با رانندگان لجباز چگونه برخورد کنیم؟

 

با رانندگان لجباز چگونه برخورد کنیم؟

ترافیک، گریبان‌ بیشتر کلان‌شهر‌های ایران را گرفته است، من کارشناس‌ترافیک نیستم و نمی‌توانم راجع به دلایل به‌وجودآمدن ترافیک سرِ شما را درد بیاورم. ولی می‌خواهم بگویم این موجود بی‌شاخ‌ودم در کشورهایی که قوانین راهنمایی و رانندگی بیشتر رعایت می‌شود، آن‌چنان هم حوصله سربَر و خطرناک نیست و نهایتاً وقت شما را می‌بلعد که آن‌ را هم با مدیریت زمان می‌توان تا حدودی حل کرد. ولی اینجا منافع شخصی بیشتر از منافع گروهی اهمیت دارد، به همین دلیل هر راکبی ساز خودش را می‌زند و خودش را می‌کُشد تا به هر قیمت ممکن در اولین سوراخ و سنبه‌ی خالی بچپد! در چنین شرایطی، شلم و شوربایی به‌پا می‌شود؛ اما شما سعی دارید تا حد امکان درست رانندگی کنید، ولی ناگهان سروکله‌ی یک راننده‌ی روان‌پریش پیدا می‌شود! من اقداماتی را که در مواجهه با این رانندگان انجام می‌دهم، می‌نویسم؛ اما علاقه‌مندم با راه‌کارهای شما هم در این زمینه آشنا شوم. پس لطفاً کامنت بگذارید تا من و خوانندگان هم از آنها استفاده کنیم.

قبلاً در پرونده‌ای بعضی از دلایل عجول بودنمان در پشت فرمان را بررسی کرده بودم. حالا تصور کنید با خیال راحت پشت فرمان نشسته‌ام و اصرار بر اجرای قوانین دارم که ناگهان راننده‌ی موی دماغ پیدایش می‌شود:

 

در ترافیک بسیار سنگین

همه با سرعت مورچه در حال حرکت هستند، من هم شش دانگ حواسم به ترمز و کلاچ و فرمانم است، غفلتاً یکی فرمان کج می‌کند و به سمت درب من می‌آید، جوری وانمود می‌کند که حواسش نیست و اگر به ایشان راه ندهم خودرویم را مورد عنایت قرار می‌دهد، ولی من میدانم که در حقیقت ابعاد ماشینش را بهتر از من و شما حفظ است، پس نمی‌ترسم و از فرمان‌دادن به در و دیوار خودداری ‌می‌کنم، اگر نوک ماشین ایشان گلگیر جلو را هدف گرفته، می‌ایستم که طی طریق کند؛ ولی در صورتی که قصد دخول به درب و ستون ماشین را دارد، تا حد امکان بدون انحراف مسیرم را طی ‌می‌کنم! البته حتماً آینه‌ را زیر چشمی کنترل می‌کنم، خدا را چه دیدید، شاید این بابا نه تنها ابعاد ماشین دستش نیست، بلکه از قضاعینک ذره‌بینی‌اش را هم در محل کار جا گذاشته است!

 

در ترافیک سنگین

گاهی می‌ایستیم و گاهی هم سرعت به ۳۰ یا ۴۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد، من سعی می‌کنم بین خطوط برانم و قلمرو‌ام را مشخص کنم تا هر کسی که اذن دخول به آنجا را داشت درجا تارو‌مار کنم! در هنگام حرکت نمی‌شود به ماشین جلویی بچسبانم، شوماخر هم که باشم عقلم می‌گوید ممکن است با یک ترمزِ ناگهانی به ماشین جلویی برخورد کنم; و همینطور تضمینی نیست که لنت پشت سری‌ام در حال اجرای سمفونی خِرخِر نباشد، البته به عقبی‌ها هم حق می‌دهم که نسبت به فاصله‌ام با ماشین جلویی ابراز نگرانی کنند، چرا که به محض باز شدن فاصله‌ به طول یک ماشین، اتومبیل‌های کناری در یک چشم به زدن فضای ایجاد شده را غیب می‌کنند! راه حل، رساندن فاصله‌ام با جلویی به کمتر از طول یک ماشین است; ولی اگر راننده‌ی عقبی‌ام از آن‌سری موجودات زبان نفهم باشد، باز هم با نور و بوق یا حتی الفاظ زیبا، من را در خالی کردن صحنه یا چسباندن به ماشین جلویی تشویق می‌کند، در این مواقع به راه خود ادامه ‌می‌دهم و با سرعتی نزدیک به ماشین‌های جلویی حرکت می‌کنم.

 

در ترافیک نیمه سنگین

حالا سرعتم بین ۳۰ تا ۶۰ کیلومتر متغییر است، بعد از کُلی اعصاب‌خوردی و حرکت لاک‌پشتی حالا راه باز شده است و بعضی از مهرورزان باید حداکثر بهره را از موقعیت به وجود آمده ببرند، عقل‌ها تعطیل است و پاها تا انتها بر روی پدال گاز فشرده شده است، من به یاد وارم‌آپِ مسابقات ناسکار افتاده‌ام! فرمان را دو دستی چسبیده‌ام تا بادِ ماشین‌های کناری، من را نبَرد! سعی می‌کنم در لاین وسط رانندگی کنم. توجه بیشتری به آینه‌ها دارم، چرا که قرار گرفتن خودروها بین خطوط، فضای مساعدی را برای لایی‌بازی ایجاد کرده است. پس رانندگان حرفه‌ای را در آینه شناسایی کرده و حالت‌های مختلف را قبل از نزدیک شدن و وارد شدن به پروپاچه‌ام بررسی می‌کنم.

 

در ترافیک روان

سرعت سنجم بین ۷۰ تا بیشترین سرعت مجاز بازی می‌کند، دیگر مثل حالت‌های قبلی سیخ و با نفس‌های حبس شده در سینه نمی‌رانم، و در صندلی لمیده‌ام، ولی گوشه چشمی هم به آینه‌ها دارم، ماشین‌های ارتفاع زده را بیشتر در آینه تحت‌نظر دارم، اگر هوا تاریک است ماشین‌هایی که نور زنون دارند مشکوک‌تر به نظر می‌رسند، آن‌هایی هم که از ترکیب مه‌شکن زنون و چراغ شهری استفاده می‌کنند هم که دیگر آخر خطر هستند! پس بیشتر مراقب آن‌ها هستم، اگر در خط سبقت هستم راهنما می‌زنم و شانس راندن در این لاین را به ایشان واگذار می‌کنم. اگر در خط وسط هستم و سرعتم هم مناسب است، در صورتی که یکی از این عزیزان به من نوربالا بدهد معمولا صحنه را به این راحتی‌ها خالی نمی‌کنم، ولی بعد از اینکه صدایِ دنده معکوس دادن حضرت آقا را می‌شنوم، خودم را آماده می‌کنم که از کنارم رد بشود و یک فرمان مَشتی هم بر رویم بگیرد تا خودش را آسوده کند، من در این مواقع بسته به شرایط، فرمان را با آن‌ها نمی‌پیچانم و در همان مسیر طی طریق می‌کنم.

 

 

 

source

carnoter

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , رانندگی در ترافیک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

رضا قالپاق
0

چی نوشتی عامو....
20:28  1396/12/23
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
یوسف : خیلی ممنون بزرگوار 🙏🙏 ماشین خیلی خوبی هست بهتر از اون چیزی که فکرش و میکردم ایشالله روزی همه بشه چون اتنظار کشیدن خیلی سخته
کابوس شب برای کرمان موتور : شرکت کردیم
mhd S3 : منم نه آبان ثبت نام کردم وضعیتم مثل شماست فروش s3 کرمان موتور زیاده فقط می خوان بازار رو متشنج کنن تا بتونن تایید افزایش قیمت از دولت بگیرن ما این وسط قربانی مدیریت لجن کرمان موتور شدیم
کابوس شب برای کرمان موتور : https://www.karzar.net/114251 به دوستان لینک بدید کمتر از 30 ثانیه وقت میگیره خدارو شکر از دیروز تا امروز صبح دم نمایندگی ایرانمال 6 مشتری رو از کشیدن چک و ثبت نام جدید پشیمون کردم آقای کرمان موتور تازه اولشه بچرش تا بچرخیم
گلمحمد : مبارکت باشه خیرشو ببینی
S5🤔🤔🤔 : ای بشر دروغ داره میگه الان زنگ زدم کرمان موتور اینور سال هیچکس شاسی نخورده خیالتون راحت خالی بندیه😉
من : ساینا که بهتر بود.....😐 همینکه برات ساینا اومد تونستی اطلس بزنی یعنی ساینا بهتره...حالا اگه برات اطلس میومد عمرا نمیتونستی ساینا بزنی....ساینا بهترین ماشین سایپاست....تازه۶۰تومنم به سودت بود..بهرحال مبارکت باشه
رضا اس ۵ ۲۶ مهر : امروز رفتم نمایندگی دیدم دو تا خانواده خیلی خندان دارن کارت می کشن وچک مینوسند و یکی دیگه هم داشته در مورد ماشین های کرمان موتور از مسئول فروش تحقیق میکرد گفتم خجالت نمیکشید ماشین مهر ماه رو تحویل ندادین ثبت نام جدید میکنید داد و بیداد کردم از خرید منصرفشون کردم گفتم از این بد همینه هر وقت بیکار شدم میام دم نمایندگی به مردم میگم شما چه بیشرفایی هستین دوستان شما هم برید انقدر بیرگ نباشد
علی شاهین اتوماتیک 90 روزه : مبارکه. امروز فاکتور شدید یا دیروز؟
J7 صادرات : سلام امروز ماشین ما فاکتور شد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
عصبانی : در پاسخ یزد پایان سکوت: اگه این کارو بکنی دعای خیر همه ما همراهت خواهد بود.
یزد پایان سکوت : وقتی هیچ ارگانی پاسخگوی مردم نیست دود شدن نمایندگی مدیرانخودرو هم کسی پاسخگو نخواهد بود. به زودی ان شاللّه.
کرمان موتور : دوستان سلام من از تایپک بغلی میام :) یه کارزار تشکیل دادیم برای تحویل ندادن ماشین هامون بخدا از برج 7 ثبت نام کردیم هنوز فاکتور نشده کلی هم باید چک پاس کنیم چند ثانیه وقتتون رو نمیگیره میشه شما هم یه امضا برای ما بزنید یه مقدار بالاتر بره امضاهامون https://www.karzar.net/114251 ممنون از لطفتون :}
کرمان موتور : دوستان سلام من از تایپک بغلی میام :) یه کارزار تشکیل دادیم برای تحویل ندادن ماشین هامون بخدا از برج 7 ثبت نام کردیم هنوز فاکتور نشده کلی هم باید چک پاس کنیم چند ثانیه وقتتون رو نمیگیره میشه شما هم یه امضا برای ما بزنید یه مقدار بالاتر بره امضاهامون https://www.karzar.net/114251 ممنون از لطفتون :}
پارس 4712 : پیامک اومده یا تبدیل زدید قبلا ؟
کرمان موتور : دوستان سلام من از تایپک بغلی میام :) یه کارزار تشکیل دادیم برای تحویل ندادن ماشین هامون بخدا از برج 7 ثبت نام کردیم هنوز فاکتور نشده کلی هم باید چک پاس کنیم چند ثانیه وقتتون رو نمیگیره میشه شما هم یه امضا برای ما بزنید یه مقدار بالاتر بره امضاهامون https://www.karzar.net/114251 ممنون از لطفتون :}
سعید تبدیل رانا پلاس به 207 tu3 : سلام چرا دروغ میگین منم خودی 12 دی تکمیل وجه کردم 30 بهمن تحویل ماشین بوده 5 اوردیبهست تبدیل زدم ایران خودرو میگه تیر بهت میدن چرا ایقد دروغ میگین چه سودی براتون داده
نجمه : الان رفتم پیامکامو نگاه کردم دیدم یک پیام واریز هم برج 12 اومده که متوجه نشدم احتمالا همون 4 میلیونه،یکی هم امروز اومد
55مشکی : احتمالا دیروز وامروز مجوز خروجی صادر نشده
رانا پلاس تبدیل به207tu3 : رانا پلاس تحویل بهمن تکمیل وجه 9 دیماه 5 اردیبهشت تبدیل زدم 19 اردیبهشت فاکتور شدم امروزم پلاک شد زنگ زدم ایرانخودرو گفت تا آخر هفته ماشین میرسه به دستت