بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)

بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)

در این مقاله که یکشنبه هر هفته قسمت جدیدی از آن روی 1Car قرار می گیرد، به بررسی ابعاد جدیدی از کامیون اکتروس ساخت شرکت خودروسازی مرسدس بنز پرداخته ایم. آن چه در مورد این کامیون کاملاً بارز می باشد این است که از نظر تکنولوژی ساخت بدنه، موتور، امکانات، و ... به قدری توسعه پیدا کرده است که به راحتی می تواند با پیشرفته ترین خودروهای سواری امروزی رقابت کند. در قسمت سوم این مقاله که در واقع در راستای قسمت های اول و دوم است، به بررسی بیش تر این کامیون از نقطه نظر انواع مختلف کابین راننده پرداخته شده است. به طور کلی این کامیون چهار نوع کابین مختلف برای کاربری های متنوع ارائه کرده است. در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)

 

کابین نوع اول: STREAM SPACE

1carکابین STREAM SPACE در حقیقت خودش به سه زیرمجموعه با مشخصات مختلف تقسیم می شود که در شکل زیر نشان داده شده است. این کابین نسبت به نسل گذشته، با فراهم ساختن فضایی بزرگ تر و گنجایشی بیش تر برای نگهداری وسایل، رفاه بیش تری را در مسافرت های طولانی برای راننده فراهم می سازد. کابین با عرض 2,500 میلی متر با ارائه فضای جادارتر و گنجایش بیش تر و در نتیجه فراهم ساختن رفاه و آسایش بیش تر، رانندگی را در حمل و نقل های طولانی تسهیل می بخشد. کابین با عرض 2,300 میلی متر مخصوص شرایطی از رانندگی طراحی شده است که صرفاً به یک راننده در طول حمل و نقل های برون مرزی نیاز استدر این کابین، یک طبقه مضاعف نیز به صورت آپشن در کف کابین قابل سفارش است که ارتفاع بالای سر راننده را تا 1,970 میلی متر افزایش می دهد. البته کابین دیگری از این مجموعه با عرض 2,300 میلی متر نیز وجود دارد که فقط ارتفاع بالای سر راننده در آن اندکی کم تر است. به طور کلی طراحی این کابین به دلیل مقاومت اندک آن در برابر باد باعث شده است تا مصرف سوخت کامیون به مراتب پایین بیاید.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)
عرض کابین: 2,500 میلی متر طول کابین: 2,300 میلی متر ارتفاع بالای سر راننده: 1,970 میلی متر
     
بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)
عرض کابین: 2,300 میلی متر طول کابین: 2,300 میلی متر ارتفاع بالای سر راننده: 1,970 میلی متر
     
بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)
عرض کابین: 2,300 میلی متر طول کابین: 2,300 میلی متر ارتفاع بالای سر راننده: 1,785 میلی متر

 

کابین نوع دوم: CLASSIC SPACE

کابین CLASSIC SPACE همراه با تونل موتور در حقیقت برای حمل و نقل های جاده ای ـ منطقه ای طراحی شده است. همان طورکه در شکل زیر نشان داده شده است، این کابین با عرض 2,300 میلی متر در دو نوع مختلف با ارتفاع های متفاوت موجود است. گفتنی است، در این کابین نیز به عنوان آپشن می توان یک طبقه مضاعف در کف سفارش داد.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)
عرض کابین: 2,300 میلی متر طول کابین: 2,300 میلی متر ارتفاع بالای سر راننده: 1,640 میلی متر
     
بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)
عرض کابین: 2300 میلی متر طول کابین: 2300 میلی متر ارتفاع بالای سر راننده: 1460 میلی متر

 

 

کابین نوع سوم: BIG SPACE

کابین BIG SPACE که یک طبقه مضاعف در کف نیز دارد، با عرض و ارتفاع به ترتیب 2,500 و 1,990 میلی متر موجود است. طبق گفته طراحان شرکت مرسدس بنز، این کابین نیز از کارایی بالایی برای مسیرهای بین المللی برخوردار است. از مزایای این کابین می توان به فضای بسیار آزاد برای جابجایی و نگهداری اسباب و وسایل اشاره کرد.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)
عرض کابین: 2,500 میلی متر طول کابین: 2,300 میلی متر ارتفاع بالای سر راننده: 1,990 میلی متر

 

 

کابین نوع چهارم: GIGA SPACE

کابین GIGA SPACE با داشتن 2,500 میلی متر عرض و 2,130 میلی متر ارتفاع از همه انواع کابین هایی که تا به اینجا بررسی شد، فضا و جای بسیار بیش تری را برای دو راننده طی حمل و نقل بین المللی فراهم می سازد. گفتنی است، در این نوع کابین موارد قابل سفارش بسیار زیادی وجود دارد که می توان با اضافه کردن آن ها، فضای کار و زندگی در داخل کابین را در سفرهای برون شهری بسیار جادارتر و راحت تر کرد.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)
عرض کابین: 2,500 میلی متر طول کابین: 2,300 میلی متر ارتفاع بالای سر راننده: 2,130 میلی متر

 

آن چه در این مقاله ارائه شد تقریباً بیان یکسری اعداد و ارقام و اطلاعات مربوط به طراحی کابین راننده بود که امیدواریم مورد توجه دوستداران دنیای طراحی خودرو قرار گرفته باشد. در هر حال 1Car بسیار خوشحال خواهد شد اگر نظرات و پیشنهادات ارزنده شما را لحظه به لحظه دریافت دارد.


منابع

mercedes-benz

برچسب : اکتروس , کامیون , ترانزیت , تریلی , کشنده , کابین , فنی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

18 نظر

احسان
1

چرا نظر رو ثبت نمیکنید ؟ این ابعاد کابین که گذاشتید مربوط میشه به مدل جدید آکتروس یعنی mp4 اما شما اطلاعات مدل mp3 نسل قبل رو گذاشتید !!! درست اطلاع رسانی کنید
21:46  1392/10/16
گزارش
پاسخ دادن
mehdi
1

واقعا عالی و کامل دست نگارنده درد نکنه. اگه از نسل جدید FH هم بزارین ممنون میشم
18:32  1392/02/22
گزارش
پاسخ دادن
m
4

تو هیچ مجله ماشینی همچین برسی کاملی نمیشه 7قسمت فوق العاده است!!!
14:38  1391/12/01
گزارش
پاسخ دادن
H
8

این کامیون رو دست هر کی بدی اصلا انگیزه نظافت پیدا می کنه. ضمنا این سایت بسیار عالیه و اتفاقا جذاب. فقط هول نیست که همه چی رو یه دفعه رو کنه، آهسته و پیوسته.
17:01  1391/11/30
گزارش
پاسخ دادن
صبا
4

اقا هوتن،راننده‏های کامیون بسیار gentleman هستند.این هم ماشین با کلاسشون.
15:50  1391/11/30
گزارش
پاسخ دادن
اکرم
2

تصویر جدیدی از ماشین سنگین را می توان دید.عالی است
15:50  1391/11/30
گزارش
پاسخ دادن
no one
6

هوتن جان دادا ، مثه اینکه حواست نیس کجای دنیا داری زندگی میکنی ها. عزیزم ما هنوز پیکان 60 تو خیابونامون مثه شیر سینه سپر کرده، اونوقت شما توقعاتی داری ها! اینا فعلا اینورها نیومده اما غصه نخور میاد حتما. اونوقت تو هم از این به بعد با راننده کامیونها حال میکنی. یه چیزی تو مایه های خوش ر ...
15:35  1391/11/30
گزارش
پاسخ دادن
سلیمان حشمتی
7

بعد از سالها یه سایت پیدا شده داره این همه اطلاعات خوب و درست در اختیار ما قرار میده آخه انصافه که ما بگیم بسه دیگه ، جذاب نیست و . . . . خداییش انصاف نیست دیگه مسعود جان 45
14:00  1391/11/30
گزارش
پاسخ دادن
هوتن
1

جالبه. راستش من همیشه از راننده کامیون ها بدم میومد حس میکردم آدمای کثیف و درمه داغونی اند که بوی ماشینشون رو میدن! اما انگار این کامیون و رانندش زدن رو دست هر چی نظافته. خداییش جالبه اما اینا واقعیه یا تخیل؟ ما که هر چی هرجا دیدیم از این داغونها بوده که یه آفتابه هم بهش آویزون کرده بودن!
13:51  1391/11/30
گزارش
پاسخ دادن
امیر
1

عجیبه یعنی هر چی دیدی دربو داغون بود چرا دروغ میگی ایران تو وارد کردن تکنولوژی سرعتش بدک نیست
11:03  1393/04/28

گزارش
1Car
6

پاسخ به sam و امین: بررسی کامیون اکتروس حدود 7 قسمت می‎باشد و امیدواریم پس از آن مابقی خودروهای سنگین را بررسی کنیم.
10:46  1391/11/30
گزارش
پاسخ دادن
امین
2

سلام لطفا یررسی دیگر کامیونها مثل ولوو fh و اسکانیا راهم بگذارید ممنون از سایت عالیتون
10:00  1391/11/30
گزارش
پاسخ دادن
اکبری
3

چقدر خوب همه خوشقول باشند
09:36  1391/11/30
گزارش
پاسخ دادن
sam
3

فقط یه صفحه مطلب؟؟اذامه نداره؟؟
09:12  1391/11/30
گزارش
پاسخ دادن
هیمن
6

ایول دمتون گرم الوعده وفا
22:06  1391/11/29
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
9

ولی به نظر من خیلی هم جالبه، خوبه که کامل باشه، هیچ جا دیگه همچین چیزی گیر نمیاد.
22:02  1391/11/29
گزارش
پاسخ دادن
مسعود 45
0

دیگه بررسی داره طولانی میشه و از جذابیت کاسته
21:50  1391/11/29
گزارش
پاسخ دادن
هومن
6

IVCO یادت بخیر
21:32  1391/11/29
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین : سلام من طرح فرسوده تحویل ۳۱ اردیبهشت ۴۰۴ هستم ولی دعوتنامه صادر نشده.دوستان اطلاع دارن کی صادر میشه و اینکه اخرین اولویت ها مربوط به اسفند هست درسته؟
ابراهیم شاهین جی اهواز : سلام . اگر می خواستیم جی ال بگیریم که از 14 آذر 1403. 594 میلیون پول بی زبون نمی دادیم .فقط با تجمع در تهران جواب میده . دوستان با نماینده های شهرتون در مجلس تماس بگیرید . احتمالا این کارشناس یه لیوان قهوه زده یه چیزی هم پرانده
احد ۲۵ اسفند : متاسفانه خیر
محمد : یه تجمع حسابی لازمه...
شاهین سی وی تی : به امید خدا منم 16 اسفند سی وی تی هستم
آیدین سالاری : سلام ایکس ۵ داشتم تصادفی نسبتا متوسط از جلو داشته‌ کاپوت‌ جمع شده و رادیاتور شکسته موتور و گیربکس سالم بقیه جاها ماشین سالم‌بی رنگ رنگ‌ تیتانیوم میفروشم یک و ۴۰۰ هزینه تعمیرش ۱۰۰ تومن جای خوب ببرین بی رنگ هم در میاره هعی...
امین : اینکه میگن شاهین جی تحویل نمیدن چرته این همه صبر کردیم این یه ماهم روش قراره تا ۱۵ شهریور همه رو تحویل بدن الکی به ساز سایپا نرقصی فرقش حدود۸۰ ملیونه.اینها مجبورن تحویل بدن
مهدی x5 : سلام دوستان فکر کنم بد شانس تر از من کسی نباشه من دیماه 1403 x5 ثبت نام نقدی قرار تحویل اردیبهشت 1404 هنوز نه پیامی نه خبری هیچ که هیچ بعضی ها الان نگاه می کنم تو کامنتها انهایی که بهمن بودن شاسی که شدن هیچ تمام مدارک انها هم امده
سهند : من امروز زنگ زدم گفت داریم۶اردیبهشت فاکتور میشه و گفت بهمون اعلام کردن تا اخر هفته دیگه دی تموم بشه تولیدم سرعت گرفته
محمد : سلام من هم مثل شما ثبت نام دی ماه۴۰۳ بود تحویل اردیبهشت ۱۴۷۵نقد گرفتم دوباره خرداد بهم گفتن۸۸میلیون مابه تفاوت باید بدی از شما هم گرفتن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فوق العاده بهمن 6بهمن : کاربر 29 مرداد باید بخوریش راهی نیست
اخبار سایپا(خبر موثق) : بله این خبر هم راست هست،خیالتون راحت باشه
سحر : سفید شیری خاک گرفته 🤮
دمت گرم : خبر موثق خودتی خدایی؟ خدا از دهنت بشنوه ما که مردیم از بس صبر کردیم خدایی
محمد : منظور شما با چه کسی هست دقیقا
سورن : نمایندگی به من گفت چون احراز هویت شده امکان تغییر شماره نیست
اخبار سایپا(خبر موثق) : دوستان عزیز،دوباره اومدم اما نه با اخبار تعطیلی و ... ،با چند خبر خوش،از این هفته فروش فوق العاده ها فاکتور میشن،سایناهای ناقص الحمدلله تکمیل شدن و به ترتیب فاکتور میشن و تحویل شما عزیزان میگردند،
مارال : دوستان ببخشید یکی دو سه سوال داشتم برای کوییک s هر ماه تاخیر چقدر سود میدن هر ماه و سوال بعدی اینه که سود به کل مبلغ میخوره یا به مبلغ بعدی دعوتنامه ممنون میشم بگید و روز جمعه و تعطیل هم مثل بانکها حساب است یا خیر
حمید : سلام دوستان کسی میدونه sbk کدوم سایت هستش
حمید اس شهریور : زنگ زدم پشتیبانی میگه کوییک اس طبق جدول من تا 4 خرداد فاکتور شده ....از یک ماهه روی 4 خرداد قفل شده