تجربه سفر 2000 کیلومتری با MVM X33 و MVM X22

 

تجربه سفر 2000 کیلومتری با MVM X33 و MVM X22

 
ایران بزرگ و پهناور با اقلیم و شرایط آب و هوایی متفاوت و اسفالت ناهموار و جاده های خطرناک، یکی از تصادف خیز ترین کشورهای جهان و پر چالش ترین مناطق کره زمین برای سفر جاده ای محسوب می شود.
در واقع کافیست تا تجربه تردد در کشورهای شرقی و غربی را داشته باشید تا تفاوت های بنیادین ایران با سایر کشورهای جهان را به چشم ببینید. به جرات می توان گفت که با توجه به اقلیم گرم و خشک، جاده های پیچ در پیچ کوهستانی و کیفیت و ایمنی راه ها، ایران در زمره چالش برانگیز ترین کشورهای جهان برای تست و بررسی خودرو قرار می گیرد.
 
 
در چنین شرایطی اما چینی ها از اعتماد به نفس تاخت و تاز در بازار خودرو ایران برخوردار شده اند و حالا ایران را به عنوان یکی از مهم ترین مقاصد صادراتی خود مد نظر دارند، پس از پیشرفت قابل توجه خودروهای چینی طی چند سال اخیر، حالا چینی ها می خواهند ببیند که شرایط لازم را برای کسب نمره قبولی در وضعیت سخت و چالش برانگیز جاده های ایران بدست آورده اند یا خیر؟
 
در همین راستا درست پیش از تحویل سال، فرصتی دست داد تا با همکاری شرکت مدیران خودرو، تجربه 2000 کیلومتر سفر جاده ای را در منطقه شمال غربی ایران داشته باشیم. مسیر سفر به گونه ای انتخاب شده بود که تنوع اقلیمی زیادی برای تست خودروها وجود داشته باشد و رانندگان که از خبرنگاران حوزه خودرو بودند، بتوانند هر دو مدل را در وضعیت های متفاوت بررسی نمایند.
 
 
مسیر این سفر 2000 کیلومتری شامل حرکت از تهران و رفتن به آستارا از مسیر بزرگراهی رشت و پس از آن گذر از گردنه حیران و رفتن به شهر های اردبیل، تبریز و ارومیه می شد.
پس از حضور در کنار دریاچه ارومیه، حرکت به سمت سنندج آغاز شد و در نهایت نیز پایان مسیر گذر از مسیر اتوبانی همدان، جاده های دوبانده رفت و برگشت به غار علیصدر و در نهایت بازگشت به تهران از طریق جاده ساوه بود.
از موارد مهم در این سفر می توان به حضور 4 سرنشین در هر یک از خودروها با اسباب و اثاثیه اشاره کرد که شرایطی مشابه سفر خانوادگی را پدید می آورد، همچنین به دلیل شرایط متغییر آب و هوایی در واپسین روزهای سال، در مقاطعی استفاده از بخاری یا کولر الزامی به نظر می رسید و از همین رو بررسی خودروها در شرایط کاملا متفاوت امکان پذیر شده بود.
 
 
 
در معرفی دو خودرو به صورت کلی می توان گفت که ام وی ام ایکس 22 به عنوان یک مینی کراس اوور یا هاچ بک کراس، از پیشرانه ای 1.5 لیتری به قدرت 105 اسب بخار بهره می برد و در دو تیپ با گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک قابل خریداری است که البته در مدل اتوماتیک و فول آپشن قیمت این خودرو حالا به حدود 72 میلیون تومان رسیده است.
مدل بزرگتر MVM X33 S نیز از نمونه های فیس لیفت ایکس 33 های قدیمی محسوب می شود و حالا تنها با گیربکس ضریب متغییر CVT و پیشرانه 2 لیتری با قدرت 139 اسب بخار و قیمتی در حدود 84 میلیون تومان قابل خرید است.
 
 
 
از این رو در این سفر با دو کراس اوور تک دیفرانسیل چینی طرف بودیم که هریک نیز به نوبه خود در زمره خودروهای پر فروش بازار قرار دارند.
 
طبیعتا توصیف لحظه به لحظه یک سفر بلند مدت 2000 کیلومتر در این مقال نمی گنجد اما با کمی خلاصه سازی می توان به چند مورد مهم اشاره کرد.
 
هر دو خودرو برای 3 یا 4 سرنشین فضای نسبتا کافی را ارائه می دهند امادر صورت اضافه شدن نفر پنجم، وضعیت بسیار سخت خواهد شد، البته شکی نیست که از این میان شرایط X33 به دلیل ابعاد بزرگتر اتاق بهتر است.
هندلینگ و پایداری X33 در پیچ ها تا حدی مناسب تر از X22 به نظر می رسد اما احساس راننده پشت فرمان ممکن است متفاوت باشد که این امر از تعلیق سفت تر X22 ناشی می شود.
 
در واقع بازی بدنه (حرکت گهواره ای) ام وی ام X22 در گذر از پیچ ها کمتر از X33 محسوس است اما در عین حال راننده X33 اطلاعات دقیق تری را از میزان پایداری خودرو در پیچ ها دریافت می کند.
سفتی تعلیق عقب X22 در گذر از برخی ناهمواری ها و سرعت گیر ها می تواند آزاردهنده باشد.
صدای پیشرانه هر دو خودرو در رانندگی با سرعت یکنواخت قابل قبول است اما در زمان شتاب گیری ها و با توجه به زیر بار رفتن ناگهانی پیشرانه، صدای نفوذی به کابین می تواند آزار دهنده باشد.
ضرایب گیربکس X22 برای کاستن از مصرف سوخت اندکی سبک انتخاب شده اند و با توجه به شرایط جاده های ایران به نظر می رسد که طراحی گیربکس با ضرایب سنگین تر می تواند مثمر ثمر باشد.
 
 
 
عملکرد گیربکس اتوماتیک و CVT ام وی ام X33، در مقایسه با سایر خودروهای موجود در بازار قابل قبول به نظر می رسد.
مصرف سوخت ام وی ام X22 در شرایط مشابه رانندگی جاده ای در حدود 2 لیتر کمتر از MVM X33 و در محدوده 7.5 لیتر در یکصد کیلومتر قرار می گیرد که رقمی اقتصادی برای یک کراس اوور کوچک است.
شتاب هیچ یک از دو خودرو هیجان انگیز یا فوق العاده نیست اما با توجه به وضعیت سایر خودروهای موجود در جاده های کشورمان می توان گفت که هر دو مدل X22 و X33 از عملکرد حداقلی ای برای پیمودن مسیرهای جاده ای برخوردارند و انجام سبقت گیری های نسبتا ایمن با آن ها امکان پذیر است.
 
 
 
طراحی و کیفیت صندلی های MVM X33 به خصوص در ردیف جلو مناسب تر از X22 ارزیابی می شود.
عملکرد ترمز هر دو خودرو خوب است و در استفاده مکرر در مسیرهای کوهستانی نیز افت توان محسوسی به چشم نمی خورد.
ارگونومی، میزان تسلط به جاده و دید رو به عقب توسط آینه های جانبی مناسب به نظر می رسد و آپشن های رفاهی و تجهیزات جانبی دو خودرو نیز در طول تست چهار روزه و دو هزار کیلومتری مشکل خاصی را از خود نشان ندادند. همچنین عملکرد خودروها در شرایط لغزنده و بارانی و عملکرد چراغ ها در هنگام رانندگی شبانه مناسب به نظر می رسید.
 
 
 
در مجموع می توان شجاعت و جسارت مدیران چینی و ایرانی شرکت مدیران خودرو برای برگزاری چنین تستی را تحسین کرد و امیدوار بود که مهندسان چینی با بررسی دقیق تر شرایط جاده های ایران، نسبت به اعمال تغییرات مهندسی در راستای بهبود کیفیت و عملکرد محصولات خود اقدام نمایند.
 
 
 
وضعیت جاده های ایران به گونه ایست که هندلینگ مناسب، وجود سامانه ESP، فرمان و ترمز های دقیق و پیشرانه ای با توانمندی بالا برای تسهیل سبقت گیری می تواند بسیار تعیین کننده باشد، همچنین با توجه به ناهمواری های متعدد و متنوع راه های کشورمان نیز استفاده از سیستم های تعلیق ساده با عملکرد خشک و سفت موجبات آزردگی خاطر سرنشینان را فراهم می آورد و از این رو به نظر می رسد که به خصوص برای خودروهای کراس اوور مرتفع، استفاده از تعلیق مولتی لینک می تواند به یک مزیت رقابتی در بازار مبدل شود.
 
 
 
 
 

source

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , MVM X33 , MVM X22






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 74 نظر
X33 Cross cvt 19 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی : انشاالله خیر نبینن حالمونو خراب کردن
ساسان : سلام دوستان وعزیزان مال باخته لطفا 3آذر ساعت 11رو فراموش نکنید..شاید فرجی شد وآقایان بی لیاقت وشرکت بی کفایت یه تکونی به خودش داد...لطفآ رسانه ای کنید تا هرکجا که میتونید..بازرسی..اخبار 20:30 وهرجا که میتونید% ارادتمند همه دوستان عزیز %
شاهین جی : سلام دوستان 14اذر هنوز فاکتور نشودم.از اهواز کجول
مهساx5 : دقیقا گمرک نزاشته منم در جریانم اجازه خروج نمیده، کرمان موتورم گفته ب من چ مشتری ها هجوم اوردن گردن شماست اونم نگران نیست تازه داره شاسیم میکنه تقریبا، فقط خروج ممنوع هست
شاهین جی : سلام شنبه 3 خرداد ماه تجمع شاهین هاااا که تو تأخیره هستش لطفا دوستان حمایت کنید از ادمین محترم درخواست دارم در این اجتماع مارو همراهی کند🙏🙏🙏 تا دوستان به حق خودشون برسن ادرس اجتماع: کرج جاده مخصوص کیلومتر11 امور مشتریان و بازار یابی ساعت اجتماع 9 صبح به بعد با تشکر
علی ایکس 22 پرو : نمایندگی در403/10/01توی قرارداد مدل خودرو را 403 زده چطور حالا واسم مبلغ 105 میلیون دیون دولتی زدن؟این مملکتداری نیست این یعنی چپاول وزور به مردم
مهدی ۲ : یک سوال از تارا داران.امپر اب تارا تا کجا بیاد بالا نرماله؟امپر اب ماشین بنده تو ترافیک وقتی میاد وسط دور کند روشن میشه و با خاموش شدن دور کند امپر اب از وسط پایین تر نمیاد که بعد حدود یک دقیقه یه خط از وسط میره بالاتر و با دور تند میاد وسط .ایا طبیعی هست ؟گیج شدم.لطفا یکی راهنمایی کنه
حسن a5 : من دوسال پیش ماشینم کلا سوخت هیچی ازش نموند ولی بعدا بهترشو خریدم زندگی جریان داره
تجمع : دوستان تجمع ۳خرداد یادتون نره تو رو خدا همه بیایید
A5 شهریور : بسیار متاسفم عزیز. اما خیلی خودت را ناراحت نکن. امیدوارم ماشین های شیک تر و بهتر از آن بخری. گاهی جز صبر و شکیبایی راه دیگری وجود ندارد.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا 23 مهر : خدا کنه بعد تحویل ماشین سود تاخیری هم زود واریز کنن نه باز برن بخوابن خدا لعنتشون کنه مسولین سایپا که با اعصاب روان مردم بازی میکنن
زاهدان کوییک سفید قرمز : سلام چراغ تحویل سبز شده چند روز طول می‌کشه تحویل بدن
رضا 23 مهر : آقا رشید چندم مهر هستن
رضا 23 مهر : محمد 19مهر مبارکت باشه داداش ایشالله دل خوش سلامتی مباااااااادکت باشه شما هم واسه ما دعا کن زود از شر سایپا به زودی راحت شیم که همه ناراحتی اعصاب گرفتیم ایشالله خوش حالی تک تک عزیزان و فاکتور شدنشون
شادمهر : متاسفانه بین این تاریخ 18تا28 فروش پرسنلی سایپاس دارن مال اونا رو میدن دیگه روند فاکتورهای پیش فروش کند شده شناسه دیگه
محمد موتور جدید : باسلام جواب آقا غفار من 13اسفند واریز کردم تحویل 11خرداد بود 25اردیبهشت فاکتور 28 اردیبهشت پلاک شدم ، ماشین با تاریخ تحویل میدن سورن 80 روزه تحویل میدن ، اونایی که زودتر تحویل گرفتن تغییر رنگ دادن از سفید به مشکی یا خاکستری
خسارت دیده از سایپا : خدالعنتتون کنه ساعت 3نیمه شب بلند شدم سایت چک میکنم الهی به زمین گرم بخورید لنگ درهوا گذاشتید مارو. عین خودخرتون تو گل گیر کردم نه راه پس دارم نه پیش. الهی بمیری ک الان راحت خوابیدی مدیر لعنتی سایپا
سامان : بعداز فاکتور امکان پذیره
خسارت دیده از سایپا : یعنی در قسمت تخصیص هستین!!!! فاکتور نشدین؟؟؟
22مهر : به جان خودم انقدر خوشحالم برات که حد نداره ان شاء الله خیر داشته باشه برات🌹مباااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااارکت