یک دغدغه آمریکایی؛ چه میزان قدرت برای رانندگی روزمره لذت بخش کافیست؟

 

یک دغدغه آمریکایی؛ چه میزان قدرت برای رانندگی روزمره لذت بخش کافیست؟

 
با وجود خودروهایی نظیر داج چارجر هلکت و چلنجر، امروزه دستیابی به یک خودروی پرقدرت کاری بس سهل‌تر نسبت به گذشته است. اگرچه تحت اختیار گرفتن نیرویی معادل ۷۰۷ اسب بخار، امری بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد اما چنین قدرتی قطعاً برای رانندگی روزانه مناسب نبوده و حتی تا حدودی نیز ترسناک به نظر می‌رسد.
 
 
چندی پیش مدت زمان کوتاهی را با یک داج چارجر SRT هلکت گذراندیم؛ تجربه‌ی بسیار بسیار هیجان انگیز و فوق‌العاده‌ای بود. طنینی که پیشرانه 707 اسب بخاری V-8 هلکت ایجاد می‌نماید، به طرز اعتیاد‌آوری روح‌نواز بوده و شیوه‌ای که خودرو در هنگام شتابگیری شما را به صندلی می چسباند، هیچ گاه تکراری و خالی از هیجان نخواهد شد.
 
 
اما از طرف دیگر، صدای بلند پیشرانه و در نتیجه افزایش آنی سرعت خودرو، در حکم آژیر خطری است که می‌تواند از چندصد متر آن‌طرف‌تر، پلیس‌ها را به سمت شما کشانده و ریسک باطل شدن گواهینامه‌تان را افزایش دهد.
 
 
چندی پیش، حین رانندگی با یک خودروی سدان در هوایی گرم و مطبوع دچار مشکل کشش (Traction) در جاده‌های وحشتناک دیترویت شدیم. حالا اصلا نمی‌توانیم تصور کنیم که وضعیت دوقلوهای هلکت در یک روز بارانی چطور خواهد بود؟
 
همچنین برای مدت زیادی با یک مزدا میاتا مدل 92 به رانندگی پرداختیم. رانندگی با این خودرو برخلاف چارجر هلکت، در همه حال به جز مسیرهای بزرگراهی، جالب و پرنشاط بود. پیشرانه میاتا تنها 116 اسب بخار قدرت داشت که نه تنها دستیابی به سرعت‌های مناسب بزرگراه را دشوار می‌ساخت، بلکه به طرز مضحکی، سبقت گیری را به امری تقریبا محال تبدیل می‌نمود.
 
 
اما با این وجود، هنوز هم رانندگی یا یک چنین خودرویی که نه سروصدای آن موجب جلب توجه پلیس می‌شود و نه سرعت بالای آن ریسک باطل شدن گواهینامه را افزایش می‌دهد، مایه آرامش خاطر بوده و به لذت بردن دو چندان از سواری با خودرو منتج خواهد شد.
 
اخیرا تجربه رانندگی بر روی یخ با یکی-دو محصول سوبارو را داشتیم که فهمیدیم توان خروجی پیشرانه‌های دو سدان WRX و WRX STI ، دقیقا به همان مقداریست که باید باشد.
 
 
روزگاری نه چندان دور، 300 اسب بخار توان زیادی برای یک خودروی جاده‌ای محسوب می‌شد اما امروزه بسیاری از مدل‌های پایه خودروهای اسپرت دارای توانی بیش از این مقدار هستند.البته هنوز هم یک چنین توانی برای خودروهای متعارف جاده ای زیاد به نظر می‌رسد.
 
 
به طور کلی آن میزان از قدرت پیشرانه برای خودروهای متعارف جاده‌ای مناسب است که شما را مجبور به حرکت در پشت سر یک مینی ون در لاین سرعت بزرگراه نکند و همچنین آنقدر زیاد نباشد که مجبور باشید خودروی خود را حین شرایط بد آب و هوایی در خانه رها کنید.
 
خودروهای با چنین توان خروجی برای هر شرایط آب و هوایی مناسب بوده، رانندگی با آنها آسان است و همچنین به این زودی‌ها از رانندگی با آنها خسته نخواهید شد.
 
 
اما در نهایت این موضوع به شما و آنکه چه مقدار بر پدال گاز فشار می‌آورید، بستگی دارد.
درضمن بهتر است بدانید که خودروهایی با توان 300 اسب بخار، برای به دردسر انداختن شما از توانایی کافی برخوردار هستند.
 
خب، نظر شما چیست؟ آیا 300 اسب بخار برای لذت بردن از رانندگی کافیست یا هیچ چیز جای قدرت زیاد را به منظور یک رانندگی هیجان‌انگیز نخواهد گرفت؟
 
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , قدرت موتور , توان موتور






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
جی ۷ تیر : ما که به غلط کردن افتادیم ولی دوستان جی ۷ تیرماهی کسی تحویل گرفته خودرو؟
J4مشکی گیلان : عزیزان در کانالی اینستا در پیج ها اعلام کنن و مردمو اگاه کنن. هرچند کامنتارو پاک میکنن. و مسدود میکنن. ولی به همه اطلاع رسانی کنین. تجربه افراد و این این سایت رو در کامنتا کمی پیست کنین. تا مردم اگاه بشن.
J4مشکی گیلان : تازه بعد ۹ ماه ک پول خوابید موقع تحویل یادشون میاد ک ماشین ندارن و طرح تبدیل خودرو میزنن. خاک برسر پوست کلفشون بریزم. نمایندگی های فروش افرادی رو ک استخدام کردین و دروغ تبلیغ میکنن و در دسترس مردم هستن حتما مورد توجه خاص قرار میگیرن. شماها ک اون بالا بالا هستین دستمون به شما نمیرسه.فقط خدا باید شمارو بزنه. ولق اونایی ک دسترسی داریم بهشون حتما اجرای احکام میکنیم.
morteza : سلام بعد از فاکتور شدن سود تاخیر رو محاسبه میکنن؟واین که این سود چطوری واریز میشه و چقدر طول میکشه تا بدن ؟کسی که اطلاع داره جواب بده
فریبا : سلام ژیلا ببخشید شماره پذیرشتون چند بود شما؟؟ برای من ک همون واریز ۲ مرداد ساعت یازده هستم شماره پذیرشم ۱۱۹۱۵۶۰۰ ولی هنوز فاکتور نشدم متاسفانه برای شما چند بود؟؟؟
کیانوش : سلام . من الان زنگ زدم شرکت سایپا با اپراتور صحبت کردم گفت صبر کنید حتما پیام میاد .گفت روزانه برای یه تعداد میتونن پیام بفرستن و همینکارد هم انجام میدن ولی برای همه پیام میاد حتما و پول آماده داشته باشید چون فرصت واریزش زیاد نیست. بعدم گفت اینطور نیست که شما میرید برای مهر و آبان. و اصلا نگران نباشید چه بسا به شما زودتر تحویل بدن.
تی۸ : امروز پنجشنبه کسی هم پلاک شده یا امروز تعطیله پلاک نمیکنن؟
زاهد : در جواب پناهی تقریبا ۳۵ الی ۳۶دمیلیون میشه ۱۱ درصد سود مشارکت فکر نمیکنم ماهیانه باشه کلا تا اردیبهشت
تارا دستی : والا مال ما ۱۵مهره که فاکتور نشده هنوز مشخصه خر تو خره
سامانt9 : سلام دوستان کسی t9اینجا هست اگه هست ثبت نامی چه ماهی بودید وتوچه مرحله ای هستید من ثبت نام مهر بودم وفعلا هیچ خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 ارتقاع یافته اسفند : چه قدر سرخوشی بابا تو فکر کنم ایران زندگی نمیکنی همش استرس چه رویا هایی داری شما
تینا : من 1مهر فاکتور شدم کی پلاک میشه؟ بعد از پلاک کی تحویل میدن؟؟!
سعید : تکمیل وجه 28 مردا امروز فاکتور شده تبریز
سورن موتور جدید : سلام تحویلی 28 آذر فاکتور شد
علی : کی بار گیری که شما تحویل گرفتید ؟اسناد خودروتون هم اومده ؟
بهار : سلام دوستان پرداحت اولیه من 4 تیر بوده تسویه کامل 15 آذر بعد الان تو کاستومر پرداخت اولیه رو تغیر دادن زده 14 آذرچرا خب بعد من چند روزه مدارک رو تحویل دادم هنوز روی پرونده درحال تحویل میچرخه چرا تیک نمی خوره؟
31 شهریور : خردادی ها همتون فاکتور شدید؟
بهزاد : 2مهر کسی فاکتور نشد
بهرامی : بسلامتی ماشین رو تازه از ایران خودرو تحویل گرفتم پلاک بوشهر
مرتضی : خیالشون راحت شد قیمت ها را افزایش دادند حالا دیگه شروع به فاکتور می‌کنند. نفرین بر گران فروش