بررسی سلامت لوله‌های سیستم خنک کاری پیشرانه و موعد تعویض آن‌ها

 

بررسی سلامت لوله‌های سیستم خنک کاری پیشرانه و موعد تعویض آن‌ها

 
پاره‌ای از ایرادهای خودرویی بسیار ساده و روش برطرف کردن آن‌ها نیز آسان است. "تعمیرکار خود باشید" با بیان ساده شما را به رفع مشکل پیش آمده دعوت و تا زمان رفع مشکل مرحله به مرحله راهنمایی می‌کند.
 
با فرا رسیدن فصل گرما و مخصوصا استفاده از سیستم پرفشار تهویه مطبوع اهمیت سلامت سیستم خنک کاری پیشرانه بیش از پیش نمود پیدا می کند.
 
 
در سیستم خنک کاری پیشرانه چهار عضو اساسی فن، مایع ضدیخ/جوش درون سیستم، ترموستات و لوله های ارتباطی ایفا نقش می کنند که هریک به نوبه خود از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و باید بصورت جداگانه مورد بررسی قرار بگیرند، مخصوصا در فصول گرم سال که استفاده از سیستم تهویه مطبوع بار بیشتری بر پیشرانه وارد کرده و احتمال داغ کردن را افزایش می دهد.
 
علائم لوله های معیوب
 
- یک لوله سالم در سیستم خنک کاری پیشرانه باید بدون ترک و شکاف و لهیدگی باشد. زمانی که یکی از لوله های گردش آب ردیاتور را لمس می کنید باید تحت فشار انگشتان از هر زاویه یک میزان استقامت را از خود نشان دهد. اما اگر از یک جهت بدون هیچ علائم ظاهری در بیرون لوله، راحت تر فرو رود به معنای آن است که آن بخش از درون پاره شده و دوام زیادی نخواهد داشت.
 
 
- اگر لوله دارای ترک های متعدد و زیادی باشد که هنگام فشرده شدن با دست نمود بیشتری پیدا می کند به معنای آن است که عمر مفید لوله رو به اتمام است. توصیه می شود با لوله مناسب تعویض شود.
 
 
- بسیاری از لوله های رادیاتور در بخش های دارای خمیدگی، از درون با فنرهای فلزی تقویت شده اند تا این خمیدگی باعث کاهش جریان آب نشود. اما این فنرها در درازمدت دچار پوسیدگی شده و می شگنند. در نتیجه لوله در اثر خمیدگی و حرارت سیستم خنک کاری لهیده شده و جریان آب کاهش پیدا می کند که در نتیجه آن می توان زودتر گرم شدن یا جوش آوردن پیشرانه را شاهد بود. به هنگان تعویض لوله باید این فنرها را از لوله قدیمی خارج کرد و در لوله جدید کار گذاشت. درصورت پوسیدگی باید آن ها را تعویض کرد.
 
بررسی سلامت لوله‌های سیستم خنک کاری پیشرانه و موعد تعویض آن‌ها
 
- هرگونه بادکردگی در لوله های سیستم خنک کاری به معنای پارگی لایه های درونی لوله مورد نظر است و نشان می دهد که آن لوله باید به سرعت تعویض شود چرا که دوام خود را در برابر فشار سیستم خنک کاری از دست داده و ممکن است هر لحظه پاره شود.
 
توصیه: درصورت تمایل برای جایگزینی لوله های سیستم خنک کاری با نمونه های بادوام تر و البته گران تر می توانید از نمونه های مجهز به پوسته و پوشش فلزی یا لوله های سیلیکونی (معمولا به رنگ های قرمز، فسفری و آبی) استفاده کنید.
 
 
 
 
 

منبع (source)

khpodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , عیب‌یابی خودرو , تعمیرکار






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی : فرقی نداره دوتاش باید دو سال بمونی تو نوبت مث من بدبخت
مهدی پلاس : سلام امروز زنگ زدم سایپا امپراتور گفت تا25اسفند فاکتور شده گفتن شماهم صبور باشید تافاکتوربشیدبهش گفتم چقدر صبور باشیم هرچه گفتم چه مشکلی هست که فاکتور نمیکنید فقط گفت صبورباشیم صبوردیگه بنظرم زنگ نزنیم سنگین ترهستیم
ارزو : بنز بی ام وه با اون همه عظمت تقاضا اینقدر تاخیر تو تحویل ندارن حالا فرقون سازی سایپا نزدیک ۳ ساله خون مارو کرده تو شیشه
شاهین Gl : چون کسی فاکتور نشده
شاهین Gl : مبارک باشه نهایتا ی هفته تا دو هفته بستگی داره کی بارش کنن
شاهین 1404 : اخه کجای دنیا ماشین ۹ ماه تو تأخیره اگه خودمون می خواستیم ماشین رو سر هم کنیم زودتر به دستمون رسیده بود اگه الان این اتفاق تو ی کشور درست حسابی افتاده بود درش تخته کرده بودن
زری : الهی روز خوش نبینید مدرسه ها داره کم کم باز میشه ما هم با بچه مدرسه ایی بی وسیله تو سرمای پاییز چ فکرا داشتیم ک ماشین دیه میاد فقط خدا زجرتون بده .100گرم طلام رفت باد هوا خدا ب زمین گرم بزنتون انشالله این نفرینها گریبان گیرتون بشه
اردی پلاس : احسان خان،قرار داد رو با دقت بخوان 16%سود مشارکت است که هنگام پرداخت مبلغ تکمیلی از کل قیمت خودرو کسر کردند و تسویه شد.سود تاخیر 12% است ،که به کل مبلغ پرداختی( مثلا 800 میلیون) تعلق میگیرد،اما چون در هنگام تکمیل وجه ، بشما اعلام کردند تحویل خودرو یکماه دیگر،این سود تاخیر از یکماه بعد از تکمیل وجه شما تا موعد تحویل خودرو پرداخت میشود،مثلا اکر شما اول اردیبهشت تکمیل وجه کرده باشی و مثلا اول مهر خودرو را تحویل بگیری،از اول خرداد تا پایان شهریور( چهار ماه) به آن 800 م تومان سود تاخیر 12 درصد سالانه تعلق میگیرد، برای 4 ماه جمعا یه مبلغی حدود 32 میلیون تومان.بر خلاف تصور عموم ،مبلغ زیادی نیست و آن مبالغ بالا که بعضی دوستان گفتند صحیح نیست.،تازه آن را هم 6 تا 7 ماه بعد ( اگر موجودی داشته باشند)پرداخت میکنند. خلاصه کلام:رویش خیلی حساب نکن،اصل تحویل ماشین است.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
منتظران آر اس : داداش رو سیستم نشسته هنوز ، امروز چک کن فاکتور شدی صد درصد ، منم یازده خردادم دیروز فاکتور شدم
غلامعلی : الهی به امید فاکتورشدن
سورن 4 تیر : از استان گلستانم.ماشین باید از تهران میومد
پاسخ به احمدجنوب : داداش دعوت نامه مرداد که اوایل تیربود اومد من دعوتنامه شهریورهستم تکمیل وجه کردم بعد شما میگی مرداد هنوز نیومده؟؟؟؟
علی رض بودا : سلام . شماره پذیرشت چند بود؟
متین : کجا زنگ زدی سایپا مگه تعطیل نیست چرا دروغ میبافی
ساینا اس پیش فروش : مال من سایناست تیر اومد دعوت نامه تیر 5
isac : یکی توضیح بده این مراحل وارد شدن و دیدن اینکه چراغ چه مرحله ای روشن هست رو
رحمان : سلام دوستان ببخشید من ماشین تعویل گرفتم پول لازم شدم میخام بفروشم ولی کارت ماشین نیومده میتونم بفروشم تعویز پلاک برم بقیه مدارک آمده ممنون
سامیار : رحیم جان ،چه تاریخی تکمیل وجه کردی؟