمار به‌تازگی جزئیات برنامه‌های سیتروئن و پژو در کشورمان را توضیح داده است.
 
ژان کریستوف کمار در نشست خبری تهران درباره‌ی موضع دولت فرانسه در زمینه فعالیت پژو-سیتروئن در ایران اظهار کرد:
 
ما ارتباطات نزدیکی با دولت فرانسه داریم و دولت فرانسه به‌طور ۱۰۰ درصد حمایت زیادی از برنامه‌های ما در ایران می‌کند. به‌عنوان مثال ما با سیستم بانکی فرانسه مشکل داشتیم؛ زیرا یک بانک فرانسوی به دلیل کار کردن با ایران در زمان تحریم‌ها میلیاردها دلار جریمه شده بود. با این حال دولت فرانسه، یک بیمه صادراتی تأیید کرد تا تجارت سیستم بانکی فرانسه با ایران تسهیل شود.
 
در حال حاضر خودروی پژو 2008 تولیدی به‌عنوان اولین خودروی پسابرجامی در ایران، بیش از ۲۰ درصد داخلی‌سازی شده است که البته پایین بودن این میزان به دلیل تلاش برای به تولید رسیدن خودرو با حداکثر سرعت بود. البته خودروی بعدی که پژو 301 است ۶۰ درصد داخلی‌سازی می‌شود. ۷۶ قطعه ساز ایرانی برای داخلی‌سازی قطعات خودروهای تولیدی در ایران و همکاری با ایکاپ انتخاب شدند و در حال حاضر در مرحله خرید ماشین‌آلات و آموزش پرسنل در این رابطه هستند. با داخلی‌سازی بیشتر، قیمت خودروهای تولیدی در ایران کاهش خواهد یافت. به‌عنوان مثال در آینده قیمت پژو 2008 با داخلی‌سازی بیشتر کاهش می‌یابد.
 
 
 
قائم مقام خاورمیانه و آفریقای گروه پژو-سیتروئن درباره احتمال فعالیت مستقل این شرکت در ایران مانند طرح رنو برای دور جدید فعالیت‌هایش، اظهار کرد:
 
ما چنین برنامه‌ای نداریم و از همان ابتدا نیز اعلام کردیم که شرکای تاریخی در ایران داریم که حدود ۴۰ سال با آن‌ها کار کرده‌ایم و آینده‌مان را در ایران با این شرکا می‌سازیم، بنابراین اگر شرکت دیگری کار دیگری می‌کند مشکل خودش است و ما چنین برنامه‌ای نداریم. ایران تولیدکننده مواد اولیه تولید خودرو مانند فولاد، مس، آلومینیوم و محصولات پتروشیمی است و مزیت‌های زیادی در این حوزه دارد. البته ماشین‌آلات برخی قطعه‌سازان قدیمی است که باید بروزرسانی شود؛ ضمن آنکه برخی قطعه‌سازان ایرانی در سطح جهانی کار می‌کنند.
 
 
 
 
او در پاسخ به سؤالی درباره تأثیرات افزایش نرخ ارز در فعالیت‌ برندهای سیتروئن و پژو در ایران، گفت:
 
به دلیل رشد نرخ ارز احتمالا قیمت خودرو در ایران بالا می‌رود. در این زمینه یکی از راهکارها برای تقویت توان خرید مشتریان فروش اعتباری و اقساطی خودرو خواهد بود. وضعیت اقتصادی در ایران بهبود پیدا نکرده و نرخ ارز سریعا در حال افزایش است و با این نرخ ارز با مشکل مواجه می‌شویم که البته می‌توان مشکلات را مدیریت کرد. ارتباطات بانکی بین ایران و خارج هنوز مشکل است و دسترسی به ارز و تأمین مالی عملیات داخلی از طریق استقراض از بانک‌های بزرگ دنیا ممکن نیست. در این رابطه امیدواریم ارتباط کلان دنیا با ایران بهبود یابد.
 
 
 
 قائم مقام خاورمیانه و آفریقای شرکت پژو-سیتروئن در پاسخ به سؤالی درباره استانداردهای جدید خودرویی که ظرف یک سال آینده در ایران اجباری خواهد شد و فعالیت‌های شرکت پژو-سیتروئن اظهار کرد:
 
با استانداردهای جدید خودرویی، غافلگیر نشدیم زیرا در نقاط دیگر دنیا با آن مواجه هستیم. البته برخی خودروهای قدیمی پژو که در حال تولید هستند، قطعا نمی‌توانند استانداردهای جدید را پاس کنند البته در حال همکاری با ایران خودرو هستیم تا استانداردهای جدید را پاس کنند؛ به گونه‌ای که برخی محصولات اگر اصلاحاتی روی آن‌ها صورت گیرد می‌توانند به سطح استانداردهای جدید برسند.
 
 
کمار درباره قیمت احتمالی عرضه پژو 301 در ایران که تولید آن از سال آینده آغاز خواهد شد، اظهار کرد:
 
در حال حاضر نمی‌توان قیمتی برای این خودرو ارائه داد، ضمن آنکه شما شاهدید که نرخ ارز چقدر بالا رفته است؛ اما به‌طور کلی هدف ما این است که در بازار ایران حضوری رقابتی داشته باشیم. در این مورد می‌توانم به تغییر دائمی ارزش برابری لیر ترکیه در برابر یورو اشاره کنم که گاها باعث می‌شود ما قیمت خودروهای تولیدی خود در ترکیه را به‌صورت هفتگی تغییر دهیم.
 
وی درباره تعداد خودروهای پژو 2008 تولیدی در ایران تاکنون، خاطرنشان کرد:
 
تا امروز بیش از ۱۰۰۰ دستگاه 2008 در ایران تولید و عرضه شده است؛ البته سرعت تولید این خودرو در حال افزایش است.
 
قائم مقام خاورمیانه و آفریقای شرکت پژوسیتروئن در پاسخ به سؤالی درباره سرنوشت خودروهای قدیمی پژو که همچنان در ایران در حال تولید هستند، گفت:
 
برخی خودروهای قدیمی تولیدی در حد استانداردهای ما نیستند و از نظر مشخصات فنی مستهلک شده‌اند؛ البته قیمت‌ آن‌ها رقابتی است. این مشخص است که ما در کوتاه‌مدت نمی‌توانیم خودروی جدیدی در سطح قیمتی ۲۰۶ عرضه کنیم؛ با این حال اگر بگوییم که خودروهای قدیمی پژو از امروز دیگر در ایران تولید نشود، فعلا جایگزینی برای آن‌ها وجود ندارد.
 
 
کمار در پاسخ به این‌که آیا برنامه‌ای برای داخلی‌سازی برند DS در ایران وجود دارد و آیا این خودروها می‌توانند استانداردهای جدید را پاس کنند، اظهار کرد:
 
DS استانداردهای جدید را پاس می‌کند؛ درحالی‌که برخی برندها دچار مشکل خواهند شد. البته به دلیل آنکه تعداد فروش خودروهای DS در ایران پایین است فعلا تولید داخلی آن‌ها توجیهی ندارد.
 
وی درباره برنامه احتمالی پژو-سیتروئن برای عرضه برند اوپل در ایران اظهار کرد:
 
گروه پژو-سیتروئن در ماه آگوست اوپل را خریداری کرده است؛ البته برخی از مدل‌های این خودرو با مشارکت جنرال موتورز ساخته شده و طبعا آن‌ها را نمی‌توانیم در ایران عرضه کنیم. البته امکان عرضه برخی از مدل‌های اوپل در ایران وجود دارد. با این حال فعلا عجله‌ای برای عرضه این برند در ایران نداریم و تمرکز ما بر پژو-سیتروئن است؛ ولی زمانی خواهد رسید که برند اوپل را نیز در ایران عرضه کنیم.
 
قائم مقام خاورمیانه و آفریقای شرکت پژو-سیتروئن درباره برنامه این شرکت برای عرضه خودروهای برقی در ایران تصریح کرد:
 
اگر مقررات لازم وضع شود و مشوق‌هایی ارائه شود؛ به‌عنوان مثال از خودروهای هیبریدی مالیات گرفته نشود، تکنولوژی این خودروها نیز به‌تدریج وارد خواهد شد. البته مصرف‌کنندگان هیچ‌گاه به خاطر آنکه خودروی برقی و هیبریدی آلودگی کمتری دارند آن را گران‌تر نمی‌خرند، بلکه باید مشوق‌های لازم در این زمینه اتخاذ شود.
 
کمار در رابطه با برنامه پژو سیتروئن برای صادرات خودروهای تولیدی از مبدأ ایران اظهار کرد:
 
فعالیت‌های ما از نظر رقابت‌پذیری هنوز در سطح استانداردهای جهانی نیست؛ زیرا قطعات خودروها را همچنان وارد کرده و بابت آن مالیات و گمرکی پرداخت می‌کنیم. البته ممکن است در بازارهایی همچون عراق و سوریه که بازارهای بسته‌ای هستند بتوانیم موفق باشیم؛ ضمن آنکه پژو 2008 را به عراق فروخته‌ایم و در آن تمرکز داشته‌ایم.
 

منبع

زومیت

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , سیتروئن c3 , سایپا , داشبورد






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند دی ماه 1 : من ۶ ام اردیبهشت ماه تکمیل وجه شدم ولی فاکتور نشدم
KMC مشتری : من کلا گروه های مختلف کرمان موتور رو بررسی کردم ،طبق تحقیق من مشتری های کرمان موتور دو دسته اند ،یک دسته که به صورت نقدی یا چکی با قیمت مصوب خرید کردند که عمدتا 60 روزه و 90 روزه اند و بندرت 30 روزه،و دسته دوم کسانی هستند که از نمایندگی ها حواله نقدی خریدند با قیمت بالاتر از قیمت مصوب و عمدتا 20 روزه و 30 روزه. دسته اول دچار تاخیر و گرفتاری های فراوانند و به همشون بیشتر بهانه حمل و بهانه های مختلف رو میارن و سر میدوونن! اما دسته دوم تمام کاراشون روتین انجام میشه،تیر ثبت نام کرده الان سوار ماشینشه! بنظر یه لابی یا باند هستند که هدفشون فروش با قیمت بالاتره، تا دسته اول جمع نشند و از بازرسی و دادستانی کمک نگیرند وضع به همین منوال پیش خواهد رفت.
ا.س : دنا پلاس سفید۱۴۰۴ خریدم رنگ بدنه ش داره زردمیشه انگارداره خودبخودرنگ میسوزه کاپوت وگلگیر میتونید راهنمایی کنید
آرمان X5 : فکر کنم فقط قصدت اینه که ما رو دق بدی که 6 ماهه پول نقد دادیم و هنوز هیچی به هیچی 😀
پلاس : آقای شقایق .اگر کمکی از دست ما برمیآد،بگو.شاید بتوانیم کمکت کنیم.ناراحتی ات از چیه؟
هلیا : آقای شقایق یا هر اسم دیگه.دچار اختلال شدید پریشان حالی هستی،اصلا تقصیر نداری،بیمار مثل شما داشتیم.انشالله خدا شفا بده.اشکال نداره،اگر آروم میشی،هر چند وقت بیا اینجا خودت رو خالی کن،برو.
سایپای دزد : من که تبدیل زدم.خسته شدم ۹ ماه بدون وسیله هستم
شاهین اتومات سی وی تی : یک مشت شارلاتان در سایپا جمع شده اند ... نقشه میکشن برا جیب مردم. خدا بگم چیکارتون کنه هر روز دارم چک میکنم عین دیوانه ها تو این گروه سایپا گیر کردم تحویل بگیرم دیگه دور سایپا یه خط قرمز میکشم به بچه هامم نصیحت میکنم که هیچ وقت دور سایپا نرید ... دوچرخه میخریدم بهتر بود .... دوست دارم اون کسی که برا من ثبت نام کرد این ماشه رو این چرخ رو داد دستم همین چرخ بکنم توووووووووو .
ممد : سلام اقا این اینه های تخمی ایکس ۵ چجوری بسته مره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بهمن ماه پیش پرداخت : سلام اگه فاکتور بشیم پیامک واسمون میاد چون من نه کافی نت رفتم نه بلدم از گوشی چک کنم
مریم : تا چه تاریخی فاکتور شده ساینا تک
ساینا : یه کام دیگه بگیرید ساینا میشه دو میلیارد. دوستان بازار رکوده خریدار نیست.
بهمن ماه پیش پرداخت : سلام اگه فاکتور بشیم پیام واسه ما میاد چون من نه کافی نت رفتم نه بلدم از گوشی چک کنم
14 تیر خاکستری : دوستان کسی دهه دوم تیر هست رنگی باشه فاکتور نشده باشه خاکستری یا مشکی لطفا مثبت بزنید بفهیمم چطوریه 10/11/12/13/14 تیر فقط علامت بزنه
5تیر : شما هم تاخیر پرونده داشتین؟
فوق العاده 23بهمن : مگه بعد پیش فروش اسفند نوبت فوق العاده بهمن نبود چرا مارو جا گذاشتن ،چرا رفتن سراغ تبدیلی ها پس ما چی میشیم😔😔 من مسافرکشی میکردم الان 6 ماهه از نون خوردن افتادم😔
علایی : من 24 اردیبهشت تکمیل وجه داشتم. کوییک gxrl . طرح فرسوده. تحویل خرداد. والله ماشینمو لازم دارم که ثبت نام کردم که ای کاش ثبت نام نمیکردم. دستی میفروختم. چرا وجدان ندارن. چرا هیچ کس نظارت نمیکنه
حسن پیش پانا فولاد مرداد : از من میشنوی تا خودشان زنگ نزدن نرو. میری تا عصر نگهت میدارن اذیت میکنن. اخرشم میگن باید چک کنیم
سورن : سلام مبارک تون باشه منم 15سایت فارس فاکتور شدم خبری نیست از ماشین،زنگ زدم میگه ماشین اومده تهران از تهران میاد