تنها یک ستاره ایمنی؛ عملکرد ضعیف رنو ساندرو 

 

تنها یک ستاره ایمنی؛ عملکرد ضعیف رنو ساندرو

 
در بازارهای نوظهور، برخی از خودروسازان بین المللی بنا به دلایل گوناگون تصمیم می گیرند محصولات خود را با امکانات و تجهیزات ایمنی کمتری به فروش برسانند. رنو یکی از این شرکت هاست که ساندرو را در کشورهای مختلف با سطح متفاوتی از امکانات و آپشن های ایمنی عرضه می کند.
 
این خودروی هاچ بک که با نسل قدیمی خود در ایران حضور دارد، اخیرا توسط NCAP آمریکای لاتین مورد ارزیابی قرار گرفته است. در ارزیابی این شاخه از NCAP ساندرو در محافظت از سرنشینان بزرگسال موفق به کسب تنها یک ستاره ایمنی شده؛ در بخش حفاظت از سرنشین خردسال وضعیت بهتر بوده و این خودرو توانسته 3 ستاره کسب کند.
 
 
رنو ساندرو در برخورد جانبی نیز نمایش خوبی نداشته؛ NCAP لاتین دلیل این مساله را به سازه ضعیف و عملکرد نامطلوب اجزای جذب کننده ضربه نسبت داده است.
 
عدم استفاده از کمربندهای اتصال سه نقطه ای برای تمامی سرنشینان، پشتیبانی نکردن از ایزوفیکس و نبود سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) باعث شده این هاچ بک دو رگه فرانسوی-رومانیایی امتیازهای زیادی را از دست بدهد.
 
 
آقای ریکاردو مورالس روبیو (Ricardo Morales Rubio) رئیس هیئت مدیره NCAP لاتین در این باره گفته:
 
پرفروش ترین خودروها هم احتمال دارد نتایج بسیار بدی کسب کنند، مساله ای که برای مشتریان پذیرفتنی نیست. ما امیدواریم در کوتاه ترین زمان ممکن بهبودهایی در این مدل ها انجام شده و گام هایی در راستای نجان جان افراد برداشته شود.
 
به غیر از ساندرو که با عملکرد ناامیدکننده خود به نوعی باعث سرافکندگی شده، NCAP آمریکای جنوبی کراس اوور جدید میتسوبیشی یعنی اکلیپس کراس را نیز مورد ارزیابی قرار داده است. این خودروی جدید ژاپنی در محافظت از سرنشینان بزرگسال 5 ستاره و در بخش محافظت از سرنسینان خردسال 3 ستاره بدست آورده است.
 
 
میتسوبیشی اکلیپس کراس به لطف 7 ایربگ، پشتیبانی از ایزوفیکس، سیستم ESC و عملکرد خوب در برخوردهای جلو و جانبی توانسته نظر مثبت NCAP لاتین را جلب کند.
 
 
ناگفته نماند هاچ بک اقتصادی و ذاتا ارزان قیمت رنو ساندرو این روزها به یک جواهر در کشور تبدیل شده و مخصوصا مدل استپ وی افزایش قیمتی باورنکردنی در این بازار بی در و پیکر پیدا کرده است.
 
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , رنو ساندرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

مسعود
4

چینی ها پنج ستاره ایمینی داره فقط یه مشکلی دارن اینه که هیچ جا جرات تست این ماشین ها را ندارن
از همه بی کیفیت تر هم برلیانس هست که به کوچکترین برخوردی سپرش میشکنه
هر چقدر هم تلاش کنید و دلالی راه بندازید که مردم چینی بخرن بازم ناامید میشید.

12:59  1397/03/28
گزارش
پاسخ دادن
فرزاد
2

میره که اینطور باشه!
13:25  1397/03/28

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هلیا : سبحان جان،خیلی ممنون،بسه.دیگه راهنمایی نکن،حوصله نداریم،تو هم تازه گرم شدی! ول کن نیستی.
مانی : این استدلال ها و محاسبات را از کجا درآوردی!؟ همش اشتباه یا بدون سند و مدرک بود.اینها را هم داداش همکارت گفته !؟
سروش : از کجا به این عدد رسیدی. اولا توی قرارداد ننوشته 30 روز کاری و فقط گفته 30 روز و در خصوص جریمه دیرکرد حدود درصد 28% میشه که عددش تقریبا دو برابر این عددی هستش که شما کفتی حدود 650 هزار میشه برای هر روز . فقط احتمالا هزینه های سال 1404 که نسبت به پارسال افزایش داشته ازش کم می کنن که حدود کمتر از 10 میلیون باید باشه
شاهین اردیبهشت : همه جا همینطوره ،داداش رفیق منهم در شرکت BMW آلمان شاغله،اونجا هم بخاطر تحریم از طرف دولت ایران ،تولیدشون پایین اومده،همه بیکارند.....اصلن یه وضعی ها...
شاهین پلاس : به داداش رفیقت سلام برسون،بگو :داداش رفیق.... با مرام ،،آخه شاهین Gو cvt رو هم نمیدید.کامنت های اونها رو هم در گروهشون ببین.اونها هم ذله شدن و هر هفته جلوی سایپا معترض هستند....داداش رفیق شیطون بلا،بد بد....دیگه دوستت ندارم.
وحید : ایرانخودرو و سایپا( بخصوص سایپا) دو شرکت کاملا ورشکسته هستند،دولت هم به همین دلیل با گران کردن متوالی قیمت این دو کارخانه کنار میآید،حتی اگر بجای 15 درصد فعلی، پنجاه درصد هم گران بکنند،چاله چوله ها و بدهی های سنگین آنها پر نمیشود،هر روز فعالیت آنها میلیاردها تومان ضرر است.کرمان خودرو و بهمن خودرو ،راهش را پیدا کردند،بجای تولید ،قطعاتCKDمیآورند و اینجا فقط مونتاژ میکنند( انصافا بعضی خودروهایشان هم باکیفیت است)،سود معقولی هم میبرند.ایرانخودرو و سایپا هم بجای تولید خودروهای بی کیفیت و گران،باید( در صورت امکان) فقط لیسانس خودروهای ارزان کره و مالزی و ترکیه، را بگیرند و فقط مونتاژ کنند،شاید نجات پیدا کنند.
سبحان : لازم به ذکر هستن اینم بگم از روز تکمیل وجه سی روز کاری حساب کنین از اون ببعدش هرروز کاری 384 هزار تومن سود تاخیر میدن شانسمونم همه این ماها یا پنج شنبه جمعس یا تعطیل رسمی یعنی سود تاخیر خیلی زیادیم بهمون تعطلق نمیگیره یک هفتم ک بخاطر جنگ تعطیل بودن به اونم سود تاخیر تعلق نمیگیره
سبحان : دیروز به چند نفرشون زنگ زدم تو دیوار همشون تکمیل وجه ۲۰ تا ۲۲ اسفد بودن ک تحویل گرفتن از ۲۲ تا ۲۶ اشفند فعلا خبری نیست داداش همکارمم تو سایپا خط شاهین کار میکنه میگه داریم تولید میکنیم ولی فعلا موتور تیوفایو زیاد نصب نمیکنن دارن cvvt نصب میکنن احتمالا میخوان اول قراردادی قدیمیو بدن بعد برسن به ما ک تیوفایو هستیم وقراردادمون جدیدتره
شاهین پلاس : ۴ روز هم تعطیلی در پیش است،تا دوشنبه هم یک بهانه دیگر جور میشود.
X5 محمد : سلام چجوری متوجه فاکتور شدی برای فاکتور شدن خودرو پیامک اومد یا تو سایت نگاه کردی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهندس : یک نکته دیگه بگم که از تاریخ تحویل روی کاغذ تا تحویل واقعی نمایندگی دقیقا یکماه شد، یعنی یکماه تاخیر اما اینا دو هفته بعدش فاکتور میکنن که سود ندهند دیگه. دو هفته هم بعدش طول میکشه تحویل بدهند. میشه یکماه. اینو در جریان باشید خلاصه
ساینا فوری : آفرین لطفا همگی همکاری و شرکت کنید تا نتیجه عالی بگیرید چون هر چه دست رو دست گذاشته بشه از فاکتور خبری نیست.
مهرداد کرج. فوق العاده : وعده دیدار ما دوشنبه کیلومتر 11، من تو بورس کل زندگی مو باختم بخدا به ت خط رسیدم
14خرداد : سلام دوستان من تحویل14خرداد مادران رنگ سفید بودم.26 فاکتور شدم.10تیر تحویل گرفتم. الان رفتم کاستومر زده طرح تبدیل خودروی رانا!!!! انگار هرچی قرارداد رانا دارن خودکار براش تبدیل میزنن!!!
خانم : فکر میکردم فقط من اینطوریم خیلی خوشحال شدم دیدم مثل من بازم هستن.
ساینا فوری : با این وضعیتی که شرکت بی عدالت داره فقط پیگیری جواب میده(تجمع و دفاع کردن از حق و حقوق) وگرنه به این زودی ها خبری از فاکتور نیست شیخ زاده و افرادش میخوره و می خوابه
7 اسفند پیش فروش : برا منم فاکتور نشده
وحید، فوق العاده : فال بد نیست ولی نظر شخصی اینه که سایپا حالا حالاها فوق العاده ها رو فاکتور نمیکنه. از اونجایی که طبیعی هست توی این نابسامانی ها شرایط مالی شرکت جالب نباشه، فوق العاده ها رو گذاشته تو آب نمک و میخواد قمار کنه، چون میدونه شرایط ایران ویران ما هر لحظه بوی جنگ میده، احتمالش هست بخش قابل توجهی از سود تاخیر فوق العاده ها رو با بند فورس ماژور جنگ و اعتصابات، بدزده و بکشه بالا. هم خودرو رو بنا به میل خودش دیر تحویل بده و هم با این کلک غیر اخلاقی، زیر بار سود تاخیر نره...
شیرار : دوستان یکم صبور باشید ایرانخودرو با یکی دوماه تاخیر طبیعی به نظر میاد تبدیل نکنید این همه پولتون خوابیده تو حساب ایرانخودرو حالا باز میان با قیمت روز دوباره بهتون خودرو میفروشن تبدیل نکنید
حمیدرضا : سلام دوست عزیز بهای کارخانه در دعوتنامه 473 م تومان هست اون مبلغ رو کم کردن شما الان 236 پرداخت میکنید بعلاوه 206 م تومان که موقع ثبت نام ریختین