یک دغدغه آمریکایی؛ چه میزان قدرت برای رانندگی روزمره لذت بخش کافیست؟

 

یک دغدغه آمریکایی؛ چه میزان قدرت برای رانندگی روزمره لذت بخش کافیست؟

 
با وجود خودروهایی نظیر داج چارجر هلکت و چلنجر، امروزه دستیابی به یک خودروی پرقدرت کاری بس سهل‌تر نسبت به گذشته است. اگرچه تحت اختیار گرفتن نیرویی معادل ۷۰۷ اسب بخار، امری بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد اما چنین قدرتی قطعاً برای رانندگی روزانه مناسب نبوده و حتی تا حدودی نیز ترسناک به نظر می‌رسد.
 
 
چندی پیش مدت زمان کوتاهی را با یک داج چارجر SRT هلکت گذراندیم؛ تجربه‌ی بسیار بسیار هیجان انگیز و فوق‌العاده‌ای بود. طنینی که پیشرانه 707 اسب بخاری V-8 هلکت ایجاد می‌نماید، به طرز اعتیاد‌آوری روح‌نواز بوده و شیوه‌ای که خودرو در هنگام شتابگیری شما را به صندلی می چسباند، هیچ گاه تکراری و خالی از هیجان نخواهد شد.
 
 
اما از طرف دیگر، صدای بلند پیشرانه و در نتیجه افزایش آنی سرعت خودرو، در حکم آژیر خطری است که می‌تواند از چندصد متر آن‌طرف‌تر، پلیس‌ها را به سمت شما کشانده و ریسک باطل شدن گواهینامه‌تان را افزایش دهد.
 
 
چندی پیش، حین رانندگی با یک خودروی سدان در هوایی گرم و مطبوع دچار مشکل کشش (Traction) در جاده‌های وحشتناک دیترویت شدیم. حالا اصلا نمی‌توانیم تصور کنیم که وضعیت دوقلوهای هلکت در یک روز بارانی چطور خواهد بود؟
 
همچنین برای مدت زیادی با یک مزدا میاتا مدل 92 به رانندگی پرداختیم. رانندگی با این خودرو برخلاف چارجر هلکت، در همه حال به جز مسیرهای بزرگراهی، جالب و پرنشاط بود. پیشرانه میاتا تنها 116 اسب بخار قدرت داشت که نه تنها دستیابی به سرعت‌های مناسب بزرگراه را دشوار می‌ساخت، بلکه به طرز مضحکی، سبقت گیری را به امری تقریبا محال تبدیل می‌نمود.
 
 
اما با این وجود، هنوز هم رانندگی یا یک چنین خودرویی که نه سروصدای آن موجب جلب توجه پلیس می‌شود و نه سرعت بالای آن ریسک باطل شدن گواهینامه را افزایش می‌دهد، مایه آرامش خاطر بوده و به لذت بردن دو چندان از سواری با خودرو منتج خواهد شد.
 
اخیرا تجربه رانندگی بر روی یخ با یکی-دو محصول سوبارو را داشتیم که فهمیدیم توان خروجی پیشرانه‌های دو سدان WRX و WRX STI ، دقیقا به همان مقداریست که باید باشد.
 
 
روزگاری نه چندان دور، 300 اسب بخار توان زیادی برای یک خودروی جاده‌ای محسوب می‌شد اما امروزه بسیاری از مدل‌های پایه خودروهای اسپرت دارای توانی بیش از این مقدار هستند.البته هنوز هم یک چنین توانی برای خودروهای متعارف جاده ای زیاد به نظر می‌رسد.
 
 
به طور کلی آن میزان از قدرت پیشرانه برای خودروهای متعارف جاده‌ای مناسب است که شما را مجبور به حرکت در پشت سر یک مینی ون در لاین سرعت بزرگراه نکند و همچنین آنقدر زیاد نباشد که مجبور باشید خودروی خود را حین شرایط بد آب و هوایی در خانه رها کنید.
 
خودروهای با چنین توان خروجی برای هر شرایط آب و هوایی مناسب بوده، رانندگی با آنها آسان است و همچنین به این زودی‌ها از رانندگی با آنها خسته نخواهید شد.
 
 
اما در نهایت این موضوع به شما و آنکه چه مقدار بر پدال گاز فشار می‌آورید، بستگی دارد.
درضمن بهتر است بدانید که خودروهایی با توان 300 اسب بخار، برای به دردسر انداختن شما از توانایی کافی برخوردار هستند.
 
خب، نظر شما چیست؟ آیا 300 اسب بخار برای لذت بردن از رانندگی کافیست یا هیچ چیز جای قدرت زیاد را به منظور یک رانندگی هیجان‌انگیز نخواهد گرفت؟
 
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , قدرت موتور , توان موتور






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
1 اردیبهشت : یعنی چی بعد دو ماه تازه ۲۶ تموم شده 27 28 از کجا سر در اورد دیگه
محمد ۳اردیبهشت : منظورم شماره درخواست هست ممنون میشم عزیزان اردیبهشتی شماره درخواست رو بفرستید
اکبر 2 : مدیر عامل سایپا دنیا همینجور نمیمونه وقت شما هم میرسه
محمد ۳اردیبهشت : سلام لطفا اردیبهشتی ها شماره پذیرش رو بفرستید ببینیم چند چند هستیم
شاهین : اگه زودتر میخای تبدیل بزن ولی اگه وسیله زیر پاته تبدیل نزن
مهران : آقا تکمیل وجه 26 اسفند فاکتور شدن- منتها برخی به دلیل واریز وجه در تایم غیراداری بعد از ظهر واریز داشتن که اولویتشون افتاده 27 ام اسفند اونا هستن برخی هم به دلیل خطا و اشکال تراکنش بانکی به 28 اسفند موکول شدن بعد نوبت اردیبهشت هست. اما به دلیل عدم نقدینگی سایپا تامین سانروف میسر نیست و تاریخ مشخصی نداره!
شاهین G : برای تبدیل شاهین G به GL بایستی منتظر دعوتنامه موند یا مراجعه به نمایندگی؟؟
سرباز : منم فوق العاده پذیرش 17ام بودم 1ام مهر تبدیل زدم 9ام فاکتور شد
شاهین جی : برای دریافت پول ضرب العجل تعیین می کنند اما ماشینی که قرار بوده اسفند ۱۴۰۳ تحویل دهند را تا امروز ۱۰مهر هست تحویل ندادند و هیچ راه تماس و شکایتی هم نداریم اخه خدا لعنتتون کنه شما که ماشین ندارید بدید به ما چرا ثبت نامه میزارید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
وحید ازنا لرستان : سلام دوست عزیز..شما کی فاکتورشدید؟من یکم فاکتورشدم هنوزبارگیری نشده..ماشینتون کدوم سایت بوده؟؟
علی : دوستان من برادر تو نمایندگی هست مگه یک دونه ماشین تو3ماه هست پلاک نشده
سورن 31 شهریور : سلام دوستان تحویل 31 شهریور دیروز بارگیری شده ، به نظرتون کی تحویل میدن؟
بهمن مضر : چراغ تحویل خودرو روشن شده ، ولی هنوز تحویل ندادن
کلهر : دروود بر شرف همه چت بازی اضافه ممنوع ،هیچ ماشینی پلاک نشده ونمبشه،فقط این گره با اعتراض باز میشه ،شنبه 9صبح تهران زامیاد، هر کی نتونست شهر خودتون درب نمایندگی
کلهر : دوستان هر کسی تونست بره تهران ،هر کی هم نتونست تو شهر خودتون رفیقاتون پیدا کنید برید اعتراض درب نمایندگی ،بزارین سرو صدا بشه کل ایران ،شاید به خودشون اومدن ،شنبه 9صبح
جمشید : من قطعا باید تجمع کنیم
کلهر : سبحان برادر ،برو یه خبر بگیر
ایمان : دوستان پذیرش 23و24 بهمن که فاکتور شدین کسی تحویل گرفته ماشین رو؟؟ چرا خبری از تحویل نیس ؟؟؟هرکی گرفته اعلام کنه لطفا
سورن پلاس موتور جدید : سلام کدام طرح بودین اگر طرح پیش فروش بودین واریزی دعوتنامه نامه چه تاریخ بود