تجربه سفر 2000 کیلومتری با MVM X33 و MVM X22

 

تجربه سفر 2000 کیلومتری با MVM X33 و MVM X22

 
ایران بزرگ و پهناور با اقلیم و شرایط آب و هوایی متفاوت و اسفالت ناهموار و جاده های خطرناک، یکی از تصادف خیز ترین کشورهای جهان و پر چالش ترین مناطق کره زمین برای سفر جاده ای محسوب می شود.
در واقع کافیست تا تجربه تردد در کشورهای شرقی و غربی را داشته باشید تا تفاوت های بنیادین ایران با سایر کشورهای جهان را به چشم ببینید. به جرات می توان گفت که با توجه به اقلیم گرم و خشک، جاده های پیچ در پیچ کوهستانی و کیفیت و ایمنی راه ها، ایران در زمره چالش برانگیز ترین کشورهای جهان برای تست و بررسی خودرو قرار می گیرد.
 
 
در چنین شرایطی اما چینی ها از اعتماد به نفس تاخت و تاز در بازار خودرو ایران برخوردار شده اند و حالا ایران را به عنوان یکی از مهم ترین مقاصد صادراتی خود مد نظر دارند، پس از پیشرفت قابل توجه خودروهای چینی طی چند سال اخیر، حالا چینی ها می خواهند ببیند که شرایط لازم را برای کسب نمره قبولی در وضعیت سخت و چالش برانگیز جاده های ایران بدست آورده اند یا خیر؟
 
در همین راستا درست پیش از تحویل سال، فرصتی دست داد تا با همکاری شرکت مدیران خودرو، تجربه 2000 کیلومتر سفر جاده ای را در منطقه شمال غربی ایران داشته باشیم. مسیر سفر به گونه ای انتخاب شده بود که تنوع اقلیمی زیادی برای تست خودروها وجود داشته باشد و رانندگان که از خبرنگاران حوزه خودرو بودند، بتوانند هر دو مدل را در وضعیت های متفاوت بررسی نمایند.
 
 
مسیر این سفر 2000 کیلومتری شامل حرکت از تهران و رفتن به آستارا از مسیر بزرگراهی رشت و پس از آن گذر از گردنه حیران و رفتن به شهر های اردبیل، تبریز و ارومیه می شد.
پس از حضور در کنار دریاچه ارومیه، حرکت به سمت سنندج آغاز شد و در نهایت نیز پایان مسیر گذر از مسیر اتوبانی همدان، جاده های دوبانده رفت و برگشت به غار علیصدر و در نهایت بازگشت به تهران از طریق جاده ساوه بود.
از موارد مهم در این سفر می توان به حضور 4 سرنشین در هر یک از خودروها با اسباب و اثاثیه اشاره کرد که شرایطی مشابه سفر خانوادگی را پدید می آورد، همچنین به دلیل شرایط متغییر آب و هوایی در واپسین روزهای سال، در مقاطعی استفاده از بخاری یا کولر الزامی به نظر می رسید و از همین رو بررسی خودروها در شرایط کاملا متفاوت امکان پذیر شده بود.
 
 
 
در معرفی دو خودرو به صورت کلی می توان گفت که ام وی ام ایکس 22 به عنوان یک مینی کراس اوور یا هاچ بک کراس، از پیشرانه ای 1.5 لیتری به قدرت 105 اسب بخار بهره می برد و در دو تیپ با گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک قابل خریداری است که البته در مدل اتوماتیک و فول آپشن قیمت این خودرو حالا به حدود 72 میلیون تومان رسیده است.
مدل بزرگتر MVM X33 S نیز از نمونه های فیس لیفت ایکس 33 های قدیمی محسوب می شود و حالا تنها با گیربکس ضریب متغییر CVT و پیشرانه 2 لیتری با قدرت 139 اسب بخار و قیمتی در حدود 84 میلیون تومان قابل خرید است.
 
 
 
از این رو در این سفر با دو کراس اوور تک دیفرانسیل چینی طرف بودیم که هریک نیز به نوبه خود در زمره خودروهای پر فروش بازار قرار دارند.
 
طبیعتا توصیف لحظه به لحظه یک سفر بلند مدت 2000 کیلومتر در این مقال نمی گنجد اما با کمی خلاصه سازی می توان به چند مورد مهم اشاره کرد.
 
هر دو خودرو برای 3 یا 4 سرنشین فضای نسبتا کافی را ارائه می دهند امادر صورت اضافه شدن نفر پنجم، وضعیت بسیار سخت خواهد شد، البته شکی نیست که از این میان شرایط X33 به دلیل ابعاد بزرگتر اتاق بهتر است.
هندلینگ و پایداری X33 در پیچ ها تا حدی مناسب تر از X22 به نظر می رسد اما احساس راننده پشت فرمان ممکن است متفاوت باشد که این امر از تعلیق سفت تر X22 ناشی می شود.
 
در واقع بازی بدنه (حرکت گهواره ای) ام وی ام X22 در گذر از پیچ ها کمتر از X33 محسوس است اما در عین حال راننده X33 اطلاعات دقیق تری را از میزان پایداری خودرو در پیچ ها دریافت می کند.
سفتی تعلیق عقب X22 در گذر از برخی ناهمواری ها و سرعت گیر ها می تواند آزاردهنده باشد.
صدای پیشرانه هر دو خودرو در رانندگی با سرعت یکنواخت قابل قبول است اما در زمان شتاب گیری ها و با توجه به زیر بار رفتن ناگهانی پیشرانه، صدای نفوذی به کابین می تواند آزار دهنده باشد.
ضرایب گیربکس X22 برای کاستن از مصرف سوخت اندکی سبک انتخاب شده اند و با توجه به شرایط جاده های ایران به نظر می رسد که طراحی گیربکس با ضرایب سنگین تر می تواند مثمر ثمر باشد.
 
 
 
عملکرد گیربکس اتوماتیک و CVT ام وی ام X33، در مقایسه با سایر خودروهای موجود در بازار قابل قبول به نظر می رسد.
مصرف سوخت ام وی ام X22 در شرایط مشابه رانندگی جاده ای در حدود 2 لیتر کمتر از MVM X33 و در محدوده 7.5 لیتر در یکصد کیلومتر قرار می گیرد که رقمی اقتصادی برای یک کراس اوور کوچک است.
شتاب هیچ یک از دو خودرو هیجان انگیز یا فوق العاده نیست اما با توجه به وضعیت سایر خودروهای موجود در جاده های کشورمان می توان گفت که هر دو مدل X22 و X33 از عملکرد حداقلی ای برای پیمودن مسیرهای جاده ای برخوردارند و انجام سبقت گیری های نسبتا ایمن با آن ها امکان پذیر است.
 
 
 
طراحی و کیفیت صندلی های MVM X33 به خصوص در ردیف جلو مناسب تر از X22 ارزیابی می شود.
عملکرد ترمز هر دو خودرو خوب است و در استفاده مکرر در مسیرهای کوهستانی نیز افت توان محسوسی به چشم نمی خورد.
ارگونومی، میزان تسلط به جاده و دید رو به عقب توسط آینه های جانبی مناسب به نظر می رسد و آپشن های رفاهی و تجهیزات جانبی دو خودرو نیز در طول تست چهار روزه و دو هزار کیلومتری مشکل خاصی را از خود نشان ندادند. همچنین عملکرد خودروها در شرایط لغزنده و بارانی و عملکرد چراغ ها در هنگام رانندگی شبانه مناسب به نظر می رسید.
 
 
 
در مجموع می توان شجاعت و جسارت مدیران چینی و ایرانی شرکت مدیران خودرو برای برگزاری چنین تستی را تحسین کرد و امیدوار بود که مهندسان چینی با بررسی دقیق تر شرایط جاده های ایران، نسبت به اعمال تغییرات مهندسی در راستای بهبود کیفیت و عملکرد محصولات خود اقدام نمایند.
 
 
 
وضعیت جاده های ایران به گونه ایست که هندلینگ مناسب، وجود سامانه ESP، فرمان و ترمز های دقیق و پیشرانه ای با توانمندی بالا برای تسهیل سبقت گیری می تواند بسیار تعیین کننده باشد، همچنین با توجه به ناهمواری های متعدد و متنوع راه های کشورمان نیز استفاده از سیستم های تعلیق ساده با عملکرد خشک و سفت موجبات آزردگی خاطر سرنشینان را فراهم می آورد و از این رو به نظر می رسد که به خصوص برای خودروهای کراس اوور مرتفع، استفاده از تعلیق مولتی لینک می تواند به یک مزیت رقابتی در بازار مبدل شود.
 
 
 
 
 

source

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , MVM X33 , MVM X22






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 74 نظر
X33 Cross cvt 19 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی صدرا : سلام داخل سایت کرمان موتور ، آیا گزینه ارسال پلاک و مدارک سبز شده است ؟
شاهین cvt : جناب من طی چندین تماس با 096550 و نمایندگی گفتن تا 3 آذر فاکتور شده و هنوز اسفند شروع نشده
Masoud x5 : گمرک اگه مشکلی داره حتما به خاطر تعرفه های گمرکی هستش .الحمدالله که کرمان خودرو هم دستش بیخ گلوی مشتریاش هستش و کل مبالغ را وصول میکنه . اگه پول گمرک را که از مشتری گرفته دیگه هیچ ربطی به مشتری نداره .. دوست عزیز پنجاه ساله این مملکت توسط یک عده مدیر مفت خور افتاده که بدبختانه شکمهای خودشون و اولادشون سیری نداره که الن به این روز افتادیم که باید برای یک جنس مصرفی التماس کنیم .هرکس که اشنایی خارج از کشور داره میدونه که کمپانیهای قلدر ماشین ساز در خارج همیشه در پی رضایت مشتریهاشون هستند بارها شده که به خاطر احترام به مشتری و برای یک ایراد جزیی فراخون برگشت ماشین دادند و باکلی معذرت خواهی یک مدل جدیدتر را به مشتری تحویل دادند ولی ما در ایران همیشه به دنبال یک بهانه هستیم که از زیر دیون مشتری در بریم ...ایراد گمرک ...اعتصاب رانندگان ...وارد نشدن قطعه ......خدا هرچی مدیر بی لیاقته مابود کنه
X5 : 8 فروردین شاسی 9صدور فاکتور 10بیمه 13پلاک هنوز از تحویل خبری نیست 😤
جلیل فتحی : 🔵 تحویل اسفند شاهین پلاس اتوماتیک 02/03 تکمیل وجه کردیم هنوز فاکتور نشده دوستانی که اطلاع دارن لطفا اعلام کنن تا چه تاریخی فاکتوز شده ممنون تشکر 🔵🔵
mamali : در گروه ها نشر دهید هشدار به مردم و متقاضیان خرید خودرو از سایپا: پیش‌فروش اآغاز شده، در حالی که خریداران شاهین G هنوز خودرو به دستشان نرسیده!ط ما جمعی از مشتریانی هستیم که در ماه‌های آذر، دی و اسفند ۱۴۰۳ منتظر تحویل خودروی شاهین G از سایپا بوده ایم . با اینکه ماه‌ها از زمان تحویل گذشته، هنوز هیچ خودرویی به دست‌مان نرسیده و شرکت سایپا هیچ زمان‌بندی مشخصی برای تحویل ارائه نمی‌کند. اما نکته تلخ‌تر این است که در شرکت به هیچ وجه پاسخگو نبوده در صورتیکه پول ماشین را تمام و کمال دریافت نموده اند! یعنی با توجه به اینکه آگاهی کامل نسبت به عدم تولید خودرو را دارند نسبت به تکمیل وجه توسط مشتری اقدام می کنند! اکنون در چنین شرایط مبهم و ناعادلانه‌ای، شرکت سایپا اقدام به پیش‌فروش خودروی جدید کرده است؛ بدون آن‌که پاسخ‌گوی خلف وعده‌های قبلی‌اش باشد. ما هشدار می‌دهیم: تا زمانی که تعهدات قبلی به تمام ثبت‌نام‌کنندگان تحویل نشده، پیش‌خرید، فقط تکرار یک اشتباه است. از هموطنان ارجمند تقاضامندیم با آگاهی، از این تجربه سخت از پیش‌فروش‌های جدید پرهیز کنند.تجربه بد ما، زنگ خطری برای شم ...
V4 تیتانیوم : با سلام.جهت اطلاع، تارا v4تیتانیوم فروش فوری.با موعد تحویل ۱۲ خرداد ۲۸ ام فاکتور شد.
وحید x5 : سلام دوستان کسی جدیدا x5 شاسی شده لطفا اگر شدید شماره قرارداد و تاریخ بذارین
علی j4 : از ۱۳ اردیبهشت پلاک شده ولی تحویل ندادن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس 21مهر : دوست عزیز بیشتر به سخا نگاه میکنن شما 2آبان تحویل دادی میری برای تحویلیهای آبان چون احراز سکونت خیلی مهمه
حسن : سلام دوستان خردادی امروز کسی فاکتور شده
رانا تیر 1404 : درود بر جواد با توجه به اینکه در محل حضور دارید مقدور هست پرس و جو کنید که کدام کلاس رانا پلاس، در حال تولید است. سپاس
کوییک سفید قرمز : دوستان شماره تماس شرکت پارس خودرو را اگه کسی داره بزاره ممنون میشم
اطلس 18مهر : رنگ مشکی سخا2ابان
اطلس 24 مهر : آقا محمد تو که رفتی برای خودت فاکتور کردی ..برای ما هم فاکتور میکردی ما هم 21 مهر تکمیل وجه و24 مهر سخا بوده ..تا ماهم زودتری از شر سایپای از خدا بی خبر راحت بشیم
سورن xu7p تحویل 31 خرداد : سلام دوستان 20 فروردین تکمیل وجه کردم 28 اردیبهشت فاکتور شد امروز تخصیص پلاک شده
توحید ارومیه : علی 30بهمن.نمایندگی گرونتر تموم میکنه.بیرون سوکت فابریک بندازی بهتره
علیرضا ط : سلام دوستان الان زنگ زدن برای تحویل ماشین آریزو 5 گفتم با شما هم به اشتراک بزارم ایشاله همتون سریع بگیرید برای من اصلا اضافه نکردن مبلغی من آریزو 5 را آخر برج 8 به صورت اقساط ثبت نام کردم که بنا به شرایط نتونستم تا برج 12 ضامن جور کنم که البته 20 برج 12 کارهای ضامن اوکی شد برای من 1/16 تکمیل وجه انجام شد و تحویل سیستمی هم برج 5/25 خورده بود 1/20 هم وام ماشین و ریختن و در اول برج 2 شاسی و فاکتور شد البته هنوز مدارک هم به دستم نرسیده یه نکته هم بگم من نگ ماشینم سفید هست به نظرم رنگ سفید و خیلی سریعتر از مشکی تحویل میدن ایشاله قسمت همتون بشه مال منو نسبت به تاریخ سیستمی 3 ماه زودتر تحویل دادن
پذیرش 21 آبان1403 : سلام چرا نیست؟من پذیرش 21 آبان 1403 و تحویل هفته چهارم اردیبهشت بودم که 22 اسفند پرداخت دعوتنامه و 3 اردیبهشت پرداخت مابه تفاوت کردم و هنوز در مرحله تخصیصم و فاکتور نشدم.کوییک GX-L