طوفان تویوتا در راه است

 

طوفان تویوتا در راه است

 
محصولات تویوتا غالبا به کیفیت خوب، استهلاک کم و دوام بالا معروف بوده اند. در سوی مقابل برخی عقیدا دارند خودروهای ساخت این کمپانی ژاپنی عموما از لحاظ هیجان و لذت رانندگی حرفی برای گفتن نداشته و نمای ظاهری آنها نیز معمولی و گاه خسته کننده از آب درآمده است.
 
آقای کوین هانتر (Kevin Hunter) مدیر استدیوی طراحی Calty Design Research یکی از افرادی است که طراحی خودروهای تویوتا در چند سال اخیر را ضعیف می داند. بد نیست اشاره کنیم این استدیو در واقع زیر مجموعه تویوتا محسوب شده و تاکنون مدل های زیبایی مثل C-HR، کانسپت Supra FT-1 و لکسس LC را خلق کرده است.
 
 
در مصاحبه ای که آقای هانتر با نشریه استرالیایی GoAuto انجام داده، وی با اشاره به فرایندهای توسعه یک مدل جدید از اختلافاتی که ممکن است بین تیم مهندسی و تیم طراحی بوجود بیاید سخن گفته است.
 
 
در این مصاحبه آقای هانتر دلیل ارایه خودروهای خسته کننده توسط تویوتا را دو عامل اصلی دانسته که عبارتند از تلاش این کمپانی برای راضی نگه داشتن تمام افراد و تعداد بالای مدیران تصمیم گیرنده.
 
پیروی از عامل اول منجر به خلق اتومبیل هایی کاملا عادی و بدون ویژگی های شاخص ظاهری می شد؛ عامل دوم نیز تعدد افکار را به دنبال داشت که این مساله نیز با طولانی تر کردن زمان لازم برای رسیدن به اجماع، تصمیم گیری های مهم را به تعویق می انداخت.
 
خوشبختانه با تغییرات سازمانی و قرار گرفتن مدیر عامل تویوتا یعنی آقای آکیو تویودا در راس امور، طراحان اکنون نقش تعیین کننده تری در خلق مدل های جدید دارند. این امر به گفته آقای هانتر سبب شده که دیگر شاهد ارایه مدل های محافظه کارانه یا خسته کننده از سوی تویوتا نباشیم.
 
 
یکی از دلایل عمده اعطای آزادی عمل بیشتر به طراحان، به بهره گیری از پلتفرم یکپارچه اختصاصی - موسوم به TNGA – نسبت داده می شود. آقای هانتر در این باره می گوید که برای خلق یک اتومبیل زیبا، طراحان باید تناسب بین اجزای مختلف را رعایت کنند. پلتفرم TNGA با مرکز ثقل پایین، چارچوب مستحکم، سیستم تعلیق جدید و استفاده بیشتر از فولاد مقاوم قدرت زیادی به طراحان داده و به اصطلاح دست آنها را بازتر گذاشته است.
 
 
مدیر استدیوی Calty Design Research در این باره گفته:
 
پلتفرم TNGA طراحی خودرو را آزادانه تر نموده و اجازه می دهد سقف و کاپوت در ارتفاعی پایین تر باشند. در نتیجه به خاطر امکان رعایت تناسب بیشتر، هر مدل از نمای ظاهری شاخص تری برخوردار می شود.
 
 
در حال حاضر مدل های مهیج و زیبایی مثل C-HR، کمری، پریوس هیبریدی، لکسس UX و لکسس LS بر روی خطوط تولید تویوتا قرار دارند. چندی بعد نسل جدید RAV4 نیز با ظاهری جذاب به این جمع خواهد پیوست.
 
با این حساب می توان گفت که تویوتا در مسیر درستی حرکت کرده و به رمز تولید خودروهای خوش استیل دست یافته است. آیا با این گفته موافقید؟
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , تویوتا , راو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاوه
1

بنظر شما صنعت خودروسازی ایران چند سال دیگر به ژاپن می رسد؟
بنظر من شاید تا 50 سال دیگر برسد. اما آن وقت ژاپن قله هایی را طی کرده که ما باز هم باید حسرتش را بخوریم!
21:45  1397/02/26
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حامد : سلام حدودا ۶روز زمان مفید داره یادتون باشه حتما سخا (کدپستی )رو تایید کنید
شقایق : برین کامت ۲۷ مو بخونین که چی نوشتم دوهزاریتون بیفته چی‌گفتم گفتم که مدیر اشنا دارم دوباره بخونین چی نوشتم تا بفهمین شاهین پلاس داستانش چیه
بهی : دوستان دعوت نامه تکمیل وجه بهمن یا اسفند که براتون اومد چندروز مهلت تکمیل وجه داشت
کوروش : سلام ، من سامانه یکپارچه شاهین gاتوات ثبت نام کردم و مهر 1402مبلغ 290واریز کردم ، دعوت نامه برا زمستان 1403بوده ولی هنوز پیامک تکمیل وجه نیومده ، آیا کسی اطلاع داره چرا ؟و کی پیامک میدن؟ممنون
یزدانی : دوستان لطفا از سایت حمایت کنید. این کار وزارت سمت کاملا بی عدالتیه به زور و اجبار میخواستن پیش فروش رو به مردم بندازن الانم که عدم واریز وجه رو واسه ملت ثبت کردن
سهند_دی ماه : دوستان عزیز، من خودم نزدیک بیست سال هست که در خودروسازی کار میکنم، در مورد پارس خودرو یا سایپا بودن و کیفیت کوییک یا ساینا ی این دو شرکت باید خدمتتون عرض کنم که قطعات استفاده شده در این دو شرکت هیچ تفاوتی با هم ندارن و قطعات هر دو شرکت رو یک کارخانه تولید میکنه ، فقط و فقط محل مونتاژشون فرق میکنه.
مجید : باعرض سلام شما کدوم شهر ثبت نام کردین بنده از مشهد مثل شما ۲۰شهریور ثبت نام کردم اساط ۱۲ ماهه یه قسطی ش هم 12/15پرداخت کردم هنوز هیچ خبری نیس بعد تعطیلات بنده که میخوام از نمایندگی شکایت کنم
زهرا سادات : سلام چقدر بهتون پرداخت کردند؟؟؟
X5 ثبت نامی 25شهریور : از نمایندگی شکایت کردین یا خود شرکت مرکزی؟؟؟
منوچهر : سلام آقای محسن من نمیدونم شما دهه چندی هستین . فقط اینو میدونم دوچرخه دماوند تولید ایران حتی به صادرات پیوسته بود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
راضی : کلاه منم برداشت
مسعود : اون مفت بره
سعید : دوستان توی کاستومر بعد از تکمیل وجه که اسفند انجام شده نوشته تخصیص شاسی ، چند وقت طول میکشه تا این مرحله رد بشه کسی میدونه
حمید دی ماه : مرسی تهران هستی؟
ساینا : دقیقا مثله منی انشالله شنبه
،،،،،، : سلام،یه سری به دیوار بزنید قیمت پایه اطلسG با مدل 1403 گذاشتن 620 تا 650 خیالتون راحت قیمت اطلس بامدل 1404 حداقل700 من که شخصه برا مصرف شخصی میخوام قیمت ب ام مهم نیست ولی اگه مدل 404 تحویل میگیرین وقصد فروش دارین عجله نکنید
تبدیل به کوییک اس : سلام من یکشنبه ماشینو از نمایندگی تحویل گرفتم کارکردش 14 کیلومتر بود آیا برای دوستانی که تحویل گرفتن هم اینجور بوده؟
حسین : یه اطلس دارین میخواین بفروشید 1میلیارد حالا شما ماشینتو بگیر دیگه ب فکر فروش باش انگار لاماری داره
سحر : سلام ببخیشد ماشین ما x33دنده ای هستن الان دوماه از بیمه اش میره موعدتحویل 5خرداده ولی نوشته تحویل شده چراغ چشمک میزنه به نظربزرگان چیه اگه اطلاع داری بگید ممنون
ساشا : سلام 5 فروردین فوق العاده نادران واریز وجه کردم ولی وضعیت خودرو رو میزنه پرداخت در حال انجام!چرا؟؟ کسی میدونه!؟