کمپانی های موتورسیکلت سازی همواره با دغدغه های زیادی روبرو هستند؛ از حفظ هواخواهان فعلی و جذب طرفداران جدید گرفته تا تشویق و تکریم مشتریانی که هم چنان به موتورسیکلت های قدیمی خود وفادار هستند. کمپانی هوندا در موفقیت اخیری که در طراحی و ساخت موتورسیکلت CBR250R بدست آورد، تجربه های زیادی را شاهد بود؛ موتورسیکلتی که اصالت خود را به طور کامل حفظ کرده است. از رقبای این موتورسیکلت هیجان انگیز می توان به مواردی اعم از کاوازاکی نینجا 650، کاوازاکی نینجا Versys، و سوزوکی V-Strom 650 اشاره کرد.
اکنون با عرضه هوندا NC700XT، که "NC" بیانگر کانسپت جدید (New Concept) و "X" نماد تیپ موتورسیکلت های تفریحی است، حال و هوای تازه ای به بازار موتورسیکلت آمریکا داده شده است. در طراحی شاسی این هوندا از موتورسیکلت اسکوتر الهام گرفته شده است. پکیچ دقیق سیستم موتور این موتورسیکلت به گونه ای است که حداقل فضا اشغال شده است و جا برای باک و رادیاتور وجود دارد.
همان طور که در تصاویر نیز دیده می شود، فضای بسیار خوبی برای کلاه ایمنی راکب در نظر گرفته شده است که هرگونه بهانه استفاده نکردن از آن را از موتورسوار سلب می کند. در حقیقت باک زیر صندلی جاسازی شده است و چیزی در حدود 14 لیتر ظرفیت دارد. اگرچه این حجم بنزین خیلی زیاد هم به نظر نمی رسد، اما این مقدار با در نظر گرفتن مصرف سوخت 4 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر حرکت، منطقی به نظر می رسد.
بنا به گفته کمپانی هوندا، قیمت این موتورسیکلت چیزی در حدود 6,999 دلار برآورد شده است که البته با در نظر گرفتن آپشن های بیش تری اعم از ترمز ضد قفل و گیربکس اتوماتیک با کلاچ دوگانه، قیمت آن به 8,999 دلار می رسد. با نگاهی ریزبینانه به موتور 670 سی سی با قطر سیلندر 73 میلی متری این موتورسیکلت اسپرت متوجه خواهید شد که طراحی آن با تمرکز بر مصرف سوخت پایین و در عین حال قدرت موتور بالا بوده است. در هر حال، تمام تلاش طراحان و مهندسان کمپانی هوندا بر این بوده است که موتورسیکلت اسپرتی با کم ترین قیمت و بالاترین قدرت طراحی کنند و در اختیار دوستداران و طرفداران این دسته از موتورسیکلت ها قرار دهند.
موتورسواری با این موتورسیکلت دوست داشتنی، با این که بسیار راحت و روان و پرانرژی است، اما نمی تواند آن طور که باید و شاید شما را با انتقال ناگهانی قدرت موتور به چرخ عقب شگفت زده کند. کمپانی هوندا با اعمال یکسری تغییرات در میل بادامک موتور، مکانیزم احتراق را اصلاح کرده است. در مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک حالت های مختلف تعویض دنده به خوبی با موتور سازگاری دارد و عملکرد عالی از خود بر جای می گذارد. در این تیپ، این موتورسیکلت با انتخاب "دکمه D" در حالت حرکت و با انتخاب "دکمه S" در حالت اسپرت قرار می گیرد. در واقع باید گفت که با وجود گیربکس اتوماتیک، همه چیز در این موتورسیکلت خوب پیش می رود؛ از سیستم کنترل جریان بنزین گرفته تا برنامه ریزی کامپیوتری گیربکس و عملکرد بی صدای موتور!
اگرچه قدرت موتور این موتورسیکلت شاید نتواند انتظار موتورسواران حرفه ای را برآورده سازد، اما سواری با آن می توان هیجان و لبخندی هرچند خفیف بر چهره و لبان آن ها بنشاند. تعادل و کنترل پایداری این موتورسیکلت بسیار مطلوب و پذیرفتنی است و موتورسوار به راحتی می تواند کنترل آن را با تسلط کامل در سر پیچ ها در دست داشته باشد. سیستم تعلیق به کار رفته در این هوندا به قدری نرم است که بیش ترین راحتی را برای موتورسوار به ارمغان می آورد. گذشته از این ویژگی های منحصر به فرد، سیستم ترمز ضد قفل و فرمان پذیری عالی این موتورسیکلت از دیگر خصیصه های بارزی است که می توان به آن ها اشاره کرد.
موتورسیکلت هوندا NC700X گذشته از امکانات متنوع تری که صاحب شده است، ویژگی های سایر رقبای خود نظیر سوزوکی SV650 و حتی مدل قبلی خود یعنی هوندا 599 را نیز در بر دارد. ارگونومی این موتورسیکلت فوق العاده است و اجازه نمی دهد وزش باد، موتورسوار را به ویژه در سرعت های بالا اذیت کند. گفتنی است، طراحی حرفه ای بدنه به گونه ای است که موتور به شکل کاملاً موثری در حین حرکت خنک و از داغ شدن بیش از حد آن جلوگیری می شود.
کمپانی هوندا این اطمینان را دارد که قیمت نسبتاً پایین این موتورسیکلت، طرفداران بیش تری را به سمت خود جذب خواهد کرد که این مسئله از مزایای بزرگ آن به شمار می رود؛ زیرا مشتریان و دوستداران این موتورسیکلت با پرداخت هزینه مناسب، بهترین امکانات و آپشن ها را در یک موتورسیکلت کاملاً اسپرت تحویل می گیرند. در پایان از شما دعوت می کنیم جدول زیر را که حاوی تمام ویژگی های این موتورسیکلت به طور یکجا می باشد، مورد توجه قرار دهید.
|
مشخصات فنی |
نوع موتور |
موازی دوگانه 1 - C |
سیستم سوخت |
EFI |
نوع میل بادامک |
SOHC - هشت سوپاپ |
نوع کلاچ |
خیس چندصفحه ای |
حجم موتور |
670 سی سی |
گیربکس |
6 سرعته - اتوماتیک DCT |
تایر جلو |
120/70ZR-17 Metzeler Z-8 |
تایر عقب |
160/60ZR-17 Metzeler Z-8 |
ترمز عقب / جلو |
نیسان کالیپر یک پیستون / نیسان کالیپر دو پیستون |
ارتفاع صندلی |
83 سانتی متر |
طول محور |
154 سانتی متر |
حجم باک |
14 لیتر |
وزن موتورسیکلت |
214 کیلوگرم |
رنگ بندی |
نقره ای متالیک روشن |
با کلیک بر تصویر زیر و عضویت در خبرنامه ایمیلی می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.