چینی ها از سد کیفی ایران گذشتند؛ کسب رتبه یک کیفیت توسط ام وی ام ایکس 22

 

چینی ها از سد کیفی ایران گذشتند؛ کسب رتبه یک کیفیت توسط ام وی ام ایکس 22

 
به نقل از روابط عمومی مدیران خودرو، واقعیت در لوای قدرت های نابرابر خبری گاه خاموش مانده است و تنها گاهی در خلال گزارش های فنی شرکت های استاندارد و یا ناظران کیفیت بارقه ‌ایی از آن به نمایش درآمده است. در گزارش اخیر منتشر شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، ام‌ وی ‌ام ایکس 22 در رده قیمتی 50 تا 75 میلیون تومان با کسب رتبه اول کیفیت در صدر خودروهای هم طراز و رقیب قرار گرفته است.
 
دیرزمانی است صنعت خودروی ایران در سودای رسیدن به تکنولوژی رقبایی چون خودروسازان کشورهای شرق آسیا همچون کره و ژاپن و کشور های اروپایی در تلاش بسر می‌ برد، قراردادهای پر هیاهویی که گاه و بی‌ گاه، جدی و نمایشی با شرکت ‌های خودرو‌ساز بنام و بزرگ اروپایی رنگ تازه ‌ایی می ‌گیرد، اما بعد از مدتی امیدهای واهی داده شده به فراموشی سپرده می‌ شود و شرکت ‌های خارجی که بارها از بد عهدی آن ها در نهایی کردن مفاد قراردادهای مشترک در پیچ و خم‌ های اجرائی کردن یک طرح از آنها صحبت شده بود در سکوت خبری به فراموشی سپرده می‌ شود. صنعت خودرو در ایران به جهت علاقه و نیاز ایرانیان یکی از بازارهای پرسود برای شرکت های خودرو‌ساز داخلی و خارجی محسوب می‌ شود.
 
شرکت های خارجی هر یک در تلاش برای ورود به این بازار و شرکت ‌های داخلی به دنبال افزایش سهم فروش تولیدات خود هستند. محصولاتی که سال ‌های متوالی در این بازار عرضه می‌ شوند و بعنوان گاوی شیرده و پرسود و با بهانه جلوگیری از بیکاری کارگران و بدون هیچ تغییر و بهینه سازی همچنان در خطوط تولید خودنمایی می‌ کنند و تنها گزینه پیش روی خریداران ایرانی باقی مانده ‌اند و هیچگاه زمان خروج و یا جایگزینی آنها در دستور قرار نمی ‌گیرد. آنچه در این میان خودنمایی می‌ کند حقوق مشتریانی است که به امید داشتن خودرویی ایمن، مدرن و قابل اعتماد از دست می‌ رود.
 
از سوی دیگر شرکت های خودرویی شرق آسیا خصوصا خودرو سازان چینی در حالی توانمندی طراحی و تولید خود را با برندهای بزرگ دنیا همسو کردند که اینک به دنبال راه یابی به بازارهای اروپا و آمریکا هستند و مدل های مفهومی خود را پس از دیگری در نمایشگاه های مختلف به نمایش گذاشته و به توسعه برند خود می ‌اندیشند و در این میان هستند شرکت‌ هایی که بر پایه همکاری های مشترک با شرکت های چینی پیشرو در صنعت خودرو در سال‌های اخیر به پیشرفت های بسیاری دست یافته ‌اند و سعی در بروز رسانی تکنولوژی ‌های ساخت و خطوط تولید خود بوده اند و در نهایت به تولید بهتری در کیفیت محصولات خود دست یافته اند، پیشرفت هایی که در سایه سانسورهای خبری شرکت های تولیدی داخلی به شکل های گوناگون مورد هجمه واقع شدند و واقعیت وارونه ‌ایی را به مشتریان نمایش دادند تا بازار فروش خود را حفظ کنند. اما واقعیت چیست؟
 
واقعیت در لوای قدرت های نابرابر خبری گاه خاموش مانده است و تنها گاهی در خلال گزارش های فنی شرکت های استاندارد و یا ناظران کیفیت بارقه ایی از آن به نمایش درآمده است. اخیرا شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اقدام به انتشار نتایج پایش شاخص ‌های رضایت مشتریان کرده است. گزارشی که نتایج آن قابل تامل، روشنگر و مفید برای انتخاب خودرویی مناسب در سطوح مختلف قیمتی از سوی مشتریان خواهد بود.
 
در این گزارش بر ضرورت ارتقای سطح کیفی محصولات تولید شده در داخل جهت ایجاد بازار های بین المللی و همچنین رقابت با محصولات خارجی در داخل کشور تاکید و گام اول را ارتقای کیفیت محصولات، کنترل فرآیند و تعریف شاخص های قابل پایش معرفی کرده است و همچنین در ادامه گزارش شاخص رضایت مشتریان از کیفیت اولیه IQS ( تعداد عیوب مشاهده شده در سه ماهه اول مالکیت) را قدم ابتدایی این نگاه معرفی کرده است.
 
این گزارش، خودرو‌ها را در 6 دسته 25 تا 125 میلیون تومان مورد مقایسه قرار می‌ دهد. ام ‌وی ‌ام ایکس 22 در رده قیمتی 50 تا 75 میلیون تومان با کسب رتبه اول کیفیت در صدر خودروهای همطراز و رقیبی قرار گرفت که از سوی شرکت های صاحب نام و بزرگی در حال عرضه هستند.
 
این گزارش بر پایه کیفیت درک شده از سوی بیش از 69 هزار مشتری مصرف کننده مستقیم این محصولات تهیه شده است. اتفاقی که نگاه اشتباه اغلب مشتریان به کالاهای چینی را با چالشی جدید روبرو ساخته است. مدت هاست چین و کالاهای چینیِ ورود پیدا کرده به ایران از تجربه های سال‌ های گذشته فاصله گرفته‌ اند و اینک نه تنها در ایران بلکه در کشورهای اروپایی بعنوان رقیبی جدی مطرح بوده و همپای تولیدکنندگان بزرگ و برند‌های بنام، بازارهای مصرف را در هم نوردیده اند. در این گزارش به جزئیات مصرف و شاخصه های این رتبه بندی از سوی مشتریان اشاره می‌ شود.
 
این شاخص ها شامل اتصالات بیرونی، کیفیت رنگ بدنه، صدای انتقال یافته به داخل اتاق خودرو، آب بندی مناسب خودرو، قدرت و شتاب موتور، تناسب سوخت مصرفی در مسیرهای درون شهری  و برون شهری، عملکرد صحیح مجموعه های فرمان، کلاچ و گیربکس، عملکرد قابل اطمینان و ایمن سیستم های ترمز و جلوبندی، عملکرد صحیح سیستم های گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع، کیفیت فضای داخل اتاق و صندلی ها و عملکرد صحیح آن‌ ها، سیستم های برق رسانی و ادوات برقی و همچنین عملکرد مناسب سیستم صوتی از جمله شاخصه های مورد ارزیابی است.
 
انتخاب ایکس 22 بعنوان خودرو برتر در کیفیت در سگمنت خود نشانه یک بلوغ و ورود به مرحله جدید از انتظارات مشتریان از محصولات شرکت مدیران خودرو است. انتظاراتی بحق که می‌ بایست در حوزه های خدمات پس از فروش و افزایش رضایت مشتریان ادامه پیدا کند تا حقیقت قابل اعتماد بودن برند MVM را بيش از پيش به مشتریان خود اثبات کرده باشد.
‏X22 از پیشرانه اقتصادی 4 سیلندر دو میل سوپاپ (16 سوپاپ) 1497 سی سی تنفس طبیعی به قدرت 105 اسب بخار و کشتاور 135 نیوتون.متر بهره می گیرد که بر اساس سفارش مشتری دو گیربکس چهار سرعت اتوماتیک و پنج سرعت دستی برای آن در دسترس است.
 
اين خودرو مجهز به کیسه هوا برای سرنشینان جلو، مانیتور 8 اینچی لمسی، ورودی USB، قابلیت پخش MP3، بلوتوث، 4 بلندگو، کروز کنترل، سنسور پارک در عقب، دوربین عقب، سانروف، روکش چرمی صندلی ها، رینگ 16 اینچی آلومینیومی، تهویه الکتریکی و آینه های برقی جانبی است.
 

source

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروی چینی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اسفندt9 : سلام من دیروز تحویل گرفتم ثبت نام5 اسفند بودم
عاطفه : سرعت تحویل پلاس ها خیلی بهتره ، پی چرا cvt رو تحویل نمیدن !!!
محمدی v1pتیتانیوم : سلام مژگان خانوم شما موعد تحویلتون چندم هست آخه منم موعد تحویل 14 خردادم فوری تیتانیم هنوز فاکتور نشدم
A.M : بنظرم روز با سایپا تماس بگیریم اگه شده چند بار و اعتراض کنیم بالاخره بی تاثیر نیست، دیگه اوضاع واقعا غیر قابل تحمل شده
شاهی : بهی. شرایطمون مثل همه گفتم ببینم جی ال تا چه تاریخی فاکتور شده
شاهین : در جواب طاهر بله شما فکر کنم تحویل اسفند ماه بودید برای من تحویل مهر ماه ۴۰۳ بوده شرکت تازه اردیبه شت امسال دعوتنامه ارسال کرده.خودشون دیر ارسال کردن ما که مقصر نیستیم.بعدش کسایی که تحویلشون برای سال گذشته هستش اولویت تحویل نیستن ؟
شاهینg : دوستان نظرتون چیه دوشنبه ۱۶ تیر بریم تجمع کنیم؟
محمدی v1pتیتانیوم : سلام آقا مصطفی میشه ردیف قراردادت رو بزاری ببینم بعد منی یا قبل منی آخه منم موعد تحویل 14 خردادم فوری تیتانیم هنوز فاکتور نشدم
T9 بهمن : من ۲۳ بهمن ثبت نام کردم مشکی الان ۳ روز تو وضعیت صدور بیمه زرد مونده جلو نمیره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پیش فروش ساینا : سلام،بلخشید شما فاکتور شد پیام اومد یا از سایت دیدین فاکتور شده؟!
پیش فروش ساینا : سلام،ببخشید شما هم برا فاکتور شدن پیام نیومد؟
پیش فروش تکمیل وجه8 اسفند : سلام دوستان من پیش فروش تکمیل 8 اسفند هستم، سایت www.124.ir رفتم و شکایت بابت دیرکرد و عدم تحویل خودرو ثبت کردم. ماشین منو هنوز ندادن، این سایپا خیلی هفت قد اند، با پول ما که ثبت نام کردیم ماشین چندین مرتبه تولید میکنه و در بازار آزاد میفروشن، و دیرتر ماشین به ماها تحویل میدن. عملا با سرمایه ما کار میکنند و حسابی سود میکنن. واقعا جای تاسف داره. تو کشور این مسئله خودرو حل کنند یلی تو چشم و مهمه.
207 رینگ پانا : سلام تحویل 31 تیر پیش فروش عادی بودم 2 تیر فاکتور شد 4 تیر پلاک 8تیر آماده برای حمل.9 تیر تو ردیابی کاستومر برام تیک در حال حمل سبز شده . بیمه هم برام بارگزاری شده
Morteza : آغا جریان چیه ماشین دارن که اینقد دیر تحویل میدن یا دارن خودشون نمیدن؟
ایکس 33 اتومات : تا آخر تیر
حسن پیش مرداد پانا فولادی : وزارت صمتی که خودشو کشت گفت گرانی خودرو غیر قانونیه، یهو میگه کاملا هماهنگ بوده و قانونیه. این جا چه خبره خداییش؟؟؟ خداوکیلی 206 پلاس که همه جا دنیا منسوخ شده هشتصد و سی میلیون هزینه تولیدشه؟؟؟
فوقالعاده 28 بهمن ساینا s : فقط یک نفر گفته فاکتور شدم که اونم قطعا دروغ میگه . باور نکنید.
کوییک gxrl : بیاد یه روز هماهنگ کنیم بریم دفتر مرکزی کیلومتر 17 جاده مخصوص زنگ زدن فایده نداره
سید - ساینا 7 اسفند : در پاسخ به حسین 7 اسفند: داداش ایشالا همین یکی دو روزه فاکتور میشی نگران نباش. بعد از فاکتور شدن میره برای پلاک، بعد از پلاکم میره برای نمایندگی که دو هفته تا یکماهم احتمالا اینجا باید منتظر باشیم. این همه تحمل کردیم اینم روش...