بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)

بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)

در این مقاله که یکشنبه هر هفته قسمت جدیدی از آن روی 1Car قرار می گیرد، به بررسی ابعاد جدیدی از کامیون اکتروس ساخت شرکت خودروسازی مرسدس بنز پرداخته ایم. آن چه در مورد این کامیون کاملاً بارز می باشد این است که از نظر تکنولوژی ساخت بدنه، موتور، امکانات، و ... به قدری توسعه پیدا کرده است که به راحتی می تواند با پیشرفته ترین خودروهای سواری امروزی رقابت کند. در قسمت سوم این مقاله که در واقع در راستای قسمت های اول و دوم است، به بررسی بیش تر این کامیون از نقطه نظر انواع مختلف کابین راننده پرداخته شده است. به طور کلی این کامیون چهار نوع کابین مختلف برای کاربری های متنوع ارائه کرده است. در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)

 

کابین نوع اول: STREAM SPACE

1carکابین STREAM SPACE در حقیقت خودش به سه زیرمجموعه با مشخصات مختلف تقسیم می شود که در شکل زیر نشان داده شده است. این کابین نسبت به نسل گذشته، با فراهم ساختن فضایی بزرگ تر و گنجایشی بیش تر برای نگهداری وسایل، رفاه بیش تری را در مسافرت های طولانی برای راننده فراهم می سازد. کابین با عرض 2,500 میلی متر با ارائه فضای جادارتر و گنجایش بیش تر و در نتیجه فراهم ساختن رفاه و آسایش بیش تر، رانندگی را در حمل و نقل های طولانی تسهیل می بخشد. کابین با عرض 2,300 میلی متر مخصوص شرایطی از رانندگی طراحی شده است که صرفاً به یک راننده در طول حمل و نقل های برون مرزی نیاز استدر این کابین، یک طبقه مضاعف نیز به صورت آپشن در کف کابین قابل سفارش است که ارتفاع بالای سر راننده را تا 1,970 میلی متر افزایش می دهد. البته کابین دیگری از این مجموعه با عرض 2,300 میلی متر نیز وجود دارد که فقط ارتفاع بالای سر راننده در آن اندکی کم تر است. به طور کلی طراحی این کابین به دلیل مقاومت اندک آن در برابر باد باعث شده است تا مصرف سوخت کامیون به مراتب پایین بیاید.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)
عرض کابین: 2,500 میلی متر طول کابین: 2,300 میلی متر ارتفاع بالای سر راننده: 1,970 میلی متر
     
بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)
عرض کابین: 2,300 میلی متر طول کابین: 2,300 میلی متر ارتفاع بالای سر راننده: 1,970 میلی متر
     
بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)
عرض کابین: 2,300 میلی متر طول کابین: 2,300 میلی متر ارتفاع بالای سر راننده: 1,785 میلی متر

 

کابین نوع دوم: CLASSIC SPACE

کابین CLASSIC SPACE همراه با تونل موتور در حقیقت برای حمل و نقل های جاده ای ـ منطقه ای طراحی شده است. همان طورکه در شکل زیر نشان داده شده است، این کابین با عرض 2,300 میلی متر در دو نوع مختلف با ارتفاع های متفاوت موجود است. گفتنی است، در این کابین نیز به عنوان آپشن می توان یک طبقه مضاعف در کف سفارش داد.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)
عرض کابین: 2,300 میلی متر طول کابین: 2,300 میلی متر ارتفاع بالای سر راننده: 1,640 میلی متر
     
بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)
عرض کابین: 2300 میلی متر طول کابین: 2300 میلی متر ارتفاع بالای سر راننده: 1460 میلی متر

 

 

کابین نوع سوم: BIG SPACE

کابین BIG SPACE که یک طبقه مضاعف در کف نیز دارد، با عرض و ارتفاع به ترتیب 2,500 و 1,990 میلی متر موجود است. طبق گفته طراحان شرکت مرسدس بنز، این کابین نیز از کارایی بالایی برای مسیرهای بین المللی برخوردار است. از مزایای این کابین می توان به فضای بسیار آزاد برای جابجایی و نگهداری اسباب و وسایل اشاره کرد.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)
عرض کابین: 2,500 میلی متر طول کابین: 2,300 میلی متر ارتفاع بالای سر راننده: 1,990 میلی متر

 

 

کابین نوع چهارم: GIGA SPACE

کابین GIGA SPACE با داشتن 2,500 میلی متر عرض و 2,130 میلی متر ارتفاع از همه انواع کابین هایی که تا به اینجا بررسی شد، فضا و جای بسیار بیش تری را برای دو راننده طی حمل و نقل بین المللی فراهم می سازد. گفتنی است، در این نوع کابین موارد قابل سفارش بسیار زیادی وجود دارد که می توان با اضافه کردن آن ها، فضای کار و زندگی در داخل کابین را در سفرهای برون شهری بسیار جادارتر و راحت تر کرد.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)
عرض کابین: 2,500 میلی متر طول کابین: 2,300 میلی متر ارتفاع بالای سر راننده: 2,130 میلی متر

 

آن چه در این مقاله ارائه شد تقریباً بیان یکسری اعداد و ارقام و اطلاعات مربوط به طراحی کابین راننده بود که امیدواریم مورد توجه دوستداران دنیای طراحی خودرو قرار گرفته باشد. در هر حال 1Car بسیار خوشحال خواهد شد اگر نظرات و پیشنهادات ارزنده شما را لحظه به لحظه دریافت دارد.


منابع

mercedes-benz

برچسب : اکتروس , کامیون , ترانزیت , تریلی , کشنده , کابین , فنی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

18 نظر

احسان
1

چرا نظر رو ثبت نمیکنید ؟ این ابعاد کابین که گذاشتید مربوط میشه به مدل جدید آکتروس یعنی mp4 اما شما اطلاعات مدل mp3 نسل قبل رو گذاشتید !!! درست اطلاع رسانی کنید
21:46  1392/10/16
پاسخ دادن
mehdi
1

واقعا عالی و کامل دست نگارنده درد نکنه. اگه از نسل جدید FH هم بزارین ممنون میشم
18:32  1392/02/22
پاسخ دادن
m
4

تو هیچ مجله ماشینی همچین برسی کاملی نمیشه 7قسمت فوق العاده است!!!
14:38  1391/12/01
پاسخ دادن
H
8

این کامیون رو دست هر کی بدی اصلا انگیزه نظافت پیدا می کنه. ضمنا این سایت بسیار عالیه و اتفاقا جذاب. فقط هول نیست که همه چی رو یه دفعه رو کنه، آهسته و پیوسته.
17:01  1391/11/30
پاسخ دادن
صبا
4

اقا هوتن،راننده‏های کامیون بسیار gentleman هستند.این هم ماشین با کلاسشون.
15:50  1391/11/30
پاسخ دادن
اکرم
2

تصویر جدیدی از ماشین سنگین را می توان دید.عالی است
15:50  1391/11/30
پاسخ دادن
no one
6

هوتن جان دادا ، مثه اینکه حواست نیس کجای دنیا داری زندگی میکنی ها. عزیزم ما هنوز پیکان 60 تو خیابونامون مثه شیر سینه سپر کرده، اونوقت شما توقعاتی داری ها! اینا فعلا اینورها نیومده اما غصه نخور میاد حتما. اونوقت تو هم از این به بعد با راننده کامیونها حال میکنی. یه چیزی تو مایه های خوش ر ...
15:35  1391/11/30
پاسخ دادن
سلیمان حشمتی
7

بعد از سالها یه سایت پیدا شده داره این همه اطلاعات خوب و درست در اختیار ما قرار میده آخه انصافه که ما بگیم بسه دیگه ، جذاب نیست و . . . . خداییش انصاف نیست دیگه مسعود جان 45
14:00  1391/11/30
پاسخ دادن
هوتن
1

جالبه. راستش من همیشه از راننده کامیون ها بدم میومد حس میکردم آدمای کثیف و درمه داغونی اند که بوی ماشینشون رو میدن! اما انگار این کامیون و رانندش زدن رو دست هر چی نظافته. خداییش جالبه اما اینا واقعیه یا تخیل؟ ما که هر چی هرجا دیدیم از این داغونها بوده که یه آفتابه هم بهش آویزون کرده بودن!
13:51  1391/11/30
پاسخ دادن
امیر
1

عجیبه یعنی هر چی دیدی دربو داغون بود چرا دروغ میگی ایران تو وارد کردن تکنولوژی سرعتش بدک نیست
11:03  1393/04/28

1Car
6

پاسخ به sam و امین: بررسی کامیون اکتروس حدود 7 قسمت می‎باشد و امیدواریم پس از آن مابقی خودروهای سنگین را بررسی کنیم.
10:46  1391/11/30
پاسخ دادن
امین
2

سلام لطفا یررسی دیگر کامیونها مثل ولوو fh و اسکانیا راهم بگذارید ممنون از سایت عالیتون
10:00  1391/11/30
پاسخ دادن
اکبری
3

چقدر خوب همه خوشقول باشند
09:36  1391/11/30
پاسخ دادن
sam
3

فقط یه صفحه مطلب؟؟اذامه نداره؟؟
09:12  1391/11/30
پاسخ دادن
هیمن
6

ایول دمتون گرم الوعده وفا
22:06  1391/11/29
پاسخ دادن
مهدی
9

ولی به نظر من خیلی هم جالبه، خوبه که کامل باشه، هیچ جا دیگه همچین چیزی گیر نمیاد.
22:02  1391/11/29
پاسخ دادن
مسعود 45
0

دیگه بررسی داره طولانی میشه و از جذابیت کاسته
21:50  1391/11/29
پاسخ دادن
هومن
6

IVCO یادت بخیر
21:32  1391/11/29
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
صادق : سلام شاهین جی ال تحویل ۳۰ روزه که ۷ام آبان تکمیل وجه شده پس چرا فاکتور نمیشه مگه مسلمون نیستید پیاده ایم خدا ل......نتتون کنه
اطلس شهریور : کسی اصلا زنگ زده ببینه چرا فاکتور نمیکنن اسیر شدیم بقران سه ماه رو رد کرد
17 اردیبهشت j4 : همین الان سندشم اومد ولی خبری از خودش نیست
ابوالفضل : واقعا روی امثال شما نمیشه قیمت گذاشت بسکه عتیقه هستید
j4سفید2تیرماه گرگان : 26آبان شاسی شده امروز بیمه خدا بعقیشو بخیر کنه
محمد : امروز زده تحویل شد.29 مرداد سفید قرمز .کی تحویلمون میدهند از اصفهان
محمد تارا v1 : سلام هر ماشینی بعد از 22بهمن فاکتور بشه مدل 1404 میخوره هرسال اینجوری بوده
حامد : واسه من تاریخ تحویل زده ۶اسفند کی میاد به نظرتون
به امید فردای بهتر : منم هر روز موقع بجا آوردن نماز 5گانه برا دو ابر خودرو ساز کشورمون دعا میکنم احتکار حرام نیست آن را حلا اعلام میکنم به امید پیشرفت این دو ابرساز عزیز .
حسین... : شما که میخاین دروغ بگین قبلش یک کم فک کنین بعد دروغ بگین. برای تبدیل شدن ۲۰۰ به ۹۰۰ قیمت طلا باید ۴۵۰ درصد رشد می‌کرد یعنی ۴.۵ برابر میشد و این در حالیه که طلا نسبت به پارسال حتی دو برابر هم نشده. لعنت بر مواجب بگیران سایپا که مارو ساده لوح انگاشتن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مصطفی : حرص نخور، پیر میشی
ندا : بله درسته تا جمع نشیم و اعتراض نکنیم اصلا نمیتونیم ماشین تحویل بگیریم
207 اتو پانا 31 خرداد : خو تو نخر اگه بدت میاد برو اون ماشین x55رو بخر یجوری میگی انگار مجبورت کردن 207 بخری
زاگرب : فکر کنم 14 فاکتور شد و دیگ تعطیلش کردن. رفت تا دنا 6 دنده تولید کنن و بعدش دنا اپشنال و بعد 5 دنده. تو همین سایت نگاه کنید یه مدت دنا 6 دنده یه مدت اپشنال همیشه یکی فاکتور میکنن و یکی تاخیر میخوره 1 ماه.
زاگرب : سلام دوستان سقف فلز tu5 هیچ فاکتور نمیکنن؟ اگر کسی فاکتور شده لطفا اعلام کنید. تشکر
هادی تیگو 8 پرومکس : منم تحویل 10 شهریور هنوز هیچ خبری نیست
Mahdi : سلام از دوستانی ک 5 دنده پول و واریز کردن جدیدا کیا فاکتور شدن؟ واریزی 15 آبان ب بعد
علی : نخیر ساینا 340بود ما 170پرداخت کردیم حالا اگه اون 50درصد افزایش شامل بشه میشه 207میلیون اگه سود مشارکت هم لحاظ بشه کمتر میشه
علی : اینو کی گفته خواهشا چیزی که مطمئنید راجبش صحبت کنید
ایمان : بنده خدا داره مزاح میکنه. اینقدر سرکار گذاشتنش خودرو بهش ندادن قاتی کرده