با رانندگان لجباز چگونه برخورد کنیم؟

 

با رانندگان لجباز چگونه برخورد کنیم؟

ترافیک، گریبان‌ بیشتر کلان‌شهر‌های ایران را گرفته است، من کارشناس‌ترافیک نیستم و نمی‌توانم راجع به دلایل به‌وجودآمدن ترافیک سرِ شما را درد بیاورم. ولی می‌خواهم بگویم این موجود بی‌شاخ‌ودم در کشورهایی که قوانین راهنمایی و رانندگی بیشتر رعایت می‌شود، آن‌چنان هم حوصله سربَر و خطرناک نیست و نهایتاً وقت شما را می‌بلعد که آن‌ را هم با مدیریت زمان می‌توان تا حدودی حل کرد. ولی اینجا منافع شخصی بیشتر از منافع گروهی اهمیت دارد، به همین دلیل هر راکبی ساز خودش را می‌زند و خودش را می‌کُشد تا به هر قیمت ممکن در اولین سوراخ و سنبه‌ی خالی بچپد! در چنین شرایطی، شلم و شوربایی به‌پا می‌شود؛ اما شما سعی دارید تا حد امکان درست رانندگی کنید، ولی ناگهان سروکله‌ی یک راننده‌ی روان‌پریش پیدا می‌شود! من اقداماتی را که در مواجهه با این رانندگان انجام می‌دهم، می‌نویسم؛ اما علاقه‌مندم با راه‌کارهای شما هم در این زمینه آشنا شوم. پس لطفاً کامنت بگذارید تا من و خوانندگان هم از آنها استفاده کنیم.

قبلاً در پرونده‌ای بعضی از دلایل عجول بودنمان در پشت فرمان را بررسی کرده بودم. حالا تصور کنید با خیال راحت پشت فرمان نشسته‌ام و اصرار بر اجرای قوانین دارم که ناگهان راننده‌ی موی دماغ پیدایش می‌شود:

 

در ترافیک بسیار سنگین

همه با سرعت مورچه در حال حرکت هستند، من هم شش دانگ حواسم به ترمز و کلاچ و فرمانم است، غفلتاً یکی فرمان کج می‌کند و به سمت درب من می‌آید، جوری وانمود می‌کند که حواسش نیست و اگر به ایشان راه ندهم خودرویم را مورد عنایت قرار می‌دهد، ولی من میدانم که در حقیقت ابعاد ماشینش را بهتر از من و شما حفظ است، پس نمی‌ترسم و از فرمان‌دادن به در و دیوار خودداری ‌می‌کنم، اگر نوک ماشین ایشان گلگیر جلو را هدف گرفته، می‌ایستم که طی طریق کند؛ ولی در صورتی که قصد دخول به درب و ستون ماشین را دارد، تا حد امکان بدون انحراف مسیرم را طی ‌می‌کنم! البته حتماً آینه‌ را زیر چشمی کنترل می‌کنم، خدا را چه دیدید، شاید این بابا نه تنها ابعاد ماشین دستش نیست، بلکه از قضاعینک ذره‌بینی‌اش را هم در محل کار جا گذاشته است!

 

در ترافیک سنگین

گاهی می‌ایستیم و گاهی هم سرعت به ۳۰ یا ۴۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد، من سعی می‌کنم بین خطوط برانم و قلمرو‌ام را مشخص کنم تا هر کسی که اذن دخول به آنجا را داشت درجا تارو‌مار کنم! در هنگام حرکت نمی‌شود به ماشین جلویی بچسبانم، شوماخر هم که باشم عقلم می‌گوید ممکن است با یک ترمزِ ناگهانی به ماشین جلویی برخورد کنم; و همینطور تضمینی نیست که لنت پشت سری‌ام در حال اجرای سمفونی خِرخِر نباشد، البته به عقبی‌ها هم حق می‌دهم که نسبت به فاصله‌ام با ماشین جلویی ابراز نگرانی کنند، چرا که به محض باز شدن فاصله‌ به طول یک ماشین، اتومبیل‌های کناری در یک چشم به زدن فضای ایجاد شده را غیب می‌کنند! راه حل، رساندن فاصله‌ام با جلویی به کمتر از طول یک ماشین است; ولی اگر راننده‌ی عقبی‌ام از آن‌سری موجودات زبان نفهم باشد، باز هم با نور و بوق یا حتی الفاظ زیبا، من را در خالی کردن صحنه یا چسباندن به ماشین جلویی تشویق می‌کند، در این مواقع به راه خود ادامه ‌می‌دهم و با سرعتی نزدیک به ماشین‌های جلویی حرکت می‌کنم.

 

در ترافیک نیمه سنگین

حالا سرعتم بین ۳۰ تا ۶۰ کیلومتر متغییر است، بعد از کُلی اعصاب‌خوردی و حرکت لاک‌پشتی حالا راه باز شده است و بعضی از مهرورزان باید حداکثر بهره را از موقعیت به وجود آمده ببرند، عقل‌ها تعطیل است و پاها تا انتها بر روی پدال گاز فشرده شده است، من به یاد وارم‌آپِ مسابقات ناسکار افتاده‌ام! فرمان را دو دستی چسبیده‌ام تا بادِ ماشین‌های کناری، من را نبَرد! سعی می‌کنم در لاین وسط رانندگی کنم. توجه بیشتری به آینه‌ها دارم، چرا که قرار گرفتن خودروها بین خطوط، فضای مساعدی را برای لایی‌بازی ایجاد کرده است. پس رانندگان حرفه‌ای را در آینه شناسایی کرده و حالت‌های مختلف را قبل از نزدیک شدن و وارد شدن به پروپاچه‌ام بررسی می‌کنم.

 

در ترافیک روان

سرعت سنجم بین ۷۰ تا بیشترین سرعت مجاز بازی می‌کند، دیگر مثل حالت‌های قبلی سیخ و با نفس‌های حبس شده در سینه نمی‌رانم، و در صندلی لمیده‌ام، ولی گوشه چشمی هم به آینه‌ها دارم، ماشین‌های ارتفاع زده را بیشتر در آینه تحت‌نظر دارم، اگر هوا تاریک است ماشین‌هایی که نور زنون دارند مشکوک‌تر به نظر می‌رسند، آن‌هایی هم که از ترکیب مه‌شکن زنون و چراغ شهری استفاده می‌کنند هم که دیگر آخر خطر هستند! پس بیشتر مراقب آن‌ها هستم، اگر در خط سبقت هستم راهنما می‌زنم و شانس راندن در این لاین را به ایشان واگذار می‌کنم. اگر در خط وسط هستم و سرعتم هم مناسب است، در صورتی که یکی از این عزیزان به من نوربالا بدهد معمولا صحنه را به این راحتی‌ها خالی نمی‌کنم، ولی بعد از اینکه صدایِ دنده معکوس دادن حضرت آقا را می‌شنوم، خودم را آماده می‌کنم که از کنارم رد بشود و یک فرمان مَشتی هم بر رویم بگیرد تا خودش را آسوده کند، من در این مواقع بسته به شرایط، فرمان را با آن‌ها نمی‌پیچانم و در همان مسیر طی طریق می‌کنم.

 

 

 

source

carnoter

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , رانندگی در ترافیک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
واریزی بهمن تحویل مرداد : سلام من ک نیمومده گفتن 20روز دیگه
مرتضی : بازم خدا رو شکر کن درخواست قطعه دادن برات، من X5 دارم از روزی که تحویل گرفتم (مرداد پارسال) مانیتورش رندم خاموش میشه، زمستون بخاری ندارم تابستون کولر، شرکت بعد از 1سال بهانه آوردن که آپدیت باید بیاد و... درخواست ام پی 5 داده فعلا، ماشین فوق العاده آشغالیه صرفا موتور گیربکسش قابل قبوله قطعات دیگه اش معلوم نیست درجه چندمه
ری را آذر : سلام انشالله که به این زودی تحویل بگیری. وقتی گرفتی زود بفروش . من بیست روز تحویل گرفتم یه هفته نگذشته بود یکی از درهاش قفل شد نه از داخل باز شد نه از خارج . بردم به نمایندگی گفتند ما بدون اینکه نگاه کنند گفتند ما از اینا سر در نمی آوریم باید قطعه بیاد بعد باز کنیم بعد از یه هفته قطعه اومد نتونستند درب وباز کنند .این دفعه هم گفتند باید یه هفته بخوابه تا رودری بیاد ..بعد رودری را بشکنیم در بو باز کنیم دوبار ببندیم. این است خوورو ملی ما . بدون آموزش نمایندگیها خودرو دادن بیرون . خداوند انشالله این خوورو سازا را به عذاب دردناک گرفتار نمایند .لطفا بگین آمین
شاهین+ : سلام عزیزیه لطف میکنی بگی شماره درخواستت چندبوده.ببینیم چقدمونده جلوما.تشکر
انیر : من الان ۲ ماهه تبدیل زدم بازم خبری نیست!! Gl تحویل نمیدن بر چه اساس میگین اگه تبدیل بزنید سریع میدن؟؟؟؟؟؟
ری را آذر : سلام دوستان بعد ۴ماه تاخیر ایران خودرو خودرو ری را مون را تحویل داد .بعد از ده روز رانندگی یکی از درها قفل شد نه ز بیرون باز شد ونه از داخل بردیم نمایندگی ها بدون اینکه نگاه کنند . گفتند باید اول درخواست قطعه بدیم بعد باز کنیم. بعد از یه هفته قطعه اومد بردم نتونستند در باز کنند ماشینو خوابوندند گفتد یه هفته دیگه باز ماشین تونمایندگی بخوابه روکش ورب برسه ، رودری را بشکنیم در باز کنیم . الان ۸روزه خودرو خوابیده ۶و۷روزدیگه باید بخوابه تارودری درب برسه بعد تعمیر کنند. این خودرو ملی ماست . خدایا این خیانت کاران را محو ونابود بگردان . خدایا تمام خودرو سازان را با خانواده شون به عذابت گرفتار بفرما. خدایا کارخانه های خودرو را با خاک یکسان بفرما. تللهی آمین یار رب العالمین.خودروساز اگه متنو می بینین پاس کنید تا نظرتونو ببینیم. ای ظالمان وخونخوران.
ری را اسفند : دوستان جدیدا کسی فاکتور نشده؟
شاهین سی وی تی : فکر نکنم 15 هوم داشته باشیم منتظر 16 هوم هستیم تا فاکتور بشه
شاهین cvt : سلام دوستان اگر کسی شاهین اتومات cvtبا پذیرش ۱۴۰۲ فاکتور شده اعلام کند
حسین : تکمیل وجه 13 آذر خبری نیست فقط بی حس شدیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فوق العاده 10بهمن : پیر شدیم سایپای لعنتی.هر روز زنگ میزنم دریغ از یه جواب منطقی
سورن پلاس : از دوستان 31 تیر تبدیل زدن بدون سنسور فاکتورشد سورن پلاس
ساینا اس 85 : امروز کسی از پیش فروش دی ماه تبدیل زده فاکتور شده ؟
مهدی پانا شهریور : تلاش های این دوست دلالمون که بر طبل افزایش قیمت با نام های مختلف میزنه واقعا ستودنیه لامصب خستم نمیشه
اطلس دوران جنگ : سایپا کاملا میدونه قراره چه اتفاقی در این مملکت بیفته برای همین تا میتونه داره طولش میده وگرنه مگه ایران خودرو نیست هرکسی ثبت کرده خودرو شو گرفته سایپا فقط حدف اش کلاهبرداری هست ملت مال باخته در حکومت بعدی اگر چیزی باقی بماند که اسرائیل و آمریکا فکر نکنم چیزی بزارن که بفروش برود و خسارت ملت را بدهند هرکسی تا قبل جنگ ماشین گرفت خو هیچی هرکسی نگرفت باید بیاد این رو بگیره
احمد31مرداد : انشالله به زودی همه فاکتور بشیم چاره ای جز صبرنداریم
احمد31مرداد : سوم تیرماه
شهرام : سلام.خیر جناب قادر خان.تبدیل از سورن با سنسور کمربند به سورن بدون سنسور کمربند.همین...
محمد : من خودم 6خردا فرسوده تحویل دادم و 29تیر تکمیل وجه کردم تحویل خودرو 31 شهریوره
محمد : سلام انتخاب رنگ و کلاس چی زدین منم می خوام تبدیل بزنم ولی نمیدونم این دو گزینه چی بزنم