اثر بازگشت تحريم ها بر محصولات رنو در ايران

 

اثر بازگشت تحريم ها بر محصولات رنو در ايران

 
روز یکشنبه به دعوت گروه رنو در دفتر مرکزی این شرکت کنفرانسی با حضور معاونت ارشد کیفیت کمپانی رنو آقای دومینیک لعل و همراهی قائم مقام کیفیت رنو در ایران آقای مهدی مهرآور برگزار شد.
 
تاریخچه حضور رنو در ایران، به سالهای دور بر می گردد. اولین خودرو رنو در سال ۱۲۹۷ هجری شمسی به ایران وارد شده. اما حضور رنو به عنوان خودروساز در ایران، تاریخی جوان تر دارد. رنو در سال ۱۳۸۱ با امضای قراردادی با سازمان گسترش و نوسازی به ایران آمد تا شریک استراتژیک صنعت خودروی ایران باشد.
موضوع اصلی این جلسه بحث انتقال تکنولوژی و سیستم های مدیریت تولید و مدیریت کنترل کیفیت به ایران و همچنین انجام بازرسی های منظم از خطوط تولید شرکت های پارس خودرو و ایران خودرو بود. این روزها جدا از بحث برگشت تحریم های هسته ای که چندان مورد پسند این خودروساز فرانسوی نيست، بحث اصلی و مورد علاقه فرانسوی ها توسعه همکاری ها در زمینه قطعه سازی و کمک به حدود 65 قطعه ساز داخلی است که طی چندین سال حضور کمپانی رنو در ایران با یکدیگر همکاری داشته اند. دغدغه اصلی، انتقال تکنولوژی و فرآیندهایی است که رشد کیفی را هدف قرار می دهد تا شرکت رنو بتواند موضوع داخلی سازی هرچه بیشتر محصولات خود را همزمان با حفظ کیفیت قطعات انجام دهد.
 
آقای لعل همچنین به ادامه ی تولید تندر 90 و ساندرو اشاره کرد و با بیان اینکه این خودروها همچنان در بالاترین سطح کیفی از نظر شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران قرار گرفته اند از تلاش رنو برای داخلی سازی بیشتر قطعات این خودروها خبر داد. وی افزود قطعه سازان همکار رنو در سطح بین الملل در تماس با قطعه سازان ایرانی هستند تا با سرمایه گذاری مشترک، انتقال فناوری انجام شود. رنو پیش بینی می کند بیشتر قطعه سازانی که در داخل با این شرکت همکاری داشته اند توانایی تولید قطعات با کیفیت A را دارا هستند به شرط این که استانداردهای مدیریتی و تولیدی رنو را رعایت و پیاده سازی کنند. درهمین زمینه شرکت رنو توانسته است طی سال 2017 تا کنون با انتقال دانش قطعه سازی، کیفیت قطعه سازان رتبه D را افزایش داده و آنها را به رتبه ی C ارتقا دهد.
 
مهدی مهرآور  قائم مقام کنترل کیفیت شرکت رنو در ایران نیز با اشاره به اهمیت مشتری مداری شرکت رنو با بیان اینکه گروهی به نام اَوست تشکیل شده و نفرات فعال در این گروه نیز ایرانی بوده و کلیه آموزش های لازم را دیده اند تا رضایت مشتریان ایرانی را همواره رصد کنند و تحت عنوان سنجش رضایت مشتری بعد از گذشت حدود سه ماه از تحویل خودرو به مشتری با وی تماس برقرار کرده و نظریات او را مورد بررسی قرار خواهد داد.
رنو که این روزها با کمپانی های نیسان و میتسوبیشی متحد شده و تبدیل به یکی از بزرگترین خودروسازها شده است امیدوار است با تمرکز بر محور افزایش کیفیت تولید قطعات ایرانی مورد نیاز در خودروهای تولیدی خود در ایران بحث قطعه سازی را در ایران توسعه دهد و شاید از همین طریق بتواند حتی پس از بازگشت تحریم های یک طرفه و امریکایی همچنان به فعالیت در ایران ادامه دهد.
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , تحریم‌ها , رنو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

داریوش
3

شاید بتوانند به تولید محصول ادامه دهند، ولی مطمئنا قیمت ها به شدت بالا می رود...
21:53  1397/02/26
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امیر : در پاسخ به اردی پلاس با فرض اینکه سود مشارکت کسر شده ایام تاخیر هم سود مشارکت دارند و توی ایام تاخیر هم این سود به مشتری تعلق میگیره تا لحظه فاکتور.
شاهین اردیبهشت : سلام شما فروش فوری بودید یا پیش فروش چه تاریخی تشکر
تارا اتومات 30 روزه : تعزیرات ثبت شکایت میکنید در بارگزاری مدارک حکم تعزیرات مبنی بر گران فروش و فاکتور فروش رو بارگزاری کنید
ایگل کرمان : سلام دوستان تاریخ 25 تیر فاکتور شدم تا الان یک ماه گذشته ماشین تحویل ندادن کسی اطلاع داره چقدر طول میکشه تا تحویل بدن؟
مهدی 25 اسفند : شوخی کردن من 25 اسفند هستم هنوز فاکتور نشدم
شاهین پلاس تکمیل وجه 2 اردیبهشت : با تکمیل خودروهای کف و فروش خودروهای تکمیل شده ، بستر پرداخت به زنجیره تامین و جبران کاهش تیراژ تولید، در ماه های پیش رو فراهم می شود تعطیلات تابستانه سایپا، فرصتی راهبردی برای نوسازی خطوط و ارتقای کیفیت محصولات فراهم کرده است. این وقفه چندروزه، علاوه بر استراحت نیروی کار، به تکمیل خودروهای کف، انجام تعمیرات اساسی و نصب تجهیزات جدید اختصاص یافته است. سایپا با این برنامه ریزی سالانه، ضمن جبران بخشی از وقفه های تولید ناشی از عوامل غیرمترقبه، شرایط را برای آغاز نیمه دوم سال با حداکثر ظرفیت مهیا می کند و تحویل خودروها به مشتریان را با سرعت بیشتری پیش می‌برد. علاوه بر این، با تکمیل هرچه بیشتر خودروهای کف و فروش آن ها، نقدینگی کافی برای پرداخت مطالبات زنجیره تامین این خودروسازی نیز فراهم می شود. فرصتی طلایی برای تعمیرات و نوسازی خطوط سیدرضا حسینی، مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به شروع تعطیلات تابستانی این گروه، در گفت وگو با خبرنگار «دنیای خودرو» بیان داشت: «تعطیلات تابستانی در گروه خودروسازی سایپا یک رویه ثابت و برنامه ریزی شده است که هرساله در ا
خانم افشار : ببخشید واریزی اولیه تون کدوم ماه بود؟
ناصر : منم تبدیل به کوییک 19 تیر زدم 21 تیر هم سخا فرستادم هنوز خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ماهان : 207اتو سقف فلز طرح عادی 18آبان 1403اولین واریز 4/24امسال واریز دوم 17مردا د فاکتور شدم تحویل 31مرداد بودم امروز میرم نمایندگی تحویل بگیرم قرداد 15120 به زودی همه تحویل بگیرین
سایپا نا مطمئن : دوستان آخرین فاکتور( تک سوز پیش فروش) برای چه تاریخی بوده؟
صالح : من31مردادم برام21خرداد دعوت نامه تکمیل وجه اومد دقیق چهل روز قبلش
حامد : دی ماه منتظر نحویل ماشینت باش
جمشیدی : دوستان برای من 5 روزه داره روی صدور اسناد میچرخه البته برای من سورن چقد طول میکشه دستن برسه
مهدی : تقریبا چهل روز قبل موعدتحویل
جمشیدی : سلام دوست عزیز برای من تقریبا 5 روز داره روی صدور اسناد میچرخه کی میرسه دستم
تحویل 31 تیر ، همچنان منتظر : چند روز پیش بعضی ها پیام دادن اونا هم حمل با قطار بودن
اس : کوییک اس خالی رو میگم نه آر اس
اطلس دی : سید رضا حسینی مدیر ارتباطات سایبا جنگ دوازده روزه رو بهانه نکن شما قبل از جنگ به تعهدات عمل نکردید از حلقومت میکشم بیرون حروم خورا