بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)

بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)

در این مقاله که یکشنبه هر هفته قسمت جدیدی از آن روی 1Car قرار می گیرد، به بررسی ابعاد جدیدی از کامیون اکتروس ساخت شرکت خودروسازی مرسدس بنز پرداخته ایم. آن چه در مورد این کامیون کاملاً بارز می باشد این است که از نظر تکنولوژی ساخت بدنه، موتور، امکانات، و ... به قدری توسعه پیدا کرده است که به راحتی می تواند با پیشرفته ترین خودروهای سواری امروزی رقابت کند. در قسمت سوم این مقاله که در واقع در راستای قسمت های اول و دوم است، به بررسی بیش تر این کامیون از نقطه نظر انواع مختلف کابین راننده پرداخته شده است. به طور کلی این کامیون چهار نوع کابین مختلف برای کاربری های متنوع ارائه کرده است. در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)

 

کابین نوع اول: STREAM SPACE

1carکابین STREAM SPACE در حقیقت خودش به سه زیرمجموعه با مشخصات مختلف تقسیم می شود که در شکل زیر نشان داده شده است. این کابین نسبت به نسل گذشته، با فراهم ساختن فضایی بزرگ تر و گنجایشی بیش تر برای نگهداری وسایل، رفاه بیش تری را در مسافرت های طولانی برای راننده فراهم می سازد. کابین با عرض 2,500 میلی متر با ارائه فضای جادارتر و گنجایش بیش تر و در نتیجه فراهم ساختن رفاه و آسایش بیش تر، رانندگی را در حمل و نقل های طولانی تسهیل می بخشد. کابین با عرض 2,300 میلی متر مخصوص شرایطی از رانندگی طراحی شده است که صرفاً به یک راننده در طول حمل و نقل های برون مرزی نیاز استدر این کابین، یک طبقه مضاعف نیز به صورت آپشن در کف کابین قابل سفارش است که ارتفاع بالای سر راننده را تا 1,970 میلی متر افزایش می دهد. البته کابین دیگری از این مجموعه با عرض 2,300 میلی متر نیز وجود دارد که فقط ارتفاع بالای سر راننده در آن اندکی کم تر است. به طور کلی طراحی این کابین به دلیل مقاومت اندک آن در برابر باد باعث شده است تا مصرف سوخت کامیون به مراتب پایین بیاید.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)
عرض کابین: 2,500 میلی متر طول کابین: 2,300 میلی متر ارتفاع بالای سر راننده: 1,970 میلی متر
     
بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)
عرض کابین: 2,300 میلی متر طول کابین: 2,300 میلی متر ارتفاع بالای سر راننده: 1,970 میلی متر
     
بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)
عرض کابین: 2,300 میلی متر طول کابین: 2,300 میلی متر ارتفاع بالای سر راننده: 1,785 میلی متر

 

کابین نوع دوم: CLASSIC SPACE

کابین CLASSIC SPACE همراه با تونل موتور در حقیقت برای حمل و نقل های جاده ای ـ منطقه ای طراحی شده است. همان طورکه در شکل زیر نشان داده شده است، این کابین با عرض 2,300 میلی متر در دو نوع مختلف با ارتفاع های متفاوت موجود است. گفتنی است، در این کابین نیز به عنوان آپشن می توان یک طبقه مضاعف در کف سفارش داد.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)
عرض کابین: 2,300 میلی متر طول کابین: 2,300 میلی متر ارتفاع بالای سر راننده: 1,640 میلی متر
     
بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)
عرض کابین: 2300 میلی متر طول کابین: 2300 میلی متر ارتفاع بالای سر راننده: 1460 میلی متر

 

 

کابین نوع سوم: BIG SPACE

کابین BIG SPACE که یک طبقه مضاعف در کف نیز دارد، با عرض و ارتفاع به ترتیب 2,500 و 1,990 میلی متر موجود است. طبق گفته طراحان شرکت مرسدس بنز، این کابین نیز از کارایی بالایی برای مسیرهای بین المللی برخوردار است. از مزایای این کابین می توان به فضای بسیار آزاد برای جابجایی و نگهداری اسباب و وسایل اشاره کرد.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)
عرض کابین: 2,500 میلی متر طول کابین: 2,300 میلی متر ارتفاع بالای سر راننده: 1,990 میلی متر

 

 

کابین نوع چهارم: GIGA SPACE

کابین GIGA SPACE با داشتن 2,500 میلی متر عرض و 2,130 میلی متر ارتفاع از همه انواع کابین هایی که تا به اینجا بررسی شد، فضا و جای بسیار بیش تری را برای دو راننده طی حمل و نقل بین المللی فراهم می سازد. گفتنی است، در این نوع کابین موارد قابل سفارش بسیار زیادی وجود دارد که می توان با اضافه کردن آن ها، فضای کار و زندگی در داخل کابین را در سفرهای برون شهری بسیار جادارتر و راحت تر کرد.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)
عرض کابین: 2,500 میلی متر طول کابین: 2,300 میلی متر ارتفاع بالای سر راننده: 2,130 میلی متر

 

آن چه در این مقاله ارائه شد تقریباً بیان یکسری اعداد و ارقام و اطلاعات مربوط به طراحی کابین راننده بود که امیدواریم مورد توجه دوستداران دنیای طراحی خودرو قرار گرفته باشد. در هر حال 1Car بسیار خوشحال خواهد شد اگر نظرات و پیشنهادات ارزنده شما را لحظه به لحظه دریافت دارد.


منابع

mercedes-benz

برچسب : اکتروس , کامیون , ترانزیت , تریلی , کشنده , کابین , فنی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

18 نظر

احسان
1

چرا نظر رو ثبت نمیکنید ؟ این ابعاد کابین که گذاشتید مربوط میشه به مدل جدید آکتروس یعنی mp4 اما شما اطلاعات مدل mp3 نسل قبل رو گذاشتید !!! درست اطلاع رسانی کنید
21:46  1392/10/16
گزارش
پاسخ دادن
mehdi
1

واقعا عالی و کامل دست نگارنده درد نکنه. اگه از نسل جدید FH هم بزارین ممنون میشم
18:32  1392/02/22
گزارش
پاسخ دادن
m
4

تو هیچ مجله ماشینی همچین برسی کاملی نمیشه 7قسمت فوق العاده است!!!
14:38  1391/12/01
گزارش
پاسخ دادن
H
8

این کامیون رو دست هر کی بدی اصلا انگیزه نظافت پیدا می کنه. ضمنا این سایت بسیار عالیه و اتفاقا جذاب. فقط هول نیست که همه چی رو یه دفعه رو کنه، آهسته و پیوسته.
17:01  1391/11/30
گزارش
پاسخ دادن
صبا
4

اقا هوتن،راننده‏های کامیون بسیار gentleman هستند.این هم ماشین با کلاسشون.
15:50  1391/11/30
گزارش
پاسخ دادن
اکرم
2

تصویر جدیدی از ماشین سنگین را می توان دید.عالی است
15:50  1391/11/30
گزارش
پاسخ دادن
no one
6

هوتن جان دادا ، مثه اینکه حواست نیس کجای دنیا داری زندگی میکنی ها. عزیزم ما هنوز پیکان 60 تو خیابونامون مثه شیر سینه سپر کرده، اونوقت شما توقعاتی داری ها! اینا فعلا اینورها نیومده اما غصه نخور میاد حتما. اونوقت تو هم از این به بعد با راننده کامیونها حال میکنی. یه چیزی تو مایه های خوش ر ...
15:35  1391/11/30
گزارش
پاسخ دادن
سلیمان حشمتی
7

بعد از سالها یه سایت پیدا شده داره این همه اطلاعات خوب و درست در اختیار ما قرار میده آخه انصافه که ما بگیم بسه دیگه ، جذاب نیست و . . . . خداییش انصاف نیست دیگه مسعود جان 45
14:00  1391/11/30
گزارش
پاسخ دادن
هوتن
1

جالبه. راستش من همیشه از راننده کامیون ها بدم میومد حس میکردم آدمای کثیف و درمه داغونی اند که بوی ماشینشون رو میدن! اما انگار این کامیون و رانندش زدن رو دست هر چی نظافته. خداییش جالبه اما اینا واقعیه یا تخیل؟ ما که هر چی هرجا دیدیم از این داغونها بوده که یه آفتابه هم بهش آویزون کرده بودن!
13:51  1391/11/30
گزارش
پاسخ دادن
امیر
1

عجیبه یعنی هر چی دیدی دربو داغون بود چرا دروغ میگی ایران تو وارد کردن تکنولوژی سرعتش بدک نیست
11:03  1393/04/28

گزارش
1Car
6

پاسخ به sam و امین: بررسی کامیون اکتروس حدود 7 قسمت می‎باشد و امیدواریم پس از آن مابقی خودروهای سنگین را بررسی کنیم.
10:46  1391/11/30
گزارش
پاسخ دادن
امین
2

سلام لطفا یررسی دیگر کامیونها مثل ولوو fh و اسکانیا راهم بگذارید ممنون از سایت عالیتون
10:00  1391/11/30
گزارش
پاسخ دادن
اکبری
3

چقدر خوب همه خوشقول باشند
09:36  1391/11/30
گزارش
پاسخ دادن
sam
3

فقط یه صفحه مطلب؟؟اذامه نداره؟؟
09:12  1391/11/30
گزارش
پاسخ دادن
هیمن
6

ایول دمتون گرم الوعده وفا
22:06  1391/11/29
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
9

ولی به نظر من خیلی هم جالبه، خوبه که کامل باشه، هیچ جا دیگه همچین چیزی گیر نمیاد.
22:02  1391/11/29
گزارش
پاسخ دادن
مسعود 45
0

دیگه بررسی داره طولانی میشه و از جذابیت کاسته
21:50  1391/11/29
گزارش
پاسخ دادن
هومن
6

IVCO یادت بخیر
21:32  1391/11/29
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی : فرقی نداره دوتاش باید دو سال بمونی تو نوبت مث من بدبخت
مهدی پلاس : سلام امروز زنگ زدم سایپا امپراتور گفت تا25اسفند فاکتور شده گفتن شماهم صبور باشید تافاکتوربشیدبهش گفتم چقدر صبور باشیم هرچه گفتم چه مشکلی هست که فاکتور نمیکنید فقط گفت صبورباشیم صبوردیگه بنظرم زنگ نزنیم سنگین ترهستیم
ارزو : بنز بی ام وه با اون همه عظمت تقاضا اینقدر تاخیر تو تحویل ندارن حالا فرقون سازی سایپا نزدیک ۳ ساله خون مارو کرده تو شیشه
شاهین Gl : چون کسی فاکتور نشده
شاهین Gl : مبارک باشه نهایتا ی هفته تا دو هفته بستگی داره کی بارش کنن
شاهین 1404 : اخه کجای دنیا ماشین ۹ ماه تو تأخیره اگه خودمون می خواستیم ماشین رو سر هم کنیم زودتر به دستمون رسیده بود اگه الان این اتفاق تو ی کشور درست حسابی افتاده بود درش تخته کرده بودن
زری : الهی روز خوش نبینید مدرسه ها داره کم کم باز میشه ما هم با بچه مدرسه ایی بی وسیله تو سرمای پاییز چ فکرا داشتیم ک ماشین دیه میاد فقط خدا زجرتون بده .100گرم طلام رفت باد هوا خدا ب زمین گرم بزنتون انشالله این نفرینها گریبان گیرتون بشه
اردی پلاس : احسان خان،قرار داد رو با دقت بخوان 16%سود مشارکت است که هنگام پرداخت مبلغ تکمیلی از کل قیمت خودرو کسر کردند و تسویه شد.سود تاخیر 12% است ،که به کل مبلغ پرداختی( مثلا 800 میلیون) تعلق میگیرد،اما چون در هنگام تکمیل وجه ، بشما اعلام کردند تحویل خودرو یکماه دیگر،این سود تاخیر از یکماه بعد از تکمیل وجه شما تا موعد تحویل خودرو پرداخت میشود،مثلا اکر شما اول اردیبهشت تکمیل وجه کرده باشی و مثلا اول مهر خودرو را تحویل بگیری،از اول خرداد تا پایان شهریور( چهار ماه) به آن 800 م تومان سود تاخیر 12 درصد سالانه تعلق میگیرد، برای 4 ماه جمعا یه مبلغی حدود 32 میلیون تومان.بر خلاف تصور عموم ،مبلغ زیادی نیست و آن مبالغ بالا که بعضی دوستان گفتند صحیح نیست.،تازه آن را هم 6 تا 7 ماه بعد ( اگر موجودی داشته باشند)پرداخت میکنند. خلاصه کلام:رویش خیلی حساب نکن،اصل تحویل ماشین است.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
غلامعلی : الهی به امید فاکتورشدن
سورن 4 تیر : از استان گلستانم.ماشین باید از تهران میومد
پاسخ به احمدجنوب : داداش دعوت نامه مرداد که اوایل تیربود اومد من دعوتنامه شهریورهستم تکمیل وجه کردم بعد شما میگی مرداد هنوز نیومده؟؟؟؟
علی رض بودا : سلام . شماره پذیرشت چند بود؟
متین : کجا زنگ زدی سایپا مگه تعطیل نیست چرا دروغ میبافی
ساینا اس پیش فروش : مال من سایناست تیر اومد دعوت نامه تیر 5
isac : یکی توضیح بده این مراحل وارد شدن و دیدن اینکه چراغ چه مرحله ای روشن هست رو
رحمان : سلام دوستان ببخشید من ماشین تعویل گرفتم پول لازم شدم میخام بفروشم ولی کارت ماشین نیومده میتونم بفروشم تعویز پلاک برم بقیه مدارک آمده ممنون
سامیار : رحیم جان ،چه تاریخی تکمیل وجه کردی؟
isax : چه سایتی؟همین saipa.iranecar?