طوفان تویوتا در راه است

 

طوفان تویوتا در راه است

 
محصولات تویوتا غالبا به کیفیت خوب، استهلاک کم و دوام بالا معروف بوده اند. در سوی مقابل برخی عقیدا دارند خودروهای ساخت این کمپانی ژاپنی عموما از لحاظ هیجان و لذت رانندگی حرفی برای گفتن نداشته و نمای ظاهری آنها نیز معمولی و گاه خسته کننده از آب درآمده است.
 
آقای کوین هانتر (Kevin Hunter) مدیر استدیوی طراحی Calty Design Research یکی از افرادی است که طراحی خودروهای تویوتا در چند سال اخیر را ضعیف می داند. بد نیست اشاره کنیم این استدیو در واقع زیر مجموعه تویوتا محسوب شده و تاکنون مدل های زیبایی مثل C-HR، کانسپت Supra FT-1 و لکسس LC را خلق کرده است.
 
 
در مصاحبه ای که آقای هانتر با نشریه استرالیایی GoAuto انجام داده، وی با اشاره به فرایندهای توسعه یک مدل جدید از اختلافاتی که ممکن است بین تیم مهندسی و تیم طراحی بوجود بیاید سخن گفته است.
 
 
در این مصاحبه آقای هانتر دلیل ارایه خودروهای خسته کننده توسط تویوتا را دو عامل اصلی دانسته که عبارتند از تلاش این کمپانی برای راضی نگه داشتن تمام افراد و تعداد بالای مدیران تصمیم گیرنده.
 
پیروی از عامل اول منجر به خلق اتومبیل هایی کاملا عادی و بدون ویژگی های شاخص ظاهری می شد؛ عامل دوم نیز تعدد افکار را به دنبال داشت که این مساله نیز با طولانی تر کردن زمان لازم برای رسیدن به اجماع، تصمیم گیری های مهم را به تعویق می انداخت.
 
خوشبختانه با تغییرات سازمانی و قرار گرفتن مدیر عامل تویوتا یعنی آقای آکیو تویودا در راس امور، طراحان اکنون نقش تعیین کننده تری در خلق مدل های جدید دارند. این امر به گفته آقای هانتر سبب شده که دیگر شاهد ارایه مدل های محافظه کارانه یا خسته کننده از سوی تویوتا نباشیم.
 
 
یکی از دلایل عمده اعطای آزادی عمل بیشتر به طراحان، به بهره گیری از پلتفرم یکپارچه اختصاصی - موسوم به TNGA – نسبت داده می شود. آقای هانتر در این باره می گوید که برای خلق یک اتومبیل زیبا، طراحان باید تناسب بین اجزای مختلف را رعایت کنند. پلتفرم TNGA با مرکز ثقل پایین، چارچوب مستحکم، سیستم تعلیق جدید و استفاده بیشتر از فولاد مقاوم قدرت زیادی به طراحان داده و به اصطلاح دست آنها را بازتر گذاشته است.
 
 
مدیر استدیوی Calty Design Research در این باره گفته:
 
پلتفرم TNGA طراحی خودرو را آزادانه تر نموده و اجازه می دهد سقف و کاپوت در ارتفاعی پایین تر باشند. در نتیجه به خاطر امکان رعایت تناسب بیشتر، هر مدل از نمای ظاهری شاخص تری برخوردار می شود.
 
 
در حال حاضر مدل های مهیج و زیبایی مثل C-HR، کمری، پریوس هیبریدی، لکسس UX و لکسس LS بر روی خطوط تولید تویوتا قرار دارند. چندی بعد نسل جدید RAV4 نیز با ظاهری جذاب به این جمع خواهد پیوست.
 
با این حساب می توان گفت که تویوتا در مسیر درستی حرکت کرده و به رمز تولید خودروهای خوش استیل دست یافته است. آیا با این گفته موافقید؟
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , تویوتا , راو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاوه
1

بنظر شما صنعت خودروسازی ایران چند سال دیگر به ژاپن می رسد؟
بنظر من شاید تا 50 سال دیگر برسد. اما آن وقت ژاپن قله هایی را طی کرده که ما باز هم باید حسرتش را بخوریم!
21:45  1397/02/26
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی : فرقی نداره دوتاش باید دو سال بمونی تو نوبت مث من بدبخت
مهدی پلاس : سلام امروز زنگ زدم سایپا امپراتور گفت تا25اسفند فاکتور شده گفتن شماهم صبور باشید تافاکتوربشیدبهش گفتم چقدر صبور باشیم هرچه گفتم چه مشکلی هست که فاکتور نمیکنید فقط گفت صبورباشیم صبوردیگه بنظرم زنگ نزنیم سنگین ترهستیم
ارزو : بنز بی ام وه با اون همه عظمت تقاضا اینقدر تاخیر تو تحویل ندارن حالا فرقون سازی سایپا نزدیک ۳ ساله خون مارو کرده تو شیشه
شاهین Gl : چون کسی فاکتور نشده
شاهین Gl : مبارک باشه نهایتا ی هفته تا دو هفته بستگی داره کی بارش کنن
شاهین 1404 : اخه کجای دنیا ماشین ۹ ماه تو تأخیره اگه خودمون می خواستیم ماشین رو سر هم کنیم زودتر به دستمون رسیده بود اگه الان این اتفاق تو ی کشور درست حسابی افتاده بود درش تخته کرده بودن
زری : الهی روز خوش نبینید مدرسه ها داره کم کم باز میشه ما هم با بچه مدرسه ایی بی وسیله تو سرمای پاییز چ فکرا داشتیم ک ماشین دیه میاد فقط خدا زجرتون بده .100گرم طلام رفت باد هوا خدا ب زمین گرم بزنتون انشالله این نفرینها گریبان گیرتون بشه
اردی پلاس : احسان خان،قرار داد رو با دقت بخوان 16%سود مشارکت است که هنگام پرداخت مبلغ تکمیلی از کل قیمت خودرو کسر کردند و تسویه شد.سود تاخیر 12% است ،که به کل مبلغ پرداختی( مثلا 800 میلیون) تعلق میگیرد،اما چون در هنگام تکمیل وجه ، بشما اعلام کردند تحویل خودرو یکماه دیگر،این سود تاخیر از یکماه بعد از تکمیل وجه شما تا موعد تحویل خودرو پرداخت میشود،مثلا اکر شما اول اردیبهشت تکمیل وجه کرده باشی و مثلا اول مهر خودرو را تحویل بگیری،از اول خرداد تا پایان شهریور( چهار ماه) به آن 800 م تومان سود تاخیر 12 درصد سالانه تعلق میگیرد، برای 4 ماه جمعا یه مبلغی حدود 32 میلیون تومان.بر خلاف تصور عموم ،مبلغ زیادی نیست و آن مبالغ بالا که بعضی دوستان گفتند صحیح نیست.،تازه آن را هم 6 تا 7 ماه بعد ( اگر موجودی داشته باشند)پرداخت میکنند. خلاصه کلام:رویش خیلی حساب نکن،اصل تحویل ماشین است.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
منتظران آر اس : داداش رو سیستم نشسته هنوز ، امروز چک کن فاکتور شدی صد درصد ، منم یازده خردادم دیروز فاکتور شدم
غلامعلی : الهی به امید فاکتورشدن
سورن 4 تیر : از استان گلستانم.ماشین باید از تهران میومد
پاسخ به احمدجنوب : داداش دعوت نامه مرداد که اوایل تیربود اومد من دعوتنامه شهریورهستم تکمیل وجه کردم بعد شما میگی مرداد هنوز نیومده؟؟؟؟
علی رض بودا : سلام . شماره پذیرشت چند بود؟
متین : کجا زنگ زدی سایپا مگه تعطیل نیست چرا دروغ میبافی
ساینا اس پیش فروش : مال من سایناست تیر اومد دعوت نامه تیر 5
isac : یکی توضیح بده این مراحل وارد شدن و دیدن اینکه چراغ چه مرحله ای روشن هست رو
رحمان : سلام دوستان ببخشید من ماشین تعویل گرفتم پول لازم شدم میخام بفروشم ولی کارت ماشین نیومده میتونم بفروشم تعویز پلاک برم بقیه مدارک آمده ممنون
سامیار : رحیم جان ،چه تاریخی تکمیل وجه کردی؟