طوفان تویوتا در راه است

 

طوفان تویوتا در راه است

 
محصولات تویوتا غالبا به کیفیت خوب، استهلاک کم و دوام بالا معروف بوده اند. در سوی مقابل برخی عقیدا دارند خودروهای ساخت این کمپانی ژاپنی عموما از لحاظ هیجان و لذت رانندگی حرفی برای گفتن نداشته و نمای ظاهری آنها نیز معمولی و گاه خسته کننده از آب درآمده است.
 
آقای کوین هانتر (Kevin Hunter) مدیر استدیوی طراحی Calty Design Research یکی از افرادی است که طراحی خودروهای تویوتا در چند سال اخیر را ضعیف می داند. بد نیست اشاره کنیم این استدیو در واقع زیر مجموعه تویوتا محسوب شده و تاکنون مدل های زیبایی مثل C-HR، کانسپت Supra FT-1 و لکسس LC را خلق کرده است.
 
 
در مصاحبه ای که آقای هانتر با نشریه استرالیایی GoAuto انجام داده، وی با اشاره به فرایندهای توسعه یک مدل جدید از اختلافاتی که ممکن است بین تیم مهندسی و تیم طراحی بوجود بیاید سخن گفته است.
 
 
در این مصاحبه آقای هانتر دلیل ارایه خودروهای خسته کننده توسط تویوتا را دو عامل اصلی دانسته که عبارتند از تلاش این کمپانی برای راضی نگه داشتن تمام افراد و تعداد بالای مدیران تصمیم گیرنده.
 
پیروی از عامل اول منجر به خلق اتومبیل هایی کاملا عادی و بدون ویژگی های شاخص ظاهری می شد؛ عامل دوم نیز تعدد افکار را به دنبال داشت که این مساله نیز با طولانی تر کردن زمان لازم برای رسیدن به اجماع، تصمیم گیری های مهم را به تعویق می انداخت.
 
خوشبختانه با تغییرات سازمانی و قرار گرفتن مدیر عامل تویوتا یعنی آقای آکیو تویودا در راس امور، طراحان اکنون نقش تعیین کننده تری در خلق مدل های جدید دارند. این امر به گفته آقای هانتر سبب شده که دیگر شاهد ارایه مدل های محافظه کارانه یا خسته کننده از سوی تویوتا نباشیم.
 
 
یکی از دلایل عمده اعطای آزادی عمل بیشتر به طراحان، به بهره گیری از پلتفرم یکپارچه اختصاصی - موسوم به TNGA – نسبت داده می شود. آقای هانتر در این باره می گوید که برای خلق یک اتومبیل زیبا، طراحان باید تناسب بین اجزای مختلف را رعایت کنند. پلتفرم TNGA با مرکز ثقل پایین، چارچوب مستحکم، سیستم تعلیق جدید و استفاده بیشتر از فولاد مقاوم قدرت زیادی به طراحان داده و به اصطلاح دست آنها را بازتر گذاشته است.
 
 
مدیر استدیوی Calty Design Research در این باره گفته:
 
پلتفرم TNGA طراحی خودرو را آزادانه تر نموده و اجازه می دهد سقف و کاپوت در ارتفاعی پایین تر باشند. در نتیجه به خاطر امکان رعایت تناسب بیشتر، هر مدل از نمای ظاهری شاخص تری برخوردار می شود.
 
 
در حال حاضر مدل های مهیج و زیبایی مثل C-HR، کمری، پریوس هیبریدی، لکسس UX و لکسس LS بر روی خطوط تولید تویوتا قرار دارند. چندی بعد نسل جدید RAV4 نیز با ظاهری جذاب به این جمع خواهد پیوست.
 
با این حساب می توان گفت که تویوتا در مسیر درستی حرکت کرده و به رمز تولید خودروهای خوش استیل دست یافته است. آیا با این گفته موافقید؟
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , تویوتا , راو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاوه
1

بنظر شما صنعت خودروسازی ایران چند سال دیگر به ژاپن می رسد؟
بنظر من شاید تا 50 سال دیگر برسد. اما آن وقت ژاپن قله هایی را طی کرده که ما باز هم باید حسرتش را بخوریم!
21:45  1397/02/26
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Maryam : سلام ن برام پیامک نیومد برو قسمت مدل و رنگ تغییر بده
X5 : معمولا تریلی ندارن برای بارگیری و کلا از زمان فاکتور باید۳۰ روز کاری در نظر بگیرید تا تحویل
حسین بوشهر : فرقی نمیکنهالان دیگه تبدیل زدن با منتظر موندن برا سهند دوتاش یه زمان میبره
علی : فعلا تا 9 مهر اومده بعدش مشخص نیس چونکه 5 مهر توی اسفند اومد بعدش رفت تا مرداد یعنی 5 ماه بعد
جواد : اینا از این ما نیستن از این ملت نیستن از این کشور نیستن مشتی منافق که خون مردم رو بخاطر منافع خودشون الان ۹ماهه کردن تو شیشه
جواد : اینا مشتی خیانت کار و منافقند ک خون مردم رو کر دن تو شیشه
جواد : کثافت های بی وجدان من فوق العاده بودم قرار بود ۳ماهه خودرو تحویل بدید الان۹ماهه
جواد : کثافت های بی وجدان من فوق العاده بودم قرار بود ۳ماهه خودرو تحویل بدید ن۹ماهه .
ایگل بهمن : سلام منم مثل شما هرچی زنگ میزنم میگن مجوز باید صادر بشه خب اینا نمیتونن زودتر مجوز ترخیص صادر کنن از من یکماه شد و هنوز ندادن
مملی شاهین جی : این بیشرفارو باید دار بزنن خیلی پست وبیوجدان هستن ۹ماه ۶۰۰میلیون گرفتن هیچ خبری هم نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
6دنده پیش فروش31مردادآلمنیوم : شما فاکتور شدید حتما اعلام کنید ممنون
سپهر : فکر کنم تو هستی
امین پیش 11 اسفند : پیش فروش تکمیل وجه 11 اسفند امروز فاکتور شده
ادریس : جواد جان ساینا اس 85 گانه واریز اول تاریخ 1403/11/15 مبلغ 203797000 میلیون تومان واریز کردم.دعوتنامه اردیبهشت ماه اومد 1404/02/22 که تکمیل وجه و انجام دادم مبلغ 204071000 میلیون تومان.تحویل خودرو هم تو قرار داد 31 تیر بوده که الان تقریبا یک ماهه از تحویل خودرو هم داره میگذره.
حسن : موعد تحویل دنا من هم 31تیره که فاکتور نشده رفتم اداره تحویل ایران خودرو پیگیر شدم که گفتن حداقل 40 روز دیگه زمان میبره
مهدی : آره دارن تورو...
محمد : شانسیه
سعید : پول اضافه رو پس بدن خوبه من 60میلیون 6ماهه گرفتم باید70ملیون پس بدم پول هم هیچی ندارم از 6ماه مهلت دوماهش گذشته😭😭😭😭😭
مهدی : اقا 27 بهمن 90 روزه کی فاکتور میشه
علی : فکر نکنم فاکتور کنن هم تعطیله هم دعوا