آینده ی تاریک رنو ساندرو

 

آینده ی تاریک رنو ساندرو

 
 
رنو ساندرو و نسخه ی ارتقا یافته ی آن ، رنو ساندرو استپ وی چند سالی است که توسط پارس خودرو به بازار عرضه می شوند و به واسطه ی شتاب و کشش قابل قبول ، استهلاک پایین و کیفیت ساخت خوب ، به گزینه ی خرید بسیاری از ایرانیان تبدیل شده است. در طی سال های اول عرضه این خودرو رقیب جدی نداشت و همین مساله باعث شده بود تا به راحتی در بازار یکه تازی کند.
 
به دلیل اینکه رنو ساندرو خودرویی پر طرفدار بود و در مجموعه ی پارس خودرو نیز به دلیل برخی مشکلات ، هر دور از پیش فروش این خودرو با حواشی بسیاری همراه بود و معمولا مصرف کنندگان واقعی به سختی قادر به ثبت نام بودند. اخبار مربوط به عدم دسترسی خریداران عادی در هنگام فروش ، بسته بودن سایت ، عدم واریز مبلغ ثبت نامی را می توانید به وفور در سایتهای خبری مشاهده کنید .در بازار نیز دلالان از محبوبیت ساندرو سو استفاده کرده و این خودرو را با اختلافی قابل توجه به فروش می رساندند.
 
عدم رعایت تعهدات از سوی سایپا
 
در طی چند روز گذشته شاهد آن بودیم که کرمان موتور به مشتریانی که قصد خرید هیوندای الانترا تولید داخل را داشتند ، اعلام کرده بود که توانایی تحویل خودروهای ثبت نامی را ندارد. گویا این مشکل دامن رنو ساندرو را نیز گرفته و سایپا طبق اعلامیه ی اخیر خود ، مشتریانی که رنو ساندرو ثبت نام کرده بودند را ملزم به تحویل تندر 90 به جای این خودرو نموده است. بنابراین باید منتظر قیمت های بالاتری برای ساندرو باشیم.
 
گرچه این شرکت ، دقایقی پیش این خبر را تکذیب نمود . در اطلاعیه ی سایپا آمده است که :
“به اطلاع می‌رساند درپی درخواست جمعی از مشتریان در خصوص جایگزینی تندر ۹۰ به جای ساندرو این شرکت در جهت کسب رضایت مشتریان بخشنامه‌ای صادر کرد که بر اساس آن خریداران ساندرو می‌توانند در صورت تمایل، به جای این خودرو تندر ۹۰ دریافت کنند. این طرح کاملا اختیاری و بسته و به تمایل مشتریان بوده و هیچ گونه اجباری برای دریافت تندر ۹۰ به جای ساندرو نیست”.
 
قیمت های باور نکردنی
 
زمانی بود که به دلایل مختلف از جمله توقف تولید مدل اصلی در رنو و مشکلات مربوط به تحریم ، تولید رنو مگان در پارس خودرو رو به توقف بود و قیمت این خودرو در بازار آزاد هر روز افزایش می یافت تا جایی که با رنو فلوئنس که به صورت وارداتی و در نسخه های به روز وارد کشور می شد ، قیمت یکسانی پیدا کرده بود. اکنون نیز هم چنان قیمت این خودرو بالاست و دلیل منطقی برای آن وجود ندارد. چرا مشتری ایرانی باید برای یک خودروی کارکرده ی مونتاژ داخل قیمتی در حدود صد میلیون تومان پرداخت کند در حالیکه همین خودرو در آلمان قیمتی بین دو تا شش هزار یورو دارد.
 
 
گویا این داستان در خصوص رنو ساندرو و نسخه ی مجهز تر یعنی ساندرو استپ وی نیز دارد توسط دلالان تکرار می شود. با هم نگاهی به چند آگهی می اندازیم :
 
 
آگهی اول :
رتو ساندرو اتوماتیک 1397 ، صفر کیلومتر ، رنگ سفید ، قیمت 74 میلیون و هشتصد هزار تومان
 
آگهی دوم : (این خودرو توسط نمایندگی سایپا به فروش می رسد)
رنو ساندرو دنده ای 1397 ، صفر کیلومتر ، رنگ مشکی ، قیمت 62 میلیون و هشتصد هزار تومان
 
آگهی سوم :
رنو ساندرو استپ وی 1397 ، اتوماتیک ، رنگ سفید ، قیمت 84 میلیون و هشتصد هزار تومان
 
آگهی چهارم :
رنو ساندرو استپ وی 1397 ، دنده ای ، رنگ مشکی ، قیمت 63 میلیون و 500 هزار تومان
 
 
در بازار کارکرده نیز این شرایط برقرار است و برای خرید ساندروهای اتوماتیک کارکرده مربوط به دو سال قبل نیاز به پرداخت مبلغی حدود 60 الی 65 میلیون تومان دارید. سایر تیپ ها نیز وضعیت مشابهی دارند. در اینجا پاسخ به چند سوال ضروری است:
 
آیا رنو ساندرو خودروی خوبی است ؟
 
بله قطعا رنو ساندرو در بازار انحصاری و بسته ی ایران خودروی ایمن و خوبی است. استهلاک کم ، گیربکس نسبتا خوب و دوام بالا از ویژگی های این خودرو هستند. خریدار نیز می تواند با صرف هزینه ی شخصی ، مواردی همچون مانیتور و کروز کنترل را به این خودرو بیفزاید. البته در طی چند ماه اخیر رنو ساندرو با گیربکس JHQ که سایپا آن را پیشرفته می نامد عرضه شده که از نظر برخی مالکان تجربه ی چندان رضایت بخشی را به همراه نداشته است. ساندرو در مقابل رقبای چینی اش کمبود امکانات و آپشن دارد.
 
آیا رنو ساندرو ارزش این رقم پرداختی را دارد؟
 
خیر ، این خودرو  اکنون در این وضعیت به کلی ارزش خریدش را از دست داده است. تمام اینها در حالیست که این خودرو در نسل اول به بازار کشورمان ارایه شده در صورتی که داچیا و رنو آماده ی عرضه ی نسل سوم رنو ساندرو در آینده ی نزدیک هستند. نزدیک ترین رقیب این خودرو ، دانگ فنگ اچ سی کراس قیمتی حدود 50 الی 57 میلیون تومان دارد. رقبای دیگری نیز نظیر برلیانس کراس ، ام وی ام ایکس 22 و لیفان ایکس 50 با قیمتی به مراتب کمتر و امکاناتی بیشتر قابل خریداری هستند.
 
عرضه ی نسل اول با قیمت نسل دوم
 
باید بدانید ساندرو یکی از ارزان ترین خودروهای بازار اروپاست و در انگلستان با مبلغی در حدود هفت هزار پوند رنو ساندروی نسل دوم و با مبلغی در حدود ده هزار پوند می توانید رنو ساندرو استپ وی نسل دوم را خریداری کنید . اگر هر پوند را نه هزار تومان در نظر بگیریم ، برای خرید گزینه ی اول 63 میلیون تومان و برای گزینه ی دوم نود میلیون تومان نیاز دارید. این مبالغ به خوبی نشان می دهند که در شرایط فعلی قیمت های فعلی بازار اصلا منطقی نیستند.
 
نیاز به هوشیاری خریداران  ، بیش از پیش
 
در حال حاضر و با این شرایط ، نیاز است که خریداران خودرو در بازار داخلی بیش از گذشته هوشیار باشند و یکبار برای همیشه اقدام به حذف دلالان از بازار خودروی کشور بکنند. چه لزومی دارد که مصرف کننده ی داخلی چنین مبلغ گزافی را برای یک خودروی نسل اول که سالهاست از سبد محصولات کارخانه ی اصلی خارج شده بپردازد ؟ با مبالغی در همین حد ، در بازار بسته و انحصاری ایران ، می توانید خودروهای صفر چینی را از همان شرکت پارس خودرو خریداری کنید که بسیاری از آن ها در طی این سالها ثابت کرده اند دردسر چندانی برای خریدار ندارند و هم چنین در نمونه های به روز به خریدار ارایه می شوند . هم چنین نمونه های کارکرده ی خودروهای کره ای و خودروهای چینی گران تر نیز قابل خریداری هستند.
 
 
 
 

منبع (source)

dande6

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , رنو ساندرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

مرتضی
0

من این ماشین را دوسال هست که دارم و هر روز مسافت 60 کیلومتری رو رفت و آمد می کنم، نه ماشینن عالی هست و نه بی کیفیت، تقریباً بی صدا هست، کم مصرف، بی خرج و ساده و بی آپشن. ما نباید این ماشین رو با بی ام و مقایسه کنیم، متوجه باشیم در ایران زندگی می کنیم، در صورت نیاز نباید بگوییم نخر تا خوبش گیرمان بیاید، در ضمن این ماشین محکم هست و برای قشر متوسط که ماشین را سرمایه محسوب می کنند در صورت فروش افت قیمت کمی داره، نکته بعد هعم دوستان ماشین آهن هست ما هم خلق اش نکریم به کسی خرده نگریم که چرا چینی سوار میشه یا ایرانی یا داچیا، "زندگی کن و اجازه بده دیگران هم زندگی کنند".live and let others live
21:43  1397/03/27
پاسخ دادن
کاوه
0

با این وضعیتی که پیش اومده و هر روز بدتر هم میشه باید فقط دل خوش کنیم به پراید اونهم با قیمت های نجومی... شاید 50 میلیون یا بیشتر!
22:37  1397/03/25
پاسخ دادن
علی
0

مردم خسته شدن از بس ماشین بی کیفیت چینی بهشون با هزارجور شرایط فروش ارائه کردن و هر روز درگیر تعمیرگاه بودن
مردم نه گفتن به ماشین بی کیفیت چینی
حالا یه ماشین نسل قدیمی ساندرو آن هم به "دلیل بی کفایتی که جدیدشو نیاوردن"
تو این کشور بازار خوبی پیدا کرده، به جرات میشه گفت ماشین ده سال بی دردسر هست فقط با تعویض قطعات مصرفی و روغن و فیلتر صاحبشو کاری نداره
حالا شما بگو چینی بگیرید
مردم نمیخوان آقا
مردم حاضرن اپشن نداشته باشه ماشینشون ولی کیفیت داشته باشه
آپشن های روز که شما میگی هیچکدومشون درست کار نمیکنن بخاطر همون آپشن ها هم باید کلی تو صف نمایندگی بمونن تا با تعویض قطعات البته اگه داشته باشن مشکل را موقت حل کنن
او از سانروف برلیانس که انگار هواپیما تیک اف میکشه و موارد بسیار زیاد دیگر ...
اون از موتورشون که توان کشش بدنه سنگین را نداره اگه مشکلی نداشت چرا بعد دو سال موتورشو عوض کردن؟؟؟؟
وقتی مردم حق انتخاب داشته باشن و ماشین های روز دنیا با قیمیت جهانی تو ایران عرضه بشن دیگه کسی در این رابطه پست نمیزاره
نه اینکه با همون قیمت نوجومی هم دیگه تحویل نمیدن
12:47  1397/03/24
پاسخ دادن
شهروند
1

این روزها شاهد تبلیغات گسترده ای علیه ساندرو هستیم . در خبر تصادف این خودرو در جاده قم تهران تیتر خبر له شدن ساندرو استپ وی است . ساندرو بهتر است یا خودرو هم قیمت آن دنا ؟!
18:27  1397/03/23
پاسخ دادن
فرزاد
0

تا زمانی که مردم نادان و جاهل باشن مسئولین همه بلایی سرشون میارن.انشالله تا ماه دیگر شاهد هستیم قیمت ساندرو 460 میلیون تومان
11:25  1397/03/23
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
موسی نظری : سلام دوست عزیز سایپا ۱۹ فروردین ثبت نام داشت که همون روز هم لغو کرد و بعد اعلام کرد که زمان بعدی ثبت نام متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد خبر دارین که کی ثبت نام خواهد کرد اگه واقعا اطلاع دارین لطفا بفرمایید
رضا T8 : با سلام و سپاس بابت راهنمایی دوستان تو سخا ، آدرس تایید شده توسط اداره پست هستش پلاک هم چک کردم 2 تا فک پلاک داشتم و یکی هم که الان رو ی ماشینی فعاله ، پلاکه جدیدی صادر نشده بود شما میگی برم پلیس +10 پیگیری کنم که آدرس سخا با راهور یکی باشه ؟ آخه اون پلاکم که فعاله همین دو سه ماهه پیش رو آدرسی که تو سخا ثبت شده (آدرس فعلی محل زندگی) کارت ماشین اومد بازم احتیاجه که برم پلیس+10 چک کنم؟؟؟
اس ۵ تهران : منم دقیقأ همین وضعیتو دارم
هفته چهارم بهمن : سلام منم هفته چهارم بهمن ماه هستم هنوز دعوتنامه نیومده
شاهین من کو : تماس بگیریم یا داخل سایت؟ ثبت شکایت یا گزارش فساد؟ شکایت از سایپا یا وزارت صمت؟ ببخشید سوالام زیاد شد
بهرام : ظاهرا امروز دوستان رفتن شرکت سایپا هیچ جوابی نگرفتن و گفتن فعلا خودرو و ارز نداریم برا واردکردن
شاهین دستی : دوستان شاهین جی ال چند روزه فاکتور شدند؟ بعد از تکمیل وجه چند روژه تحویل گرفتین؟
اریسان سفید 402 : سلام دوستان کسی شماره سایت خراسان رو داره بی زحمت بزاره
علی : با سلام من تو گروه ها پیام گذاشتم یکی از متقاضیان نوشته من شاهین بهار 403هستم هنوز خبری نیس دیگه ما که زمستان 403هستیم جای خود داریم
شاهین من کو : من با 124 تماس گرفتم 20 دقیقه تو صف انتظار بودم ،سوال کردم راجع به تکلیف شاهین دنده ای تحویل زمستان 403 بجای اینکه درست پاسخ بده میگه عجله داری؟؟خدافظ!!! نه ملت بیکارن یک سال منتظر بمونن :/
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
وحمد : سلام امروز 11دی ها کسی فاکتور شد؟
امید : قیمت جدید اطلس زپرتی درکارخانه امروز اعلام شد 445 بعد شماها انتظار دارین پارس 3340 بتون بدن زهی خیال باطل
فوری بهمن : منم دقیقا 16م واریز کردم هنوز نوشته صدور دعوتنامه
امیرعلی : منم شاهین جی تحویل زمستان 402بودم برام پیامک Jlمیاد به نظرتون چیکارکنیم خدا لعنتشون کنه من که واقعا دیگه نمیدونم چیکار کنم
مصطفی : سلام من 26 تحویل گرفتم کوییک gxl بعد ولی هیچ مدرکی نداشت همراهش که گفتن بعداً میفرستن کارت ماشین از طریق پست که از سایت پست پیگیری کردم میگه با این پلاک هیچ کارتی از ناجا تحویل پست نگردیده بعد برگ سبز و بیمه قرآن توسط نمایندگی بیاد که امروز استعلام گرفتم از بیمه گفت با این پلاک هیچ بیمه ای هنوز صادر نشده حواستون باشه ماشینتون رو بیرون نبرین خدا نکرده اتفاق بیفته نه بیمه گردن میگیره نه شرکت بعد بره کارت سوخت هم باید برگه سبز با کارت ماشین به همراه کارت ملی صاحب ماشین مراجعه کنه به پلیس +10 اونجا براش ثبت نام میکن یه هزینه ای میگیرن حدود 40 تا 60 روز بعد از طریق پست میفرستن ماشین تا به حال ایراد نداشته همه چی اوکی فقط در راننده یه ذره بد بسته میشه میخواستم امروز ببرم نمایندگی رگلاژ کنه که فهمیدم بیمه صادر نشده یکم ترسیدم بعد یه سوال آیا شما شکر دنده بره شما فعال کردن یانه
قربانی دوگانه دی ماه فردیس : سلام 3 روز بعد تحویل سخا به نمایندگی توی وضعیت مشتری نگاه کنید اگر چراغ تکمیل وجه وآماده تخصیص روشن شده یعنی همه چی حله مشکل نداری اگرم سخا تایید نشه خود نمایندگی بهتون زنگ میزنه
پارس : چطور تجمع به نفع دلال میشه توضیح بدع.
امیرعلی : منم شاهین جی تحویل زمستان 402بودم الان برام پیامک Jlمیاد به نظرتون چیکارکنیم خدا لعنتشون کنه
اسفندی : شانس
امیر : سلام دوستان امروز فاکتور شده چند روزه تحویل میدن